Autorius: Vilis Normanas
Data: 2006-09-08
Ko galima tikėtis iš žurnalisto, kuris „tuo“ domisi ir yra šioje srityje tikras „profas“? Na, jau tikrai ne pasakų apie baubus, bet...Būtent tokias istorijėles gerbiamas autorius ir skaldo knygos pradžioj – „Lenkimų velnias“, „Bildukai pas Kaminskus“, „Tauragnų bildukai“...etc.
Pretenzingas autoriaus žodis žadėjo visai ką kita ir tik pasibaigus laikraštinėms sapalionėms prasideda kiek rimtesni dalykėliai, tačiau ir čia sunkiai pakylama iš provincijos žurnalisto lygio, pasakojant – „o taip ir yra“. Jokių argumentų, tik nuogi faktai, paremti kažkieno pasakojimais.
Nors šiek tiek apžvelgiama ir pasauliniu mastu nutikusiu paranormalių reiškinių, visgi, jie tik probėgšmais aptariami, be jokios gilesnės analizės. Svarbiausia šioje knygoje ne kokybė, bet kiekybė.
Situacijos negelbsti ir dangstymasis autoritetingais mokslininkais, nes paprasčiausiai nepateikiama jokia išvada. Gal čia išvadų nebūna? Trumpai tariant, „Ženklai iš anapus“ yra gana prasta fantastinių apsakymų rinktinė. Nesu nusiteikęs prieš fantastiką, tačiau ši knyga žadėjo visai ką kita, deja, tik žadėjo.
Prisikėlimai iš numirusiųjų, astraliniai kūnai, sapnų „aiškinimas“, regėjimai... Čia rasite visko, galbūt, kažkas net ir patikės tuo, tačiau tam jau reikia būti iš anapus. Vis dėlto, neturint ką veikti, tokią knygelę gal ir visai įdomu paskaitinėt, nors kur kas didesnės naudos duotų geri fantastikos kūriniai, nes jie bent jau būtų fantastiški. Tuo tarpu, Edvardas Dombrovskis bando įtikinti, kad tai, apie ką jis rašo „buvo“, kad tai „tiesa“.
Kiekvienas žmogus turi savo tiesą, kiekviena knyga turi savo skaitytoją. Kalbant apie tai, kas yra anapusiška ir nerealu, aš negaliu nepacituoti Jean Giono, su kurio nuomone visiškai sutinku, - Nėra nieko nerealesnio už realybę. Štai tau ir ženklas iš anapus, štai tau ir fantastika...
Be realybės
Jei zmogus is viso nenusiteikes tiketi antgamtybe,
visi argumentai ir irodinejimai liks tik fantastika. Tokia jau tikrove. Pasakysiu GALILEJAUS zodziais: "O vis tik ji sukasi".
IR ANTGAMTYBE egzistuoja, kad ir kaip to nesinore
tu kai kam pripazinti.