John Ronald Reuel Tolkien „ŽIEDŲ VALDOVAS“

Autorius: Justinas Žilinskas
Data: 2001-09-27

John Ronald Reuel TolkienŽiedų valdovas
Leidykla: Alma littera
"Žiedo brolija", 1994, 2002 (ISBN: 9986020387)
"Dvi tvirtovės", 1998, 2002
"Karaliau sugrįžimas", 2001
Iš anglų kalbos vertė Andrius Tapinas

Puslapių skaičius: 392

Šitas Žiedas yra Visagalis -

Jis Žiedus išsisklaidžiusius gali

Surasti, sukviesti ir juodąja valia

Sukaustęs, sujungti tamsiam Mordore.

(vertė J. Strielkūnas)

Tai įvyko! Pagaliau ir Europos užkampio kalba - lietuvių kalba - išleista bene populiariausia praėjusio tūkstantmečio knyga, iš proto sėkmingai išvedusi daugiau nei pusę pasaulio, pradėjusi naują žanrą literatūroje, nagrinėjama rimtų dėdžių disertacijose ir jausmingai aptariama prie alaus (elio) bokalo. Visi šie epitetai priklauso John Ronald Ruel Tolkien (Džono Ronaldo Ruelo Tolkino) herojiniam epui "Žiedų valdovas". Oi, ilgas buvo jo lietuviško vertimo kelias - toks ilgas, kad visi labiau norintys jau seniai yra perskaitę arba originalą, arba vertimus į rusų kalbą. Pirmoji dalis J. Basanavičiaus kalba pasirodė tolimais 1994, antroji - 1998, na ir pagaliau, pagaliau trečioji! Bet gal metas nustoti klykauti ir papasakoti nežinantiems, kuo šis kūrinys taip patraukė milijonus (o gal jau milijardus, juk išversta į 40 kalbų!) skaitytojų?

...Dabar jau sunkiai pamenamais laikais buvo nukaldinti valdžios žiedai: devyni jų atiteko mirtingiems žmonėms, trys - pirmagimiams elfams, septyni - kalnųnykštukams, bet vieną žiedą pats sau nusikaldino blogio valdovas Sauronas. Ne bet kokį žiedą - o žiedą visagalį: jis leido valdyti visus kitus žiedus ir įgyti netramdomą galią. Prieš blogį sukilę elfai, žmonės ir nykštukai Paskutinėje sąjungoje nugalėjo Sauroną, karalius Izilduras atėmė žiedą, sugriovė jo tvirtoves. Tačiau taika nebuvo amžina - blogis atsigavo ir vėl ėmė ieškoti, kurgi dingo jo žiedas, leisiantis atgauti visą galią. O žiedą tuo metu nevisai tyčiom buvo suradęs hobitas (tokie nedidukai žmogučiai plaukuotomis kojomis) Bilbas, kuris net nenutuokė, kas per žiedas daro jį nematomu. Kai paaiškėja žiedo prigimtis - laiko buvo likę labai nedaug: Priešas jau sustiprėjęs ir pasiryžęs bet kokiais būdais atgauti savo turtą, o jam užkirsti kelią gali labai nedaug kas. Bilbo giminaičiui Frodui tenka nelengva užduotis - nunešti žiedą išmintingiesiems elfams, o vėliau - ir dar toliau. Frodo ir jo draugų kelionė nusidriekia per visą Viduržemį, temdomą baisaus karo gaisrų: žaliąsias Rohano stepes, baltuosius Minas Tirito bokštus, Morijos gelmes, Mordoro lavos dykumas...

Taip 1954 m. pirmą kartą užgimė žanras, kurio populiarumo gali pavydėti bet kuris kitas, pavadintas fantasy, grubiai nusakomas kaip "literatūrinė pasakinė-mitologinė ne mokslinė fantastika", tačiau skirtingai nuo pasakų, ji skirta jau nebe vaikams, o vyresniems. Į šį žanrą pasitraukė kažkada apleisti Merlinai, Morganos, Torai, Herakliai ir aibė negirdėtų vardų. Jame vėl visu grožiu ir galia suspindėjo magija, atgimė nematyti - neregėti pasauliai. Dž. Tolkinui, matyt, ši misija buvo priskirta iš aukščiau - kitaip kaip paaiškinti, kad Viduramžių literatūros profesorius, vieną dieną parašęs vos vieną sakinį "Kalvoje po ola gyveno hobitas", po kelių metų sugebėjo tuos pačius hobitus įtupdyti tūkstančių galvose. Nežinantiems, be abejo, reiktų pasakyti, kad "Žiedų valdovas" buvo vaikiškos pasakos "Hobitas" tęsinys, o vėliau pasirodė dar ir "Silmarilionas", veikalas, panašus į "Senąjį Testamentą", ištisa Viduržemio istorijos studija, išleista jau Dž. Tolkino sūnaus Kristoferio. Bet ir tai dar ne viskas - prieš rašydamas "Žiedų valdovą" profesorius ne tik apgalvojo pasaulį, bet ir sukūrė elfų ir gnomų kalbas, jų rašmenis (runas), kurias vėliau išmoko tuntai gerbėjų. Beje, apie gerbėjus. Pasaulyje žinomas toks poklaikis reiškinys kaip Tolkinistai - tai žmogeliai, kurie įtikėję Viduržemio dvasia tiek, kad nesigėdi vadintis elfų vardais, vilkėti jų rūbais ir netgi rengti mūšius, beje, tokių yra ir Lietuvoje ;-) .

Taigi, "Žiedų valdovas" - jau ne knyga, o reiškinys. Bet grįžkime dar ir prie knygos. Kuo gi ji žavinga? Pirmiausia - masyvumu: ištisas pasaulis, su priešistore ir poistore, nematytų būtybių gentys; antra - epiškumu ir pasakiškumu: kaip ir pridera epui, pasakojama neeilinė istorija (Žiedo karas), veikia stiprios asmenybės, aiškiai skiriama kur gėris, o kur blogis ir, be jokios abejonės, blogis susilaukia atpildo; trečia - vaizdingumu ir vaizdo poetika: čia nieko nepasakysi, tiesiog reikia perskaityti ir pamatyti ;-); ketvirta - veikėjų charakteriais: nors, kaip minėjome, yra aiškus skirtumas tarp gerų ir blogų herojų, tačiau gerieji veikėjai yra kruopščiai individualizuoti ir anaiptol ne nuobodūs; na, ir pagaliau tai, kad gigantiškų mūšių fone eina dvi plonos asmeninės linijos: mažo žmogaus, kuris privalo atlikti didelį darbą ir aplinkybių sukaustyto nelaimingo, sužaloto padaro, kuriam irgi teks labai svarbi rolė.

Tad klausimo, ar verta šią knygą skaityti turbūt net nekelsim. Jeigu jūsų sieloje dar liko vietos romantikai ir heroizmui - jūs jos nesugebėsite padėti į šoną, jeigu jūs esate senas, užkietėjęs cinikas, tai perskaitykite bent iš snobizmo - kad žinotumėte, dėl ko pasaulis pusę amžiaus eina iš proto. Beje, tokių bepročių 2001 m. šv. Kalėdų metu dar padaugės: mat beveik viso pasaulio kinoteatruose (Lietuvoje - 2002 m. sausio 4 d.) startuos pirmoji "Žiedų valdovo" ekranizacijos dalis (rež. P. Jackson) ir, deja, ateityje elfės jau daug kam atrodys kaip Liv Tyler…

Na, ir pora pastabų apie lietuviškąjį leidimą. Iš pradžių "Alma Littera" ėmėsi jo labai rimtai: vertė nors ir ne profesionalus vertėjas, bet aistringas Dž. Tolkino gerbėjas Andrius Tapinas (taip taip, tas pats, iš LNK), eiliuotus tekstus buvo paprašytas išversti puikus poetas J. Strielkūnas, parengtas originalus viršelis, naudojamas kokybiškas popierius. Viso to, deja, trečioje knygoje jau neliko - patys matote, koks košmaras vietoje viršelio, o ir popierius laikraštinis. Štai ką daro paklausos trūkumas - nors apie kokią paklausą kalba, jeigu vieną universaliausių visų laikų knygų knygynai atkakliai dėjo prie vaikiškų? Amžinas provincialumas ar tiesiog nenoras domėtis tuo, ką siūlai? Beje, gerai mokantiems anglų kalbą labai vertėtų ieškotis originalo.

P.S. "Alma Littera" nenustoja stebinti savo nepagarba šiam kūriniui: naujajame "Žiedo brolijos" (I tomas) leidime dingo žemėlapiai, įvadas apie J. R. R. Tolkieną ir "Hobito" atpasakojimas... Sveikiname leidyklos redakciją, pasižyminčia tokiais protingais sprendimais...

Reiškinys - šedevras

Komentarai

Gedas 2001-09-26 18:10:58
Galbūt tai tepaliudys eilinį skonių skirtumą, tačiau man asmeniškai trečiosios "Žiedų valdovo" dalies viršelis geriausias iš trijų, o kaip košmarą teįvardyčiau pirmosios dalies viršelį, kurį, veikiausiai lenkia tik R. Maskoliūno "Dagono" išleistas A. Sapkowskio "Likimo kalavijas'.
O dėl knygynų nenoro Tolkino pripažinti "normalia" literatūra netenka stebėtis - "Eridano" leidžiama serija dažname knygyne net nededama į "naujienų" lentynėlę, nes, cituoju pardavėją "mes tokių knygų niekuomet ten nedėsime". Na, gal tik retos išimtys: R. Bredberio "Akies mirksniu", vokiečių fantastikos rinkinys "Karavanas sustoja", K. Vonneguto "Katės lopšys" (beje, pirmoji ir paskutinė lyg ir nebuvo pristatytos kaip fantastinės)buvo pristatytos kaip normali literatūra.
Rokaz 2001-09-26 20:20:53
Stai ,kaip tik buvau Palangoje pries menesi, ir nuejes i knygyna ,tiesiu taikymu patraukiau i "vaiku skyriu" nes tikejaus, kad gal jau bus isleistas "karaliaus sugryzimas" . Deja nebuvo. Buvo tik antroji dalis.... Liudna bet tai tiesa. Dabar noreciau papriestarauti Gedui pasirasiusiam pirmiau. Pirmosios ziedu valdovo dalies virseli as laikau absoliuciai geriausiu, o Sapkowskio "Likimo kalavijo" (skaiciau rusiska varianta, pasirodo lietuviskoje versijoje yra sudetos tik svarbiausios romano dalys... toli grazu ne visa knyga....pasibaisetina!) virselis irgi nuostabus. Na bet ce jau skonio reikalas. Tolkino "Ziedu valdovas" jau nuo mazu dienu buvo mano megiamiausia knyga..... lauksiu filmo.... tikiuosi , kad verta... laukti....


