Dan Brown „DA VINČIO KODAS“

Autorius: Benediktas Kinta
Data: 2005-02-07

cover Apie knygą: Dan BrownDa Vinčio kodas
Leidykla: Jotema (2004)
ISBN: 9955527994
Puslapių skaičius: 368

Amerikiečių rašytojas Dan Brown literatūroje anaiptol ne naujokas, tačiau, ko gero, nė pats nesitikėjo, jog ketvirtoji jo knyga - "Da Vinčio kodas" - sulauks šitokio populiarumo. Knyga, vainikuojanti ne vienos šalies bestselerių sąrašo viršūnę, verčia susimąstyti, kas gi lėmė tokį pasisekimą. Regis, receptą Dan Brown aptiko dar rašydamas "Angelus ir demonus" - "Da Vinčio kodo" priešistorę, o po to jį tik kiek patobulino. Tad nepykite - apžvalgoje kalbėsiu apie abi knygas. Juolab kad jos lyg batai dvyniai - atkeliavę nuo to paties kurpalio.

Pamėginkime nuspėti to sėkmės recepto paslaptį. Imamas lašelis istorinių žinių, įberiamas žiupsnelis paslaptingos organizacijos (iliuminatai, Siono brolija), pabarstoma realiais faktais (popiežiaus rinkimų ceremonialas, Opus Dei prelatūra), suplakama su "sunkiai" nuspėjamu blogiuku (žinoma, tas, kuris mažiausiai įtartinas) - ir visa tai užpilama siužetu, verčiančiu iš pavydo staugti visus Holivudo "kovinukų" režisierius. Nieko nepamiršau? A, tiesa, kokteilį reikia papuošti. Tad ant taurės krašto uždedame konservuotą vyšnelę - žavią moteriškę, lydinčią protagonistą jo nelengvame ir pavojų kupiname kelyje. Štai ir viskas. Kaip ten sakydavo ponas Bondas, Džeimsas Bondas? "Sumaišyti, bet nesuplakti"? Be abejo, mūsų herojų - profesorių Robertą Lengdoną, kaip ir žymųjį agentą nulis-nulis-septyni, kiekvienoje serijoje… ups, įsijaučiau - žinoma, kiekvienoje knygoje! - lydi vis kita mergina. Pagrindinis skirtumas tarp Roberto Lengdono ir Džeimso Bondo - tas, jog D.Brown'o herojus dažniausiai naudojasi ne savo raumenimis ar super-puper prietaisiukais, o protu. Nors keletas jo triukų nepadarytų gėdos ir šauniajam agentui.

Bet grįžkime prie mūsų avinų. Dan Brown'o knygos palieka dvejopą įspūdį. Vieni jomis be galo žavisi, kiti keikia. Aš gi, tarsi ta beždžionė iš anekdoto - blaškausi per vidurį, nežinodamas, kurlink pulti. Na, nors persiplėšk! Knygos man patiko, bet tuo pat metu erzino. Jos žadėjo kur kas daugiau, nei suteikė. Jos galėjo būti iš tiesų puikios, tačiau… Tačiau autorius, rodos, buvo linkęs patraukti lengviausiu keliu. Keista, kad D.Brown, kai kuriuos faktus nuodugniai išstudijavęs, kitur nuplaukė paviršiumi. Tačiau palikime tai jo sąžinei, kaip ir (neskaičiusiems "Angelų ir demonų", atsargiai - spoileris!) šuolius iš malūnsparnio be parašiuto.

Ten, kur autorius naudojasi kitų iškeltomis hipotezėmis, jis jaučiasi pakankamai tvirtai, tačiau pakanka tik žengtelėti į šalį, pabandyti papildyti tas hipotezes savomis detalėmis, ir po D.Brown'o kojomis netikėtai atsiranda ledas, kuriuo jis žengia nebe taip tvirtai, o kai kuriose vietose netgi atvirai slydinėja. Beje, savo įkvėpimo šaltinio autorius nuo mūsų netgi nebando slėpti. Atsiverskite 60-ąjį skyrių ir pamatysite išvardintas knygas, tarp kurių, beje, atrasite ir "Skaitytoje" jau apžvelgtą "Šventąjį kraują, šventąjį Gralį".

Tad negi viskas taip blogai? Žinoma, ne. Vieni susižavės išties holivudiniu siužetu, kiti galbūt pirmąsyk išgirdę įdomesnes krikščionybės hipotezes, rimčiau susidomės religijos istorija. Na, ir žinoma, pagrindinis D.Brown knygų privalumas - Paslaptis. Taip, neapsirikau - Paslaptis iš didžiosios raidės. Juk daugelyje mūsų tebegyvena tas vaikas, kuris trokšta nusekti vos įžiūrimais, amžių dulkėmis užklotais pėdsakais ir atskleisti Paslaptį.

P.S. Nesusilaikysiu - pabaigai tarsiu vieną kitą žodį apie vertimą. Nėra jis labai blogas, tačiau keletas klaidų smarkiai erzino. Ties vienu sakiniu kankinausi gana ilgai, mėgindamas įspėti, ką gi jis reiškia. "Koridoriumi nuaidėjo šūvis iš tuščio pistoleto". Va tai tau! Taip sakant - sykį metuose ir žarsteklis iššauna. Neturėdamas galimybės sutikrinti su originalu, pasitelkiau pagalbon bent jau rusišką vertimą. Ir atskleidžiau Paslaptį! Pasirodo, tuščias pistoletas tiktai spragtelėjo. Na, ir dar trikdė nuolatinis pistoleto virtimas šautuvu. Nesiskundžiu vaizduotės stoka, tačiau visuomet stebiuosi, kai veikėjas iš kelnių kišenės išsitraukia… šautuvą.

