Erich Maria Remarque „VAKARŲ FRONTE NIEKO NAUJO“

Autorius: Tomas S. Simonaitis
Data: 2002-09-13

cover Apie knygą: Erich Maria RemarqueVakarų fronte nieko naujo
Leidykla: Šviesa (1989)
ISBN: 5430002151
Puslapių skaičius: 182

"Dieses Buch soll weder eine Anklage noch ein Bekenntnis sein. Es soll nur über eine Generation zu berichten, die vom Kriege zerstört wurde- auch wenn sie seine Granaten entkamm".

"Ši knyga nėra nei kaltinimas, nei išpažintis, ji tik bando papasakoti apie kartą, kurią pražudė karas, apie tuos, kurie tapo jo auka, net jei ir išvengė jiems skirtų granatų".

Kada mano tėvas pirmą kartą davė man perskaityti šią knygą, tikrai nepamenu. Neprisimenu net ir pirmosios reakcijos į ją (tėvas sakė, kad aš ją šveičiau į šoną). Drįstu manyti, kad tada man tikrai buvo kiek mažiau nei -niolika. Paskui kažkas pasikeitė, ir jau vyresnėse mokyklos klasėse išdidžiai svaidžiausi citatomis iš šio nepaprasto romano. Vakarų frontas įsiurbė dar vieną savo "auką".

Frontas- vienas pagrindinių knygos veikėjų (kartais net atrodo, kad svarbesnio veikėjo už jį nėra). Jis netgi įtrauktas į pavadinimą. Keista, bet per visą knygos veiksmo laiką (o tai yra beveik dveji metai) jis beveik nepajuda- fizine prasme. Tai yra vadinamasis pozicinis (arba apkasų) karas, kai gyvenimas smilksta kelių kilometrų pločio ruože ir čia pat mirtis dirba savo kasdienį darbą su viršvalandžiais.

Apkasuose ir blindažuose tūnantiems kareiviams frontas yra visas jų gyvenimas. Arba visa jų mirtis- tai priklauso nuo to, ar kareivio galva, koja etc. yra reikiamoje vietoje, ar porą centimetrų į šalį nuo jos. Tai ir lemia, ar žmogus dar sulauks kitos dienos, ar bus išneštas į užfrontę numirti.

Karas ir fronto linija keičia jaunus idealistus, vos 18 metų savanoriais išėjusius į kariuomenę ir tuoj pat nuo savo idealizmo "išgydytus". Visa mokyklos vaikinų klasė 1916 metais išeina į Pirmąjį Pasaulinį karą ir tampa patrankų mėsa Verdeno, Somos bei kitose kautynėse. Jie žūsta nuo priešo kulkų, granatų, dujų ir ligų, bet iki pat pabaigos bando neprarasti savojo "aš", to, kas juos daro žmonėmis. Paulius Boimeris, kuris ir pasakoja šią kraupiai realistišką, liūdną, kartais absurdiškai linksmą (ko vertas vien posakis apie "kiekvieną žąsies koją, kurią Katas, t.y. Stanislavas Kačinskis, žino kelių kilometrų spinduliu") istoriją, mato vieną po kito žūstančius geriausius draugus. Jis yra geras kareivis, puikiai išmanantis techninę karo pusę, nes nuo to tiesiogiai priklauso jo ir jo kuopos vyrų gyvybės. Galiausiai ir jis viską praranda- jaunystės iliuzijas, pasitikėjimą ir pagarbą vyresniems žmonėms (fronte amžius visiškai nesvarbus), draugus ir net savo gyvybę.

Vakarų fronte nieko naujo- kultinė 20 amžiaus pradžios knyga, parašyta vakarais per 5 (!!!) savaites. Tik išleista ji iki gyvenimo pabaigos užtikrino Remarkui turtą bei šlovę (ir gausybę įtakingų priešų), tuo pačiu pasmerkė jį migracijai, kai po 4 metų Vokietijoje į valdžią atėjo naciai. NSDAP sukurtuose knygų laužuose šis romanas pleškėjo kartu su kitų autorių kūriniais.