ps: pasiziurekit kaip atrodo anglisku Tolkino knygu virseliai..... pavydas ima, kad mes atsiliekam taip smarkiai....
Tevas 2001-09-27 07:15:43
Drisicau papriestarauti Justinui pavadinusiam Tolkina fantasy zanro pradininku. Jo knyga parasyta 1954 metais, o fantasy kaip zanras susiformavo anksciau. Tolkinas tik atvere sio naujas duris. Robertas Hovardas apie Konana rase dar 1925-36 metais. Ir jis turi nemaziau teisiu i pradininko titula nei Tolkinas.
shlyxtux 2001-09-27 09:19:16
O ash drischiau paprieshtarauti del virsheliu. Palyginus su rusishku F&SF knygu apipavidalinimu, sukelianchiu skausminga akiu ir estetinio pajautimo agonija, lietuvishki virsheliai yra gerai.
Kas del knygynu marketingo...oi. Nu ka padarysi. Prekyba turi savo desnius, o vidutinis lietuvis neskaito fantastikos. Turboot del to, kad nepakankamai niooru ir per daug optimistishka, kas visai nesiderina su nenugalimu tautos noru gedet.bliaunu
Beje, ar kas nors zhino, kokios knygos knygynuose populiariausios? VZ kartais spausdina, vienok dabar nepamenu.
Justinas 2001-09-27 09:42:33
Shlykshtukui: ne su ruskais ir eridanovais virsheliais gi lyginau - o juos tarpusavyje. Trechiasis yra ant tiek nei i tvoraa, nei i mietaa, kad norisi siusti astau. Zmones su dizaino supratimu (nors saves prie tokiu nepriskiriu) siurpo - spalvu, sriftu makalyne, nesubalansuota, tai gerai, cia tik mazas paveiksliukas, o kai paimi i rankas visa didele knyga... Vienzo, kaip knyga perkama - tiek jai ir demesio, vat sad.
Darius 2001-09-27 10:04:47
Na, bent jau Kauno Centriniame knigyne, PFAF knygos gana daznai stovi virtinose prie naujienu isdeliotos. Ir netgi ne po viena, o kokio trys, keturios buna ;). Ir "Ziedu valdova" ten maciau.
O apie "Ziedu valdova" galiu pasakyti tik tiek: klasika! Vien del to verta ja perskaityti. O gincytis patinka ar nepatinka knyga galima visa amzinybe. Bet gincu ar tai yra gera knyga, manyciau, neturetu buti. Ar ne? :)
roka_Z 2001-09-27 17:28:45
WUO BLYNAS TAUKUOTAS! Pagaliau 3ia knyga ishejo. "Nugi marsh i knygyna jos pirkti", - sakau sakau. Ale chia pat replikuoju sau: "Pakentek, paskolins kas paskaityti"... :)

Bet jei rimtai, nesu fantazy gerbejas. Man visgi patinka erdvelaiviai, tolimos galaktikos, naujos rases ir t.t. Gal todel, kad "Zenito" serijoje fantazy kaip ir nebuvo?..

Tachiau kai vienas bichiulis fantastas rekomendavo perskaityti Tolkiena ir pirmaja jo knyga, negalejau nuo jos atsitraukti kol neperskaichiau.

Liudniausia perskaichius: suvokiau, jog nezhinia kada galesiu skaityti tesini. Kai po keliu metu sulaukiau antrosios knygos, ja iveikus apeme panasus jausmas - kada gi pasirodys tresioji?!

Imdamas i rankas antraja dali bijojau, kad busiu primirshes pirmaja. Pasirodo viskas buvo ne taip: perskaichius keliolika puslapiu, ir vel atmintis atgyjo, vel prisiminiau pamegtus herojus ir ankstesnius ju nuotykius.

Tikiuosi, su tokiu pat malonumu perskaitysiu ir paskutine (?) serijos knyga.


O del virsheliu... Turinys gi svarbiau! Ne nuotaka ar jauniki renkates :P :)
cRistally 2005-05-06 13:50:48
Gerbiami skaiciusieji, patarkite - ar nebutu protingiau pirmiau perskaityti Hobita (jis juk laikomas pradzia)? pasimeciau Tik va, beda, kur ji dabar gauti - juk lietuviskai isejo pries kokius du desimtmecius? Juk galejo Alma Littera pakartotionai ir ji isleisti...
shlyxtux 2001-09-28 07:59:06
Neskaiciusiai: IMHO, visai nebootina. 'Valdovo' pradzioje trumpai ir konkreciai paaiskinama, kas tie hobitai ir ka jie knygoje veikia, to ir uzhtenka. Aishku, "Hobita" perskaityti irgi nepakenx, bo gera knyga -- tik, sakau, visai nebootina ji skaityti priesh 'Valdova'.
Gedas 2001-09-28 17:25:04
"Hobitas", mat gera knyga...Asmeniškai man - GERIAUSIA iš Tolkino parašytų knygų apie Viduržemį. "Žiedų valdovo" trilogija jau kur kas šaltesnė, na, o Silmarilioną ir visai sunkoka pavadinti literatūriniu kūriniu, greičiau jau moksliniu darbu (kuriam, kaip žinia netinka epitetas "bestseleris"..cheche
Gintas 2001-09-28 19:25:29
Yes... Gedai, spaudziu tau desine, kaire ir apskritai viska... Man IMHO irgi - Hobitas - geriausias profesoriaus kurinys... Ne tox nuobodus, kaip pats "Valdovas"...
Gedas 2001-09-28 20:08:00
Nu, malonu, kad bent kartą skoniai sutampa...:) Beje, gal Tolkino žinovai pasakytų - ar kur nors dar rašoma apie Tomą Bombadilą?
Valdas 2001-10-02 11:39:46
Man irgi "Hobitas" labiausiai patiko. Beje, susidaro toks įspūdis, kad "Hobitą" rašė labiau vaikams, dėl to ji ir atrodo šiltesnė. Vėliau tęsiniai orientuoti jau į kiek kitokią auditoriją.
Įdomu, ar ruošiamasi išleisti ir Silmarilioną.
Justinas 2001-10-02 11:45:18
Dėl "Silmariliono". Beveik garantuoju, kad ne, juk ir "ŽV" dar neišpirktas, kas gi imsis garantuotai _nepopuliaraus_ kūrinio leidimo. Nebent lietuvaičių akys atsivertų į Tolkiną po filmo. Beje, jau yra antrasis treileris ir jis nepakeliamai nuostabus! hm
Jeigu norite rasti -> http://www.lordoftherings.net
Gedas 2001-10-02 16:22:07
Man tik keista, kad leidykla niekaip nesistengė priderinti knygos išleidimo prie filmo - jei bent būtų valstybinė tada suprasčiau, o dabar - jokios komercinės gyslelės... Nu ką reiškia sutart su kintetriu ir prieš filmą (ar juo labiau po, kai visi pilni įspūdžių) pardavinėt "žiedvaldovį",? O ta proga galima ir "hobitą' būt perleisti, o ir "silmarilioną' gal iškištų... Ech...pamislykim
Golumas 2001-10-04 19:29:53
Melagis Tolkinsssasss, melagisss!!!
Golum, golum... Žiedas tai mano gimtadienio dovana... O Beginssas vagisss!!!
Anonimas 2001-10-09 08:07:09
Golumai, niekas ir nesigincija, tavo ziedas.
Geros tavo mintys Gedai, bet su knygu komercija visada sunku (nors as irgi nesuprantu kaip galima taip smegenu netureti; ko verta vien ideja su filmu startuoti visame pasaulyje tuo pat metu - nors cia taip baisiai neatsiliekam.) Del Tomo Bombadilo tikrai nezinau ar dar kur buvo - rodos viska skaiciau. Beje paties Tolkino darbas apie Beovulfa labai neblogas, bet cia turbut literaturos teorijos maniakams. Kiek pastebejau labai neblogai su f&sf sekasi literaturos teoriju specams kaip Tolkinas.
Ir aisku - originalas daug geriau.
Justinas 2001-10-09 08:47:19
Po paraliais! Na negi niekas nežino, kad yra dar ištisa poema ar pan. apie Tomą Bombadilą, tik aš neatsimenu jos pavadinimo. Dark Elf reikėtų prisišaukti...
Gedas 2001-10-09 19:01:28
O pilka proza apie Bombadilą ar kur nors yra? Tą poemėlę tai žinojau, bet nepaliko jokio atmenamo įspūdžio (ir nereik čia šauktukų su paraliais:). Be to, dar domina Beorno iš "Hobito" likimas.
R.A.MdiGriz 2002-01-06 14:40:02
Perskaichiau visa ZV be zhoddzhiu (tokios nuostabios knygos neteko dar skaityt tikiuosi filmas nenuvils)


P.S Gedai>>Apie Toma Bombadila gali rasti knygoje
"Beorchnoto sugryzimas"(Pas mane rusishka versija taipkad pajaskok tarp rusisku fantasy)
Valdas 2002-01-14 07:05:09
Buvau cia si sestadieni filme "Ziedu valdovas". Nuostabu. Gaila, kad pagal antra knyga pastatyto filmo reikes laukti metus, o pagal trecia - dar metus (bent jau taip zmones sneka).
Filmas tiksliai atspindi kurinio dvasia. Tik sioks toks trukumas - visai dinges epizodas su Bombadilu. Nors ko gero tada filmas vietoj 3 val truktu 4 :)
Anonimas 2002-01-28 15:04:04
Nu, kaip kompiuterastas, ash zhiedu valdova elektroninej versijoj skaichiau, tai man virshelio dizainas px. ASCII rulez :)
Del Hobito/ZV/Silmariljono, tai man ZV labiausiai patinka, paskui Silm, o Hobitas tai paskutinej vietoj...
BTW, jei kam reikia, galiu eletroniniu formatu papostint (heh, kopyraito pazheidimai aishq, bet...)
Gintas 2002-01-28 16:53:33
Papostink Silmariona, please...
E-meila rasi spragtelejes ant vardo...
Thanks.
Valdas 2002-01-29 08:23:54
As irgi noreciau Silmariono, prasau. E-mailas irgi po vardu
Pelenis 2002-01-29 10:49:53
IMHO, Tolkiena ir dar kai ka galite rasti sitame saite:
http://www.dynacomp.gr/download/Books/
Bent jau neseniai buvo :)
Tevas 2002-01-29 12:25:11
Neseniai knygyne maciau perleista pirmaja ZV dali. Ir ka jus manot - virseli suvienodino. Antrojo leidimo virselis mazai kuo skiriasi nuo treciojo, tik pavadinimu.
Taigis, gal ir perkamas ZV, jei dar karta pirma dali leidzia.
shlyxtux 2002-01-29 12:42:34
perkamas perkamas. bent jau "Verslo Ziniu" knygynu pardavimu statistika taip rodo. Berods, Vilniaus "Vagoj" visos 3 knygos sedi 1-3 vietoj.
Valdas 2002-01-30 07:27:26
Peleniui: hmmm... Bandziau i ta dynacomp ilysti, tai ten kazko download is vis neranda, o kadangi graikiskai nemoku tai negaliu net issiaiskinti kas ir kaip :)
Nerijus 2002-02-07 07:04:59
Kur gauti nusipirkti pirma ZV knyga???
Justinas 2002-02-07 07:12:58
Nerijau, Vagos knygynuose.
shlyxtux 2002-02-07 07:42:10
kam bootinai 'Vagos'? Vos ne visuose knygynuose yra, bent jau Vilniuje.
Tomas 2002-02-07 09:00:25
Kaune irgi :)
Knygu centro antireklama 2002-02-07 17:57:02
Neikite vaikučiai Vagos knygu centran!