Paskui Paslaptį

Komentarai

Hermis 2005-02-07 21:32:29
Skaiciau Koda dar praeitais metais. Stai vakar baigiau "Angels and Demons"(angliskai, nes esu JAV). Net nezinau, kas mane verte skaityti sia knyga iki galo, turbut smalsumas buvo labai gajus. Kas esate skaite sio autoriaus(Dan Brown'o) Da Vinci Code, tas atras siaubingus panasumus kaip vystomas veiksmas. Be to labai daug netikslumu kaip ir Kode).
Kartais nesuprantama, ar skaitytojui makaronai kabiname tikslingai ar autorius yra tiesiog neismanelis. Sakykime uzrasas dolerio gale NOVUS ORDER SECLORUM yra isverstas is lotynu k. kaip Nauja Pasaulietine(nereligine) Tvarka. Iveskite ta termina i google ir bus aisku, kad tai reiskia 'A New Order of the Ages', kas nera tas pats. Tokiu pavyzdziu aibes.

Skaitydami nepamirskite, kad tai "fiction" ir nesisemkite ziniu apie Vatikana (Kode apie Luvra ir Da Vinci) is sio skaitalo. Mano ivertinimas: labai geras komercinis produktas masems ir daugiau nieko. Jeigu kas is musu taip ivaldytu plunksna uzdirbtume ne viena milijona.

Patarimas: jeigu megstate skaityti intelektualius romanus, geriau griebkites dokumentiniu apybraizu tomis temomis. Neseniai pagilinau savo zinias apie Da Vinci perklauses kelias CD vykdamas i darba.
Krekas 2005-02-08 09:04:53
Manau, kad tokios knygos yra blogis: faktai maišomi su fantazijomis ir prakišinėjami kaip tikri dalykai - puiku, jei esi specialistas ir žinai, kas kur neteisinga, o ką jei aprašomoje srityje esi diletantas: tada netikėti niekuo? piktauju Koks tada tokios knygos tikslas? pasimeciau
Kalbant apie žmonių keliamą šurmulį dėl romane aprašomų paveikslų, vietų ir etc., prisiminiau A. Einšteino žodžius (beje, jie kažkodėl visiškai nepaminėti "Kode" wink): "Tėra du tikrai begaliniai dalykai: visata ir kvailystė. Ir dėl visatos aš nesu tikras." hash
as 2005-02-08 10:20:16
Pritariu Krekui. Tokios knygos isties blogis ir butent del jau minetu priezasciu.

Kitas dalykas kas man labai uzkliuvo siame "intelektualiniame" romane: per daug didaktikos ten kur jos nereikia. Nenoriu izeist amerikieciu, bet mano nuomone tai knyga didziajai pilkaji masei, kurie perskaite ja pasijus super protingi, nors realiai vargu ar labai daug ko is ten pasisemt vertetu, o daug ka net gi deretu zinoti

Jei ka, mano nuomone geriau jau U.Eco skaityti (pvz Fuko svytuokle). Ir patikima ir is tiesu intelektualu ir gyvenimiskos isminties kupina, o visu svarbiausia geros ironijos gausu.
Remis nuo Gargzdu 2005-02-08 11:13:26
mieli kolegos - knygu skaitytojai, ar jums neatrodo, jog taikote Browno knygoms ne tuos vertinimo kriterijus? is fantazija paremtos knygos reikalaujate faktu tikslumo. tai gal to paties reikalaukime ir is Kingo? o tai "Kristinoje" masinyte ne pagal zinomus desnius "veikia" :)
jei norime tikru faktu - tai imkime ir skaitykime knygas, kurias leidzia universitetu leidyklos arba garsios leidyklos besispecializuojancios mokslines literaturos leidyboje. arba, jei knyga leista Lietuvoje, ziurekim, ar tai recenzuota zmoguciu su moksliniais laipsniais knyga, ar ne.
beje, tam paciam Umberto Eco galetumet pareiksti ne viena priekaista, jei taikytumet tuos pacius kriterijus kaip taikot Brownui.
Krekas 2005-02-08 11:42:09
Blogiausia, kad ta fantazija, manipuliuojant faktais ir nutylėjimais, pateikiama kaip tiesa! Fantastai, aprašinėjantys ateities vizijas, nesako, kad bus tikrai taip, o ne kitaip. O jeigu jau skelbiama, kas kaip ir kada bus, tai vadinama pranašystėmis. hash
dakev 2005-02-09 12:34:08
aš tai tikrai nežinaojau kodėl 13 ta ir dar penktadienis nelaimingas- sužinojau ir uz tai ačiū.Visai patiko prielaida, kad Šventasis Gralis tai sankaupa dokumentų, kurie įrodo, kad Kristus buvo vedes ir turėjo vaikų taip jam ir reikia.
Malonus skaitalas ir tiek, nors tikinčiam tai gal visai ir nepatiks, gal esmė tame.
Ore 2005-02-09 20:19:44
Smagiai perskaičiau, linksmai prisiminiau, džiaugiaus, kad paprotingėjau ir po penkių[na gerai, dešimties] minučių pamiršau.

