Frank Herbert „KOPA“

Autorius: Justinas Žilinskas
Data: 2002-09-04

cover Apie knygą: Frank HerbertKOPA
Leidykla: Eridanas (2002)
ISBN: 9955100338

Pagaliau pasirodė lietuviškas "Kopos" leidimas, ir dabar jau net aš žinau, kad neseniai pastatytas serialas "Frenk Herbert's Dune" buvo sukurtas visai ne pagal legendinį kompiuterinį žaidimą "Dune".

Franko Herberto romaną "Kopa" nuo 1965 m. pasaulio fantastai visiškai teisėtai lygina su J.R.R. Tolkieno "Žiedų valdovu": pasirodo, ne tik fantasy, bet ir mokslinės fantastikos žanras taip pat turi savo Bibliją, niekieno nepralenktą monumentalų kūrinį, kuriame įkūnytos visos žanro gerosios savybės. O kai kurie lietuviai, įskaitant mane, tik dabar sužinojo. Dėl to reikia mušti "Eridano" leidyklą, kuri gyva štai jau 10 metų, o "Kopą" išleisti iki šiol turbūt tingėjo. Gerai, kad nors išvertė dorai ir sąžiningai.

Atrodo, arabiškai ši knyga išleista daug anksčiau, nes pasaulyje jau seniai aptarinėjama "Kopos" įtaka teroristų psichikai. Kaip kitaip paaiškinti idiotišką teroristų elgesį? Užpulkime galingiausią mums žinomą Imperiją, o tada pasislėpkime urvuose. Aiškiai prisiskaitė F.Herberto.

Taigi, o atsivertę matome štai ką:

Kopa-Arrakis yra siaubingai nederlinga dykumos planeta, vienintelė, kurioje randama super-specija Melanžas. Taip taip, tai yra prieskonis, maisto papildas, kurį žmonės atskiria nuo smėlio ir deda į valgį. Šis nuostabus gaminys išplečia sąmonės sugebėjimus, prailgina gyvenimą, jį vartodami Gildijos pilotai skraido po erdvę nepaklysdami, nuo jo akys, įskaitant baltymus, pasidaro rašalo mėlynumo. Ir prie jo priprantama. T.y., kartą paragavęs, negali sustot, nes mirsi. Be abejo, Melanžas - brangiausia medžiaga Visatoje.

Štai tokią neįkainojamą planetą Imperatorius Šadamas atima iš Harkonų Dinastijos ir atiduoda Atreidų Dinastijai, bet niekas neapsigauna - tai aukščiausios rūšies politinė klasta, kurios pagalba, ne be Imperatoriaus žinios, Harkonai pagaliau ketina sunaikinti savo priešus Atreidus.

Kadangi "dovana" įteikta Imperatoriaus įsakymu, Atreidai negali žiūrėti dovanotam arkliui į dantis ir, nori ar nenori, privalo palikti savo namus ir kraustytis į atšiaurią dykumos planetą, nepaisydami aiškiaregių perspėjimų, kad Hercogo ten laukia neišvengiama mirtis.

Be abejo, pagrindinis herojus - ne Hercogas, nes jis pasmerktas, o Hercogo sūnus, Polas Atreidas. Jis yra netikėtas tūkstantmečius trukusio Bene Gesserit eksperimento produktas. Bene Gesserit - raganų mokykla, kaip tik ji augina aiškiareges, tiesareges ir panašias bjaurybes, bet dar niekad nesukūrė raganiaus berniuko, Polas - pirmasis. Kaip jo neeilinę sąmonę paveiks Melanžas, štai klausimas, kurio sau neiškėlė nei raganos, nei Imperatorius, nei Harkonai. Aišku, dėl to visi pasigailės.

Polas Atreidas yra Tas, kurio laukia Kopos-Arrakio gyventojai (tie patys arabai teroristai, tūnantys urvuose). Jis, Polas, nuves juos į pergalę prieš Imperiją.

Be abejo, fantastiškai gera knyga. Jos stuburas - išdavysčių politologija, Bene Gesserit asmenybės vystymo filosofija, dykumų planetos ekologija. Kitaip tariant, aukščiausios rūšies mokslinė fantastika.

Kodėl aukščiausios? Todėl, kad po įtraukiančiu nuotykiniu siužetu slepiasi rimtasis pjūvis. Originalūs veikėjai - nors juos ir galime aiškiai suskirstyti į geriečius ir blogiečius, tačiau sugebėti perprasti jų mąstymą - tai ne blusą pagauti, tiesiog intelektualinis iššūkis. Velniškai įdomi fremenų visuomenė, kurios dėsnių ir papročių sukūrimas vertas atskiro Hugo ir Nebula - tik pamanykite, nusispjovimu galima išreikšti pagarbą! Pagaliau - Polo Atreido linija: stipriai psichologiškai motyvuota lyderio brendimo istorija. Na, ir jau minėta planetos ekologija - nežinau, ką apie ją pasakytų tikrieji ekologai, bet lyg ir nematyti baltų siūlų, arba likau įtikintas, kad jų nėra, todėl - dar vienas unikalus romano pasaulio bruožas.

Jeigu kalbėtume apie romano stilių, tai verta pastebėti, kad jis sėkmingai išvengė vienos iš mokslinės fantastikos klasikų bėdos - jis nėra sausas! Svaiginančias hipotezes mes randame ne mokslinio traktato dulkėse, o organiškai įpintas į kūrinio audeklą. Be to, "Kopa" yra pavydėtinai subalansuotas romanas - skaitydamas tikrai nejauti, kad štai toji dalis per ilga, o čia autorius paskubėjo. Iš karto jaučiasi, kad rašyta ne su kompiuteriu…

Ir dar keletas žodžių apie vertimą - nors ne visi sutiks su kai kuriais vertėjos sprendimais, ypač dėl pavardžių ir vardų (pvz., angl . Harkonen -> liet . Harkonai), tačiau jai tikrai reikia nusilenkti už sudėtingų terminų vertimą (tvoklė, ornitopteris ir pan.)

Iš tiesų, "Kopai" netrūksta nieko - gelmės, sausros, žmonių, tačiau yra ir vienas blogas bruožas - ją pradėjus skaityti sustoti faktiškai neįmanoma. Net ketvirtą valandą ryto. Veža. Žiauriai. Negailestingai. Tobulai.