Nes:
- kainos ten tokios pat kaip ir kitur o vieta atoki
- bent porą kartų be jokio perspėjimo savaitės vidury tas knygų tvartas nedirbs...
- naujausių knygų (kaip ir III Žiedų valdovo dalies) ten su žiburiu nerasit
Lina Krutulyte 2002-02-07 18:33:08
Knygu centras, jei moki daugiau kaip 50Lt., taiko kazkokia nuolaida. Bent jau anksciau taike. O Ziedu valdova reikia pirkti Akadamineje knygoje - angliskai.
Kardinolas 2002-02-07 19:15:37
Akadamineje, akadamineje... Man visiškai užtenka ir gero rusiško vertimo. Ir, galiu pasakyt šventvagystę, puikus vertimas ne ką blogiau už originalą. Žinoma, tai bus jau kažkiek autoriaus interpretacija, bet vertėjai irgi kūrėjai.
Velnio verta ta knygų centro nuolaida, jei knygos, kurios nori ten nėra. Įsivaizduokit - tariesi savaitę su draugais,kad eisit kartu pirkti, susimesit - ateinat ir - še tau - arba nedirba, arba tos knygos nėr. Dėl tokių stresų neverta ir stengtis. O, pvz, "Eridano" produkciją pigiausiai Vilniuje galima nusipirkti knygyne netoli stoties, sodų gatvėje. Tik jie, kažkodėl tuo nesireklamuoja, keistuoliai...
snegole 2002-02-07 20:15:17
Del Vagos knygu centro: ne kazhkokia nuolaida taiko, o 20 proc., ir tas ner taip mazhai, jei pvz pirkdamas knygu uzh 55 lt, gali moket 44 lt... Na o jei pirksi iki 50 lt, tada taip - kainos tokios, kaip ir kituose knygynuose. Taigis, man pvz. tokia metodika priimtina - knygynuose vartyt naujas knygas ir galvoj darytis sarashiuka norimu, o bendrai kainu sumai pasiekus 50 lt (ir turint ta 50 lt:) jau keliaut i VKC. O dirba - nedirba galima gi ir telefonu pasitikrint...
Kardinolas 2002-02-07 21:16:30
Gerb. Snegole,
tavo sistema l. gera, bet VKC tuo ir piktina, kad naujausia knyga ten tebūna savaitę/dvi, kol, matyt, išskirsto visas po knygynus, o per tą laiką, žmogus ne visalaik spėji sutaupyt pinigą, ar perišnekint desėtką kitą draugų vilktis į tą užkampį. Tuo jau įsitikinau kai kompaniją vilkau - vieną dieną - buvo užrakintą, o kt. dieną - "Žiedų valdovo" III dalies nebuvo.
Skaiste 2002-02-24 16:20:30
Ei,gal kas nors gali pasakyti adresu, susijusiu su ziedu valdovu?
Skaiste 2002-02-24 17:04:07
A-U!Cia yra kas nors?
Gedas 2002-02-24 18:23:03
Kokia tamstytė nekantri... Imi kokią paieškos sistemą (galima www.yandex.ru, galima, kad ir www.google.com/) bei įrašai ten frazes: "Lord of the Rings" arba "Vlastelin kolec" (pageidautina kirilica). O po to - tik rinkis...

Ai, va geras adresiukas: tūkstančiai (tikraja to žodžio prasme) piešinių Tolkino temom...
Gedas 2002-02-24 19:09:20
Sorry, teko kiek atsijungti nuo interneto, kartoju adresiuką:
http://elfwood.lysator.liu.se/lothlorien.html
Audeja 2002-02-27 13:39:56
As cia pabusiu Pilypu is kanapiu. Jei vel griztumem prie temos apie fantasy zanra, tai jis prasidejo jau labai anksti. Fantastiniai ir mitologiniai elementai jau pradeti naudoti viduramziuose. Yra tokia poema "Isprotejes Rolandas" parasyta L. Ariosto, gyvenusio XV a. Paskui kur dar Baronas Miunchauzenas keliaujantis i Menuli ir elniai su medziais ant galvos (kuris siaip jau reiskia pasaulio medi;). Taigis, pradininku nesivadina Tolkienas, bet aisku, kaip viduramziu zinovas ir keltu mitologijos profas jis sukure puiku veikala, kurio beje nedrisciau skirti vien tik prie fantasy zanro.
shlyxtux 2002-02-27 14:22:56
Hm, viduramzhineje literatooroje mumi zhalias kaip policininkas, todel chia nesiginchysiu...tik pamenu, kazhkur esu skaichiusi ese, kuo fantasy zhanras skiriasi nuo tu viduramzhiniu romanu su mitologijos elementais, ir ten buvo viskas grazhiai paaishkinta, kodel Minhauzenas arba, tarkim, T.Moro 'Utopija' nera fantasy.zaliux
Beje, ar tikrai jis buvo viduramzhiu zhinovas? Kiek zhinau, Tolkienas labiau domejosi lingvistika ir mitologija (ypach skandinavu), nei istorija. Ar klystu?
avalon 2002-02-28 13:38:21
2shlyxtux
Jei paskaitytum auksciau, paminejau Tolkieno veikala apie Beovulfa, kas liudija jog esi teisi del to, kad jis mitologijos zinovas. Beje, visai linksmas dalykelis
Tomas 2002-03-03 20:33:14
Ei zmones, kurie skeite Ziedu Valdova! Kaip patartut: Pirkti lietuvishkas 3 knygas ar viena anglisha kur visos dalys sudetos? Shiaip kaip skaityta.lt rasho, tai jie pataria geriau anglu kalba pirky.
Todelcius 2002-03-03 20:42:31
Pirk rusišką.
Tomas 2002-03-03 20:52:16
Rusishkai ne taip gerai suprantu kaip anglishkai :) Tai ka daryt...?
Gintas 2002-03-03 21:55:28
Jei anglickai normaliai paskaitai, tai kuriam velniui tau lietuvishkas?
Lina Krutulyte 2002-03-04 07:27:06
Aisku, skaityk angliskai. Lietuviskas vertimas visiskai nevykes.
Tomas S 2002-03-04 11:06:39
Tomai, pridėk pavardės vieną raidę, nes mus sumaišys. Nuo šiol taip pasirašinėti imu ir aš. Taigi, vardas Tomas (kuris vokiečių kalbos vertėjas ir Kingą skaito rusiškai, o ne angliškai, ir NĖRA skaitęs ŽV) keičiamas į vardą Tomas S, copyright.
Tomas 2002-03-04 13:37:37
Shiaip mano pavarde irgi ish S raides prasideda :) Bet jeigu tu pasirashinesi Tomas S, tai gal nesumaishys musu... :)
Aciu uz patarimus, reikes iesskot tada anglishkos knygos!
Lina Krutulyte 2002-03-04 17:39:42
Anglisko Ziedu Valdovo siuo metu, kiek girdejau, daug kas iesko. As ji paskutini karta maciau Akademineje knygoje, o anksciau - Kauno Senamiestyje, knygyne "Humanitas" (ar kaip ten jis) ir Centriniame knygyne.
Tomas 2002-03-04 18:49:22
Dekui Lina. Man ir patare i ten nueit, nes shiandien apejau keleta knygynu tai ZV anglishko nei su ziburiu ten nerasi :) Kiek girdejau Akademineje knygoje galima uzsisakyt norima knyga. Taip pat draugas sake, jog Traku gatvej yra kazhkoks uzhsienio kalbu knygynas...
Lina Krutulyte 2002-03-04 20:01:11
Taip, tik reikia jo nepraziopsot, kai eini pro sali. Tarpuvarteje ant sienos kabo maza lentele, pro ta "broma" reikia patekti i kiemeli, o ten tokios nedideles durys i knygyna. Radau ten Dzeimso Dzoiso "Ulisa" angliskai, bet ZV nepastebejau.
Audeja 2002-03-10 20:18:22
slyxtux na jei Miunchauzenas nera fantasy (su kuo as sutinku), tai jau, deja, isprotejes Rolandas tikrai turi daug fantastiniu elementu, netgi sakyciau ten satyrine fantastika :)
O del mitologijos, taip yra daug skandinavu elementu, pvz. vardu sudarymas ir pan. Bet siaip jau daugelis elementu eina is keltu (elfai!). Beje, siaip jau keltai labai itakojo skandinavus ir ju mitologija. O del viduramziu zinovo, tai net apzvalgoje parasyta, kad jis buvo viduramziu literaturos profesorius
shlyxtux 2002-03-12 07:08:15
Audeja: tataigi kad *literatooros*. Ash, kiek pamenu, klausiau apie istorija.
Audeja 2002-03-12 19:20:43
slyxtux manau, kad gerai ismanytum viduramziu literatura, turi zinoti ir si ne ta apie to laikmecio istorija :)
Tomas 2002-03-17 16:31:38
Jei kam reikia anglishko ZV, ta galit uzsukt i Akademine Knyga Universiteto g. kai pirkau tai ju buvo ten keletas dar :) Dabar bandau skaityti...
Audeja 2002-03-17 19:41:10
Tomai paskui pakomentuok kaip poezija, jei skaitei lietuviska vertima. Ar gerai isversta? lauksiu komentaro.
Tomas 2002-04-03 22:50:42
Na kad neskaites esu lietuvishko ZV versijos, bet zadu perskaites anglishka, paskaityt del idomumo ir lietuvishka :) Na tada ir pabandsyiu sulyginti kaip ten kas yra...
Lina Krutulyte 2002-04-04 09:42:58
Tai bent gudrus planas. Isigyti ta pati ir lietuviskai, ir angliskai: dukart po tris knygas. Pats tas, dar ir rusiskai pamegink.
Valdas 2002-04-04 10:54:45
2 Lina O idomu Tomas sake, kad isigys? :) Gal tiesiog pasiskolins ir perskaitys :)
Lina Krutulyte 2002-04-05 11:06:04
O velniam tau tas lietuviskas slamstas, jei angliskai turi? Babkiu svaistymas imho.
Valdas 2002-04-05 12:30:40
Jo, zinokit visos i lietuviu kalba isverstos knygos yra totalus slamstas (neisskiriant ir Kingo rastu) spjaukit i juos ir pirkit tik anglu, na dar gal rusu kalba!!! :) O lietuviski vertimai skirti tik pasideti salia ir kartais pasijuokti vartant is nevykusiai parinktu zodziu. (beje, man kazkodel istrige, kad pvz Churgino Sekspyro vertimai yra geri, matyt busiu suklydes - nemoka gi lietuviai versti)
avalon 2002-04-08 12:38:57
Taip panele Lina, tikras babkiu svaistymas, bet vaikai angliskai skaityti nemoka, o prie literaturos noretusi pratinti :)
Lina Krutulyte 2002-04-11 08:38:18
O kaip pratinti, kad tose knygose net paveiksliuku nera? Ir virseliai ne vaikams.
Valdas 2002-04-11 09:25:30
Na, manau galima vaikams pries miega skaityti:) Ir siaip visiskai imanoma ir be iliustraciju skaityti. Kiek pamenu, anksciau pasaku knygos (atrodo is serijos "pasaulio pasakos") irgi nepasizymedavo iliustraciju gausa, nors man patikdavo.
avalon 2002-04-12 13:28:15
Gal panele Lina pagal save ir nereiktu spresti. Net maziems vaikams (konkreciai 3metu) patinka knygos be paveiksliuku, svarbu, kad tevai, seneliai (ar panasiai)jas skaitytu. Apie kiek didesnius vaikus net nekalbu. Taciau jei paciai reikia knygu su paveiksliukais - ka gi, del skonio nesigincijama.
Beje Valdas teisingas pasake apie pasaku knygas. Seniau leistos yra beveik neiliustruotos, taciau prisiminus savo vaikyste galiu pasakyti - labai norejosi, kad tevai skaitytu kuo dazniau, o ir pramokus skaityti paveiksliukai nebuvo svarbiausia.
Tomas 2002-06-04 21:11:30
:) Tai aishku kad nepirksiu ash lietuvishkos ZV versijos! Ish bibliotekos pasiimsiu ir perskaitysiu jei laiko turesiu, shiaip del isomumo :) Va kaip!

