Autorius: Justinas Žilinskas
Data: 2001-05-18
Kažkada autorė sakė (cituoju iš atminties): "vat kai skaičiau S. Lukjanenko "Atspindžių labirintą", ten buvo vieta, kad Leonidas praėjo "Doom"'ą" be cheat-kodų. Tai vat aš suspaudžiau kumščius ir pasakiau: "aš irgi, aš irgi!"" (nežinantiems: "Doom"'as - vienas iš populiariausių kompiuterinių smurtinių žaidimų (3d šaudyklių); cheat-kodas - tam tikros komandos, kurios žaidimą gerokai palengvina). Taigi, Hertos neabejotina aistra žaidimams (ne tik kompiuteriniams - visokiems) šį sykį išsiliejo į fantastinę žaidybinę apysaką. Ir ne bet kokią - o virtualiosios (menamosios) realybės! Siužeto užuomazgos:
Edvinas, ilgai žaidęs visame pasaulyje uždraustą žaidimą "Drym"'as (o žaidimas uždraustas dėl to, kad žmogus tampa nuo jo labai priklausomas, kartais net miršta) patenka į komą. Jo jaunesnysis brolis Mantas nusprendžia, kad dėl visko ir kaltas prakeiktas žaidimas, todėl surizikuoja irgi pradėti žaisti, kad tik išgelbėtų brolį. Bežaidžiant paaiškėja, kad Edvinas savo noru pasiliko žaidime, pilką kasdienybę išmainydamas į spalvingą mago - diktatoriaus gyvenimą. Vienintelis kelias jį sugrąžinti atgal - nugalėti. Ar padės kas nors Mantui, ar viskas priklausys tik nuo jo apsukrumo ir miklumo?
Knygelę perskaičiau tikrai su malonumu (nors užaugti gal jau ir būtų laikas) - nenuobodus veiksmas, spalvingi veikėjai, smagus žaidimo pasaulis, besiblaškantis tarp "terminatoriškos" apokalipsės požemių ir fantasy pilių kuorų bei burtų. Neabejotinos autorės kaip RPG (vaidmenų žaidimų) žaidėjos patirties refleksijos, suteiks kiekvienam, kas yra žaidęs kompiuteriu ar kitaip, malonaus deja-vu pojūtį: veikėjas švaistosi kerais, komandom, gyvybės, gajumo, magijos taškais. Viena iš smagiausių scenų - kai Mantas atgaivina itin pavojingą būtybę, Tahelą, ir paskui paaiškėja, kad vienintelė galimybė jį sustabdyti - nuo skeleto "nuimti" visus raumenis ir taip sutrukdyti jai judėti, nes būtybė nemirtinga. O kaip buvo lengva padaryti biologinę klaidą!
Vienintelis apysakos "tačiau" - tai mėginimas įtilpti į leidyklos apimties nustatytus rėmus. Veiksmui išsivysčius atomazga tokia staigi, kad lieki it plytą kandęs. Kita vertus, autorė minėjo, kad turėtų pasirodyti antroji "Žaidimo valdovo" dalis, kuri suteiks atsakymus į iškilusius klausimus. Na, ir dar reikia porą nemielų žodžių pasakyti dėl viršelio - žinant kaip puikiai Herta piešia, "Tyrai" padarė tiesiog nusikaltimą, uždėdami tokį viršelį. Gėda jums, gėda, leidėjai!
Reziumuoju: knygutė tikrai smagi, bet tikėtis, kad ji privers vaikigalius susimąstyti, jog per daug žaisti dažnai ne į naudą (net serija vadinasi "Pavojingas žaidimų pasaulis) būtų naivu: autorė apysakoje žaidžia su tokiu azartu, kad gali tik užkrėsti, o ne atbaidyti.
Subalansuota vaikams, bet tinka visokio amžiaus žaidėjams
Nežinantiems: "Doom"'as - vienas iš populiariausių kompiuterinių smurtinių žaidimų (3d šaudyklių); cheat-kodas - tam tikros komandos, kurios žaidimą gerokai palengvina.
Ka reiskia smurtinis zaidimas? Gal sachmatai irgi smutinis zaidimas? Ypac kai yra nukertama karaliene, o stai DooM'e moteriskos lyties personazai nera dubasinami.
O kaip suprasti komandas, kurios palengvina zaidima? Lengvesni sautuva turi? Ar lengviau begioti darosi, tipo kudesnis esi? A? :)
Rasykit normaliai, kad ir durniai (t.y. as) suprastu apie ka kalba eina. O tai savo atsiemes esu, kai diplominiam parasai "norint eiti toliau, spaudi su pele ant mygtuko 'Next' ", ir destytoja velniu duoda: "Tai ka, paemi pele i ranka, prinesi prie monitoriaus, ir spaudi prie ekrano toje vietoje kur mygtukas pavaizduotas, ir ka, veikia?"
Laikykites bent elementariu kalbos kulturos rasybos taisykliu :)
(chia prie ankstensio komentaro ir skirta Justinui).
Del pachios knygutes. Jos neskaichiau, bet trumpas siuzheto atpasakojimas man kazhka primine. Ar tik ne paties Justino viena kurini (na uzhmirshau jo pavadinima)? O gal chia tiesiog visuomet panashumu rasi, kai kalbama apie virtualuji pasauli?