Mokslinės fantastikos Biblija (R. Heinlein)

Komentarai

O kaip tada 2002-09-03 17:27:47
versti Harkonen, jei nei Harkonai?
Knygos neskaičiau :)
bangis 2002-09-03 17:55:32
Na, matyt rusiško vertimo (įskaitant ir filmus) pripratinti prie Harkonenų... todėl ir skamba ausiai neįprastai. :)
MK 2002-09-03 19:06:57
visiskai pritariu apzvalgoje issakytoms mintims, "Kopa" tikriausiai yra arciausiai tobulumo is visu mano skaitytu sf&f knygu. Taciau idomu, ar 'Eridanas" prates serija...?
Lina Krutulyte 2002-09-04 06:15:23
O man idomu, is ko padaryti tie milzinisko dydzio kirminai, jei visoje dykumoje nera ka esti, vanduo jiems nuodingas, augalai taip pat. Negi jie auga, nes eda tuos smelropshlius?
Ir apskritai, jei vandens nepakencia, kodel eda fremenus?
Tomas S 2002-09-04 06:30:37
Po paskutiniu apžvalgos sakiniu pasirašau ir aš- retai kuri knyga taip įsiurbia. Jau nekalbant to, kad savaitę laiko po to vaikščiojau ir po nosim vis murmenau "Muad'Dib", Muad'dib", kaip koks fremenas. Tobula SF.
shlyxtux 2002-09-04 06:43:41
O versti reiketu -- IMO -- Harkonenai. Jep, girdejau, kad Harkonen yra vokishko Harkon daugiskaita, bet tai nera gimines pavadinimas, kaip pvz bootu 'the Smiths' ar 'Petraichiai': originale yra baronas Vladimir Harkonen. Ne Harkon.
Kas apie pachia knyga -- Dune gerai, bet visi tie sunkiasvoriai tesiniai pasirode nuobodoki.
Valdas 2002-09-04 07:15:24
Skaitau antra dali, nuostabu. Is tikruju beveik sf biblija. Nors man atrodo, kad i toki titula galetu pretenduoti ir Azimovo Fondas

O del ekologijos, tai man uzkliuvo gal ne baltas bet bent jau pilkas siulas. Jei sakysim padarys Araki dregna, su atvirais vandens plotais, kas bus su smelio kirminais, kuriems vanduo mirtinas? Juk daugeliu atveju tokiu milzinu neisgelbes ne spec dykumu rajonai. Juo labiau, kad tie rajonai nebus milziniski, nes priesingu atveju dregna ekosistema neissilaikytu
Azuolinis 2002-09-04 09:10:51
O geriausias vertimas yra "fremenai", ar ne???
fuzzy-bunny 2002-09-04 12:08:56
reikia rinkti parashus ir siusti eridanui, kad pratestu "kopos" serija.
Justinas 2002-09-04 12:32:25
Geriausi parašai būtų - išpirktas tiražas :)
MK 2002-09-04 16:58:46
Na po 2 knygas nepirksi juk .. :) ale Eridanas, kaipo vienintele Lietuvoj fantastikos leidykla biblijos ir daugiau tomeliu paleist galetu :)
Raimondas 2002-09-04 17:21:54
Pirk sau ir draugui fronte! :)
Lina Krutulyte 2002-09-04 18:58:01
Atrodo, buvo kalbama, kad save palaikanciai ekosistemai uztektu sukurti 3% dregnu plotu. Likusiuose veistusi kirmiai. Tik man idomu, kaip i 3% planetos sutilptu visi kazkeli milijonai fremenu. Antra vertus, jiems ir dykumoje gerai, o oazese galetu pasikeisdami atostogauti.
Valdas 2002-09-05 07:10:28
Va man tie 3% itartini atrodo. Isivaizduokim, kad saule garina is tu oaziu vandeni. O kur jis issilyja? Juk oro mases necirkuliuos vien tik virs zaliuju plotu. Issisklaidys ta dregme, vandenynu nebus ir vel vien dykuma?

Man dar idomu pasidare kur tas sventasis karas turejo vykti pranasui tapus Imperatoriumi? Kiek supratau knygoje vizijos rode, kad visuotine sumaistis neisvengiama, bet nepaaiskinta su kuo kariauti, jei jau sostas paimtas.
skaichiai 2002-09-05 11:19:53
kazhkeli milijonai - tai mizerija. kaip manai, LK, kiek proc. Zhemes uzhima Lietuva? o telpam kazhkaip.
MJ 2002-09-05 11:26:18
Tikroji Fantasy biblija - Ziedu valdovas.
Kopa - terorizmas ir t.t. - tai dar viena USA piniginio aparato sapalione.
Justinas 2002-09-05 12:01:17
MJ, pirmiausia skirk fantasy nuo mokslinės fantastikos. tuojtave
bangis 2002-09-05 18:31:04
Na, tie du kuriniai yra visuotinai vertinami kaip neabejotini lyderiai savo zhanre: t.y. - fantasy "LOTR", o SF - "Kopa". Jei kas nori pasiulyt alternatyvu ir protingai tai argumentuot - visada prashom :)
Gedas 2002-09-05 19:54:06
Na, pvz. - fantasy "Konanas", o mokslinėje - Azimovo "Fondas"...
Be to, nesutikčiau, kad SF lyderiavimas toks jau ryškus - čia daugybė stambaus mąsto žvaigždžių, sukūrusių savo pasaulius. Fantasy gal labiau būdingas autorių "sukultinimas".
Justinas 2002-09-06 09:41:50
Bet žiūriu vis tiek atsiranda piktybiškų dundukų, kurie "Kopai" balsavime duoda 1... angry
Lina Krutulyte 2002-09-06 12:07:03
Tai cia tie, kurie visokios fantastikos virsune laiko plienines ziurkes ir Konanus.
Valdas 2002-09-06 12:56:21
O gali kas nors pasufleruori apie ka mazdaug "Kopos" tesiniai?
ruta 2002-09-06 17:47:37
Persiprashau, kad prie shios diskusijos prisidejau taip paveluotai, nors man ir labai rupejo skaitytoju reakcijos i "Kopa". Prisipazinsiu, kad esu labai didele shios knygos gerbeja, ir manau, kad tai yra vienas geriausiu SF kuriniu (shios mano nuomones niekas pakeisti negales).
Kiek del kito fakto, - kad esu dar ir shios knygos verteja i lietuviu kalba, - esu pasiruoshusi ishklausyti jusu pastabas ir kiek galedama pasistengsiu i jas atsakyti (arba bent jau atgailauti uz savo klaidas ir nuodemes).

As pati ilgai svarsciau, kaip versti varda Harkonen - Harkonai ar Harkonenai, taciau nusprendziau pateikti pirmaji varianta del keliu priezasciu. Tai viena ish triju pagrindiniu "KOPOS" pasaulyje veikianciu dinastiju - Atreides, Corino ir Harkonnen (anglishkas variantas). Del pavadinimo Atreides vertimo buvo aishku, kadangi shis vardas kildinamas ish senoves graiku Atreidu sheimos, kurios atstova Agamemnona zino visi bent kiek susipazine su graiku mitologija (o jis savo ruoztu laikomas mitiniu "KOPOS" Atreidu proteviu). Taciau ar Harkonnen pavarde kilusi ish suomiu kalbos negalejau ishsiaishkinti, todel padariau prielaida, kad galbut tai netaisyklinga anglu kalbos daugiskaitos forma, nors ir itin retai pasitaikanti (child-children, ox-oxen). Ir Slyxtuxs yra neteisus/si: Harkonnen yra butent sheimos vardas. Beje, Atreides originale irgi naudojamas visur vienodai, ar tai butu vienaskaita, ar daugiskaita.