Tai- karą perėjusio karingojo pacifisto, "tiesiograšio" ("Direktschreiber"), kaip Remarkas vadino pats save, papasakota istorija. Papasakota tikintis išsklaidyti karui priskiriamą didvyriškumo aureolę, tikintis, kad tokio siaubo daugiau niekam nebeteks patirti ir to siekiant. Labai gaila, bet žmonės romaną perskaitė, bet išvadų nepadarė…

"Prarastosios kartos" literatūros krypties etalonas

Komentarai

Justinas 2002-09-13 06:32:26
Išvadas padarė - tik ne tokias, kaip Remarkas norėjo - pvz., Hitleriui sąvoka frontmenš kaip tik reiškė TIKRĄ žmogų... :)
Ruta 2002-09-13 10:16:32
Manau, kad tai pati "kiečiausia" Remarko knyga.
Atrodo, ji yra viena pirmųjų?
Tomas S. 2002-09-13 10:31:51
Rutai- pirmoji išgarsėjusi ir, jei neklystu, trečioji pagal chronologinę tvarką (gali būti, kad antroji- tiksliai nepamenu).
Gedas 2002-09-13 11:06:19
Žinoma - kiečiausia!:)
Tomas S. 2002-09-13 11:52:43
Mano kukli nuomonė tokia- geriausias vis dėlto yra Juodasis obeliskas, o Vakarų frontas, be abejo- įtaigiausias.
super-ego 2002-09-13 15:43:16
na del itaigumo... skaiciau, patiko bet kodel neprisimenu. va tau ir itaigumas.
rokas 2002-09-15 15:16:04
o man ja primygtinai liepe perskaityti... del kalbos ishraishkingumo, grazhaus stiliaus... bet vis neprisiruoshiu... dabar jau pasistengsiu :)
Lina Krutulyte 2002-09-15 19:45:49
jei del kalbos ir stiliaus, tai teks tau, rokai, vokieciu kalba mokytis. kitaip nematau prasmes.
Tomas S. 2002-09-16 06:34:53
Lina, šį kartą aš su tavimi nesutiksiu. Dėl paprastos priežasties, kad Vakarų frontą skaičiau ir lietuviškai, ir vokiškai. Kaip vertėjas manausi turįs teisę vertinti kolegų darbą. Taigi, senieji Remarko vertėjai (Aleksa ir Petrauskas)- puikūs. Jų verstų knygų atmosfera išlaikoma be priekaištų, o dialogai įgauna spalvas (gal geriau sakyti atspalvius), kurie yra šiek tiek priartinti prie lietuvių mąstymo. Aš noriu pasakyti, kad knygos ne perdirbamos pagal lietuvių skonį, o kiek įmanoma parenkami mūsų suvokimui artimiausi žodžiai. Be abejo, vokiškai Remarkas skamba visai kitaip, bet senieji lietuviški vertimai- ne blogiau. Lieka ir kalbos išraiškingumas, ir stilius, nes verčiant įdėta velniškai daug darbo. Todėl senuosius Remarko vertimus skaityti galima ir lietuviškai (ir būti tikram, kad neprarasi nei centimetro knygos dvasios). Naujieji, po 1990 metų pasirodę Remarko vertimai- jau kita kalba.
Gedas 2002-09-16 13:03:43
Beje, gretai - 32 metai nuo...
kai 1970 m. rugsėjo 25 d., sulaukęs 72 metų amžiaus, mirė vokiečių rašytojas ir garsiojo romano "Vakarų fronte nieko naujo" autorius Erikas Marija Remarkas.
marmlo 2002-10-07 20:08:10
seilėtas alaus pergėrusio germano fantazijos vaisius alien
murmlui 2002-10-07 20:16:25
sausaburnio alaus nedagėrusio burbeklio murmesys
Tomas S 2002-10-08 07:19:05
Marmlo, Marmlo neapsisprendes. Taigi tas fantazuojantis germanas tavo žiniai 16 metų išėjo į karą savanoriu ir buvo sužeistas. Taigi, tai ne jokia fantazija. Be to, dar verta žinoti, kad Remarkas buvo kiek kitokių gėrimų žinovas ir vertintojas, apie ką liudija ir 1922 metais (jei neklystu, žinoma) parašyta esė "Über Mixen den kostbaren Snäpse" ("Apie brangių stipriųjų gėrimų maišymą"). Tai va, turėkis box.
Neo 2002-10-27 18:51:22
Man nepatiko. GAl kad skaiciau prie juros - ne ta nuotaika buvo karui, bet nepatiko. Jau "Trys draugai" dar kazkaip idomiau skaitesi. Po tos knygos net Juodojo Obelisko nelabai norisi skaityt - vel bijau nuobodumo.
lorien 2002-12-12 10:25:53
taip ir man labai ptiko...va ansciau buvo filmas sukurtas, mnau su dabartinemis galimybemis gerais atoriais, prdiuseriais ir reisieriumi, manau pavyktu dar geria pastatyt, juk dabar filmai apie kara ganetinai populiarus..ir dar viena filma galetu pastatyt....H.V.ichterio"Nugaletieji" tai irgi neblogas kurinukas, apie kara, tik antra pasaulini, na bet kas skaite tai nepesakosim cia istorijos visos..galetu apzvelgt ir "skaityta"...o gal as apsizioplinau ir nepamaciau, gal jau apzvelgta?arba per sena knga?