Nesmagu,kai siužeto kliurkas dangsto Dievo pirštu[e.g tie skraidymai], nepatiko ta pati formulė abiejose knygose, alia šeip visai nieko.
nettro 2005-02-10 07:16:13
to as>

Nori pasakyti, kad U. Eco atskleidžia tikrus faktus? Ten irgi yra pilna fikcijos
super-ego 2005-02-10 10:49:11
visiskai nepritariu krekui. koks cia jau blogis zaidimas faktais ir nutylejimais? kvepia lauzais, broli:)
jei esi diletantas tai tokios knygos pats tas paskatinti dometis.
o klausimas koks "koks knygos tikslas" jau savaime nekokrektiskas.
as 2005-02-10 12:59:02
to nettro>

Jei imam pvz "fuko svytuokle" tai kaip as suprantu remtasi ten autentiskais dokumentais, knygomis ir faktais. Problema ta kad is teisingu prielaidu klaidingos isvados padaromos. Be to tai ir neslepiama. Jei nori visur gali isskaityti kad jie ten blefuoja bele kaip tuos faktus sujunginedami. Bet to knyga mano manimu bent puikiai ugdo kritini mastyma.

Tuo tarpu lietuvisko Da Vinci kodo vertimo aprasyme rasoma, kad knyga "padovanos rakta i Tikraji Zinojima". Manau tai diletantizmo virsune. Akivaizdu, kad kai kurie faktai knygoje is lempos kabinti, tad gal nederetu tokiom skambiom frazem svaidytis. Dar kas ir uzkibs netycia.
Inna 2005-02-10 19:38:17
o ko jus del tu diletantu - "priims uz gryna piniga, ne taip supras" taip pergyvenate?:) Ne mokslini traktata jis rase, o ir nepretendavo. Betruko kad isnasu ir saltiniu bei literaturos saraso pasigestumete:)) Romana rase - taip ir skaitykime. O kad vietomis siuzetas slubuoja, tai cia kita kalba.
Pastebejau,kalbu ne vien apie "skaityta" komentarus, kad -
darosi gero skonio zenklu:
1)Palyginti D.B. su U.E (abu mat apie tamplierius rase!), pirmajam siame palyginime patiriant visiska fiasko, nes rase NE TAIP
2)sumalti D.B. i miltus uz visus "griekus" - pradedant nuo to, kad prasimanymus romane bando prakisti kaip faktus, baigiant tuo, kad rase bukai amerikieciu masei...
blogo skonio zenklu yra prisipazinti, kad knyga patiko:))
Surizikuosiu parasyti, kad man knyga patiko, ir nesijauciu beviltiskai sugaisusi tuos tris vakarus kai ja skaiciau (neziurint i tai, kad vietomis ir man akis bade istoriniu ivykiu pritempinejimas prie siuzeto). Na patiko man, patiko:)) ir Svytuokle patiko, ir Kodas. Ar visgi man reiketu apsispresti uz ka as?:)))
super-ego 2005-02-11 18:43:44
lygiai taip pat galiu paklaust koks yra geothe's "fausto" tikslas. (tik pvz) absurdiskai skamba bandymai meno kurini paversti kazkokia visuomenine funkcija. manau kokybe o ne tikslas yra meno kurinio vertinimo kriterijus.
su pagarba :)
Krekas 2005-02-14 09:53:01
Meno kūrinio tikslas nebūtinai turi būti visuomeninė funkcija (nebent žiūrėtume plačiąja prasme) - paprastai užtenka to, kad knyga norima ką nors svarbaus, protingo ar kt. pasakyti (paprastai sunkioji literatūros artilerija) arba šiaip praskaidrinti gyvenimą (lengvoji kavalerija). IMHO, visi rašytojai sąmoningai ar ne to siekia. Kam rašyti knygą, kurioje nesąmonių daugiau negu tiesos (arba nesugebama normaliai pateikti, įrodyti tos tiesos)? Nori įrodyti, kad sugeba rašyti ir susukti galus taip, kad niekas nesupras? Tokiu atveju IMHO autorius tas nepavyko? hash

