Autorius: Vilis Normanas
Data: 2006-02-06
Daosizmas gerokai skiriasi nuo budizmo, konfucianizmo ar kitų rytietiškų religijų. Be abejo, panašumų galima surasti, tačiau yra ir kardinaliai priešingų minčių. Pvz., budistai mano, kad kiekvienas žmogus įtakoja visą pasaulį, tuo tarpu daosistai skelbia, kad žmogus tegali įtakoti save.
Nieko nėra numatyta iš anksto.
Jokios išankstinės lemties nėra .
Determinizmas Dao sekėjams, atrodo, nebūdingas. Nebūdinga jiems ir Aukštesnių jėgų garbinimas, apskritai, daosizmu vis daugiau domimasi būtent dėl jo liberalumo. Aš manau, kad praėjus budizmo madai, vakariečiai vis daugiau domėsis Laozi, o ne Buda. Daosizmas neragina kuo nors tikėti, tai veikiau gyvenimo būdas. Kelias, kuriuo einant pasieki dvasinę pusiausvyrą.
Seksas, kava, svaigalai ir cigaretės -
Tai šių dienų totemai.
Stimuliatoriai pakeitė jausmus.
Skaudus smūgis hedonistams. Beigbederis tikriausiai netaps daosistu. Net ir į kabalą pasinėrusi Madonna kažkada vadovavosi Dao taisyklėmis:
Išreikšk save:
Tai esmė.
Vienas garsiausių psichoanalitikų Carlas Gustavas Jungas irgi save laikė daosistu. Dao filosofija žavi savo paprastumu ir dogmomis nesiremiančiu dvasinio gyvenimo suvokimu. Sunkiausia atsakyti į klausimą, kas yra Dao, nes, iš tiesų, Dao yra visur, tačiau tai nereiškia, kad visi jį turi, nes Dao reikia siekti.
Nesigilinsiu į formuluotes, tik pasakysiu, kad šioje knygelėje paprastai ir aiškiai išdėstomos pagrindinės daosistinės mintys ir idėjos, skirtos būtent šiuolaikiniam žmogui. Tiesa, dabar gana dažnai mus pasiekia įvairūs rytų išminčių adaptuoti kūriniai, tačiau "365 Dao: įžvalgos kasdienai" neturi to banalaus "daryk taip ar anaip" priedo. Skaitytojas turi pats atrasti Dao. Žvelgiant į knygą, kaip filosofinių minčių rinktinę, akivaizdžiai matosi, kad daug filosofų skolinosi idėjas būtent iš daosizmo. Jų tarpe pats ponas Hėgelis.
Kam ieškoti pažadėtosios žemės?
Tikroji žemė - širdyje .
Dao - išminties šaltinis
"Nebloga knyga paskaityt ir pamastyt... " (rd) Paskaityt ir pamąstyt taip, bet tik ne sutikt su viskuo :) Ne viskas galų gale aktualu/ priimtina/ būtina etc.
O tai, kad nereikia sutikt su viskuo, kiekvienam ir taip aišku.
Žodžiu, kai kitą kartą norėsi pasakyt savo nuomonę, pasirankiok argumentų, nes dabar žmonės gali pamanyt, kad ši knyga - tai kažkoks rytietiškas korano variantas. O taip tikrai nėra.
Bet knyga turbūt dėl to nekalta. Ji tikrai tinka apasiskaitymams prieš miegą ir dienos įvykių apmąstymui.
"Pvz., budistai mano, kad kiekvienas žmogus įtakoja visą pasaulį, tuo tarpu daosistai skelbia, kad žmogus tegali įtakoti save." - su siuo teiginiu nesutinku, zr. "Tao Te Cing".
Kaip ir nesutiksiu su apzvalgininko jau ne pirma karta reiskiamomis mintimis apie budizmo mada, daosizmo pranasumus, nes jis "neragina kuo nors tikėti" ir t.t. Labai pavirsutiniski ir netikslus komentarai.
Malonu girdeti, kad Mindaugas Dapkus tebevercia tokias knygas.
