Fiodor Dostoevskij „NUSIKALTIMAS IR BAUSMĖ“

Autorius: Tomas Vaiseta
Data: 2002-01-27

cover Apie knygą: Fiodor DostoevskijNusikaltimas ir bausmė
Leidykla: Margi raštai (2000)
ISBN: 9986092140
Puslapių skaičius: 576

Kai kurie žmonės, vos išgirdę F. Dostojevskio pavardę, pradeda raukytis, sakydami, jog "ne… jis man per sunkus" ar pan. Na, žinoma, per kelias valandas kaip lengvo meilės romano jo nesukrimsi. Čia tenka "atsijungti" nuo išorinio pasaulio ir įdėmiai skaitant gilintis į kiekvieną sakinį. Tad kodėl jį verta skaityti?

Klausimas kelia šypseną ir ne tik todėl, kad kritikai kaip vienu balsu sako, jog F. Dostojevskis - vienas genialiausių XIX a. rašytojų. Visų pirma, jis žavi savo jėga. Jo sukurti charakteriai, kokie jie bebūtų - teigiami ar neigiami - išsiskiria savo individualumu ir pasaulėžiūros savitumu. Taip pat negalima nesistebėti ir tuo, kaip gerai F. Dostojevskis išmano žmogaus psichologiją. Ko gero, ir Z. Freudas jį skaitydamas šį tą išmoko…

Būtent tai būdingai ir vienam geriausių F. Dostojevskio kūrinių - "Nusikaltimas ir bausmė". Pavadinimas išduoda, kokia pagrindinė kūrinio tematika. Šioje knygoje rašytojas gilinasi į žmogžudžio psichologiją: kas priveda prie žmogžudystės? Kaip jaučiasi žmogus nusikaltimo vietoje? Kokie jausmai apima nusikaltėlį po žmogžudystės? Visa tai aprašo ir analizuoja F. Dostojevskis. Jis sukuria išsamų ir detalų žmogžudžio psichologinį paveikslą. Be to, F. Dostojevskis nebūtų Dostojevskiu, jei neįveltų "painiavos". O kas, jeigu žmogžudys nužudė iš idėjos, mat norėjo pasitikrinti, "ar aš padaras drebantysis, ar teisę turiu"? O nužudytasis asmuo - tai bjauri senė, užgauli ir šykšti lupikautoja? Juk ji daro daugiau žalos nei naudos! O vis dėlto tai žmogžudystė…

Nepaprastai įdomūs ir kiti knygos herojai, kaip, pavyzdžiui, policijos kontoros darbuotojas Porfirijus Petrovičius, mėgstantis itin subtilius psichologinius žaidimus, arba tikroji žudiko meilė - ištikimoji prostitutė Sonečka, kuri rado laiko dar ir evangelijos tiesas paaiškinti… savo laiku tokie personažai konservatyviems skaitytojams sukėlė pasipiktinimą.

Na, o mes, žinoma, už tai jau nepykstame, tačiau F. Dostojevskį skaitome, nes retas rašytojas taip talentingai ir išbaigtai sugeba sukurti prasmingą istoriją.

Dostojevskis, negi dar ką nors reiktų aiškinti?