Linut, kirmiai eda fremenus ir kitus gyvus padarus ne todel, kad jiems vandens reiketu, bet todel, kad jie pazeidzia ju teritorines ribas.
Kas del "KOPOS" ekologijos, nors ir nesu labai didele shios srities musu zemeje eksperte, mano nuomone F.Herbertas tikrai ne baltais siulais siuvo. Keleta metu jis dalyvavo kopu apzeldinimo eksperimentuose JAV, ir tas zinias pritaike kurdamas shi pasauli. Be to, planetos keitimasis joje atsirandant vis daugiau vandens (ir proporcingai - kirmiu mazejimas), puikiai pavaizduotas tolesnese serijos knygose.

Del shvento karo: kaip sakoma, jeigu yra noro, kariaut visuomet atsiras su kuo, o ypac del shventu tikslu - ar isivaizduojat, kiek milijardu netikinciuju reikes atversti i tikraji tikejima? Juk Muad'Dibas ne tik Imperatoriumi tapo, bet saviems fremenams buvo ir pranashu-mesiju, pasiustu juos i shviesu rytoju, atsiprashau, pazadetaji roju, vesti.
myliu fantastika 2002-09-06 19:08:46
saunu, kad jus visi skaitet ta knyga. as irgi noriu perskaityti, todel noriu ja laimet. padekit, koks gi vardas tampriausiai sieja KOPA ir GERIAUSIA LIETUVOS FANTASTIKA 1999? pleas!
Todelcius 2002-09-07 09:35:25
"Bet žiūriu vis tiek atsiranda piktybiškų dundukų, kurie "Kopai" balsavime duoda 1..."
Tai reikėjo nuimt galimybę taip prabalsuot ir palikti tik "10"..
Justinas 2002-09-07 13:18:07
Mielas Todėlčiau, problema yra ne "Kopoje", o kai kuriuose žmonėse, kurie piktybiškai numušinėja balsavimų rezultatus. Nežinau, čia poza, manieros, marketingas ar pan., bet man tai ima nusibosti ir matyt teks naujojoje "Skaitytoje" padaryti saugesnį balsavimą.
R.T. 2002-09-08 22:06:19
Sveiki, gal kiek pavėluotai, bet, manau labai netgi sveikintinas dalykas yra šios knygos išleidimas ant Marijos žemelės. Realiai SF nelabai turi daugiau tokios didelės apimties, sakyčiau, fundamentalių darbų tik "Kopa" ir "Fondas". Jei "Fondas" žavi galaktinio masto vystymosi fantazijos polėkiu, tai "Kopa" - savo veikėjais. Jei "Fonde" veikia neišvengiami evoliucijos procesai, tai "Kopoje" - intrigos, klasta ir valia. Iš tikrųjų knygoje stebėtinai gerai išlaikytas balansas tarp įvykių ir žmonių, tarp charakterių ir idėjų - apimama maksimaliai viskas. Ši knyga išplečia mokslinės fantastikos žanro ribas kaip kad joje aprašytas melanžas - sąmoningumą. Beje apie serialus, lyginant su originalia D. Lynch'o "Dune" naujasis 4 dalių filmiukas pasirodė blankokas, dėl fremenų, dėl Harkonen'ų (na, nesiverčia man liežuvis perskaičius rusišką ir anglišką variantus juos harkonais vadinti..). Beje originaliai 80-taisiais "Dune" turėjo statyti kitas režisierius A. Jodorowsky. Dekoracijoms ruošti buvo deramasi su H.R. Gigeriu, sprendžiant iš eskizų - galėjo būti ir įdomiau ;-)
Justinas 2002-09-09 06:25:21
Tiesą sakant, Lyncho "Dune" man teko pamatyti anksčiau, negu perskaityti. Ir kas man žiauriai kirtosi knygoje ir ekranizacijoje - tai Harkonų įvaizdis. Lyncho polinkis į šlykštukus žinomas, tačiau taip!.. Tikėjausi kažkokio hiper-iškrypėlio ir knygoje, neradau ir apsidžiaugiau :) Apskritai, Lyncho ekranizacija per daug palaidai fragmentiška, epizodizuota, man patiko tik vizualiniai sprendimai, atmetant Atreidus kaip kažkokius rusų aristokratus, bet fremenai, išskyrus Stilgarą, jėga!
Tomas Stulpinas 2002-09-09 19:27:16
Linai del kirminų ir vandens - vanduo kirminams nuodingas tik dideliais kiekiais. Maži kiekiai - sveika :) O jei kalbant apie ekosistemą - kaip supratau, tai didieji kirminai išauga iš mažų kirminukų (angl. sandtrout), kurie vandens ne tik nebijo, bet atvirkščiai - juo minta. O pati planeta kažkada buvo žalia ir turėjo atvirų vandens telkinių, kuriuos tie maži kirminukai ir išnaikino. Iš to kyla klausimas - kaip išvis fremenai galejo apsodinti tuos 3% ir ką tuo metu veikė tie kirminukai?
R.T. 2002-09-10 16:49:00
Pažiūrėjus kaip būtų Harkonenus pavaizdavęs Gigeris, Lynčo variantas dar visai nieko atrodo wink O šiaip tokios apimties kūrinį "suspausti" į pusantros valandos - uždavinys neprastas, ir Lynčas visai netgi neblogai susitvarkė, tiesa ne be trūkumų, bet jų mažiau negu seriale. Gal daugiau laikytasi knygos "atmosferos" tame filme, gi serialas turėdamas marias laiko palyginus su paprastu filmu labiau prisirišęs prie raidės. Ir dar - B.Eno sukurta pranašystės tema Lynčo filmui man iki šiol asocijuojasi su vėjo žarstomu smėliu beribėse Arrakio platybėse.
Dėl kirminų, tegul išleidžia Eridanas kitas dalis - aiškiau pasidarys.
Lynchuojamas Raimondas 2002-09-10 22:14:11
Del "Kopos" filmu - Lyncho variantas su trukumais, bet ziurimas. Pradzia puiki - perfrazuojant - "In Galactic archives this planet is called Arakis, but locals call it simply Dune" YESSSS! hm