P.S Beje pirkau viena knyga ne 3, nes taip pigiau ishejo, ten visos 3 knygos sudetos i viena
Jonas 2002-07-07 11:56:34
Visu pirma man labai knygos recenzijos pradzia: "Pagaliau ir Europos užkampio kalba - lietuvių kalba - išleista bene populiariausia praėjusio tūkstantmečio knyga" - vis tas lietuviskasis nepilnaveriskumo jausmas, net ir apsiskaite zmones nesugeba jo atsikratyti. :(
O taip pat teiginys, kad su sita knyga uzgime "fantasy" zanras, tai tikrai netiesa. Su recenzijos autorium visiskai sutinku, del priekaisto leidyklai, kad neispausdintas zemelapis. Cia jau visiskas apsileidimas, arba visiska nekompetencija.
Justinas 2002-07-07 19:41:17
Mielas Jonai, pasakyk man 10 priežasčių, dėl ko Lietuva nelaikytina Europos užkampiu, ir aš manysiu, kad mano frazė padiktuota ne realistinio požiūrio, o "lietuviško nepilnavertiškumo" :)
Justinas 2002-07-08 09:19:05
Gerbiamieji ir Mielieji, ne ta prasme apžvalgoje žodis "užkampis" buvo pavartotas, nejaugi nesupratote :) Juo tiesiog siekta apibūdinti ilgą Tolkieno kelią į Lietuvą - tiesiog, visa Europa jau skaito pusę amžiaus, o Lietuva - tik dabar, argi tai ne užkampiškumo požymis? Ir prisipažinkime - jeigu ne A. Tapino entuziazmas, vargu ar bent iki filmo sėkmės Tolkienas Lietuvoje būtų buvęs išleistas.
dv 2002-07-08 11:10:12
Tolkienas (bent jau "Hobitas") buvo ishleistas pakankamai seniai. O "Zhiedu valdova" buvusioj SSSR neishleido del kitokiu priezhaschiu (cenzura, odnako :)). O kad po 90 metu leidyklos visa deshimtmeti ishtempe trilogijos spausdinima -
tai ju problemos: shiuo atveju leidyklas galima pavadint "uzhkampiu" :). Kas norejo, tas "ZV" galejo susirast ir perskaityt rusishkai arba anglishkai.
Lina Krutulyte 2002-07-08 11:18:32
Turint omenyje, kaip jie ta Tolkina lietuviskai isleido, geriau jau nebutu isleide.
Čiučiundra 2002-07-08 14:23:23
Ech tu... skruzdėlyte burbeklyte :)
Jei siektume tiktai tobulumo, nė viena knyga neišeitų...
Gedas 2002-07-08 16:28:08
Justinui: Tai, kad Lietuva Tolkiną skaito tik dabar - visai ne "užkampiškumo" požymis. Neturėjome galimybės to padaryti dėl išorinių priežasčių - buvimo šlovingojoje SSRS sudėtyje. Ir tai sugebėjome išsileisti "Hobitą" (nors ir po rusų). Užkampiškumo požymis būtų, jei turėdami galimybę išleisti Tolkiną būtume to nepadarę. Dėl Tapino entuziazmo kaip knygos pasirodymo garanto -abejoju. Manau, jei "Alma" nebūtų išleidusi I dalies, šį kilnų darbą būtų jau seniai atlikęs "Eridanas".
Nesvarbu 2002-07-12 10:06:57
Gerai ten jus Tomai
Arunas 2002-07-26 09:47:54
TIESIOG NOREJAU PAKARTOTI SENA BET LABAI TEISINGA FRAZE - PASAULYJE ZMONIJA YRA SUSKILUSI I DVI DALIS: TIE KURIE JAU SKAITE ZV IR I TUOS KURIE JA DAR RUOSIASI PERSKAITYTI.