Su pagarba labas
Anonimas 2005-02-15 14:00:45
Jei ta knyga skaitysi, tikedamasis ka nors suzinoti, gali labai smarkiai suklysti. Butu teisingiau viska priimti kaip fantastika arba grazia pasakele, tiesiog malonu pasiskaityma be isliekamosios vertes.
Tina 2005-02-16 15:07:47
Jetau jetau kokios diskusijos. Ir dar uzsipuolet grozine literatura :) Ar veikt neturit ka, kad zmogaus vaizduotei ribais pripaisinejat? Nu ne visai teisingi "faktai" (o beje grozineje literaturoje faktai ish vis salyginis dalykas) ir kas? Nuo to knyga maziau patiko? O man patiko. Ir patikejau. Nu ir ka? Intelekto nuo to sumazejo? Tada skaitykit moksline literatura ir bus viskas puiku.
Ka ir planuoju daryti Raimondas 2005-02-17 02:07:22
Kur ten mums "zmogaus vaizduotei ribais (sic)" pripaisineti. Gali tas zmogus fantazuoti kiek nori. Ir visiskas nesamones apie fizikos desnius pliurpti. Uztektu tik perspejimo, kad veiksmas vyksta ne zemeje, o Holivudo studijoje. :) Iskart mestume knyga, apspange lauktume filmo ir svaiciotume apie Orlando Bloom'a (tfu, Roberta Langdona). O iki tol kas diena tris kartus perziuretume "National Treasure" ir ieskotume turtu pasleptu simto litu banknote.
aija 2005-02-17 13:56:59
O galvosūkiai toje knygoje ne tokie jau super sunkūs... Nemažai jų aš atspėjau, ir manau bet kuris nežioplas skaitytojas atspėtų, tuo tarpu knygoje jie pateikti kaip sunkiai įkandami net profesionalams :)
merihold 2005-02-25 12:22:14
Pasigendu Linos Krutulytės - gal ji galėtų porą švelnių žodžių pasakyti vertėjams ir leidėjams :)
O aš ką - aš tik vieną nedidelę pretenziją turiu: seniausEi rašoma šiek tiek ne taip.
Dėl knygos - nepagailėjau 25 eurų ir skaičiau "Angelus ir demonus" itališkai. Supratau ne viską, bet apšmirinėt Romos vietas, kurios romane paminėtos, patiko.
Dėl priekaištų Brownui - nagi niekas nesimoko Prancūzijos istorijos iš "Trijų muškietininkų", ar ne? Mano galva, čia situacija analogiška.
PS "Fuko švytuoklę" skaičiau, patiko. Bet Eco sau, o Brownas - sau.
Aušrinė 2005-03-07 14:50:42
Man patiko, labai greitai perskaiciau,ir visai nesvarbu ar buvo ten netikslumai ar ne, ar buvo iskraipymai ar ne, ar buvo aukstinama pagonybe ir zeminama Baznycia, tiesiog buvo be galo idomu skaityti:)
Tomas S. 2005-10-13 13:10:41
Gal ka bus įdomu - pokalbis su Danu Brownu
http://www.bite.lt/plius/bendravimas/klubai/2content.diary_view_my/694027-=(1451197498
Vikas 2005-10-14 05:13:30
ei jus, intelektualai, labai jau greiti viska peikti, o ypac vyrukai. kaip ir kaskart knyga susilaukia teigiamu ir neigiamu komentaru. tiesa sakant pirmakart skaiciau tokius priesingus dalykus, nei mane moke mociutes, bet nieks ir nesako, kad cia teisybe..
lione 2005-03-10 20:35:35
to nandini:

O man regis kad visa problema ta kad autorius kritinio zvilgsnio taip ir nepateikia. Ims ir kas patikes kad cia tiesa, o va tada ir prasideda samokslo teorijos ir pan...Nemskanu man taip.
Justinas 2005-03-17 08:51:25
Įdomi informacija "tikėtojams". čia ir čia.
ilusion 2005-03-17 12:13:06
labaij puikus skaitalas netikinchiajam,
nes Bazhnychia per toli nuejus su savo pasakaitem apie nemirtingaji JK, knygu deginimais, raganu deginimais ir kt brukamom dogmom:)yra kas prieshpastatoma, ir tai puiku;
shian net skaichiau, kad Vatikanas uzhsirustino del shios knygos ir tipo nori uzhdraust:)kad mol viskas ten ishgalvota, o zmones gali priimt kaip tiesa, o mol su kriskchionybe daroma ne tas pats:)
geraij ishlaikyta intriga, kaip to ir reikalauja geras trileris, ir geraij supinama tikrove su fikcija;mazaij kas sugeba taip itraukti,
kad negali atsiplehsti ne minutei
malvina 2005-10-23 15:33:57
nandini:taij vat butent, to ko moke musu mochiutes, irgi yra grynas ishsigalvojimas ir nieko daugiau, o mes turejom priimti kaip neginchyjama tiesa:)
Valdas 2005-03-18 09:14:04
Nu ilusion pavarei čia... Dėl įdomumo paskaityk Justino nuorodas. Man tai vienos pasakaitės keitimas kita yra vienodas "blogis", jei ta pasakaitė iš vis blogis...
Justinas 2005-03-18 09:19:25
Ir tos pasakėlės, tiesą sakant, priveda prie labai savotiškų dalykų. Pvz., vakar teko šnekėti su žmogui, nuoširdžiai tikinčiu Iliuminatais. ne
shlyxtux 2005-03-19 13:17:29
Skaitau dar tik 25 skyriu, ir jau vos neuzhmigau ish nuobodulio. Kad hipotezes maishomos su faktais, nebootu gal taip blogai, jei ne antrashtes zhodzhiai, kad "visi faktai chia teisingi, blin!". O samokslo teorijos visada bus paklausi preke. Bet kas labiausiai klioova, tai plokschias siuzhetas ir ypach personazhai. Kazhkokie androidai -- pilni smegenai epizodu, kuri paslaugiai ishshoka kaip velnias ish dezhutes kaip tik tokio dydzhio gabaliukais, kokiais reikia ir tiksliai tuo momentu, kai reikia. Ir tie pastovoos sugrizhimai i praeiti nervina. Zho -- filmo scenarijus, ir tiek. miegu
Pavasaris 2005-03-21 23:16:48
Nebukim tokie kategoriski.As skaiciau knyga pasimegaudama ir taupydama,nes seniai nieks taip nebuvo suintrigaves.O del realybes ir fantaziju-argi mes kitaip gyvename,juk viskas taip persipyne.Taip,vieni ja keikia,o as zaviuosi.Na ir tegul laksto pakvaiseliai po Luvra,po Londona ir kur tik jiems norisi,bet pripazinkit,kad gera tiket,jog kazkur gal slypi paslaptis.Noreciau dar Angelus ir demonus paskaityt.Dievinu Kinga,dabar bus ir Braunas.
ilusion 2005-03-22 12:55:44
valdas: reik gi atsirinkt kuo tiket o kuom ne:)
Valdas 2005-03-23 08:44:34
Cituoju ilusion: "labaij puikus skaitalas netikinchiajam" ir "reik gi atsirinkt kuo tiket o kuom ne".
Žinojimas ir supratimas yra visiškai ne tas pats, kas tikėjimas. O ir šiaip diskusija darosi beprasmė, nes kalbėti supratimo argumentais su tikinčiu yra beviltiška.
aija 2005-03-25 08:52:39
Tarp kitko, pagal šią knygą jau žada kurti filmą.
Tabita 2005-03-25 10:02:48
Čia tai naujiena. Su Kalėdom! santa_smiley
meri ne kunigaikštytė 2005-11-08 11:58:56
ar man vaidenasi, ar angliska versija pigesne? as ja pirkau Traku g. uz 20,75 lt
perskaiciau dar tik 2/3, bet jau galiu pasakyti, kad nieko naujo is sitos knygos nesuzinojau. viska, kas ten rasoma, ir dar daugiau (ir su sveikesniu poziuriu, nepainiojant fantastikos su realybe) galima rasti www.rotten.com/library :)
o vis delto feminizmo propaganda yra gerai :)
mama 2005-11-08 12:43:03
Bet feminizmo propagandos galima rasti ir kitose knygose!
Krekas 2005-11-08 13:15:50
bet tokios geros ne kiekvienoj knygoj rasi :)
shlyxtux 2005-11-16 08:39:07
Puiki GROŽINĖS literatūros knyga ir visi purkštavimai dėl istorinių faktų neatitikimo galiu tik pasakyti kad tik neišmanėliai gali lyginti istorinius ir mokslinius darbus su grožinės literatūros kūriniu. Ši knyga tik skatina domėtis ne tik bažnyčia ir jos deklaruojamomis tiesomis bet ir menu, istorija ir t.t. Jei taip ieškoma kabliukų šioje knygoje gal pradėkime jų ieškoti visuose istoriniuose romanuose. Darbo užteks ne metams o dešimtmečiams.
magyla 2005-11-21 06:54:00
tai bene vienintelis trileris, kuris mane itrauke.... Siaip gan daugelyje vietu sutinku su autoriaus nuomone apie baznycia.... feminizma ir t.t. Ta knyga man patiko todel, kad kyga skaitant idomu yra surasti ir atskirti tuos tikrus faktus ir ishgalwotus.... Tuo tarpu sioje knygoje taj padaryti daug sunkiau... Galima daryti prielaida kad visi faktai netikslus.... bet cia juk ne moksline literatura o romanas.... pabaigai knyga patiko ir siulau ja perskaityti kitiem tikrai nenusivilsit...
rodosa>>> citata "Visi siame kurinyje pateikti men9o, architekturos kuriniu, dokumentu ir slaptu ritualu aprasymai yra realus ir tikslus" po tokio konkretaus sakinio labaj norisi analizuot si kurini... ir priskirt ji mokslinei literaturai.... bet taj juk grozine literatura skaitykit ir lavinkit vaizduote o ne logini amstyma :))
murmt 2005-11-21 12:37:08
stai pagaliau baigiau skaityti sia knyga.. galima sakyti kankinau apie du men.
ir...
galiu pasakyti kad tai nera ta knyga del kurios alpciau ar buciau labai susizavejus.
bet visada lengviau yra kategoriskai ivertinti :ar knyga gera ar knyga bloga...patiko ar nepatiko
mano atveju tai knyga daugiau neptaiko, nes
nepatinka man amerikietiskas stilius- toks bukas pasakojimas ir tt
nepatinka ir trileriai..ar ekstramaliomis situacijomis uzsimezge santykiai kurie vis tiek virsta kazkuo daugiau..
o visa kita... ne mums suprasti ir teisti - nes kas gi yra tiesa?
nes ka gi is tiesu mes zinom apie jezu, marija... grali tamplierius ir tt ir pan...
istorija siuos faktus nutyli...
o visada interpretuoti tokiais klausimasi nebuvo draudziama
geriausiai kai zmogus moka is kokios nors nepalankios situacijos paimti tik tai kas gera...
mano atveju - deaug kuo nepatikejau nes pasimeciau - tiket ar ne, bet kadangi studijuoju kulturos istrojia daug verte BUTENT paimti patikimus saltinius ir bandyt paciai interpretuoti..(sąmoningai nesakau - išsiaiškinti tiesą) nes tai praktiškai neįmanoma, o mąstymas žmogui visais laikais teikė džiaugsmą...
reziume - gailiuosi kad nusipirkau šią knygą.