Serialo gi as islaikiau 5 minutes. bad Vaidyba visiskai beviltiska ir nepadeda net tai, kad bandoma laikytis knygos. Ka, sitie suslikai ekrane yra Ledi Jessica ir Paul Atreides? Puhhleeasse! sad
Zvilgantis_Kailis 2002-09-21 11:40:47
Knygos neskaiciau. Skaitysiu. Filmus "Dune" ir "Dune 2000" (3 dalys) maciau.
Dune2000 - slykstu, vien pokalbiai, bla, bla, bla.. tipo tai atitinka knyga labiau, nei D.Lyncho "Dune". Jei ir knygoje bus tie santykiu aiskinimaisi prie pokalbiu stalo, tai fe..
Ir "harkonai" man nepatinka. Jei angliskai yra "Harkonian", tai pridedant lietuviska galune gautusi kazkas panasaus i "Harkonianinai", o ne "harkonai" (agliskai butu: Harkon) :)
Lina Krutulyte 2002-09-21 13:25:26
Kaili, vel tu su savo teorijomis nei i tvora, nei i mieta. Ateini ir tauski cia apie angliska Dune varianta, nieko net nepaziurejes, kaip ten is tikro yra. Harkonianinas tikras :)
O siaip jau angliskai tai jie yra Harkonnen, va ir subyrejo tavo teorija apie armeniskas pavardes.
Tadas 2002-10-03 16:09:26
Sveiki visi vėl :)
Išejo taip, kad labai ilgą laiko tarpą turėjau labai epizodišką priėjimą prie ineto ir dar mažiau laiko ką nors skaityti, bet atrodo reikalai pasitaisė.Likau neišpildęs, ką buvau prisižadėjęs redakcijai, bet, tikiuosi Justinas labai neužpyko :)
Galima dabar pereiti prie KOPOS. Na, ir likau ir kiek nusivylęs, nes tikėjausi kažko galingesnio ir stipresnio.Ta prasme, tai nėra bloga knyga, bet imho netempia iki aukščiausio lygio - tokio, kad taptų vertybe ne vien fantastikos bet ir apskritai literatūros mėgėjams.Gal taikau per aukštus standartus, bet man atrodo, nėra neteisinga juos taikyti KOPAI, kuri laikoma viena iš SF viršūnių. Pvz:. tox mažutis apsakymas, kaip "Gėlės Eldžernonui",imho yra vertas daug daugiau nei visa Herberto epopėja.Joje nėra tokio stipraus emocinio lygmens, iš principo nematau skirtumo tarp jos ir sakykim, to paties Detstalkerio, tai ta pati nuotykinė fantastika tik tiek, kad gerai parašyta. Na nebent ją galima vertinti kaip kokio eco-SF požanrio pradininkę ar pan.
Beje, niekaip nesuprantu, kodėl KOPĄ daugelis taip mėgsta priskirti space opera žanrui - veiksmas ten juk vyksta išskirtinai vienoje planetoje ir yra labai tampriai su ja susijęs, visas knygos pagrindas ant jos ataustas, nera blaškymosi po visą galaktiką ir tokio visaapimančio užmojo, kuris budingas operai.Herberto knygoje yra space opera
elementų, bet jie tikrai neesminiai.
Taigi - gerai, bet būna ir daug geriau.
P.S. Kodėl neina komentuoti "22 išlygos"?
Krekas 2002-10-03 16:24:12
Dėl Eldžerono sutinku 100 proc. su Tadu.
O "22 išlygos" iš pradžių negalėjau komentuoti, nes nebuvau skaitęs, po to negalėjau komentuoti, nes neleido redakcija, o dabar negaliu, nes pamiršau, ką norėjau pasakyti :)
Justinas 2002-10-03 17:03:04
Tadai, o tu "Kopą" ne tik skaityk, bet ir apie ją galvok :) Tada pajusi visą jėgą hm