Tomas S. 2002-12-13 07:15:35
Lorien, kad tave kur su visu tavo arkliu 20_grumpy. Tu dar kada nors pasiūlyk dabartiniams režisieriams VFNN ekranizuoti, ir aš tave virtualiai crap, maniacir dar tuojtave. Anksčiau sukurtą filmą mačiau, labai patiko, bet net pagalvot negaliu apie Tomą Henksą Kato vaidmenyje. Ačiū dievui, kad bent jau Pauliaus vaidmeniui per senas. Taigi supošlintų Remakro atmosferą galutinai ir negrįžtamai, etikmatj. Ne, po tokio pasiūlymo nervai nelaiko visiškai stogas. Skaityk man iš lūpų- Remarkas BEVEIK NEEKRANIZUOTINAS. Na, nebent Europoje, bet tik ne JAV. Kaip galima parašyti scenarijų, jei beveik nėra nuoseklaus siužeto, a? Kaip tu įdėsi į filmą ATMOSFERĄ, t.y. orą, pumpuojamą į padangas? Kaip tu įdėsi neviltį, pilkas dienas, ligoninės smarvę, nuodingų dujų debesų slinkimą, a? Niekam tai neišeitų, o tuo labiau Holivudui. Taip kad rankas šalin- ir mikliai bėgam knygų skaityt.
super-ego 2002-12-13 10:24:46
ne nereikia ir europai ekranizuoti. ir abejoju ar tai kas nors padarys. nebent koks genialus ir labai drasus rezisierius
lorien 2002-12-13 12:19:48
ramiai ramiai...
taigi ziedu valdovo irgi niekas nedriso iki siol ekranizuot, o isejo visai nieko....be to as juk sakiau JEI atsirastu GERAS rezisierius aktoriai prodiuseriai, ir visa tai tikrai sugebetu meistriskai perteikt ekrane( na ne apie holivuda labam gi...)tai kodel gi ne ...negi dar manot kad po simto metu dauigelis taip pat skaitys knygas...deja...internetines, kompiuterines knygos, vizualine info bus perteikiama...ir geriau tada butu kad ekranizuotu zmogus dar skaites knygas, ypac remarka, ir galintis bent geriau isigilinti suprasti visa istorija...va!
Tomas S. 2002-12-13 12:27:33
Lorien-man nuo kompiuterio ekrane skaitomų knygų akis skauda. O kuo toliau, tuo sunkiau bus ekranizuoti Remarką jau vien todėl, kad visa autentika pasimiršta. Remarko knygose labai svarbios detalės, o aš kažkodėl nenoriu žiūrėti filmo, kuriame vokiečių kareiviai Pirmojo pasaulinio karo metu laksto su Antrojo pasaulinio karo šalmais ar etc. Nesijuokit iš tokio pavyzdžio, pats Remarkas "Šešėliuose rojuje" skundėsi, kad konsultuoja amerikiečius holivudininkus dėl vokiečių kareivių kepurių, ženkliukų ir pan, o jie vis tiek viską sumaišo. Ir tai karo metu ar tuoj po karo. Įsivaizduojat, kokių kuriozų būtų šiais laikais?! Ne, aš tvirtai sakau- neekranizuokit Remarko, būkit geri, nenoriu susigadinti nuotaikos. Please.....
lorien 2002-12-13 12:56:23
taigi ne as cia bosaas..ramiakas...vis vien tavo balso manau demonai is holivudo neisgirs, ir isniekins remarka taip kad noresis nusisaut...jie juoksis ant remarko kapo, kaip sumauti orkai ir padarys dar ne viena blogio ispera- kurini siame pasaulyje!!!....niurios prognozes deja, todel ir noriu kad ekranizuotu rimtai, o ne holivudiskai...
Tomas S. 2002-12-13 13:00:07
Ant Remarko kapo jie nesijuoks, nes tas kapas yra Šveicarijoje. Ne visi amerikonai ten nuskrenda.
lorien 2002-12-13 13:19:05
na ir ne visi zino kurv ta sveicarija...bet filma holivudas tai gali pastatyt...:(
EdvE 2003-11-20 12:29:22
Jėga...man tai visai nieko
EdvE 2003-11-20 12:32:49
O tas Remarkas tikrai moka rašyti...Perskaičiau gal penkias jo knygas...Visos nieko...
Lina Krutulyte 2003-11-20 13:08:14
Atkreipk demesi, kad jam, kaip mokanciam rasyti, prireikia kur kas maziau daugtaskiu.
Elfa 2004-01-01 15:04:48
Sita Remarko knyga skaitau pirma. Pasiemiau prisiklausius gandu inete. Kai pasiemiau, neturejau dideliu vilciu perskaityt ka nors idomaus,apskritai, tema karas man atrode labai neissami... paskuj negalejau nuo knygos akiu atplest... beje neperskaiciau jos visos, bet man ji jau pirmuose puslapiuose dare daug didesni ispudi nei kitu knygu kulminacija... nesvarbu... bet dabar pradedu suprast, kodel yra tiek Remarko fanu...
simas 2004-01-03 22:09:44
Knyga super.Gerai kad holivudas dar sudino filmo pagal ja nesusuko.
Magyla 2004-01-03 22:17:33
Tikėkimės ir nesuks...
bangis 2004-01-04 09:53:30
Tikėkitės :)