Komentarai

pinochet 2002-01-27 14:45:03
Idomiausias dalykas, aisku, siuo atveju tai, kad leidykla nesugebejo nurodyti vertejo - lyg Dostojevskis butu lietuviskai rases. Reikalas tas, kad sovietiniais metais verte Motiejus Miskinis (poeto A.Miskinio brolis), kuris buvo isveztas i Sibira, todel nebuvo minimas. Na o tai, kad nepaminetas dabar, yra didele leideju geda.
Redaktorius 2002-01-27 16:26:41
Pinochet, dėkui už šitą informaciją. Rengdamas įdėti apžvalgą ir vartydamas kngyą aš irgi pasigedau vertėjo. Tai štai kaip yra nutikę.
Valdas 2002-01-28 06:51:04
Perskaiciau sia knyga gana velai (besimokydamas mokykloje kazkaip neradau laiko). Bet siaip gal ir geriau. per prievarta skaitomi tokie kuriniai praranda puse zavesio, o veliau skaitant man knyga patiko.
shimgong 2006-02-01 15:35:39
Nenutylima ji, kiek pamenu, ir kaip tik dar labiau neteisingu paverchia Raskolnikovo poelgi, jis gi kitaip gal ir butu galvojes, kad viska gerai padare.. bet va ta moterishke, senes sesuo, savo vaidmeni ir po mirties atlieka shitaip ;)
al 2005-08-22 20:01:13
kad ir kaip ten nagrinetu aukas, bet knyga puikiai atskleidzhia valinius ir intelektualinius kaltes momentus. tachiau man atrodo kad knyga kaip ir altoriu shesheli siaurina mastyma. nes kai perskaitai apie tam tikrus asmenis pradedi susikurti stereotipini ivaizdi. bet be jokios abejones kaip literaturos kurinys ji yra nuostabi:)
Auru 2002-01-29 09:12:47
Manau kad tikra malonuma galima aptureti tik skaitant originalo kalba. Toookios sakiniu konstrukcijos, kalbos sodrumas, issireiskimai, kad isversti islaikant visus niuansus faktiskai neimanoma...
shlyxtux 2005-09-05 20:51:26
F.Dostojevskis - man didžiausią įspūdį padaręs rašytojas.
Ypatingą įspūdį padarė "Nusikalstimas ir bausmė" ir "Broliai Karamazovai". Jo kūryboje žavi realistinis gyvenimo vaizdas, gilios, priverčiančios susimąstyti filosofinės tiesos, netikėti siužeto posūkiai, herojų jausmų stiprumas, žmogaus vidinio pasaulio atskleidimas ir analizė. Tai būdinga ir "Nusikaltimui ir bausmei". Ši knyga bent jau man atskleidė žmogaus psichologijos prieštaringumą, taurinančią kančios prasmę, išmokė kitaip žvelgti į daugelį dalykų gyvenime, tapo kaip ir tam tikru moraliniu orientyru tolesnėse paieškose.
Kliaksa 2002-02-04 14:06:16
eee, chia ish kokio straipsnio?=)
Tomas S. 2002-12-16 12:39:48
Aru teisi- pagrindinis malonumas, skaitant "Nusikaltimą ir bausmę"- originalo kalba. Veža. Labai. Netgi, sakyčiau, ypatingai. Stilius, žodžiai, oborotai (sorry už nevalstybinį intarpą). Eilinį kartą pasidžiaugiau, kad didžiojo brolio kalbos nepamiršau...
Keturi 2002-12-23 07:39:57
eeeee,neturiu lajko dabar,alia apie shita rashliawa gamalia valandom kalbiet(:
SUPER vien zho,nors man kaj kurie dalykaj knygoj tikraj nervino pvz. tas loxas raskolnikovas(:
tik noriecheu patikslint,akd dostojevskis ne tik XIX amzhio vienas geriausioo rashytojoo,o wisoo lajkoo sakycheu(:

Ir be abejo kad skajtyt rejkia tik rusoo kalba!!!
Keturi 2002-12-23 07:42:53
re:kliaksa

neuzhmirshtama gi(:
alisa 2002-12-25 17:54:25
kaip tik pries pora dienu kolega isiule paimt ir perskaityt.. bet po pirmu psl nervinti pradejo- del tokiu sunkiu sakiniu konstrukciju.. tai ir galvoju: ar vertimas cia toks blogas, ar dostojevskis is tikruju taip rase?.. (originalo kalboj nesu jo bandziusi)
alisa 2002-12-25 17:56:26
kaip tik pries pora dienu kolega isiule paimt ir perskaityt.. bet po pirmu psl nervinti pradejo- del tokiu sunkiu sakiniu konstrukciju.. tai ir galvoju: ar vertimas cia toks blogas, ar dostojevskis is tikruju taip rase?.. (originalo kalboj nesu jo bandziusi)
Keturi 2003-01-03 11:43:55
re: alisa

a vat taj rejkia pabandyt ir suzhinosi(:

Ishtikro taj wisaj juk niasunkios tos konstruktsijos...labai grazhiai parashyta ir tiek(:
Vat jejgu i.kanto "grynojo proto kritika" paskajtyt,wa tian taj SAKINIAJ...(:
O dostojevskisrashe grazhej(:
Na,ajshq,jejgu zhmogus pripratias prie tos kchaltooros,kuria knigynai uzhversti,taj f.p.d. gali pasirodyt ir sunkokas...
Ciuciundra 2003-01-03 13:14:07
Alia, giarb. Kiatury, kodiel Tamsta tiaip keistaj vysuomiat kalbatia? 11_confused
4 2003-01-03 15:40:15
mia niakiajstaj,a jumem kas?(: a kodial klausiatia?(:
5-ukas 2003-01-03 17:56:50
Čia matyt koks žemaičių kalbos ekvivalentas, tik rašto forma: perskaitęs 4 kartą supranti autoriaus žodžius (bet ne mintį).
Ciuciundra 2003-01-03 17:58:31
Mumem nieko, stebimes tiesiog :)
Kalbekite toliau!:)
carsberk 2003-01-03 18:05:07
5-uko komentara - partiju sutarimu - i savaites citata, a?! Liuks buvo
jou 2003-04-11 18:32:23
as kartais vienam puslapiui sugaizdavau pora valandu , bet nesigailiu.
vienas geriausiu rasytoju ir vienas geriausiu kuriniu!!!
neurotikas 2003-04-11 19:30:22
Ash tai ipusejes nusprendziau nebegaizti...Nors pagalvojus galetu gerai gydyti nuo nemigos :)
Gasha 2003-04-12 17:31:13
Dostojevskis apskritai su visom knygom galetu but israsomas vietoj vaistu nuo nemigos.. senas gumos tempejas. (nors kiek pamenu tai Karamazovus stebetinai greitai iveikiau, net keista..) :)
neurotikas 2003-04-12 18:20:06
joo...turbut net nereiketu knygos atsiversti, pamatai padeta ant staliuko ir autas :)
Čiučiundra 2003-04-12 20:04:14
Baikit varyt ant Dostojevskio. Visai įdomiai rašo.
neurotikas 2003-04-12 20:42:31
hmmmmm....o kas TAU nuobodziai rasho?
Dostojevski siulyciau i pasaulio garsiausiu ir nuobodziausiu rashytoju topa, i penketuka manau pakliutu :)
Girdejau kad Dostojevski labai vertina Prancuzijoje, idomu uz ka...
Čiučiundra 2003-04-13 08:50:43
Na, Hemingvėjus nuobodžiai rašo... Lavkraftas... daugiau neatsimenu - jei nuobodu, neskaitau, ir tiek :-)
super-ego 2003-04-13 14:02:06
neurotike, kiekvienam kiti prioritetai. vienam gal veiksmo reikia, kitam dostojevskiskos rasliavos. man bent "N ir B" tempas visai pakenciamas pasirode, bet yra ir kitu priezasciu del ko skaityti sunku.
Lina Krutulyte 2003-04-13 18:54:41
ech. rasiau as viena nakti diplomini darba, o paskui, saulelei patekejus, kad lengviau butu uzmigti, pradejau skaityti "nusikaltima ir bausme". uzmigau popiet, atsikeliau pries vidurnakti. iki pietu vel rasiau diplomini, o iki kito vakaro ir knyga pribaigiau. pats tas. sakyciau, kai miego truksta, tai toks letas pasakojimo tempas labai tinkamas. jei koki zodi ir praziopsau, ne beda, veliau vis tiek ta pati pakartoja dar triskart. aisku, gerai, kad skaiciau lietuviskai. dostojevskis rusiskai blogiau net uz vertima, nes skaitymas uzsitesia astuonis kartus ilgiau.
Lina Krutulyte 2003-04-13 18:58:48
a beje, ne velnio jis nemigdo. tokia kokia nors nereali itampos scena kaip duoda per smegenis, paskui stebiesi, kaip cia vel atsitiko, kad visa para nemiegojai. pavyzdziui, visiems rekomenduociau perskaityti "Idioto" pirmaja dali vien del jos pabaigos scenos.
anne 2003-04-13 19:13:31
nezinau nezinau del to miego... visaip buna. Brolius karamazovus gana idomiai skaiciau. Nusikaltima ir bausme skaitau dabar - visai nieko. Jie zmones neuzmigo skaitydami Hugo Vargdienius, tai ir sita istvers:)
Beje, kazkas su nuobodziu rasymu ir Hemingvejum nesiderina....:) nu nieko - kiekvienam pagal isgales;)
va U.Eko leidzia skiatytojui pasnausti. velgi - nuomone...
diplominis 2003-04-13 19:17:01
LK: Nusibodai jau su savo diplominiu - visi zino kad ji rasei.
mh 2003-04-13 19:35:26
nzn kaip su migdymu, bet kad neisbudina- tai faktas. ir tu itampos scenu (kalbu apie "n ir b") ne kazin kiek- didziaja knygos dali uzima visokie svarstymai / pasakaliojimai.. bet nesakau, kad neidomus! tiesiog naktimis tikrai neveikia geriau uz kava, greiciau priesingai. tai matyt todel ir tasausi su situo skaitalu jau antras menuo..
neurotikas 2003-04-13 19:48:27
Joo...vienintele knyga kuria ash to ponulio perskaiciau buvo "Karamazovai"...nezinau kaip sugebejau, nes jau tie monologeliai po 20 puslapiu nieko nepasakantys, tas pats per ta pati tai jau tikrai uzknisdavo....ypac atsimenu Zosimos prieshmirtinius samprotavimus ir pamokymus Alioshkai ten tai ishvis virshune...Jau kaip pradeda ka nors pezet kuris nors veikejas tai galo nelauk...Svarbiausia kad nors pasakytu ka nors, tai ne varo apie ta pati, zingsnis pirmyn zingsnis atgal zingsnis i shona, kox nors religinis ekskursas ir vel ish naujo :D...Dar uzkniso ta rusishka mada pridet tevavardzius po to susimaishai ir nezinai kox veikejas:)... O tu anne ant "Vargdieniu" nevaryk visai idomi knyga...
neurotikas 2003-04-13 19:49:59
nors galbut per kancia( knygos skaityma :)pasiekiamas isganymas
mh 2003-04-13 20:02:14
o man patinka dostojevskio ironija, dar ir jumoro jausmas vietom visai neblogas:)