22-ąją išlygą tuoj sutvarkysim...
Tadas 2002-10-03 17:11:50
Na nežinau, pas mane turbūt klaidinga metodika - aš perskaitau knygą ir tik tada pradedu galvot, kodėl man taip patiko, o ne perskaičius sukti galvą, dėl ko gi aš ją turėčiau pamėgti :)
Visgi bandysiu perskaityti dar antrą kartą ir smarkiai galvosiu tai darydamas :)
Toks 2002-10-04 11:31:42
Ir geriausia ant kopu skaityti :)
Klia 2002-10-04 12:11:56
pirma dalis labiau. pabaiga, kur nuolat graužiamasi dėl gresiančio džichado, buksavo.
bet gera:)
Valdas 2002-10-04 13:17:57
O as tai kaip tik pasigedau trecios dalies su dzihadu - but buvusi tikra opera su galaktiniu uzmoju ... ant_zirg
marmlo 2002-10-07 20:00:16
nu jūs ir kalat į klyną, rado ką lyginti, eldžernoną su kopa. tas pats būtų jei palyginčiau kokį bredberio apsakymą apie balandžio raganas ir žiedų valdovą. ir vienas ir kitas gerai, bet perdaug skirtinga kad galima būtų lyginti tarpusavyje (tegul pataiso mane labiau apsišvietę šios vietos lankytojai, bet tiek eldžeronas tiek kopa bo nebula premija pasieme jei gerai atsimenu). kiek charakterių nupiešta apsakyme ? 1 su trupučiu, na gal du. kiek kopoje ? o dėl emocinio poveikio - kažkoks protingas žmogus yra pasakęs "viena mirtis - tragedija, milijonas - statistika". alien
Tadas 2002-10-07 22:20:59
imho, visi Kopos charakteriai blanksta prieš tą vieną su trupučiu is Eldžernono...
marmlo 2002-10-11 13:00:50
tadai, taip, "karas ir taika" turbūt tau irgi blanksta prieš "paskenduolę". eldžernonas labai jau virpina graudžias stygas, "kopa" nesužadins gailesčio, o va susižavėjimą - kogero gali, jei yra noras jį pajusti, žinoma. čia irgi IMHO, nenoriu įpiršti savo nuomonės, jei taip pasirodė, tačiau manau, kad abu kūriniai yra geri tik kiek skirtingose plotmėse, nors ir vienijami bendro žanro. alien
Fredyss 2007-08-14 16:52:44
xexe, negaliu palyginti tamstos minėtų kūrinių, nes abiejų, prisipažinsiu, neskaičiau, nors abu labai jau garsūs(aišku, kiekvienas savo plotmėje :))
Tik va ko jokiu būdu nėra Eldžernone - tai verksmingumo.
Shiaip, galbūt susidarė klaidingas įspūdis, kad KOPĄ užsimaniau vien tik su "Gėlės Eldžernonui" lyginti.Ne, tai tik pirmas į galvą šovęs laaabai geras fantastikos žanrui priskiriamas pavyzdys, kurį sugretinau su KOPA.Šalia galėčiau paminėti Lemo SOLIARĮ,Orwello 1984,Strugackių PIKNIKĄ ŠALIKELĖJE.Visi šie kūriniai tiesiog sukrečia, priverčia daug ką permąstyti ir labai smarkiai įsirėžia į smegenis.
Po KOPOS nieko panašaus nebuvo ir nesutiksiu, kad tai yra GERIAUSIA, ką SF gali pasiūlyti.
Bet tai nereiškia, kad KOPA bloga ar pan., anaiptol, tik visi ditirambai jai atrodo perdėti ir tiek. KOPA - gera, bet kiek pervertinta ir išreklamuota knyga.
Valdas 2002-10-15 08:24:51
Noriu paklausti, kuriam kuriniui ("Kopai" ar "Eldzernonui") artimesne Homero "Iliada" ar "Odiseja", aisku ivertinus laikmeciu skirtumus?
Paziurekit kaip ilgai issilaike skaitomos literaturos sarasuose. Gal ir "Kopos" ar kitu panasiu kuriniu gali laukti kazkas panasaus :)
O ar Eldzernonas yra fantastika, tai dar didelis klausimas. :) Pasiskaitykit ka genetikai isdarineja, ir ko gero visai imanoma kad neuzilgo tokie eksperimentai vyks
Justinas 2002-10-15 12:45:35
geras Na, Valdai ir sušnekėjai...
Man rodos, kad visgi istorija "Kopai" atsuks subine, nes nei ją kas nors mokyklose moko, nei universitetuose studijuoja, o va LOTR turi gerokai daugiau šansų - juk net disertacijas rašo... taip
Valdas 2002-10-15 15:29:53
Taip sutinku :) Tik diskusija mane truputi sunervino, kad visiskai nuvertintas toks, sakykim, nuotykinis zanras. Lygiai taip pat vietoj "Kopos" idek pavadinima LOTR - mano komentaras tebegalios. Norejau pasakyti, kad gera fantastika nebutinai turi buti tokia kaip Eldzernonas ir pan.
Tomazas 2002-10-18 09:43:16
O kas nors "Dune 2" ant kompo grajino? Jei nors vienas būtų, tai nesiskūstų, kad filmas ne pagal knygą. Genijai programeriai iš knygos paliko tik kirminų burnas ir šiknas, o daugiau nieko.
zuikolakiz 2002-10-18 12:25:13
Pirkau "Kopą" vakar, bet dar nespėjau prisėsti. Su nekantrumu laukiu minutės, kai galėsiu pradėti...
Jonas 2002-10-29 08:49:50
Tai geriausia mano perskaityta fantastine knyga. As manau, kad si knyga yra geriausias XXa. fantastinis kurinys.
zuikolakiz 2002-10-29 11:40:32
Nu Kopa ir vezha... Pabaigiau savaitgali. Jegele.Tai sunku lyginti,bet man patiko net labiau negu Zhiedu valdovas.
Skaitytojas 2007-10-23 15:07:15
ir dar... butu tikrai idomu paskaityti tesinius.
Neivertines 2002-10-30 07:08:10
Hm. Na, neįdomi juk knygutė. Ir visai neveža. Atleiskit jau, ir už tokią nuomonę.
tomazas 2002-10-30 13:57:52
neivertinęs matyt perskaitė tik pirmus du puslapius, daugiau jo menkas protelis neištempė.
guce 2002-10-30 14:16:06
Tuos, kur pavadinimas, vertejas ir t.t.?
Skaitytojas 2007-11-05 13:48:27
tomazai, prašyčiau neįžeidinėti kito diskusijų dalyvio.
Ripper 2002-10-31 14:16:22
Man iskilo tik vienas klausimas. Kodel autorius Atreidus padare arabais? (Zaliai juodos veliavos, dzihadas, etc.) Gal kas zinot ka konkretesnio, ka apie tai sake pats autorius.
ne arabas 2002-10-31 15:28:46
gi knygos pabaigoj plačiai aprašyti religijų reikalai. Galų gale, kodėl ne arabai. Tie bent su dykumom susiję labiau, nei kokie sintoistai.
lt 2002-11-07 09:59:12
Šiek tiek vėluoju, bet ir aš norėčiau įsiterpti..
"Kopa", mano nuomone, neverta daugiau kaip 5-6 balų iš 10. Gali Justinas draskytis kiek tik nori dėl neigiamų vertinimų, nepadės. Arba teks padaryt "saugesnį", t.y. neobjektyvų balsavimą. Priežasčių tokiam vertinimui - daug, tingiu visas vardinti.
Dėl lyginimo su kitais fantastikos kūriniais - man visiškai neaišku, kokiais OBJEKTYVIAIS kriterijais remiantis galima lyginti, sakykim, emocinę būseną perskaičius knygą.. Mano asmeniškai šioji būsena perskaičius "Kopą" nepasikeitė - tiesiog į knygos pabaigą pradėjau nuobodžiauti.. Gal aš tiesiog per kvailas tokio lygio fantastikai. Sakykim, perskaičius tą patį "Eldžernoną", labai rimtai galvojau jį kokiu nors būdu padauginti ir duoti draugams paskaityti..
Ir dar vienas prašymas: gal gali kas nors pasufleruoti, kokia yra būtina ir pakankama sąlyga, kad kūrinį vadinti SF, o ne fantasy? Man susidarė įspūdis, kad "Kopoje" daug fantasy elementų.
Justinas 2002-11-07 10:39:00
It, dėl nieko nesiruošiu draskyti kam nors ko nors ar pan. Man "Kopa" tikrai labai aukšto lygio MF.
O balsavimai - jeigu yra tokių, kurie nori visoms knygoms duoti 1 arba kitaip numušinėti reitingus - koks skirtumas? Nesiruošiu diegti super-protingos balsavimo sistemos, tiesiog gaila laiko tuo užsiimti. Balsavimų topas gal kada ir atsiras, bet aiškintis, kas spaudė ką - atleiskite, nesu paranojikas :(
Gorgas 2002-11-08 07:43:28
Is dalies sutinku su It. Kopa (kol kas perskaiciau tik 1 knyga) siek tiek nusivyliau. Pirma 1 knygos puse skaitosi lengvai ir su ikvepimu, bet kai ivyko Harkonu perversmas visas idomumas smelio lavina nuciuoze zemyn. Mano subjektyvus jausmas. Pradeda uzknisti Polo ir jo motinos vidiniai aikciojimai ir pamastymai. Kuomet Polas istremiamas i dykuma prasideda tikru tikriausias fantasy questas. Nezinau, kaip bus su antra knyga, bet pirmai is desimt balu duociau kokius 7. Dar viena, perskaicius pirma dali, i galva sovusi mintis - filmas man patiko labiau.
Vera 2002-11-08 07:55:11
Pakerejo mane si knygele, tik gaila, kad jau perskaiciau - toks malonumas baigesi :).
ruta 2002-11-10 10:55:56
Ripper'iui: Herbertas tikrai Atreidu arabais nedare - tai fremenai panashus i arabus. konkrecios autoriaus nuomones shiuo klausimu neskaiciau, bet shitoks pasirinkimas yra visishkai logishkas. Viena vertus, todel, kad fremenai kaip ir arabai-beduinai, gyvena atshiaurioje dykumoje, kita vertus del religinio fanatishkumo: islamo kovotoju fanatishkumu galime isitikinti patys, stebedami shiu dienu istorija, o Herberto pasaulyje, tik fanatishkai atsidave zmones galejo savo mesija pasodinti i Imperijos sosta. Manyciau, kad Herbertas labai sekmingai pasirinko prototipa, galima pasakyti, tiesiog pranashishkai.