P.S.
BELIEKA TIK PASIDZIAUGTI ZIAURIAI VYKUSIA ZIEDU VALDOVO EKRANIZACIJA ...
Arunas 2002-07-26 09:52:00
TIKEKIMES, KAD KURI NORS LEIDYKLA ISLEIS IR ZV PRIESISTORE - SILMIRIONA.
GALIU PASIGIRTI, KAD PACIAM TEKO SKAITYTI SIO TOLKIENO SEDEVRO PIRMOJO LEIDIMO KNYGA IR ... PATIKEKITE MANIMI - TAI TOLKIENO KURYBOS VIRSUNE.
Justinas 2002-07-26 11:31:27
Na kur tau, žinoma, čia, pasaulio užpakalyje, niekas "Silmariliono" nei skaitęs, nei girdėjęs. Tiesiog pavydim Arūnui, kad jam teko skaityti šį Tolkieno šedevrą, kuris kai kam primena ne kūrybos viršūnę, o mokslinį darbą arba Senąjį Testamentą zaliux
Lina Krutulyte 2002-07-29 09:52:41
Arunai, ta tavo istraukta fraze zino visi, kas yra bent puse ausies girdejes apie Ziedu valdova.
Silmarilliona skaiciusiu nera taip mazai, kad butu kuo girtis ji perskaicius. Ir visai jis ne virsune.
Issijunk CapsLocka kita karta, kai rasysi komentara.
Gedas 2002-07-29 17:01:06
Vargšas Arūnas - tiek patarimų ir pastabų... O "Silmarilioną" rusai visai neseniai perleido, ir net ne minkštais viršeliais.
shlyxtux 2002-07-29 17:58:08
Tai pala, gal Aroonas turi omeny pirmaji *anglishka* leidima? T.y. nu ta pati-pati biblinio shventumo pirmaji inlove Silmarilliono (ne Silmiriono, beje) leidima? Tada tikrai galima girtis, o lietuviai, kurie, kaip zhinia, yra suskile i dvi dalis -- tie, kurie pavydi juodai ir tie, kurie pavydi baltai, gali pradet pavydet.zaliux
bangis 2002-07-30 06:11:53
ash tai visa gyvenima pavydzhiu tik spalvotai... taip grazhiau :)
Lina Krutulyte 2002-07-30 06:12:12
Darosi smalsu, kas ten tokio svento yra. Gal galetum placiau paaiskinti, shlyxtux? :)
shlyxtux 2002-07-30 06:58:59
Lina, bijau kad negalesiu to padaryti su visu bootinu ikvepimu ir patosu. Ash tik eilinis Tolkieno Kulto tikintysis, ir tai ne pats pareigingiausias, o ne koks aukshtas shventikas.zaliux
Z Justinas 2006-09-15 17:15:08
Galbut tuo, kad jis PIRMAS? :)
Lars 2002-07-30 16:38:05
Bet dėl to visai nebūtina rėkauti CAPSAIS, kaip kokiam mIRCiniam dvylikamečiui...tuojtave
Lina Krutulyte 2002-07-30 21:09:58
Hehehe :) Gavai, bangi/e :)
bangis 2002-07-30 22:17:52
tai kad dvylikametis ir esu... mIRCinis :)
O kas tie CAPSAI? Kapsai - tai lyg miestelis tox... o CAPSU nezhinau... :(
Gal tai kokia abreviatura?
Todelcius 2002-07-30 22:31:19
brangus bangie - capsai -tai "Caps Lock"-as tavo klaviaturoje...:)
shlyxtux 2002-07-31 05:56:36
Hm, o ka tu veiki Bangies klaviatooroje, Todelchiau?
Todelcius 2002-07-31 17:58:17
Dulkeles nupūtinėju...:)
Domaz 2002-07-31 20:01:39
Idomu, ar Hobita ekranizuos? Gal bus, kaip ten tuose StarWars - is pradziu vidurys, paskui pradzia. Tada ir Hobito sulauktume mazdaug ant 2004 Kaledu.
Arunas 2002-08-01 09:45:20
Na nepavydekit jus taip man ...........
Esate tikri lietuvaiciai - nepasitikejimas savimi ir visko zinojimas tiesiog tryksta per virsu. Beje, Linute jau seniai turejai pastebeti, kad skemeriuose visi daug labiau nosis riecia, o ten kazkaip tik kacapiskai is Lietuvos kaima bandai padaryti. Be to, pries komentuodami verciau pasidomekite, kas tai yra pirmas Silmiriono leidimas ......juk visi tokie asai esate.
Lina Krutulyte 2002-08-01 09:46:52
Skemeriuose?
shlyxtux 2002-08-01 10:45:45
Arunai, jei tu 2 kartus parashei Silmirionas vietoj Silmarillionas, vadinasi, tai ne apmaudi klaida, o tavo neishprusimas. Ir tuo irodei esas nevertas skaityti Pirmaji Leidima, vat!zaliux
Arunas 2002-08-01 10:54:22
Matai slykstuk as tik tris klases baiges ir rasyti taip tiksliai dar neismokau.
(taip taip taip - www.skemers.com)
Tamplierius 2002-08-01 11:01:50
Tai mokykis, brangusis, mokykis... gal kada zhmogum tapsi :)
Arunas 2002-08-01 11:06:45
Kai uzaugsiu busiu toks kaip Tamphlierius !!!
Tamplierius 2002-08-01 12:00:45
ane? nelinkechiau... :)
Čiučiundra 2002-08-01 13:44:39
O tai kas yra tas Pirmas Silmariliono Leidimas?
spelione 2002-08-01 14:27:13
chia, matyt, kazhkas panashaus, kaip dekalogas Mozes ranka parashytas, sorius, ishkaltas akmeny...
Čiučiundra 2002-08-02 10:29:00
Aš tai rimtai klausiu.
Čiučiundra 2002-08-05 18:20:29
Au, Arunai, girdi? Kuo gi ypatingas tas pirmasis Silm. leidimas?
chego chego chego
Tomas 2002-08-10 16:17:40
Matyt numiro jis po tokiu ugningu komentaru... :)))
Vaida 2002-10-12 08:08:01
Nuostabi knyga.Tiesiog truksta zodziu apibudinimui.Sias knygas tikrai verta skaityti.
Kaip prisedau,taip per vakara puse knygos ir perskaiciau.Stebiuosi,kaip Tolkinui fantazijos nepritruko.Tik galejo apsieiti be tu visu kalendoriu ir metrasciu.Tik jie man ir nepatinka.
Siaip tai geriausia metu knyga.
Tomas 2002-10-14 11:42:23
Tai jau tikrai! :)
rupke 2002-10-31 12:54:41
skaiciau ta knyga jau seniai patiko ka cia bepasakysiu ir filma maciau ir gi nieko tik labai galva paskaudo
Indraja 2002-11-02 12:14:19
Labai grazu, kad knyga isversta i lietuviu kalba, bet patarciau skaityt angliskai. Lietuviskame vertime daug kas galejo buti tiksliau. Truksta istisu isreiskianciu idejas sakiniu. Kur dingo 'One who breaks things to understand them has left the path of wisdom'? Butu smagu, jei A. Tapinas kada nors is esmes pataisytu vertima, arba jei kas nors isverstu is naujo. Neeilinei knygai reikia ir neeilinio vertejo...
Marija 2002-11-02 17:42:41
Kiek zinau jis siulesi, bet leidyklai neapsimokejo, nes papildomi kastai.
Tomas 2002-11-18 14:16:33
Sutinku su Indraja, jog lietuviskas vertimas ne koks ir tikrai geriau ZV skaityti angliska.
Beje kiek zinau gruodi turetu iseiti ZV part II: Two Towers filmas ar ne...?
Indraja 2002-11-18 14:47:39
Aha, Tomai, placiajame pasaulyje TTT premjera - gruodzio 18 d., o musu Lietuveleje sausio 10 (ech, per sesija...). Betgi gal kaip pernai kur nors bus isankstine perziura (pernai buvo gruodzio 14 d., is ryto "Lietuvoje", be titru).
euras 2002-11-20 12:05:07
tik sausio 10??22_yikestai pravalas sitiek dar klaukt gal geriau jau i europa vaziuot i ziuret nei sitoj dievo uzmirstoj skylej laukt!!!!kad juo ( platintojus lietuviu)kur orkai...ech...
Deima Ž. 2002-11-22 17:48:53
Skaiciau HOBITA,skaiciau ZV ZIEDO BROLIJA,skaiciau ZV DVI TVIRTOVES,o dabar skaitau KARALIAUS SUGRIZIMAS!Visos labai fainos taciau Hobitas fainiausias o kitos vis rimtejancios!akiniai
cha chaDeima Ž. 2002-11-22 17:53:18
Golum golum geraas hobitaas geeeeeaarrraaaaas ssseimmminninnnkaaaaaaaaaaas!
Golumai neskaitei antros Zv dalies?
golumass 2002-11-24 13:55:53
ssssssss....kassss cia tokssss? o taip mano mielasissssssss, kas cia toksssss?Messs nemegstam sssskaityti sssss, messss megsssstam zuvi ryti, o tai[p mano mieliausiassssss, zuviiii!!!sssssssssss........
Deima Ž. 2002-12-01 16:51:14
Tai visdelto neskaitei?chego
www 2002-12-01 16:52:55
Visos knygos slikscios.Kaip jus ngalit skaityti?
Tamplierius 2002-12-01 18:33:24
Taip ir galim. Sukande dantis, kentedami, bet skaitom... _bukas
Kazhkam gi reik aukotis? :)
Tomas 2002-12-02 07:27:35
Ale tikrai Lietuvoj filmu premjeros pastoviai veluoja, aciu kazkam, kad bent ZV neveluos puse metu o tiktai kelias savaites, laukiu nesulaukiu... :)
golumas 2002-12-02 15:50:26
golummmmm, golummmmm....knygossssssssssssssssssssss....ssssss...mano mieliaussssiasssssssss, o kassssss tai-ssssssss????zuvissssssssss- aissssssssssku, mieliausiasssssssssssssssss-irgi aisku, o knygossssssssssssssssssss- kam-sss????
P.S.
bet sssssssssssssssskaiciau....sssskaiciau....patiko.....laaaaaaaabai, beveik kaip zuvissssssssss....bet vargsassssssss Smygolassssssssss, vargasssssasssssssss...prazuvo, oi taip, prazuvo mano mieliausiasssssssssss...vargsassssssss...
golumas 2002-12-02 15:52:23
o taip-ssssssssssssssssss, mes laukiam ZV premjerosssssssss, o taip mano mieliausiasssssssss, laukiam...girdejom, kad-sssss, smygolasssssssss ten neblobai pavaizduotasssssssssssss, ssssu kompiuteriu,.....sssssssssss....ziuresim
antigolums 2002-12-02 18:13:37
sssssssssss....sys, sysssssssssss, sysssssssssss....
Užknisai, žodžiu, žiedą atimsiu!
Deima Ž. 2002-12-02 18:17:32
Kam?
www 2002-12-02 18:22:06
Gal kad nebesakytu naaaaaaaannooooo mieliiiiiiaaauusssssssiiia o taip mano mieliausias!taip
golumas 2002-12-05 10:28:21
ei jussssss, negeri zmoniai, o taip negeri!vargssssssssssa Smygola pamegdzioja...vargsasssss smygolas, vargsassssssss..o manno mieliausiojo neatimssssssit, ak jusssssssss bestijos, ar ne taip mano mieliausiassssssssssssssssss?...bet kurgi jissssssss, kur jis mano mieliausiasssssssss???parazuvo....sssssssssss????kasssssssss man atnesssssssssss nauja mano mieliausiaji?sss???
ziedo vergas 2002-12-05 10:33:02
arteja sausio 10 diena!..Bet velniava, tik sausio 10....niujorke jau siandien yra perziura, o po savaites rodys pristatymus kitur, o 18 diena premjera...asa to neiskesiu...ziedo galia isties per didele, asss pasiruoses ka nors papiauti!
lorien 2002-12-05 10:42:28
vat man irgi visa tai idomu, bet norejau paklaust expertu...kaip ten su Vidurzemiu isvis yra...ta jo istorija sudetinga ir ilga...bet visgi tas zemelapis kur yra senoj ZV knygoje, tai ten tik vidurzemio vakarai, ania?tai kur tada Numenoras, Haradas ir visa kita...juk tai atrodo turetu but visasa pasaulis, net planeta...bet kur tada pilnas zemelapis?ar galima ji gaut?kur?kaip?noriu kuo daugiau zinot!!!!gal kas zinot daugiau?
super-ego 2002-12-05 12:45:56
tolkieno pasaulis plokscias. ir laikosi nusikaltusiems orkams ant kupru
Tomas 2002-12-05 15:43:32
Ei ziedo vergas ramiai :) Mum cia skerdyniu nereikia... hehe ;)