o ka, sakot, prasciau uz "vargdienius"? pastaruju niekaip neprisiverciu skaityt- gal del to, kad filmas paliko labai jau bjauru ispudi..
Lina Krutulyte 2003-04-15 12:53:34
blogiausias daiktas, kuri radau dostojevskio kuryboje, buvo vieno tokio isteriko dziovininko priesmirtinis laiskas. Jis uzeme kokius 20-30 puslapiu, parasytas absoliuciai apie nieka/nereiksminga slamsta, o tas suknistas isterikas ji skaite garsiai. laiskas buvo toks nykus, kad chebra ji isklause, nusiziovavo ir issiskirste miegot. o isterikas tada bande nusisaut. pikciausia, kad skaiciau ta slamsta rusiskai :(
neurotikas 2003-04-15 16:25:41
nepavydziu tau, zinodamas ka tas ponas sugeba sukurti pilnai isivaizduoju kas ten buvo destoma :)
Gasha 2003-04-15 22:09:14
Cia tai jau taip, aciu dievui, kad koks Keruakas taip nuobodziai nerase.... :)
Z Justinas 2003-04-16 05:18:53
Mh, "Vargdienių" filmas - tai maždaug 1/20 knygos. Ten viskas suspausta, suvelta, sumalta. O pati knyga - gera, tik kažkada skaitydamas praleisdavau visus gamtos aprašymus :)
Čiučiundra 2003-04-16 06:32:14
O kam tą 20-30 puslapiu laišką ar monologus skaityti, jeigu tokie nuobodūs? toskazelionaa Praverti ir toliau skaitai... Ar apskritai meti knygą į šoną, negi kas prirakinęs prie jos laiko?
Lina Krutulyte 2003-04-16 10:50:13
na jau. jei praleidineji gamtos aprasymus, nuobodzius laiskus ir panasius daiktus, tai juk perskaitai ne visa knyga, o tik jos adaptuota versija :/
Čiučiundra 2003-04-16 11:45:06
O kas iš to, kad perskaitai visą nuobodų tekstą? Ar tai ką nors tau duoda, išskyrus galimybę prisiminti, koks nepakenčiamas jis buvo?
O be to, adaptuojiesi tai pats sau :)
Kerkas 2003-04-16 11:57:41
O iš kur tu žinai, kad jis nuobodus, jeigu jo neperskaitei? wink
Čiučiundra 2003-04-16 12:04:32
Po pirmo puslapio matosi :P
Krekas 2003-04-16 12:22:41
O kaip tada žinoti, kad nuobodybė jau baigėsi? pasimeciau
Čiučiundra 2003-04-16 13:19:16
Baigiasi peizažas, laiškas, personažo išvaizdos aprašymas, monologas, dialogas ir t.t. - galima gi permesti tekstą akimis, neskaitant kiekvieno žodžio?
O jeigu nuobodybė ir toliau nesibaigia... prisiminkime, kad bibliotekos ir knygynai pilni dar neskaitytų knygų :)
anne 2003-04-16 16:53:02
as gi ir nevarau ant Vargdieniu....! tik darau lyginima: puslapiu skiacius panasus, veikeju sasajas irgi galima rasti... Beje, Vargdienius perskaiciau labai greitai ir su dideliu malonumu(iskyrus kelis nukrypimus ir salutines istorijas, bet finale tiko ir jos)...
ciuciundra - praleidinejimai ir tt. - labai grazu, taciau jei jie parasyti, tai vien is pagarbos galima juos perskaityti... aisku, jei lenktyniauji, kas greiciau ka perskaitys, tai gal ir pateisinama... O nuobodybe peizazuose, monologuose - sutinku... bet ir jos reikia...
Čiučiundra 2003-04-16 17:08:06
Dar pasakyk, kad visas pasaulio knygas reikia perskaityt iš pagarbos tiems, kas juos parašė akinO nuobodybės niekur nereikia, ir vargu, ar rašytojas sąmoningai rašo taip ,kad jo peizažas ar monologas būtų nuobodus. Jam taip, matyt, išeina :) Beje, aš labiausiai mėgstu visokias kovų scenas praleidinėti - puslapiais praverčiu :) Gal čia liga kokia? pamislykim
anne 2003-04-16 17:40:38