Armo 2002-11-12 09:33:14
melanžas tai cia tokia siulu rusis yra, o dabar pasirodo ir kokstai skanumynas :)
o specija tai kas cia per rusiskas prieskonis? neisejo kitaip pavadinti?
bangis 2002-11-12 10:59:07
Kodel rusishkas? Spice - originale vartotas anglishkas zhodis. :)
lt 2002-11-13 09:30:21
Žodyne: "spice [spa?s](noun)
1 prieskonis; kuop. prieskoniai
2 prk. prieskonis (of); pikantiškumas;
3 specifiškas skonis/kvapas"
O kur "specija"?
Rus. prieskoniai = specii (translitu).
Žinoma, tai jau kabinėjimasis prie žodžių :)
bangis 2002-11-13 11:18:27
Zhinoma, kur kas geriau, matyt butu skambeje - "prieskonis" :)
bangis 2002-11-13 11:21:15
Beje, specija - zhodis tarptautinis, kile nuo lot. species. O rusishkai "prieskonis" - priprava. Tad dar syki kyla klausimas, kuo chia deti rusishki prieskoniai? :)
spice girls 2002-11-13 11:52:30
Čia mūsų garbei pavadinta!
lt 2002-11-13 15:30:23
Aš paprasčiausiai pagalvojau, kad jeigu jau originale (tiesa, neskaičiau) nekonkretizuojama KOKS tas prieskonis (tiesiog - spice), tai gal ir lietuviškam vertime nevertėjo? Bet šiaip tai man vienodai šviečia, gali būti nors ir spaisas..:)
Dėl rusų - atsiprašau, klydau, rus.: specija = ostraja priprava.
bangis 2002-11-13 17:49:49
tai kad ir lietuvishkam nekonkretizuota kokia specija - tiesiog "specija" :)
Lina Krutulyte 2002-11-17 15:48:36
Melange, spice of spices. Taigi i lietuviu shitie zodziai net neverciami, tik perrasomi ju tarptautiniai variantai. Melanzhas ir specija.
Armo 2002-11-19 13:48:14
O kaip saunu kiek daug protingu paaiskinimu:) del tokio nieko :))
Gorgas 2002-11-21 12:20:18
Perskaiciau abi knygas. Man atrodo, kad Herbertas stengesi sukurti kosmini "Ziedu Valdovo" atitikmeni. Knyga man pasirode labiau fantasy, negu science. Visos tos intrigos tik ivilktos i kosmini ruba, o siaip pagal parasyma knyga labiau fantasy. Siaip nusivyliau, kad labiausiai buvo gvildenamos intrigos. Mane, kaip skaitytoja labiau domino pats planetos gyvenimas, santykiai su kirmiais. Tai buvo labai epizodiska. Bet, aisku, knyga ne is prastuju.
Armo 2002-11-25 13:27:03
Ar bus leidziami tesiniai?
Čiučiundra 2002-12-10 18:58:36
Pagaliau ir aš perskaičiau ! _smaagugelyteinlovetaip
Valdas 2002-12-11 08:08:01
Ir ka tais snukeliais norite pasakyti? :)
Ciuciundra 2002-12-11 08:36:56
Blyn, kokie sugadinti zmones - vien zodzius tesupranta... :)O as risliai rasyti nemoku, moku tik snukelius pastinti... 18_crazy shuffle Gi emocijas dziugias noriu isreiksti gera knyga perskaicius, blyn :)
Valdas 2002-12-11 12:57:41
Tik nebutina cia keiktis :) As tik norejau paklausti, ar tu dziaugiesi, kad PAGALIAU PABAIGEI, ar kad JAU IR TU PERSKAITEI :)
CiuciundraSnukine 2002-12-11 14:10:09
Jei dziaugciausi, kad pagaliau pabaigiau, tai snukiai butu va tokie: boring nuobooodu, nes greiciau norisi pabaigti tik nuobodybe (bo nuobodu), arba detektyva (na kas gi tas nusikaltelis):)
O rasyti frazes tipo "O kokia gera knyga" neidomu, snukeliai idomiau ant_zirg
Ciuciundra 2002-12-12 08:27:44
Beje, man taip ir liko ne visai aisku, kokia prasme "Kopoje" vartojami zodziai "zmogus" ir "gyvulys", na kad ir Polo "zmogiskumo" isbandymo ceremonijos metu. "Zmogus" tai kas - kas sugeba elgtis pagal tam tikrus "zmogiskumo" standartus, o "gyvulys" - zmogus, kuris to nesugeba ir paklusta instinktams? Ar dar yra kokie nors kriterijai? Tuo labiau kad paskui ta zmoniu-gyvuliu priespriesa "Kopoje" kaip ir visai uzmirstama, tik retkarciai uzsimenama apie "tuos gyvulius Harkonus"...
Valdas 2002-12-12 10:21:42
Kazkaip nepamenu... Mano akys is vis skaitant uz tokios problemos neuzkliuvo. Kurioj mazdaug vietoj toks "zmogaus" ir "gyvulio" klausimas iskilo?
Ciuciundra 2002-12-12 10:38:27
Taigi kai Pola toji tiesarege bande gom-dzabaru, pacioje knygos pradzioje. Ji sake, kad tokiu budu iesko zmoniu, tarsi sijodama smeli per sieta ar kazka panasaus. Dar ji sake, kad gom-dzabaras zudo tik gyvulius, taciau kadangi ji laike juo uznuodyta adata prikisusi prie Polo kaklo, taip vel liko neaisku - ar patys nuodai turi ypatybiu, zudanciu gyvulius, o ne zmones, t,y. "gyvuliai" ir "zmones" skliriasi biologiskai, ar gom-dzabaras nuzudytu Pola paprasciausiai tode, kad jis instinktyviai trauktusi nuo skausmo ir isidurttu i uznuodyta adata, t. y. tuomet "zmogus" ir "gyvulys" skiriasi ne biologiskai, o elgesio poziuriu?
Valdas 2002-12-12 11:37:59
Man atrodo tavo paskutinis paaiskinimas arciausiai tiesos. Speju tyre tik istverme. O ir siaip gyvulys cia tera tik metafora. Snekamojoj kalboj ka nors isvadinus gyvuliu, parsu ar pan. niekas gi nepuola aiskintis ar tai biologine ypatybe, ar tiesiog palyginimas :)
Ciuciundra 2002-12-12 12:47:42
Niu, o jeigu kox isrinktuju ordinas tam tikrais metodais atskyrinetu "zmones" nuo "gyvuliu", negi nepasirodytu, kad tai ne tik metafora, o ir kazkas daugiau?
Na pavyzdziui, kai negrai vergijos laikais nebuvo laikomi zmonemis, tai kiek skiriasi nuo to, kad as savo kaimyna isvadinsiu kiaule?
Valdas 2002-12-12 14:19:29
Tai reiskia, kad tu kaimyna prilyginai negrui :) O siaip tai nereikia cia rasizmu. Manyciau net ir tada kazin ar juos laike tikrai biologiskai skirtingais tada. Juk irodymu pilna budavo - visokiu mulaciuku ir pan. :)
O kazkurioj irgi fantastinej knygoj (berods Heinleino "Galaktikos pilietyje") buvo pasakyta, kad visose bendruomenese yra vienas pagrindinis zodis "zmones", kuris reiskia "MES" ir visi kiti. Manyciau ta sena ragana "Kopoje" buvo labai pasikelusi, kad rinktiniai ju ordino nariai geba istverti didesni skausma nei kiti zmones
bangis 2002-12-12 14:56:42
"...Na, o Shtai kaip viskas vyks toliau: jei pabandysi ishtraukti ranka ish dezhutes - mirsi. Tai vienintele taisykle: laikysi ranka dezhuteje - gyvensi, ishtrauksi - mirsi..."
Imho, pakankamai aishku - "zhmogu" nuo "gyvulio" skiria tiktai sugebejimas nepaisuoti instinktams (ishtraukti ranka, kai skauda), o valdyti juos.
taigi - tai ne biologine, o psichologine savybe.
Na, o harkonenu ishvadinimas gyvuliais - emociju pasireishkimas - ir nieko daugiau
Gintautas K. Ivanickas 2002-12-12 15:00:16
nepaisuoti = nepasiduoti :)
persiprashau uzh berashtishkuma
Ciuciundra 2002-12-12 15:10:46
Mane ta fraze apie gom-dzabara ("jis zudo tik gyvulius") labai supainiojo... :(
reg 2003-02-16 15:31:49
Siandien per TV4 rodys "Kopa"(1), anonse raso, kad tai bus mini serialas.
bangis 2003-02-16 15:37:22
Chia tas naujasis, nevykes :(
reg 2003-02-16 16:23:34
O as kaip tik vakar ziurejau Lyncho "Kopa". Rodos 1984 metu pastatymas.Tai man nepatiko. 19_indifferent Vien tas faktas, kad Pola isivaizdavau zymiai jaunesni. Gal kas galit priminti, koks amzius nurodytas pono Herberto?
Karolis 2003-02-16 21:36:51
amzius lyg ir 17m..tiksliai neprisimenu. Maciau pirmaja dali per TV4 ir likau nusivyles, ziurejau tik todel, nes knyga labai patiko. O vaidyba/rezisura/efektai ir t.t. zemo lygio. Holivudas tikriausiai daug i tokius filmus neinvestuoja, nes ne masems jie skirti(ju manymu).O siaip Pirmadieni 11.30 rodys kartojima I-os dalies. O ateinanti sekmadieni tikriausiai ir II-aja dali. Ziuresiu tik del to, kad knyga vezha:] beje gal kas zino is kiek daliu sudarytas sitas mini-serialas?
Raimondas of Dune 2003-02-16 21:54:14
Karoli, "Dune" miniserialas yra TV filmas, o tokie daugiausia buna zemo lygio. I TV pakliuna arba tie kino filmai, kurie tokie blogi, kad juos nusprendzia kinuose tiesiog nerodyti, arba specialiai televizijai statomi filmai. Deja, dazniausiai specialiai televizijai statomi filmai neturi geru aktoriu, rezisieriu ir t.t., tad ju lygis buna crap. (Neisivelsiu i diskusija apie Star Trek, Babylon 5, Stargate, Farscape, X-Files ir kitus zmoniu megstamus ir nekenciamus serialus. miegu)