@_lorien> del zemelapio tai ir man ishkilo neaishkumu, ypach kai skaiciau ZV priedus, ten chronologija, prieshistore ir pan...
lorien 2002-12-06 15:01:48
na suprantu jog juiokauji super ego(cha cha:))bet tai zinoma viduramziu logika, ir kitaip mastanciu tikiuosi nesudeginsi..?va bet tolkino pasaulis kuri jis sukure per daugeli metu,na dar dar ten kiti pagilino, tai man biski neaiskuspoetjis rase rase...va tik kur man dabar visa susisteminta info gaut, suvirskinta ir apdiorota, kad galima butu suprst ta jo visa pasauli?o gal man kaip gendalfui knistis po ivairias pasaulio bibliotekas, ieskoti atsakymo patamsiuose i klausimus?na kurgi tie expertai ir zinovai ZW, kurie galetu man padet? ar nebera jau papr. draugiskumo...ir kas kodel isvis yra? as noriu daug dar suzinoti!pazint pasauli ta, nes kaip sakoma jau daugiau niekada is ten jau neistruksiu, as kaip ziedo valioje, noriu dar! tik nemanau kad tai galetu pakenkt, suest mane, as juk ne golumas, ar vienas is devyneto...tai kur gi visa tai?...man suzinoti?a?....visatos paslptis sita jau grauzt mane pradejo...
ziedo vergas 2002-12-06 15:05:48
vat jau apzvalga per Euronews rode, per BBC talking movies, kita savaite rodys apzvalga, internetine info jau baigiu sugrauzt, matyta, nieko naujo, o knyga ryju jau gal 20 karta.....nebegaliu daugiau laukt!!!!!!!!!!!!!emigruoju i JAV, kad tik i premjera patekt!!!!!!!!!!
golumas 2002-12-06 15:11:31
sutinku su mano mieliausiuoju!!! asssssssssssssss irgi noriu isssssvyst mano mieliausssssssssiaji ekrrrane...sssss..golummmm, golummmm..net seile teka, beveik kaip zuvissssssssss garduole, o taip, labai gardu....ssssssss
Premjerinis Raimondas 2002-12-06 17:56:00
Ziedo vergui: Siaip tai praeitais metais Lietuvoje rode anksciau nei JAV, tad ar nereikes tau po to emigruoti pirmyn-atgal? maniac
ziedo vergas 2002-12-07 13:53:49
bet siais metais "Dvi tvirtoves" pasirodysvos ne men veliau...ir.....as.......pasiruoses ka nors papiaut!!!!!kodel taip siais metais yra????aaa???? kas taip sugalvojo????vat reklaminiai plakatai jau kabo, net akropoly....ir s...tiesiog narkotikas....negaliu daugiau laukt!!!!_kosmaras
lorien 2002-12-11 11:06:57
taip taip gi jau tuoj pasirodys...atrodo jog ziedas uzvaldo net ir sunaikintas...uzvalde ir mania...knisuosi kaip koks neprotelis knygose apie tolkina, ziedu valdova gilinuosi vis labiau ir labiau...bet neuztenka man tiek noriu dar daugiau suvokimo, ziniu apie ZW!!!noriu silmariono kitu knygu, o zinot ju cia nepamatysi lietuvoje ....o knistis trenktis i karaliskasias londono ir edinburgo bibliotekas kad kaip mitrandirui ieskot atsakymo i misles patamsiuose, manau iseitis ne is pigiausiu, ir kaip pasakytu semas gemdzis...siek tiek aukstoka kartele...telieka filmas.....kad tik greiciau....
shlyxtux 2002-12-11 12:05:02
Kodel gi nepamatysi Lietuvoje? Ash chia ir pirkau, beje. Ir, hm, 'Dvi Tvirtoves' i liet. k. ishverstos, kiek zhinau. Taip kad gali perskaityt, ir nelaukdamas filmo.
lorien 2002-12-12 09:57:20
perskaiciau ir skaitau ilinuosi gal jau 10 karat...noriu matyt filmaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!balionelis
Tomas 2002-12-17 08:00:56
Tai taip idomu bus pasiziuret ar autentiskai antra dali sukure, nors siiap visas tris dalis kartu state, nu bet vistiek... :)
justina 2002-12-21 20:36:22
pykit,nepykit,bet manau,kad lietuviskas Tolkien knygu vertimas,niekam tikes.As pati Z.V.ir Silmariona,perskaiciau rusiskai.Po to pabandziau lietuviska vertima,jis apgailetinas!Ten sudeta tik tai kas svarbiausia.Dabar taupau pinigus originalui.Nors anglu nelabai,bet manau kaip nors.Su rusu irgi is pradziu buvo sunku,bet dabar jau problemu nekyla.O del filmo esu nusiteikus skeptiskai,kiek jau isknisau informacijos,bus ir to,ko Tolkieno knygoj nera.Taigi,laukite staigmenos!
Morgul 2002-12-21 21:13:15
Pykit - nepykit, bet manau, kad justina susipykusi su kableliais ir tarpais. ŽV vertėjas bent jau tai išmanė alien
Deima Ž. 2002-12-22 18:03:43
Tomai, as tai Zv prieduose nieko nesupratau.Viskas malasi,plakasi ...ne
justina 2002-12-22 21:55:46
na jei daugiau neturi prie ko prikibt tik prie tarpu ir kableliu...tai..:P ;)
skaitovas 2002-12-23 10:47:26
deima, niekiz...as irgi nieko nesupratau ten, viskas malesi....kol neperskaiciau 10 karta..:)
Tomas 2002-12-24 08:23:32
Nu nezinau ko ten nesuprast... :) na yra keletas vietu kur reikia kelis kartus skaityt... Bet siaip tai normaliai viskas.
Del vertimo tai tikrai lietuvishkas s... yra :0 As skaiciau angkliska ir nors uztrukau dvigubai ar trigubai ilgiau, bet tikrai vertejo!
lorien 2002-12-26 11:30:32
va va as visada norejau gaut angliska, rusiska ZW versija...o kur ja vilniuje galima gaut?intrerererenetas-tai gerai...bet nelabai...is ten prisisiunciau ivairiu istrauku, poemu ir t.t..bet kur gaut vilniaus knygyne( ar kur kitur)angliska ar rusiska versija?ir ne tik pagr. knygas bet ir silmariliona, kitas visas...?gal kas zinot? o tai svaistosi, kad angliska geresne, ta didesne....o kur man tai gaut????
JUSTINA 2002-12-26 16:22:52
Na as todel ir rasiau,kad taupau pinigus.Kai paskutini karta ziurejau,tai viena Angliska Z.V.dalis kainavo apie 34 litus,o kadangi ju 3,tai matematika aiski,o del rusiskos knygos tai man "lengvai"NEPASISEKE!pati pirkau knyga,aisku mokejau daug pigiau,negu uz 3 lietuviskas knygas,bet vis del to mokejau.YRA INTERN.puslapis kuris vadinasi http://lib.ru/Tolkien/.Ten rasi visa Z.V.Hobita,Silmarijona.ir butent ta pati vertima kuri as ir nusipirkau.O jis gana geras.O kai kas nors kur nors ras ir angliska varianta,pasakykit ir man,Gerai?
Hurin Thalion 2002-12-26 18:40:40
Angliskai "Ziedu Valdova" pigiai galima gauti JAV arba Anglijoje panaudota. "Visiskai naujos" kokybes nebus, bet palamdyta viena dali galima uztikti uz 2-8 litus. Taip pat ir Hobita. Su Silmarilionu ir "History of Middle Earth" serija sunkiau. Dazniausiai viena panaudota knyga kainuoja apie 20 litu, nors gali nuskilti ir uz pigiau, jei gerai ieskosi.

Problema, aisku, surasti kas nupirks ir atves, nes siuntimas kainuoja brangiau nei knygos. neapsisprendes
Tomas 2002-12-30 07:59:27
Na ash tai angliska ZV pirkau universiteto gatvej esanciame knygyne "Akademine knyga" ( Cia Vilniuj) Mokejau apie 70 lt lyg tais... Siaip ju ten buvo tuo metu nemazai, gali pasiziuret Lorien... :]
lorien 2002-12-30 15:10:26
aciu tomai...na ir kitiem kas parase...bet gi suprantat...vaziuot i status, kad ir del labai geru knygu biski reiktu pasukt galva...na bet paziuresiuAkademiniame knygyne..o 70 lt...jei uz viena knyga...ypac ta kurios yra lietuviskas vertimas( kad ir koks jis ten butu...)visgi truputi per auksta kartele..:)bet aciu butinai ieskosiu visur kur tik imanoma, nes kuo daugiau kartu skaitau lietuviska ZV,kuo daugiau gilinuosi ir bandau suvokt ispaust info, ja apdorot, tuo daugiau klausimu iskyla, akis bado netikslumai...nu viskas...varau ieskot...aciu
justina 2002-12-30 19:06:49
jau zinau kur rasti angliska Z.V."Skaityta"yra skyrelis "pasidalinti ziniomis", ten susirask Tolkien online,ten bus adresas kur voliojasi Z.V.ir Hobitas.Bet kazkodel man nepavyko ju uzsiseivinti.Jei tau pavyks,pranesk.
Raimondas is El Dorado 2002-12-31 15:43:54
Dar vienas variantas: pasiskolinti angliskas Tolkieno kuriniu kopijas is "Dorado" klubo bibliotekos. Jie greiciausiai jas turi.
lorien 2003-01-02 13:35:16
aha aciu o ten viosos knygos yra...turiu omeny ar tos kuriu vertimu nera lietuviskai?na teik to reikia paciam pasiziuret...aciu!
www 2003-01-04 11:09:17
Man drauge sake kad ,,Almoj literoj" kazkuriam yra .Tik gaila nezinau ar dar yrane
Deima Ž. 2003-01-04 11:30:37
O kuo jum Lietuviska nepatinka?Visai neblogas vertimaszaliux akiniai
Earendil 2003-01-04 12:52:39
naujos lietuviskos isties nera labai jau...labai.....na bet ner zemelapiu, sunkios, virseliai kazkokie biski...hmmm...na ir lietuviskai vertimas isties nera labai jau koks...tai va tuom i blogos...o anglu ar rusu kalba juk yra ir ne tik sitos trys ZV dalys bet i kitos knygos, o lietuvaiciai kazin ar kada rysis isleis Silmariliona ir kitas vie n tik del keleto...na simtu fanu..tai va tokios tokeles...
Kovas 2003-01-08 10:54:50
Isleis ir silmariliona.. kur jie desis... tik aisku ne dabar, ir ne ryt ir ne poryt. Pasiziurekit vien keip leidyklos sujudo kai pasirode ZV filmas. As puse metu knisau apdulkejusias lentynas kad galeciau ysigyti pirma ZV daly, o kai siaip ne taip radau tai po menesio ziuriu ju visur kaip prish..ta. Tai vat kaip buna. Linkiu kantriai palaukti kol liaudis pamatys visas tris ZV ekranizacijas, o po to gal susirupis ir likusiom dalim. Mat cia vis delto nemazas pelnas...
Valdas 2003-01-08 14:00:35
O siaip apsvieskit tamsybese klaidziojanti... Kaip ten su ta Tolkino kuryba yra istikruju? Kiek zinau jo parasyta trilogija "Ziedu valdovas". Po to berods sunaus pagal Tolkino uzrasus parengtas ir isleistas "Silmarilionas". O del visu kitu? Ar nera tik siaip visokiu plagiatoriu pafantazavimai?
Kruva Tolkieno Raimondas 2003-01-08 18:52:59
Valdai, tiek "Silmarillion", tiek "History of Middle Earth" knygos yra J.R.R. Tolkieno uzrasai, sutvarkyti ir su siokiom tokiom jo sunaus pastabom. Pabrezciau, kad sunus tik "sutvarke" - sunus nerase groziniu daliu, tik pastabas, skirtingai nuo pvz. velionio Herberto sunelio.

Is Middle Earth dar yra "Tolkien Reader" - nedidele knygute su keliais eilerasciais apie Toma Bombadila ir pan. Yra dar Tolkieno laikais jo pacio igarsinta dalis "LoTR". Yra jo laikais idainuotos kai kurios LoTR dainos. Pagaliau yra Tolkieno laisku rinkinys. Yra kitu autoriu "Middle Earth" atlasai, aprasymai ir pan. Yra Tolkieno biografijos.

Dar yra kruvele Tolkieno knygu nesusijusiu su Middle Earth: moksliniu straipsniu, pasaku vaikams ir pan. Kai kurios is ju labai neblogos. Pvz. "Smith of Wooton Major" yra labai idomi, dalinai autobiografine poet pasaka.