džiaugiuosi kad pagaliau ją perskaičiau
ir dar džiaugiuosi kad turi sesę, kurios amžius kaip tik tokiai knygą, ir dar mėgstančiai lengvą, intriguojantį bukai amerikietišką stilių...
vat...
manau angelų ir demonų neskaitysiu...:)
Geraltas 2005-04-26 14:25:19
Vakar baigiau skaityti, ir visiskai nesupratau, kodel si knyga taip aukstinama.
Tiesiog standartinis, parasytas tragisku stiliumi, dedektyvas. Galima pagirti autoriu uz tai, kad sugalvojo (surado) ivairiu idomiu palyginimu ir pan. Nu bet jau personazai...
Kaip kazkas teisingai pasake - scenarijus nuotykiu filmui
GiBa 2005-05-17 16:04:11
Kaip pagaminti bestseleri (pagal Browna): Paimkime truputi geru kitu rasytoju minciu (pvz., U.Eco), nepagailekime ipilti visiems zinomu ikonu (zenklu) reiksmiu plakinio, truputis mistikos, ziupsnelis faktu (nebutinai tiksliu) is meno ir religijos istorijos, du superherojai (kuriu vienas butinai Harvardo simbologijos(ne semiotikos!)profesorius), minimum vienas labai gudrus ir labai uzsimaskaves blogiukas. Visa tai sumaisome ir uztepame ant plokscio kaip blynas trilerio , ant pacio virsaus, kaip kokia vysnia, neuzmirzdami uzdeti savo paties sukurtu legendu is izymiu zmoniu (pvz. Da Vincio) gyvenimo. Kad tirazai butu geresni ir perkamumas garantuotas, Da Vincio varda galima iskelti ir i pavadinima. Skanaus!
Klia 2005-05-18 06:16:00
norėčiau, kad tamsta išbandytum savo receptą. jei suveiks - nusipirksiu knygą ir gal net perskaitysiu.
(ne, 'kodo' neskaičiau ir man negėda. bet tokie pasipūtėliški pareiškimai baigia užknisti. vaikai, jei viskas būtų taip paprasta, pasaulyje milijoniniais tiražais pirktų GiBų kūrinius...)
GiBa 2005-05-18 08:12:24
Gal paieskosiu ko nors originalesnio uz Brauna, jei kada rasysiu knyga, nes neidomu dayti tai, ka jau kazkas padare. :) Tikrai nemanau, kad bandysiu visiems irodineti, jog mano fantazijos yra tikri faktai. Siaip knyga skaitosi lengvai, ypac rekomenduociau tiems, kurie reciau prisiliecia prie knygu arba tiems, kuriems nepatinka vargti, gilinantis i siuzeto subtilybes.
shlyxtux 2005-05-18 21:01:08
Klia, juk nebootina boot kulinaru, kad restorane ishkritikuot nepatikusi patiekala? bee Giba pakankamai gerai nupasakojo Browno shablona, tik viens netikslums: superherojus tik vienas. Antras personazhas klasifikuojasi kaip "superherojaus meiles interesas". ;)
Klia 2005-05-19 08:51:00
shlyxtux - nesitikėjau, kad tokią banalybę suskelsi 18_crazy. ačiū, kad bent ne apie vištą ir kiaušinienę.
bet šiaip jei neaišku, apie ką aš kalbėjau, tai ką čia beaiškinsi.
Gedas 2005-05-19 09:28:51
"Giba pakankamai gerai nupasakojo Browno shablona"
Hm, kažkur tai (tas šablonas - imkim tą, imkim aną, gausim tą) labai girdėta - ir būtent Browno atžvilgiu.
Remis nuo Gargzdu 2005-05-20 07:36:05
visi bandymai paaiskinti viena ar kita reiskini baigiasi tam tikro modelio pateikimu. tipo - o viskas yra taip. tik beda, jog tai, kas padaryta, gali isnarstyt, o kai reikia pagal ta pati modeli kazka sukonstruoti - gaunasi snipstas. receptu "kaip parasyti perkamiausia knyga" yra simtai ir GiBa nieko naujo neatrado. kaip Klia ir pasiule, kur kas idomiau butu, jei GiBa pagal ta pasiulyta recepta mums beziurint ir parasytu ta perkama knyga. beje, Brownui reikejo dar truputi 'druskos' imest - ir visi butu zavejesi, o ne peike. reikejo pribengti koki is teigiamu heroju knygos pabaigoje. taip daro Kingas, taip padare Eco svytuokleje ...
giedrius 2005-07-03 16:38:51
Is knygos tikejausi daugiau.pries pradedamas skaityti tikejausi patirti dideliu ispudziu. deja siek tiek teko nusivilti. reikia pripazinti, kad skaityti buvo idomu bet daugiau nieko... intriguoja pati ideja, bet ne knyga.isiimk is jos ideja ir tai virs na gana vidutinio lygio detektyvu. autorius graziai suzaide Jezaus Kristaus asmeniu, taip pat tuo faktu, kad apie jezaus Kristaus gyvenima nuo 9 metu iki 33 metu nera ziniu, ir be abejo bet kuris logiskai mastantis zmogus gali susikurti ivairiu prielaidu, apie to laikotarpio jo gyvenima.Nors knygos pavadinimas ir jos anotacija akcentuoja da vinci, taciau apart keliu detaliu is paveikslu, daugiau nieko ir nera.O vat su kitomis detalemis danas Brownas smarkiai persistenge per daug jis tu vyriskumo ir moteriskumo simboliu pateike, jei is pradziu tai intriguoja tai veliau jau tampa ir nebeidomu. virsune ieskojimas simboliu volto disnejaus filmukuose:)
dar vienas didelis knygos trukumas, kad cia kalbama apie didele paslapti, kuri net ir neatskleista visiems jau yra zinoma
na bet kadangi as cia tau rasau vadinasi sioki toki ispudi paliko:) pati ideja yra gana logiska ir realiai labiau tiketina negu galiojanti versija:), bet cia irgi tik versija. ir jei tai butu tiesa, nematau nieko sokiruojancio, svarbiausia, kad nebutu melas kristaus mokymas.Tai tiek:)
Daiva 2005-07-18 16:42:04
Pirmiausia apie sia knyga prisiklausiau ivairiu vertinimu, o dabar perskaiciau pati. Didziausia ispudi paliko Biblijos interpretavimas. Butent si versija, o ne baznycios skleidziama yra logiska, atskleidzianti pasaulio harmonija. Visada galvodavau, kad mums pateikiamose krikscionybes tiesose kazko truksta, kazkaip viskas per daug mistiska, pernelyg nuvertintas moteriskumas. Knygoje atskleistos idejos uzpildo sias spragas. Nesuprantu, kodel baznycia piktinasi sia knyga. Juk knyga vercia mastyti, naujai pazvelgti i senas tiesas. Esu tikinti, ir perskaicius sia knyga mano tikejimas ne kiek nesuslubavo, priesingai - krikscioniskos tiesos pasirode itikinamesnes. O gal is tikruju buvo susiklosciusi istorine situacija, kai Biblija buvo suklastota. Tik apmaudu del "pelesiais apaugusio" baznycios mastymo. Susidaro ispudis, kad dvasininkai isvis bijo mastanciu zmoniu - juk tokius sunkiau "ganyti", patys yra priversti pateikti atsakymus i daugeli klausimu. Manau, kad si knyga puikiai isjudina visuomenes nuostatas, ne viena privercia susimastyti.
maya 2005-07-19 08:15:03
pritariu del eko minciu panaudojimo. tik vienas dalykas yra labai skirtingas - Fuko shvytuokles esme yra - maziau ieshkoti mistikos ir sutapimu, tuo tarpu brownas tuo kaip tik spekuliuoja.
vilius 2005-07-22 11:49:28
Knyga komiksams.(Betmanas+Robinas ieshko Gralio)