All Quiet on the Western Front (1930), rež. Lewis Milestone.
Gana vykusi ekranizacija, jei užsimerkt prieš faktą, kad pabaiga pakeista ir pakeista į blogąją pusę :(
Justinas 2004-01-04 10:54:56
Na, o jeigu kas nors nori pasižiūrėti I-ojo pasaulinio karo, tai visai rekomenduotinos "Jaunojo Indianos Džounso metraštis (kronikos)". Ten apie I PK - kokios 5-6 serijos.
Mašenka 2004-01-04 21:00:23
Neseniai pasirodė Remarko biografija, neskaitėt? Ten "Vakarų fronte..." išgirta kaip ko ne labiausiai vykusi knyga. Buvo labai įdomu paskaityti visas kūrimo aplinkybes :). Nors man labiausiai patiko "Juodasis obeliskas"...
slaptas menininkas 2004-01-04 21:40:34
Susiskaite lengvai ir paprastai. Primine filmus: "gelbstint eilini rajena" ir "harto kara" kai kuriose vietose :)
Zodziu toks paprastas skaitalas vakarui, ne daugiau.
Prasme 2004-01-05 13:41:45
Slaptas meninkas, paprastas dodel kad nesugebejai isvelgt gilesnes prasmes??
Mašenka 2004-01-05 18:05:56
Slaptas menininke, tai gal filmai priminė knygą? Šiaip tai knyga kur kas anksčiau parašyta ir už "eilinį Rajeną" ir už "Harto karą" :)
nettro 2004-01-06 08:41:15
Prasmė ateina perskaičius daugiau Remarko knygų. Perskaitai vieną, antrą, trečią, o tada imi (su)VOKTI, kad visa kalba ne apie tai, kiek vyno jie išgėrė, kokiame viešbutyje gyveno, kokiom ligom sirgo, ar kokias eiles vietinė spauda nespausdino...
Toks lyg ir lengvas skaitalas įgauna tarsi kitą "lygį".
Elfa 2004-01-06 14:13:46
Kodel reik perskaityt kelias?? stai sita mano pirmoji, ir as kuo puikiausiai suvokiau...
nettro 2004-01-07 10:22:03
Ką?
Elfa 2004-01-07 13:59:49
kaip suprast ka??
Ragana 2004-01-07 15:49:59
Mes noretume suzinoti KA tu suvokei.
Elfa 2004-01-07 16:38:49
Kad "visa kalba ne apie tai, kiek vyno jie išgėrė, kokiame viešbutyje gyveno, kokiom ligom sirgo, ar kokias eiles vietinė spauda nespausdino..."
Dogma 2004-03-01 06:36:59
Visiems,be išimties-Remarko gerbėjams,ar, deja,nepamėgusiems jo kūrybos(svarbiausia žmonėm, turintiems savo nuomonę)- rašau LABAS.
Taigi, kaip supratote aš, papildau pirmąsias-gerbėjų gretas. Žinote, iš visų skaitytų jo knygų,mane sujaudino pirmasis jo parašytas romanas "V.f.n.n.".Nuostabiausia tai, jog sugebejau pajausti dramatiško ir tragiško XX a.dvasią bei suvokti "prarastosios kartos" skausmo beribiškumą...
Dogma 2004-03-01 06:40:20
Pratesiant mintį... dar nesu susidūrusi su rašytoju, kurio kūrinys būtų parašytas per labai trumpą laiko tarpą, tapęs populiariu ir išlaikęs savo paklausą iki šių dienų.
super-ego 2004-03-01 16:36:28
Salingeris "rugiuose prie bedugnes";
Key "Skrydis virš gegutes lizdo";
Keruacas "kelyje" - trys sove i galva jau iskart:)