Plagiatoriai daugiausia rusai: yra Nikas Perumovas ir dar vienas autorius (neatsimenu vardo). Yra dar angliskai isleistas apsakymu rinkinys "After the King" Tolkieno garbei - bet apsakymai ten nevyksta Middle Earth! Jo neskaiciau. Yra kruva parodiju - angliskai "Bored of the Rings", kitos daugiausia internete.

Tai, atrodo, daugmaz tiek. hm
Gedas 2003-01-08 19:21:14
NIkas Perumovas - ne plagiatorius, Raimondai - ši sąvoka rreiškia, kai kieno nors kito kūrinys pateikiamas savo vardu. Perumovas tik pratęsė Tolkino siužetą.
Atgailaujantis Raimondas 2003-01-08 19:54:03
OK, sorry, turejau galvoje "pratese be teises is Tolkien Estate gavimo". Atleiskite.
Gedas 2003-01-08 20:34:24
Vau.:) Atleidžiam.
lorien 2003-01-09 08:25:30
hmmmm...toskazelionaa???o is kur tamsta raimondas tiek sitiek zino....?nesupyk raimundai, bet kas tu? is kur tiek zinai ir kiek tu tolkino knygu perskaitei?ir is kur jas parovei visas?daug klausimu, daug iskyla....hmmm...gal sakau ismincius koks busi? o gal tolkino dvasia?...ar is midleearth isplaukes ir cionai atplaukes gendalfas???....whish to know that, I do, o yessss my precious...we would like to know...

p.s. cia tik rimtai...as visai be ironijos..pamislykim
Ragana 2003-01-09 18:58:04
Kas domisi (o jei dar fanatiskai), tas viska zino!
Deima Ž. 2003-01-10 15:59:38
Nebutinai reik buti Gendalfu, uztenka ir Tolkieno gerbeju butangelelis Bet visdelto Raimondai iskur tiek daug zinai,ir kur tas knygas galima gautichego
Gabika 2003-01-10 17:21:04
Kas tas Gendalfaschego
Atsakykite!!!ragana


DEIMA DEIMA DEIMA DEIMA DEIMA DEIMA DEIMA DEIMA
zaliuxRasykit visi GABIKA@TAKAS.LTneSkaitykit knygas!!!bad taip ghghjhgfhthtuy!!!!!
balionelis
Raimondas ne Gendalfas 2003-01-10 17:30:37
Lorien ir kitiems,

Aciu uz palaikyma Gendalfo dvasia, deja, i tikruosius Vakarus nuplaukti kol kas neteko. sad Tolkiena megstu ir domiuosi, tad zinau apie ji siek tiek. Deja, "History of Middle Earth" nesu visos perskaites ir Tolkieno laisku tik siek tiek. shuffle Reikes kada surasti laiko pratesti draugyste su Tolkieno kuryba. Beje, labai idomu skaityti ivairius "Ziedu valdovo" juodrasciu variantus ("History of the Middle Earth" tomai 6-9). Puikus langas i Tolkieno kurybine virtuve. taip