Beje, TV serialo "Children of Dune", apimancio "Dune Messiah" ir "Children of Dune" premjera kovo 16 d. (zr. http://www.scifi.com/dune/ 280Kb filmukas)
vetra 2003-02-18 08:20:06
Shitas serialas yra tikras shit'as (atsiprashau uz ishsireishkima) ishskyrus keleta vietu. Ir dar kai kas driso kaltinti Lyncho filma pernelyg ishkraipytu siuzetu! Priesh gera deshimti metu F.Herberto knyga nusipirkau butent todel, kad likau suzaveta Lyncho filmo, labai savitos, bet nuostabios interpretacijos, na o shitas serialas... Ar taip jau reikejo siuzetui knygos briunetus blondinais paversti (kalbu apie Atreidus), o blondines - tamsiaplaukemis? Apie gesericiu kostiumus ir ishvaizda ish viso patyliu. Kaip ir apie rubuilius fremenus, kurie gyvena... beveik atviroje dykumoje. Polas ish viso nuolat elgiasi kaip neitin stabilios psichikos jaunuolis, ir ji vaidinanciam aktoriui toli grazu iki K.Macluhlano mislingumo.


Polo amzius: pasakojimo pradzioje jam 15 metu, kai prasideda kariniai veiksmai priesh Imperatoriu - 17.

Serialo trukme, jei neklystu - 6 val.