Dlia osobo tupyx i oficerov KR: smurtinis - kuriame dominuoja smurtas. Taip, jeigu nori - šachmatai smurtinis žaidimas. "Doom"e daugiau nieko neveiki, kaip tik žudai (eliksyrų gėrimas, kelio ieškojimas - tik kad įdomiau būtų žudyti).
Na, o čia visiems nesupratusiems: "cheat-kodas - tam tikros komandos, kurios žaidimą gerokai palengvina." Aišku, man pirmiausia gaila to Žvilgančio, kuris turtingoje lietuvių kalboje žodžio "palengvinti" mato tik vieną reikšmę, t.y. svoriosumažėjimo, bet ką darysi, bent jau kailis žvilgantis :). Taigi, palengvinančios komandos, kaip jau sakiau, palengvina žaidimą (svoris, kaip mano aukščiau paminėtasis, nuo to nepakinta), bet žaisti darosi lengviau): Tiesiog tai yra komandos, kurias davus nesibaigia amunicija, tavęs negali nukauti, gali skraidyti ir t.t.
Taip – skaudu pralošti kompiuteriui. “Homo sapiens” rūšiai reikėjo šimtų tūkstančių (o bendrąja prasme – milijonu metu), kad smegenys pasiektu dabartini lygi. O kompas? Beveik prieš 50 metu skaičiavimo mašina vos tilpdavo I 100 kv. metru patalpa (100 operacijų per sekunde). O dabar? Kompo dydis mažėja tiesiog fantastišku greičiu. O greitis? - keli MILIJARDAI operacijų per sekundę!!! Dar legendine “penktoji kompų karta”…
Programos taip ištobulėjo, kad vidutinis statistinis žmogus negali su jomis konkuruoti. Jei kompai ir toliau vystysis tokiais tempais… gan greitai (po keliu dešimčių metu) jų galimybes susilygins su žmogaus smegenų galimybėmis (ir pralenks).
Tam, kam mums prireikė milijonų metu evoliucijos, jiems prireiks… šimto kito. Žmogus netobulas – kad taptum geru specialistu… reikia mokytis keliolika metu. Ar net visus keliasdešimt. O tada tuojau pat įsijungia biologinė susinaikinimo sistema – senėjimas ir t.t.
Kompiuteriai tokiu problemų neturi. Jie disponuoja kitais greičiais, kitomis sąlygomis… Jie – kitokie.
Kas paskui? Jei jie taps tobulesniais už mus. Jei atsiras (o jis atsiras) DI (dirbtinis intelektas) ?
Mes pripratome būti pačiais gudriausiais padarais mūsų planetoje. Kompiuteriai, robotai… puikūs tarnai ar ne? Įdomu, kiek laiko jie mums tarnaus? Jei jų intelektas pralenks mūsiškį šimtus tūkstančių kartų ? (O tai labai tikėtina). Mes šalia jų tapsime… tarsi šimpanzė šalia šiuolaikinio žmogaus.
Kažko nesitiki, kad žmogus tarnautu šimpanzei. Analogiškai…
Gali būti, kad mes po truputi tampame dinozaurais savo mielojoje planetoje.
Taaip… ne veltui amžina atilsi Azimovas sugalvojo robototechnikos dėsnius…
Šachmatai – tai dar tik “gėlytės”.
Herta (+liūdnos prognozės)
Knyga perskaiciau. Esminis pliusas - kad trumpa ir nepretenzinga. Persiskaito per gera valanda ir per daug neuzknisa :) Kadangi skirta vaikams, duosiu savo broliui.
Pati knygos ideja velgi "matricos" ir "atspindziu labirinto" pavyzdziu susijusi su kompiuterio valdymu vien mintimis. Kai kituose kuriniuose tokiu budu bandoma issisukti is sunkios situacijos, tai nervina, taciau "Zaidimo valdove" ideja pasirode netgi labai priimtina ir protinga.
palyginkime Eridano klasikiniai ir ivairiausiomis premijos nominuoti kuriniai, ar si knygute? Labai idomu...
As cia rasau pirma karta.Cia tikriausiai raso visi knygu megejai?Jeigu megejai tai man cia patinka.Jeigu norit pasikalbet su manimi idomiai apie knygas rasykite man adresu:ievazekaite@one.lt
Rasykit ir pamatysit!
P.S. -vakar kaip tik perskaiciau 1 jos knyga "gelbetojas" ir man nerealiai patiko :)
raminta navickaite,garliava,gabrio 14
Tad buna ir blogiau... Taigi, gramatikos zinojimas kartais gali ishgelbeti nuo labai nemaloniu situaciju"
o vargeli tu mano =DDDDD nemaniau, kad skaitinejant komentarus ne tik susinervint, bet ir keliolika minuciu zvygciot is juoko galima =DDDD
Man labai patiko abi sios knygos dalys... skaiciau tiesiog prisedus viena karta... Pamenu taip ynikus buvau y ta knyga, kad net tevai neatitrauke manes... ;D zodziu...lb daug fantazijos... Ir tie nuotykiai mm... Pati uzsimaniau sio zaido... ;]]] Buvau radus serva... Bet... :(
na man asmeniskai nepatiko
Kas galit parduoti šią knygą rašykite į l-a-b-u-k-a@one.lt. Kaina siūlai didelę.
Siūlau*
gera knyga
zaidziat minecraft?