Patariu perskaityti:
Religijų istorijos antologija, III dalis. Konfucianizmas, daoizmas, šintoizmas.
Dėl nesutikimo su teiginiu:
"budistai mano, kad kiekvienas žmogus įtakoja visą pasaulį, tuo tarpu daosistai skelbia, kad žmogus tegali įtakoti save."
Jei skaitei šitą (dao) knygą, turėjai rasti mintį, kuria aiškiai pasakyta, kad žmogus atsakingas tik už save. O budistų teiginys - drugelis Meksikoj suplasnojo sparnais ir Tokijuj jau negerai, seniai žinomas.
Nesutinki, kad budizmas madingas? Tai kur tu gyveni? Kitam pasauly?
Malonu matyti, kaip pyksti už kai kuriuos mano komentarus, bet tai, kaip bandai "atkeršyti", truputį juokinga.
Kaip sako Šim Gongas:
Žemai jums lenkiuosi, karštai linkėdamas kuo greičiau pasiekti prabudimą ir išgelbėti visas juntančias būtybes nuo kančių!
Linkiu atsikratyti isivaizdavimo, kad zmones pyksta ir bando tau kersyti. Gal tada ir pasaulis kitaip atrodys. Nors jei tau tai malonu...
Vis dėl to, sis gincas nesumazins nepasitenkinimo jusu ir jusu aplinkiniu gyvenime ir nepaguos nei jusu, nei betko.
Juolab svarstymai, ar itakoji tik save, ar visa pasauli yra visiskai beprasmiai. Jei nesupranti "saves", tai nesuprasi ir "pasaulio". Jei negali daryti itakos savo elgesiui, tai kaip gali tiketis paveikti kitus/ju aplinkybes (jei apskritai tau rupi)?
Cia nereikia gaisti laiko senoves rastams -- uztenka paziureti i veidrodi ar i artimuju veidus, ar galu gale ramiai pazvelgti i zmones ir gyvunus gatveje, kad daug ka suprastum.
Kai esate alkani, argi skaitote po desimt kartu meniu, kad pasisotintumet? Kai sukaupet tiek ziniu apie praeties ismincius, ka su jomis darote? Einate rasyti kitu rastu, kur visa tai dar karta pakartojat?
Alkanos kates senos ar naujos knygos nepasotins, verkiancio vaiko senas ar naujas "Dao-de-Dzino" leidimas nenuramins, o "madingas budizmas" yra tokia pat didi nesamone kaip "pilstuko gerimo konkursas". Tai neturi jokios itakos Didziam gyvenimo ir mirties darbui, kuri kiekvienas dirbame.
Kol dar nepasenote ir dar patys galite judeti, linkiu kuo greiciau ismesti visa tai is galvos, kuo greiciau prabusti ir padeti kiekvienai juntanciai butybei issivaduoti is kanciu.
Jusu -- Sh.G.
>>Jei negali daryti itakos savo elgesiui, tai kaip gali tiketis paveikti kitus/ju aplinkybes (jei apskritai tau rupi)?<<
Ar esi sventasis, ar egoistinis maniakas - kitus tu veiki. Jei nori patikrinti, gali prieiti prie ko nors ir duoti i snuki. Arba apkabinti, jei tai tau geriau patinka.
O va "padeti kiekvienai juntanciai butybei issivaduoti is kanciu" is ties sunkiau. Cia jau bet koks kitu paveikimas nepades.
Tad palinkesiu tau to paties, ko tu linki kitiems: kuo greiciau prabusti ir ...
Na, bent jau vertėjo, vaikas ir katė kurį laiką bus sotūs, o gal net ir neverks/nekniauks.
NUO KADA JUNGAS DAOSISTAS?! PASKAITYKITE "MYSTERIUM CONIUNCTIONIS"... ABSURDAS. PANASIAI, KAIP SU FR. KAFKA, KURIS TAIP IR MIRE NESUZINOJES, KAD JIS - EKSPRESIONISTAS. RESPECT.,,