Siaip neturiu nieko pries remarko kuryba bet nemanau kad tai (Pratesiant mintį... dar nesu susidūrusi su rašytoju, kurio kūrinys būtų parašytas per labai trumpą laiko tarpą, tapęs populiariu ir išlaikęs savo paklausą iki šių dienų.) yra svarbiausi kriterijai meno kokybei nustatyti...
TrAsH 2004-03-17 14:55:13
Galiu pasakyt tik tiek. Filme viena akimirka, knygoje keli puslapiai ir as zinoma rinkciausi knyga, nes ji leidzia isgilinti i pati siuzeta. Zinoma pries filma nieko blogo neturiu. Taciau per dvi valandas visu knygos minciu neisreiksi.
magyla 2004-03-17 15:48:35
Taip, todėl dažniausiai dauguma taip ir daro - perskaito knygą, o po to žiūri filmą. Na o tie, kurie tingi skaityti... amba
super-ego 2004-03-18 10:45:29
as iki galo neisikertu daugelio zmoniu poziurio i ekranizacijas. filmas ir negali buti romano iliustracija, tai atskiras kurinys o ne kazkoks papildas prie knygos. rezisierius, jei jis geras, pasirenka savo ziurejimo taska. lieka tik knygos motyvas. didesnis ar mazesnis
Marija 2004-03-19 21:20:32
Aš iš gerbėjų. Tikriausiai turiu viską, kas išleista lietuviškai. Remarkas - iš tų autorių, kai aptarinėdamas nesakai - skaičiau tokį ir tokį Remarko romaną, dažniausiai sakai - skaičiau Remarką. Ir aišku. Žavus pasakojimo stilius, nesupainiojama rašymo maniera. Nežinau, gal visai jaunam žmogui visas tas nedaug tereiškia, gal paprasčiausiai smagu pakrizenti iš šmaikščių dialogų, bet man rodosi, kad tam šviesiam liūdesiui, nostalgiškam ilgesiui ir vilčiai nevilty tikrai nedaug kas tegali prilygti...
TrAsH 2004-03-22 09:03:18
Remarkas megsta vaizduoti komiskas situacijas savo knygose ir tai gerai, nes mes daznai susitinkam su tokiomis situacijomis. Pvz triumfo arkoje komiskos situacijos su zoana(pagrindinio veikejo meile su kuria jis veliau susipyksta). Taigi is meiles tragedijos pasidaro komiska situacija kur dialogai igauna komiskumo. Sie dialogai gali niuriausia skaitytoja priversti nusisypsoti. Turbut jei neskaityciau Remarko buciau visai kitoks.
Lijana 2004-04-21 14:10:54
O as dievinu Remarko "Triumfo arka". Pradejus skaityti neimanoma atsiplesti. Ir kas svarbiausia, kad perskaicius yra apie ka pamastyti.
Dogma 2004-06-08 09:21:19
Labux dar kartelį:) Džiaugiuosi, kad mano komentaras buvo pakritikuotas (Labas SUPER-EGO:)). Be abejo, sutinku, kad TAI nėra svarbiausi kūrinio vertinimo kriterijai. Aš tiesiog žaviuosi šio žmogaus sugebėjimais ir žaibišku išpopuliarėjimu. Bet nemanau, kad kurio dar vieno "lost generation" genijaus (kaip Hemingvėjaus, Kafkos ir kt.)šedevras ar šedevrai taip greit sugebėjo užkariauti publiką:)IKI!!!
sprotikas 2004-06-26 12:13:20
na tai buvo pirma remarko knyga kuria perskaiciau. patiko nor s ilgai vengiau paimti i rankas knyga kuri "kvepejo" karu, veliau perskaiciau dar daugiau remarko knygu ir dabar galiu pasakyti kad yra daug eresniu remarko knygu uz sia ir visai be reikalo zmones taip alpsta. nors del skonio nesigincijama pvz mano kultine remarko knyga "laikas gyventi ir laikas mirti" "kelias atgal" tai tikrai geros knygos...
infun 2004-10-08 13:06:44