nezinau:) kai skaiciau "ana karenina", tai labai norejosi praleidineti tas filosofijas apie zeme, kaimiecius ir kitus biesus... taciau istveriau... visu pasaulio knygu skaityti nepatariu - greit pasentum:) taciau jei pradedi ka, bent del galimybes veliau pakritikuoti skaityk visa...
neurotikas 2003-04-16 20:08:27
jooo, Justinas labai gerai pastebejo apie gamtos aprashymus...Tiesiog organishkai NEVIRSHKINU ju, ishvis kam ju reikia , turbut kad puslapiu daugiau butu...
Tomas S. 2003-04-17 05:43:51
Neurotike, tai juk vis iš meilės gamtai. Va parašai keletą (kokius 20-30) puslapėlių apie gamtos grožį ir trapumą ir jau tada ramia sąžine gali eiti valgyt veršienos kepsnio arba kimštų putpelių...
O Dostojevskis originalo kalba labai puikus, labai ir lygiai taip pat užknisantis ištęstu pasakojimu. Priešybių vienybė....
Indraja 2003-04-17 07:15:42
NB visai normaliai "skaitosi". Šiaip iš to, ką Dostojevskio skaičiau, labiausiai patiko "Besy" (nemoku lietuviškai). Labai įdomūs personažai, velnių prisiėdę :) .
Tomas S. 2003-04-17 07:23:28
Indraja- būtent, velnių priėdę. "Besy" ir yra tie patys tavo minėtieji velniai.
Krekas 2003-04-17 11:47:02
Lietuviškai šis romanas išleistas "Demonų" pavadinimu.
Lina Krutulyte 2003-04-17 12:11:37
o as is principo skaitau kiekviena zodi, kuo nuobodziau - tuo atidziau. kad suprasciau, kodel autorius tas nuobodybes ten idejo, ir kodel jos jam idomios. jei nutariu, kad be reikalo, del ilgio ar siaip, tada metu knyga i shali. jau geriau palikti knyga neperskaityta, negu skaityti "adaptuota".
Variagas 2003-04-18 07:24:51
"Besy" - kipšai :)
Krekas 2003-04-18 08:32:42
Aha, tačiau lietuviškai išleido kaip "Demonus". Atrodo seniau buvo publikuojama kaip "Kipšai" (nepamenu, ar visas kūrinys, ar tik jo dalys)...
mh 2003-04-18 11:50:29
na kur jau kipšams iki demonu..
bagira 2003-07-26 20:58:15
beje. kazi kodel daugeliui atrodo, kad Raskolnikovas baisiausiai gailisi del padaryto nusikaltimo? Imho, jei butu knygos tesinys, herojus dar ne viena babuska nudaigotu- jei tik butu tikras, kad nesuzinos niekas.. ar ne?
infernal 2004-04-27 19:52:52
Ta knyga tikras auksas, o tiksliau tai kas ten parasyta.Dar nesu perskaites tokios knygos , kur butu taip puikiai atskleidziami charakteriai, o jei nori miego pats laikas ja paimt kaip vaista nuo nemigos as - kaip beveik medikas patariu:-)
infernal 2004-04-27 19:55:47
bagira as tau pritariu
Farida 2004-07-23 17:25:14
Perskaiciau knyga ir pagaliau galiu ivardinti tai, apie ka galvojau. Gyvenimo ideja, kad yra isrinktieji, kuriems leidziama siek tiek daugiau :) Daug kas mane sukritikuos, bet labai pritariu tai idejai.
kamile 2004-12-03 13:40:21
Farida, nemanau, kad yra isrinktieji, kurirms leidžiama daugiau. tiesiog kai kurie nori daugiau, todel gauna daugiau ir gali daugiau. o kitiems yra tiesiog nusispjaut arba jie bijo. siaip man ta mintis irgi patiko, nors ji ir yra nusikalstama:) knyga taip pat l. patiko
sky_is_interesting 2005-01-03 19:54:02