Apie simboliu skaityma:
'Paskutines vakarienes' figuru kompozicija-raide M, kuria remiamasi grindziant nuslepta!!!! teorija, buvo labai populiari 90 metais-kai staiga visi pamate-tikrai M (ir zinoma suprato reiksme).
Po keliu metu shia teorija uzgoze kita, tai Dzokondos paslaptingos shypsenos paslaptis-expertai Dzokondos lupose rado zmogaus sedimosios dalies konturus...
Laukiu naujos Browno knygos-manau rasiu paaishkinima.
Ernesta 2005-07-24 10:11:56
rasytojas visada turi teise manipuliuoti faktais, painioti realybe su fantazija ir t.t. ieskoti isminties tokiose knygose neverta, bet kai skaitai kaip koki neipareigojanti atostogu skaitala, tai visai liux:) daug veiksmo ir painiavos tikrai itraukia. tokia jau ta dabartine komercija
vaidas 2005-07-26 17:04:39
noriu pastebeti, kad daugelis kritiskai vertinanciu istorinius faktus turi suprasti daugelio issakyta teigini, kad tai romanas. pats esu baiges istorijos studijas ir kai studijavau labai domejausi pagonybe, ir kai mums buvo skaitomos senoves istorijos paskaitos ir apie perejima is pagonybes i krikscionybe buvo nutylima, o bandoma iteigti, kad krikscionybe gerai, dave daug gero ir sukure nauja pasauli. as esu visiskai pries krikscioniu baznycia, nors nesu nei pagonis nei koks sektantas, bet nekenciu krikscionybes, pedofilu kunigu ir kitu istvirkusios baznycios paslapciu, uz tai man knyga ir patiko, kad ja skaitydamas nusiteiki pries baznycia. nors siaip siuzetas labai plokscias, jei nebutu paslapciu ir priesiskumo baznyciai tikrai nirekas jos neskaitytu, nebent tik besmegeniai amerikonai
Justinas 2005-07-26 19:09:12
O aš nemėgstu knygų, kurstančių neapykantą. Anger leads to hate, hate leads to suffering. Kiek suprantu, vaidas nemėgsta ne tik katalikų bažnyčios, bet ir amerikonų. Sąrašą, įtariu, būtų galima pratęsti :)
nettro 2005-07-27 05:54:36
Atsargiau, Justinai, tuoj ir Tu pakliūsi į juoduosius vaido sąrašus...:)
shlyxtux 2006-01-18 21:14:06
Vaidai, Vaidai. Vaidai. Ar tu supranti, kad esi totali propagandos (amerikonu, labiausiai) auka? Bo bootent ju spauda labiausiai trimituoja apie kataliku bazhnychios nuodeminguma, pedofilus kunigus ir pan. del visishkai nedvasingu priezasciu -- JAV dominuojancios protestantu atshakeles taip kovoja su vieninga kataliku bazhnychia del itakos zonu.