sakykik jūs ką norit,o Remarkas rašytojas tikrai neblogas.jo knygos tvirtos ir nuolat turi savo aiškias pozicijas,kurias vis dėlto Remarkas neperdėtai ryškiai kemša į skaitytojų galvas.gal,žinoma,jos tilius pakankamai keistas ir šių dienų žmonių akimis pernelyg paprastas ir lakoniškas,bet jei tik įsigilini...
izzie 2004-11-25 17:57:07
Remarkas yra nuostabus rašytojas...jo knygos irgi nuostabios...Vakarų fronte perskaičiau iš inercijos...negaliu pasakyti, kad labai užkabino, bet remarkiška, ir tiek. antrąkart nesonori skaityti, kaip yra pvz su Juoduoju obelisku ar Trim draugais
alatar 2004-11-29 04:57:55
hmz..6_tongue
kazkada Tomas baisiai siuto ant pasiulytos ekranizacijos idejos(Maz ir dabar tebesiuntaaaa...
naobetaciau as visvien lieku prie savo nuomones,jog ekranizacija yra galima!
Tiktai sikarta ispletoju sia nuomone>
Ekranizuoti siais laikais gali ne vien tik Holivudas,gera filma padaryti-juo labiau. O spec efektai-tai jau dalykas salyginis..Europieciai irgi moka("Nemirtingieji",is dalies "Penktasis elementas"). Bet palikim spec. efektus kolkas nuosalyje,idant neuzrustint Tomoangeliux
Zinot,ku as pamislijau? Jei atitinkamo lygio filmus(blokbasterio atitikmuo ar pan.) gali statyti ir europieciai,tai jie visgi neretai turi kokybes pranasuma. Sutikit,yra skirtumas,ziureti amerikietiska komedija apie beisbola,ar komiksini Betmnena ir koki Britu arba Vokieciu(jei tik jis nelinksta i Holivudizmus) komiska filma...
I vokiecius as apskritai deciau nemazai vilciu: finansavima jie gautu,aktoriu surinktu is visos Europos(ir nereikia jokiu Henksu,bei pan. istoriju,kaip USA/Krasnaja armijos gelbejo pasauli nuo blogio)..tiesa pasakius,galbut net isipaisytu koks lietuvis su savo letumu bei maslumu(prie scenarijaus kurimo ar prie pacio filmo)na bet ir be lietuviu Europoje zinoma yra puikiu rezisieriu,scenaristu,jaunu talentu ir pan.
Dabar man kazkaip naiviai ir labai karstakosiskai skamba "Kaip perteikti atmosfera,nevilti skausma!????" Visa tai tikrai imanoma perteikti,jei yra geras scenarijus,konsultacijos,geras rezisierius ir tinkami aktoriai..O del salmu,tai cia jau tikrai perdetachecheAutentika,zinoma filme privaletu buti,ir ne "Indijanos Dzouns" lygio!!Siuo metu yra pakankamai nemazai prikepta filmu(+komp zaidimai) apie WWII,taciau Pirmasis Pasaulinis yra kiek uzmirstas,iskyrus retus epizodus. Man irgi nesnoretu,jog "Vakaru fronte nieko naujo" butu panasus i pseudo istorinius Pearl Harbora(kuris mano sazininga nuomone yra tiesiog tragedija,iskyrus kai kuriuos spec efektus), "Priesa uz vartu"(neitin pavykes filmas..) ir pan. Reikalastas,jog pati knyga yra is kito lygio..Kitaip sakant yra fakltiskai bent jau lauko artilerija!!Ne lengvoji kicine,ne sunkioji lietuvisko leeeeeeeto maslauuuusss kino,bet kazkas labiau inteligentisko. Nemanau,jog Europieciai dristu subjauroti idedami stereotipines love story,sureiksminta karo paveiksla,ar heroju pseudosvarba( o juo labiau pasirinkti kokia kryptinga politine pozicija,kaip MM..feeebad). Viska galima suderinti..Perfrazavus viena zmogena:"norint suderinti reikia derinti!" Filmas turetu neuzgosti pacia knyga,bet kaip tik atvirksciai,sukelti dar didesni susidomejima,isprovokuoti teigiamoms diskusijoms..