Aš pradejau skaityti sią knygą,perskaičiau iki kokio 97psl. ir nebegalėjau skaityti toliau.Šios knygos idėja ir tema įdomi,tačiau knygą ,,mesti" mane privertė rašymo stilius[labai lėtas,senoviškas],viskas rutuliojama pernelyg lėtai.Nepatinka man Dostojevskio rašymo stilius,temos pateikimas.Mačiau G.Varno spektaklį ,,Nusikaltimas ir Bausmė"-labai patiko.Spektaklis pastatytas tikrai šauniai ir nenuobodžiai,nors truko gan ilgai.Varnas puikiai perteikė idėją ir temą,o pagrindinį vaidmenį-Raskolnikovą G.Ivanauskas suvaidino tiesiog be galo puikiai įsijautęs.Man patinka šio kūrynio idėja,tema.Bet Dostojevskio rašymo stilius ,,užmuša" norą skaityti jo kūrynius toliau.Gal ateis laikas,kai norėsiu būtent tokio stiliaus[man dabar 16metų],tačiau dabar tas lėtas,senas,pernelyg rusiškas,labai detalus[ir tuo man neįdomus] pateikimas atgraso...tai tik mano nuomonė.kiekvienas turim teisę ją turėti[skirtingą].
Odeta 2005-01-04 08:44:23
noreciau ja perskaityt, verta??????
stikse 2005-02-27 10:32:48
Įvertinau šia knygą 9 balais. Kodėl? Iš esmės, dėl to, kad labai sunkiai įsivažiavau į pačią knygą. Reikėjo ne vieno šimto puslapėlių, kad sugaudytum tuos žodžius, tas mintis, kurias autorius norėjo man pateikti.Rusų rašytojai, kad ir kokiį bepasimsime, turi tam tikrą savitumą, tą savitumą daugelis užvadina, kaip sunkiu. Gali būti.pamislykim Tikrai, jos nesurysi per vieną vakarą. Reikia ne vieno prisėdimo, tačiau kuo toliau, tuo labiau mane įtraukė. Ypatingai, knietėjo sužinoti, ar jis išdrįs prisipažinti ar ne. Joo visą šią jo dilemą ištęsti į 571psl ir tik paskutiniame psl pasakyti, ką jis nusprendė - didelis darbas. Šiaip manau, kad Epilogas tokiai knygai ir nereikalingas. Galų gale baigiasi irgi standartiškai - ilgai ir laimingai. Nors žiūrinti į tai, kad Dostojevskis buvo priskiriamas realizmo srovei laimės čia buvo palyginti nedaug.
target_head 2005-07-18 13:50:35
Jeigu tamstoms norisi miego nuo sudėtingo stiliaus, tai nebūtinai reiškia, kad Dostojevskis nemokėjo rašyti - gal tai jūs dar neišmokote pakankamai gerai skaityti:) Man, priešingai, stilius pasirodė nepaprastai gyvas. Tai, ką jūs įvardinat kaip trūkumus - pasikartojimai, vietomis kiek nerišli kalba - būtent tai ir yra Dostojevskio stiprioji pusė. Supraskit, jo knygose nėra nė vieno paties Dostojevskio žodžio - kalba tik personažai, žmonės, atėję į knygą tiesiai iš gatvės, pusiau kvaištelėję, visiškai pasiklydę savo jausmuose ir mintyse. Dėl to, kad Nusikaltimui Ir Bausmei epilogas yra nereikalingas, vėlgi ginčyčiausi - į jį einama ilgai ir logiškai, tokiam epilogui autorius paruošia įterpdamas tą ištrauką apie Lozoriaus prikėlimą (atkreipkit dėmesį į smulkmenas!) Ir jau tikrai nesutinku su tuo, kad tęsinyje Raskolnikovas nugalabytų dar ką nors.
Spyro 2005-12-22 14:44:25
Paskaitęs jūsų komentarus apie knygą" Nusikaltimas ir bausmė" susidariau visai kitą nuomonę negu ji buvo anksčiau. Kaip tik šiandien paėmiau ją iš bibliotekos ir stengsiuos nenuvilti tiek savęs ,tiek jūsų neperskaitęs:)šios "nuostabios" knygos.
manjana 2005-12-27 17:20:55
Perskaičiau knygą..mm..patiko.Perskaičius jūsu pasisakymus pirmą kartą pasigailėjau ,kad nemoku rusų kalbos...pasiryžau išmokti..abejoju ar išmoksiu taip, kad galėčiau skaityt Dostojevskį originalo kalba...
renka 2006-01-20 20:07:49
labai sunkiai skaitoma knyga ir be to slogi ne labai malonu skaityti nors ir garsus autorius taciau viskas atrodo kad istesta