Nors ka ash chia. Jei moketum atpazhinti propaganda (arba bent jau nepriimtum besalygishkai visko, apie ka skaitai), tai chia tokiu nieku nerashinetum. bee
Remis nuo Gargždų 2006-01-19 09:27:22
"pats esu baiges istorijos studijas "

ha,kotai nepanasu is minciu gyliu:)greiciau primena delfizmus,fe..
: 2005-08-07 21:43:38
Nesvarbu, tiesa tai ar melas. Pamirstate, mielieji, pagrindine literaturos funkcija- sukelti mintis. Knygos uzdavinys, nera atskleisti tariama tiesa ar mela, jos uzdavinys sukelti bet koki jausma. Ka ji sekmingai ir padare. Klaidos romane, netikslus faktai ir daugybe neatitikimu ismananties suteike nerealu jausma, kai gali pasidizdiuoti zinas kazka. O daugelis musu perskaite knyga, buvo tiesiog uzburti gilintis i konkrecius faktus ir issitikinti: ar tikrai tai yra tiesa. Pripazinkite, kad perskaicius ,,Da Vincio Koda" tik retas nebande susirasti ,,Paskutines Vakarienes" reprodukcijos. Va cia ir slypi knygos fenomenas :)
e-vil 2005-08-10 06:47:14
As nebandziau ieskot tos vakarienes. Ir ne vien del to kad jau mates. Visa knyga tera fikcija. Pripazinsiu, padirbeta prie teksto, suprimityvinta iki visiems ikandamo skurdaus zodyno. "gerai sukaltas" detektyvelis. Is tu knygu kurias galima skaityt laiko uzmusimui.

Visa kita - "bred sivoj kobyly" (kliedesiai).
Elora 2005-08-10 06:54:24
O aš ieškojau „Paskutinės vakarienės“ reprodukcijos, nes mane tikrai sudomino šis romanas. Kartais geriau perskaityti tokį „gerai sukaltą detektyvėlį" negu kokią nors labai intelektualią knygą, kur „be pusės litro“ kaip sakoma nieko nesuprasi.
nettro 2005-08-10 07:54:28
Elorai>
Kartais geriau pusė litro, nei toks detektyvėlis...
Žinoma, kai skaitai, knyga užveda, bet reikia truputį turėti proto ir pažvegti į viską iš šalies, taip sakant. Va tada pamatysi, kad tai ne "gerai sukaltas", o tik standartinis detektyvėlis.
Gedas 2006-01-26 13:47:01
Labai gerai kad yra dar besidominciu. Tik si knyga, mano nuomone - turetu but leidziama "paperback" skaitalu serijoje. Gaila pinigu, uz placiai isreklamuota "koda" iseitu 10 niekuo neprastesniu knygeliu rusiskai.
Vienzo reklaminis triukas visas tas kipisas.
Andrius 2008-01-06 00:30:03

O vel da vinci code aptarinejat.

 

Brangieji as menininkas, dailininkas, menotyrininkas, da vincio paveikslai pilni paslapciu uzsleptu minciu. o d. brauno rmane remiamasi tikrais faktais. 9 psl paskaitykit.

Krekas 2005-02-11 07:43:47
to super-ego:
O kodėl klausimas "koks knygos tikslas" yra nekorektiškas?
Patrė 2009-04-08 18:17:55

Greitas maistas. Suntriguoja, bet nieko nepalieka. Vienžo, Holivudas.

Fredyss 2009-09-17 12:04:33

Kada Lt. sulauksime antros dalies/tęsinio ? :)

offca 2009-09-17 15:15:22

nu tai ten nei tęsinys, nei antra dalis lyg. ir lyg ne Haris Poteris, kad per nakti verstu, nors arti to. :)

Hm 2012-02-23 11:27:01

Kaip nuotykių romanas "Da Vinčio kodas" yra kvapą gniaužiantis: įvykiai vystosi mikliai, paslaptys viena po kitos, užsislėpę niekšai, paskaitos simbologijos temomis, bėgant nuo persekiotojų etc. Tik vėliau į galvą šauna mintis: o ko taip dėl to Marijos Magdalietės vaidmens pergyventi? Kas iš to, kad yra gyvų Kristaus palikuonių? Lyg jie šiais laikais automatiškai turėtų kažkokią prasmę ir reikšmę, bent jau ne didesnę nei eilinis "Satja - Baba" ar pan. Nebent tai būtų klastingas feminisčių pakikenimas - va jums, šovinistiniai krikščionys. Šiuo atžvilgiu knygutė tikrai "pakuteno rutiną".

Skaityta.lt © 2001-2014. Visos teisės saugomos. Platinti puslapyje publikuojamas apžvalgas be skaityta.lt ir/arba autorių sutikimo NEETIŠKA IR NETEISĖTA. Dėl medžiagos panaudojimo rašykite el.paštu skaityta@skaityta.lt.