Kas liecia televizijos filmus ar mini serialus: kai kurie ju buna tikrai labai neblogi. Pavyzdziui, priesh pora metu pasirodes "Merlinas" man labai patiko.
Smelin isikases Raimondas 2003-03-24 15:48:18
"Children of Dune" vaidyba nepagerejo, 7_mad nepaisant to, kad kurejai nusipirko Susan Sarandon (kuri daug kur vaidina 1liux, deja, ne cia). Mediniai veidai, nuobodziaujantys aktoriai ir visiskai nieko nesugebantis rezisierius. Nekalbesiu jau apie tai, kad Istveriau tiek pat, kiek "Dune" seriale - 5 minutes. nuobooodu
Nepatikrines zinutes Raimondas 2003-03-24 15:51:24
Oops, atleiskit uz Kopos kirmino nukasta sakini. pray Pries tai einancioje zinuteje "Nekalbesiu...kad" istrinti.
bangis 2003-03-24 16:20:05
Nes nekalbesi? :)
qwerty 2003-12-30 00:06:58
hey, Dune skaiciau rusiskai, po to angliskai visas dalis. Geriausia SF knyga, EVER!!! Nerealus
dialogai ir pamastymai, kieciausia dalis - ketvirta, God Emperor of Dune. Nereali istorija! Jei kas padarytu didelio biudzeto kino filma (tipo kaip Ziedu Valdovas), butu geriausias kinas EVER!!!
MuRaimondas 2004-01-03 04:06:33
Hmm, idomu, kad daug kam patinka ketvirta "Dune" dalis. Man ketvirtoji nepatiko. Labiausiai patiko pirma. :)
vetra 2004-01-07 18:50:32
Ketvirta skaiciau pries gera desimti metu, kai is eiles rijau visas "Kopos" ciklo knygas, kai tik jas gaudavau. Bet tiesa pasakius, labai didelio ispudzio ir man nepatiko. Labiau megstu 5, "Kopos eretikus", kuriuos iki siol retkarciais pasiskaitineju.
O pirma zinoma, kad geriausia.
nettro 2004-01-08 06:58:01
Norėčiau gauti 3 ir 4 "Kopos" dalis.
Duokit nuorodą, kur galiu rasti.
Arba kas gali paskolinti?
vetra 2004-01-10 16:58:23
To nettro: Jeigu gyveni Vilniuje, manau galetum jas rasti "Dorado" klubo bibliotekoje. Bent jau angliskai ir bent jau pirmos penkios ten tikrai yra.
nettro 2004-01-12 06:19:20
Gyvenu ne Vilniuj.
Ir net ne šalia.
Deja.
Skaitytoja 2004-01-12 18:11:17
Visas dalis rusų kalba galima rasti čia: www.kubikus.ru/author.asp?authorid=265
orphex 2004-01-16 17:42:52
Turiu visas iki shiol ishleistas Dune knygas anglu kalba - tiek Franko Herberto, tiek sunaus. Laukiu naujos, kuri pasirodys shiais metais. Ballte for Corrino. Geriausia saga, kokia teko skaityti (Tolkeno nesu net vartes - nesu Fantasy megejas). Pastebejau, kad labiausiai chia giriama yra pirma knyga.. na.. IMHO.. kitos Franko Herberto irgi super, net gal geresnes... kas nesat skaite ir mokat anglishkai - geriau uzhsisakykit ish Amazono originalo kalba - nepalyginti su vertimu..
orphex 2004-01-16 17:55:58
Dar del filmu... turiu Lincho ir Pirma seriala DVD. Ziurejau abu ne viena karta. Nero blogi ne vienas ish filmu. Lincho flmas neatitinka realios Dune pirmos dalies sagos, nors visa atmosfera yra kur kas naturalesne (nera kaip seriajale sektantu fremenu su shvytinchiomis nakti akimis (marters of stealth :)), tachiau Harkonnens parodyti kaip kvaileliai, nors is tikruju baronas buvo labai suktas/gudrus/protingas. Serialas - aktoriai so-so, tachiau storyline ishlaikyta. Paul/Muad'dib nera toks parodytas teigiamas (jis ir nera labai teigiamas supermenas) kaip Lincho filme (nobble Atreides) - jis irgi turi savo navarotu ir keistenybiu. Serialo tesinys (kitos 2 knygos) - geresnis uz pirma ir ziurejau su malonumu (tiesa - rusiskai). Anyway, ne vienas kinas neprilygs ir nepranoks romano... sekmes... kam idomu, apie dune daug info yra www.houseatreides.com
mama 2004-11-24 14:00:03
Perskaitai tokias knygas ir liudna pasidaro. Negi skaitysi vel is pradziu? (Nu nebent Tolkina ;) ) O va gera ir grazia neskaityta knyga sumazejo... Kol vel aptiksi kazka vertingo... Taip ir nustojau pirkti Eridano knygas. Dabar einu i biblioteka, kad pinigu nesvaistyciau veltui (Kopa, beje, nusipirkau ;) )
Linux 2005-01-24 11:13:55
Knyga tikrai labai netgi liux. Mielai istochiau i Bene Gesserit ordina (jei priimtu zinoma). Patiko jo idejos ir galimybes. Ishmokiau savo atzalele, bijanchia tamsos ir visokiu baubu, "Litanijos priesh baime". Padejo.
BombSKA 2005-05-24 08:03:57
Knyga tikrai pati idomiausia kuria esu skaites, nesitikejau kad yra tiek daug jos fanu is tikro puiku. Maciau visas filmo dalis tai ppat labai gerai pastatyta ir idomi istorija nedaug kuo skiriasi nuo pacios knygos, dabar siunciu visas ebook dalis nes neisivaizduoju kur internetu nusipirkti visas knygas, gal kas nors zinot? =)
BombSKA 2005-05-24 08:04:37
anglu arba lietuviu kalbomis
War_Hatter 2005-08-24 18:03:21
Nu deja esu tik filma pusew mates per Hallmark (ta su Susan Sarandon [yep i'm her fan] :D), ir 1 dali nuspirkees neajsq apie ka, man is wisos Kopos kolekcijos yra gereusi zajdimai ir taj wisi zino! :D
Tomas S. 2005-08-25 08:26:02
Paskaitik kniga, labew patyks!!!
Gereusi zaidimai ira tie, kurie aptarinėjami ne če.
Ne, tiesiog nervai nelaiko- iš kur tokių "skaitytojų" pridygsta. Žaidimas, atseit geriau už knygą, visuotinai pripažįstamą SF biblija. Ir dar tas "prikolnas" rašybos stilius. Žmogau, šiame tinklapyje tokia rašyba ateities neturi.
Beje, filmas su S.Sarandon, IMHO, labai didelis šlamštas. Gal kas pamena, seniai seniai "Videokauko" laikais rodė seną gerą "Kopą", ne serialą. Va tas tai nežmoniškai patiko.
ieškantis 2005-08-25 14:38:18
Šiaip tas senasis Kopos filmas(1984m) yra išleistas DVD ir kainuoja nebrangiai. Pirkau prieš pusmetį Maksimoj. Nesigailiu, nors ir abejojau, ar dabar bus įdomu. Pirmą kartą " KOPĄ" pamačiau labai labai seniai, dar prieš "Videokauko" laikus Kauno Laisvės kinoteatre.
Skaitytojas 2007-08-18 07:37:38
Jei kam įdomu, Hallmark kanalu šiomis dienomis vėl rodo "Kopos vaikai".
Patrė 2009-04-08 18:20:07

Gera knyga. Fantastikos megėjams tiesiog privaloma.

ChipsasLT 2011-10-21 19:19:04

Filmas tai tikrai nuobodus. Netgi tie zaidimu cutscenes is Dune 2000 ir Emperor Battle for dune idomesni labiau. http://www.youtube.com/watch?v=B_S8nCCbvgE

Skaityta.lt © 2001-2014. Visos teisės saugomos. Platinti puslapyje publikuojamas apžvalgas be skaityta.lt ir/arba autorių sutikimo NEETIŠKA IR NETEISĖTA. Dėl medžiagos panaudojimo rašykite el.paštu skaityta@skaityta.lt.