Andrius 2006-01-22 07:43:33
ne kiekvienam asiliukui skaityt dostojevski! jo kuriniai labai idomus.
freddyss 2006-01-25 09:48:54
Gyventi su svetima žmona-nusikaltimas;o gyventi su sava žmona yra bausmė...
paralele 2006-01-27 11:10:15
as pasakysiu kas cia buvo visiskas sh. malimas sakityti sia knyga geraiu buciau padirbes ar pasportaves tai nors butu naudos.
milda 2006-01-30 17:18:24
Dostojevskis genialus rašytojashappy
Man labai patinka jo romanų ryškūs ir neįprasti veikėjai ir Dostojevskio knygos ilgai išlieka atmintyhappyhappyhappy
Heda 2006-02-07 08:22:35
Kaip tik dabar skaitau. Is naujo po kokiu 15 metu. Anksciau skaiciau lietuviskai ir dabar pradejau lietuviskai. Bet numeciau, sunervino vertimas. Nusipirkau rusiska. Mes net neturim tokiu issireiskimu kaip Dostojevskis raso. Jeigu skaitote ne vien tam , kad pasideti pauksciuka, skaitykite originalo kalba.
Dostojevski myliu be galo. Su rasytojais ir ju knygom kaip ir su zmonem - arba sutampa bioritmai arba ne. Man su Dostojevskiu gerai.Kaifuoju.
dziuste 2006-02-13 09:30:52
skaiciau nusikaltima ir bausme praeita vasara. idomu, bet kol isikirtau, tai praejo nerealiai daug laiko, o pradeti ta knyga skaityt- isivaziuoti, reik nemazai valios. jeigu nebuciau zinojus, jog mokslo metais man reikes rasyt tos knygos recenzija, tai tikrai nebuciau skaicius. idomi mintis- klaikus stilius.
Sleida 2006-02-16 20:16:32
Wou, Dostojevskis-Dievas. Rimtai. Nėra ir nemanau kad greitai atsiras kas nors jam lygus. O "Nusikaltimas ir bausmė" yra apskritai pati geriausia knyga kokia man teko skaityti. Tuos 600( berods) psl. prarijau kaip saldainiuką...mmm...fantastika. Tobulas rašytojas. Tobuli kūriniai.
Aj beje labai idomiai nuskambėjo dėstytojos frazė, kai ji papasakojo apie vieną studentę, kuri jai uždavė klausimą "Ar tiesa, kad perskaičius visus Dostojevskio kūrinius, kai kurie zmonės išprotėja"?
Na gal knyga ir pakrauta itin itaigiais herojų psichologiniais išgyvenimais, bei emocijomis, bet mane tai veža:D
Invisible 2006-02-17 10:04:23
Vieni sako,jog si knyga yra baisiai neidomi.Taciau as manau,kad ji tiesiog stulbinanti.Mokykloje uzdave ja skaityt.Seip nebuciau jos niekada skaicius,nes baisiai ilga todel perskaiciau ne taip jau ir greitai, bet nepasigailejau.Labai patiko romano turinys ir perskaicius viena skyriu,norejosi kuo greiciau skaityti kita.
skruzdeles 2006-02-21 13:51:01
Ta knyga yra visų amžių knygų pavyzdys ir etalonas. Kaip rašytojas, gyvenęs XIX a., Dostojevskis buvo tiesiog pranašas į ateinantį amžių ir nusikaltimų epochą.
Manau, kad žmonės, neskaitę šios knygos, tarsi kažko neturį savyje, tarsi trūksta kažkokio užpildymo. Apie tą knygą galvoju labai dažnai, įspūdis yra neišdildomas.
Pirmuose komentaruose mačiau, jog piktinamasi tuo, kad daugiausiai kalbama apie palūkininkės nužudymą, betgi Raskolnikovas pats kone pamiršo apie Prokofjevnos nužudymą.:}
Man labiausiai patiko tai, kad Dostojevskis toks genijus, jog net pavardėse kodą užšifruoja. Gal lietuviškai todėl knyga ne tokia įdomi skaityti.
Žodžiu. Jis gi Dostojevskis.
Atika 2006-03-18 16:20:15
Pritariu, Dostojevskis tiesiog Dostojevskis ir man gaila tų kurie jo nesupranta...
Patrė 2009-04-08 18:14:06