tiesa,jog ekranizacijos visuomet yra slidus dalykas,todel as nesiimu sprest,kuris konkreciai rezisierius,aktorius ir pan. tai turetu daryti.Juokinga juk apie tai kalbeti(emocijomis vien..T. Henksas bla bla blaaa...)Beje,dar vienas labai svarbus elementas butu muzika!Netinkamai parinkta(neryski,arba kaip tik,pernelyg pompastiska,pernelyg dramatiska,sureiksminanti)muzika galetu viska sugadinti(pvz. Trojoje man muzika pakankamai gadino vaizda(vaizda,o ne filmo turini,kuri vertinti reiktu mazu maziausiai kritiskai))
uch..
Tomas S. 2004-11-29 06:55:53
Altar- šekis atsakymą!
Pradėsiu iš toliau- mačiau "Triumfo arkos" ekranizaciją. Gal visai ir nieko, bet šiek tiek nei mėsa, nei žuvis. Kažkokio esminio atmosferos elemento vis dėlto trūko. Tuo noriu pasakyti, kad bet kuris Remarko ekranizacijos atvejis mano (pabrėžtinai- tik mano) galvoje sukels bent jau ironišką ir kiek cinišką šypsnį- "ir ko jie ten lenda?".
Dėl režisierių ir aktorių- sutinku su tamsta, kad europiečiai padarytų geriau. Dėl lietuvių aktorių mąslumo ir lėtumo, neva tinkančio tokiame menamame filme- o iš kur dėl dievo meilės Vakarų fronte tokie veikėjai? Jie juk vokiečiai. Ir jei susimąsto kada apie gyvenimą, tai tuo metu bent jau čiaumoja ką tik nudobtos žąsies koją ar spirgina savo utėles virš žvakės ugnies. Ir jokios tragedijos alia "išsiviepęs nuo dantų skausmo", kuo tokie žymūs mūsų aktoriai, čia nėra ir būti negali.
Dėl autentikos- gal europiečiai ir atkurtų daugiau kaip 50 proc. autentiškų detalių, bet amerikonai- esu 200 proc. tikras- tikrai ne. Jiems tai nerūpi. Nerūpi ir tiek. Dar kartą galiu pasikartoti, kad nenorėčiau žiūrėti filmo, kuriame WWI kareivis lakso su WWII kareivio šalmu, antpečiais ir svaido granatas, kurios atsiras po 15 ar 20 metų.
Dėl atmosferos, nevilties ir skausmo, baimės ir pan perteikimo. Aišku, kinas visa tai gali. BET... Aš kažkodėl nenoriu to matyti. Kino varianto nenoriu matyti. Ko gero per daug esu prisirišęs prie vaizdinių, kuriuos sukūrė mano makaulė skaitant knygą.
Beje, senąjį vokišką filmo variantą esu matęs. Seniai seniai. Patiko nerealiai. Bet gal todėl, kad buvo darytas žiauriai seniai, laike gerokai arčiau vaizduojamųjų įvykių, be to ir mačiau paauglio akimis. Dabar mano akys to pamatyti tikrai nenorėtų. Esu senas, ciniškas ir nepatiklus.
Bendra išvada: ai, darykit jūs ką norit, mano nuomonė vis tiek greičiausiai nepasikeis.
beatle 2005-01-06 12:43:17
kai skaiciau, visa savo esybe pasineriau i knygos veiksma. bijojau kartu su pagrindiniu veikeju, liudejau ir gailejau zuvusiu draugu, juokiaus is linksmu pokstu. nereali knyga
LKL 2005-04-04 19:56:13
Cia nerealus kurinys ir fsio, nera ka cia dar deretis ]]]]
Migle 2005-05-26 17:21:34
nu zodziu, pritariu lkl....nors man 12m myliu REmarka....krc. nieko ir nepridursi!
Migle 2005-05-26 17:23:29
Vakaru fronte nieko naujo WALDO!!!
Migle 2005-05-27 10:35:01
gera knyga ziauriaj :smart:
buhu 2006-01-15 15:04:18
jo jo.. man irgi lb patiko..geras..:)
mhm 2009-10-10 19:38:43