Mokykloje mums aiškino, kad Dostojevskis nuo pat pradžių arba stipriai sužavi, arba atstumia. Mane sukrėtė.

ieva 2009-09-23 14:48:53

Man nusikaltimas ir bausme patiko... net nepasirode nei istesta nei letai skaitesi. Ar cia tik man vienai tjp? Neapsisprendęs butent tokio stiliaus knygos mano megstamiausios, kur dau monologu, minciu, jausmu nagrinejimo.

Dženeta 2011-09-30 13:47:12

Pirmas kartas kai pasiėmiau šią knygą tai pagalvojau, kad dabar ilgai ir nuobodžiai skaitysiu, na bet buvo vasara ir turėjau daug laisvo laiko... Šita knyga tapo mano mėgstamiausia, po skaitymo visą mėneseį dar gavojau apie tą knygą ir norėjosi dar skaityti ir skaityti... taip susidomėjau šia knyga, kad sugalvojau ir filmą kokį pažiūrėti (dažniausiai taip darau perskaičiusi knygą), na ir radau... Filmas tikrai labai geras siūlau pažiūrėti : http://www.youtube.com/watch?v=JLdIyTOPaE4

Hm 2011-09-30 16:44:30

Dostojevskis gerai rašė, bet norint jo knygas skaityt tinkama nuotaika būtina.
Šiaip tai keista, bet malonu, kad dar ir rimtas knygas žmonės šiais laikais dar kartais skaito...

Skaityta.lt © 2001-2014. Visos teisės saugomos. Platinti puslapyje publikuojamas apžvalgas be skaityta.lt ir/arba autorių sutikimo NEETIŠKA IR NETEISĖTA. Dėl medžiagos panaudojimo rašykite el.paštu skaityta@skaityta.lt.