NeapsisprendęsMan laaabai patiko, net du kart apsižliumbiau, matyt labai įsijaučiau.. Ir tie kurie mano, kad tai nuobodi knyga, tai galiu pasakyt tiek čia jūsų nuomonė, ir matyt neįsiskaitę ir nedaėjo jūsų amžius iki tokių knygų supratimo.

Silva 2010-12-12 17:28:50

o kokia pagrindinė mintis šio romano?

nesvarbu 2011-03-06 14:02:47

taip kokia sio romano pagrine mintis?

nesvarbu 2011-03-06 14:02:47

taip kokia sio romano pagrine mintis?

Valdas 2010-12-15 13:12:07

Sunku pasakyti :) Yra toks terminas "prarastoji karta", tai va, čia apie jos atsiradimą...

Hmm... 2011-03-08 16:16:13

Aš manyčiau, kad pagrindinė mintis būtų tokia: nepaisant visų lavonų beigi jų dalių, ištaškytų po mūšio laukus arba kabančių ant medžių, tiems, kurie "užkūrė" karą, viskas normalu: Vakarų (ar bet kokiame kitame) fronte nieko naujo... Juk ne karo iniciatorių lavonai dvokia, ane?

Tomas S. 2011-03-10 09:07:45

Baikit, kokios pagrindinės mintys, nejuokaukit. Remarko knygose niekada nerasite pagrindinės minties, nes tai - gyvenimo ištraukos, atspindžiai, atkarpos. Ar gali gyvenimas turėti pagrindinę mintį?

Hm 2011-03-10 11:24:23

Iš kur tada toks pavadinimas?
Beje, gyvenimas irgi turi pagrindinę mintį: anksčiau ar vėliau teks padvėst.

Tomas S. 2011-03-14 08:57:52

Pavadinimas paaiškintas, tiksliau išplaukia priešpaskutinėje knygos pastraipoje. Remarkas nieko niekada savo knygomis nešifravo, ten nėra paslėptų minčių. Jis save vadino "Direktschreiber", tiksliai į lietuvių kalbą neišversi, apytiksliai būtų "Tiesiograšis", t.y. ką matau, apie tą ir rašau.

jjoo 2012-05-05 19:03:02

Puiki knyga

Skaityta.lt © 2001-2014. Visos teisės saugomos. Platinti puslapyje publikuojamas apžvalgas be skaityta.lt ir/arba autorių sutikimo NEETIŠKA IR NETEISĖTA. Dėl medžiagos panaudojimo rašykite el.paštu skaityta@skaityta.lt.