Del knygu gavimo - sioje diskusijoje praktiskai jau visos galimybes aptartos, neturiu ko prideti.
Deima Ž. 2003-01-10 17:33:18
Ai nesamoniu prirasei...Na o kas Gendalfas tai as tau nesakysiu.Perskaityk,Suzinosi!!!poet
Deima Ž. 2003-01-10 17:35:37
Na cia Gabikai :)
lorien 2003-01-11 13:47:54
ahaaa...na gendalfas yra gendalfas nieko nepadarysi, kaip visada paslaptingas.Bet uztat man pasiseke, ir as galiu gale nutempiau savo makaule i ta knygyneli akademini...va...ir ziuuuuuu!!!...ten gi angliskai bene visos tos kokiu tik ieskojau knygos tolkino...uno fantastika!!!!dabar krapsyt reiks dzenghi, nes ten noretusi viska isluot:)
dabar as patenkintaaaaaaaaas!!!!!!
kaip gerai kad kazkada atradau skaityta.lt..aciuuuu!!!!_smaagu
I sairon raana 2003-01-13 05:12:01
Atsimenu, kai pries kelerius metus pazinau Tolkien'o Ziedu valdova... Kaip sunku buvo laukti treciosios dalies. Deja, ja isleido, kai as jau buvau isvykusi. Taciau cia, svecioje salyje, turiu galimybe skaityti ne vien su Ziedu valdovu susijusias knygas (kaip Silmariljonas ir t.t.), bet ir kitus Tolkien'o kurinius, kurie neturetu buti uzmirstami.
Dede Tolkien'as pasistenge padovanoti pasauliui geriausia fantasy kurini... Niekas neprilygsta siam rasytojui, kuris nepasitenkino vien nuotykiu saga, bet sukure dvi elfu (Sindar ir Quenya), bet Nykstuku ir Orku kalbas; jau nekalbant apie tikru tikriausia pasaulio sukurimo istorija Silmariljone.
I sairon 2003-01-13 05:19:42
Gabika, o Gendalfas (Mithrandir) yra Maiar. Burtininkas, Raudonosios ugnies savininkas, t.y. vieno elfu ziedo saugotojas. Taip pat ir Manwë (auksciausiojo dievo, veju valdovo) numyletinis.
Kai penki buetininkai buvo pasiusti i Vidurzemi, jis norejo paskelbti Gendalfa baltuoju burtininku, taciau Sarumanas (Curunir) laimejo.
Tai tik trumpa apzvalga.
I sairon 2003-01-13 05:27:58
Raimondai, man butu labai idomu su tavim siek tiek apie Tolkien'a pasisneketi... Matau, kad tikrai domiesi jo kuryba.
Mano e-mail: Sironalalit@hotmail.com
I sairon raana 2003-01-13 05:33:57
Beje, ar visi zinojote, kad Christopher, John'o sunelis ateme is savo sunaus Simon'o Tolkien'o palikima, nes sis pareme filmo kurima, mat Christopher'io nuomone, neimanoma perkelti jo tevo vizijos i ekrana.
***idomu***
Smalsusis Raimondas 2003-01-13 16:07:35
Jei Christopheris tokios nuomone, kodel Tolkien Estate isvis pardave filmo teises? Beje, tai ivyko seniai (~1980m?), nes jau pries Jackson'o filma buvo statyti "Hobito" ir "Ziedu valdovo" multifilmai. Tiesa, jei teisingai pamenu, "Hobito" teises turi kita kompanija, ne ta, kuri dabar stato "Ziedu valdova".
bangis 2003-01-13 18:36:24
Ne del paremimo ateme, o del teigiamo ivertinimo. Parduot pardave kaip ir visi - del pinigu. Tachiau neigiamas pozhiuris i ekranizacija sheimoje ishliko. Na, o Simon'as savo bedai pernelyg susizhavejo filmu ir labai neatsaegiai tuo susizhavejimu pasidalino su zhurnalistais :)
Antikristoferinis Raimondas 2003-01-13 19:20:16
Atleiskite, bet, mano nuomone, jei jau parduodate teises, tai nebeturite jokio balso. Aisku, galima i kontrakta irasyti visokius apribojimus iki veto teises, bet atimti palikima uz teigiama ivertinima... degu Mano nuomone apie Christopheri stipriai sugedo. piktauju
Ragana 2003-01-14 18:22:23
Idomu butu jeigu isleistu zemelapius didelio formato arba atlasus su svarbiausiu muuusiu vietomis ...ragana
I sairon raana 2003-01-15 01:02:01
Esme tame, kad teises pardave dar dede John'as...
Todel manau, jog Christopher'is kazkiek kvailokai elgiasi, jei jau pats J.R.R nepriestaravo.
i sairon raana 2003-01-15 01:21:11
Beje, stai ir dar kai kas idomaus:
Filmas, kuri matome kine, tai tik sutrumpintoji versija, t.y. ir tiesu filmas turi daug daugiau scenu ir islieka istikimesnis knygoms. Ta versija galima gauti "LOTR extended version" vardu, taciau tik DVD formatu ir tik tam tikrose salyse.
Cia, Kolumbijoje, jos nera, bet vienas draugas netrukus man ja atves is JAV, ziuresim, ar buvo verta. Mane sudomino tai, kad pvz. pirmoji dalis telpa viename DVD, o jos extended version uzima keturis (aisku, bent vienas tu DVD yra apie filmo kurima ir pan.).
Tarp scenu, kuriu mes niekad nemateme yra ir kaip Smygolas Dygola pasmauge ir elfu dovanos brolijai ir misko elfai...
Beje, labai susidomejusiems Tolkien'o kuryba, daugeli tekstu galima rasti internete, aisku, angliskai. Viena mano drauge parsisiunte internetu silmarillion'a :D
I sairon raana 2003-01-15 01:26:34
a! ir, Raimondai, reikia suprasti ir dedule Christopher'i, juk jis tik 77-iu metu senukas, nelabai prates prie pokyciu.... ;)
lorien 2003-01-15 11:03:54
O! kad tave kur orkas....buvau atitrukes nuo kompo vos pora dienu, o cia jau sitiek naujos rasliavos!!!
hmmm...o as maniau, kad raimondas gendalfas...dabar matyt I sairon raana(?) bus didzioji galadriele...jo DVD ta isplesta versija ir as noreciau kada pamatyt, kad ir truktu ji 8 val....dabar deja uzteks pasitenkint tik ka nusipirktu dar svieziu "Silmarilionu"....bet ir tuom patenkintas_smaagu
Tomas 2003-01-17 08:17:03
na tikiu kad ispelsta DVD versija verta demesio :) bet kur ja gaut cia Lieutvoj...?
Redakcija 2003-01-17 09:20:47
Tomai, atsakymą į savo klausimą rasi čia
Kiberis 2003-02-25 13:22:32
NUOSTABI knyga.
Deima Ž. 2003-03-04 19:19:16
Pritariu 100 procentuhappy
vilvinue 2003-03-05 14:12:14
101procentu...
Deima Ž. 2003-03-06 18:58:06
Na kuo daugiau tu procentu tuo geriau nes knyga laaaabai gera :)
gilthoniel 2003-03-18 15:56:59
shios knygos gerio procentais neishmatuosi...:)
K.i.b.e.r.i.s. 2003-03-20 12:35:52
Jep.
Langas 2003-03-24 10:35:03
Kam gyventi svetimame svajonių pasaulyje, jei gali gyventi savo?
gilthoniel 2003-03-24 13:12:56
o jei savas pasaulis netenkina, ka tada?jei matai, kad kiti gyvena geresniam?ir butinai nori ten patekt?
Eovyna 2003-03-24 19:11:07
Tada prasykis i svecius pas ta kieno tas pasaulis
tolerancija
sveciasss 2003-03-25 07:30:41
tuk tuk,prasausi i svecius _bukasar galima?:)
jei rimtai tai kazkur skaiciau,kad....cia kaip sraigius ramanauskas....ar zinoteeeeeee kaaaad?....
JAV yra kelionu agenturos kurios siulo aplankyti rivendeila,mordora etc...amerikieciai uzsiziureje pasinere pernelyg giliau i si pasauli(tiksliau i kita..)patiki!!! bet paskui didziai nustemba22_yikeskai nuvyksta i naujaja zelandija ir jiems pranesa,kad realybeje tokio Rivendeilo nera o cia Naujojoji zzzzelandija kur buvo filmuotas filmas...
-kassss???:-paklausia amerikieciai-Naujoji zelandija? niekada apie toki kaima negirdejau,o cia jis Vidurzemy,ane?besistebintis
tai va iki kur tas fantaziju pasaulis priveda...:)
Indraja 2003-03-25 10:05:38
Gal eikim į skyrelį "Plepalai apie Žiedų valdovą", kol mūsų neišvarė :) (Atrodo, www.skaityta.lt/board/messages/158/466.html?1048423901 ). Mano nuomonė apie svajų pasaulius - ten.
Fantaziju pasaulio Raimondas 2003-03-25 15:48:53
Sveciasss, butu idomu suzinoti konkrecius sios fantastines zinutes saltinius. balionelis
gilthoniel 2003-03-25 19:24:37
to sveciasss:shiaip tai tu zhinokisss, kad yra pwz.hobitu kaimelis irengtas tikrai(berods, olandijoj, bet tikrai neprisimenu) ir ten gali apsirengt kaip hobitas ir tt.
o i new zealand wazhiuosiu gruodi, tikrai pasistengsiu aplankyti wietas, kur buwo filmuotas filmas.beje, tikiuosi ten pirmoji pamatyti rotk.grizhus jums, brangieji, papasakosiu.
shlyxtux 2003-03-26 07:22:08
rotk? wtf? pasimeciau
bangis 2003-03-26 08:17:15
Return of the King, matyt tureta omeny. :)
Langas 2003-03-26 08:53:01
Tolkinas gerai, bet tolkinistai... štai ko tikrai negaliu suprasti. Na, bet kokie gali būti ginčai su sektantais? :)
gilthoniel 2003-03-26 11:26:06
tikrai, bangis, return of the king tureta omeny, mieliausiasss.;]
Langas, atrodo tikrai neiko apie tolkinistus nezhinai, jei juos sektantais wadini:)
svecias 2003-03-28 16:07:05
is lietuvos deja nieks nesiulko keliaut i rivendeila ir pan...ne tokie dar zmones tupi ane?21_irked
bet tikrai kazkur erdveje virtualioje isnarsiau kad daugelis vietu yra N. zelandijoje,ten ne tik filminta buvo bet ir kai kur mintuota sliuota(siek tiek sutaupe),o kai kurias sukurtas vietas paliko...neisgriove...taip sakant istorines reiksmes paminklas...(vat idomu ar kokio miniatiurinio Minas Tirito nesukure?)
o hobitona ure kazkokioje irgi berods naujosios Zelandijos dalyje(lygumoje,ar tik ne fermoje kazkieno prie upelio...?) nipomniu tocnai....
na o tolkinistai taaaai tikrai ne sektantai...neeeslapukas..jie gi neprieina gatveje prie zmogaus ar nevaiksto i namus ir neklausia protingu veidu:ar zinoteeeee kaaaad yraaaa dievasssss,ar jus tikite???? ar nenoretumete su mumis pasikalbet apie dieeeevaaaa???na is pradziu bunataip-toskazelionaa,paskui sitaip-subine,tada jie tau isplauna smegenine-tolerancijastogas,o tada jau tolkinistas?-taipsoklys neeee....tada cia tik siaip pamisimas,toks maaaaazas....
gilthoniel 2003-03-29 06:09:46
asiq, sukure miniatiurini Minas Tirita!Kaip tu manai, kitaip ji nufilmavo?tikra pili state?neeee, mieliausssiasssssss, neeee.tik va, kad zzhhhiauruusssss zzhhmones nepaliko kitiemssss passidzhiauggti tuo, neeee.jie ssavanaudzhiai, savannaudzhaii, pasiliko miniatiurasss sau!
o ir orthanc buvo daryta miniatiura, zhzhiauriaiii faaaina-ish juodo wasshhko mieliaussiasss!laaaaabai faaaina.;]
Langas 2003-03-30 09:53:47
Kristinos Sakalavičiūtės straipsnis "Šiaurės Atėnuose" - KO NEGALI VISAGALIS ŽIEDAS
Langas 2003-03-31 10:17:13
KO NEGALI VISAGALIS ŽIEDAS-2"
MARCIUZ 2003-04-08 13:10:34
AS ESU ZIEDU VALDOVO FANATAS.SKAICIAU TAS KNYGAS 5 KARTUS!NORECIAU RASTI BENDARMINCIU!NORINCIU PATEKTI I NUOSTABU PASAULI!
gilthoniel 2003-04-08 15:19:01
joo.radai chia mane, tikra tavo bendraminte:)bet ash tave pralenkiau-sakaichiau jau 10 kartu!(neseniai shwenchiau jubilieju:)), o gal kartais moki elfishkai, tai zhinok, kad jau seniai buvo tolen i lu. si gwannar na Valannor....nespejau....nu bet nieko. o tu ihsijunk cap's locka, nes mane labai knisa!
beje, pastebejau kad darosi labai patogu-Langas pristatineja straipsnius visokius....greit nebereix pachiai ieshkot...:)
Ragana 2003-04-08 16:36:33
O kaip siulai patekt i ta pasauli? Dumsim i kalnus ir be maisto ir geralo lipsim i kalnus, tikedamiesi , kad koks mieliaussssiasssissss persekios?
Eovyna 2003-04-08 17:04:55
O manai orkai ramybei paliks???taip
Langas 2003-04-09 11:19:09
\b{to gilthoniel }
Stengiuosi. Dėkui
Redakcija 2003-05-05 09:43:08
Nemažai žinučių buvo perkelta prie <a href="http://www.skaityta.lt/board/messages/158/529.html" title=" plepalų"> plepalų</a>
Laiqualasse 2003-05-27 18:25:06
Gal kas netycia pazista koki nors is tu [cenzura], kurie sia trilogija ivertino 0 balu?
pro šalį ėjau 2003-05-27 18:47:23
Kad 0 balu niekas ir nedave :)
Laiqualasse 2003-05-28 11:44:32
Nu gerai gerai, 1 bala :)
alatar 2003-05-28 14:35:36
ir taip lyg ir nebuvo,keletas paniurneje(Otile berods)pasitrauke...:)
pro šalį ėjau 2003-05-28 15:00:00
Na ne, bukim objektyvus - pazhiurekit i balsavima - daugiau nei shimtas zhmoniu prabalsavo po 1 bala.
eini ir praeik 2003-05-28 15:31:13
Na ir kas? Nepatiko knyga, baisus cia daiktas. Dangus nesugrius.
pro šalį ėjau 2003-05-28 16:05:31
O ko chia purkshtaut? Kurioje vietoje ash sakiau, kad tai baisus daiktas? Tik patikslinau objektyvius duomenis.
Ir prashymas - nesiuntinet, jei tai, zhinoma, jusu neapsunkins. :)
wewe 2003-05-29 05:42:04
Nu aš galiu duoti ir 1 balą, ir 0. Ir kas iš to? Bandysite primesti savo nuomonę?
t,cad1b 2003-05-29 18:28:07
o kur dingo veiksmas (cia apie knyga)
menkiausias ivykis aprasomas tarsi paskutine vakariene (tipo labai svarbus)
skaiciau tik 1 knyga...
siam gyvenimui man uzteks
filma pastatyti galejo tik holivudas. neisivaizduoju pvz prancuzu ju vietoj.
nebent lynchas.
dar
visi giria del tau personazu.
is kur ten tiak daug prisakiciavo? gal girti buvo.
juokingiausias buvo tas bichas, kuris miske dainavo (neatsimenu vardo). jis vienas galetu visus nukalti.
truksta tik mutantu nindziu.

niekaip nesuprantu dvieju knygu populiarumo priezasties - sitos ir hario p.
ach tiesa, reklama
speju kad dauguma sia knyga perskaitet suzinoje apie kina.
t,cad1b 2003-05-29 18:31:51
ir dar.
pirmos knygos pabaiga visiskai be rysio (pats holivudas tikriausiai keikia tolkiena uz tai)
** reikejo 3 knygu
trilogija
davai padarom sesias
pirma baigsis per vidury sakinio
Valdas 2003-05-30 05:20:48
hmmm, kiek as zinau pasaulyje si knyga ispopuliarejo dar iki tokiu masiniu reklaminiu kampaniju atsiradimo...
Lietuvoje tai gal but ir puole skaityti tik pamate filma
Indraja 2003-05-30 05:23:12
t,cad1b'e: ŽV rašytas kaip viena knyga, o ne 3 ar 6. Suskirstymas į dalis atsirado dėl leidybos sunkumų. Knyga parašyta beveik prieš 50 metų, taigi, ir prieš filmą daug kas spėjo perskaityt.
alatar 2003-05-30 12:44:19
Nu tikrai t,cad1b(ir kas cia per nickas vapse?akivartis)
Gerb.Tolkienas sukure knyga seniai seniai...kure dar pries kara,ir pirma norejo isleist silmariliona,bet paskiau apsigalvojo,ir parase ziedu valdova...knyga ispopuliarejo 6ame desimtmety ir veleiau,kai visi daugelis buvo pamise del hobitu,kalnu,pacios istorijos(niu hipiu laikai...laisva meile zole...ne veltui daugel;is sektantu,iv tikejimu priskiria filmo heroju pav sau...taip kad populiarumas jau tada buvomokytojas....o filmo nieks nedriso iki siolsukurti,nes tai labai sudetinga.Ir ne vien techniskai
filmas pastatytas holivudo,bet tik dabar,nes tolkienosunus,bei iv. tolkieno kurybos myletoju draugijos saugojo,kad holivudas nesubjaurotu grazios tolkieno idejos(is dalies to isvengti nepavyko,bet isejo tikrai neblogai,galejo but blogiau)naturalu,jog filmas,didele reklamine kampanija paskatino dar labiau dometis tolkienu..iv. tolkieno draugiju skaicius isaugo dvigubai,kaip ir ju nariutaipo ir paciam filmui buvo kruopsciai rengtasi:ilgai rasytas scenarijus,konsultuotasi su iv zinovais,parinkta N. Zelandijos gamta,britu akcenta turintys ar mokantys aktoriai ir t.t..
taip ir filmas,ir net druisciau pasakytsusikuklinaupati knyga turi trukumu...apie filmu trukumus ir privalumus jau buvo tiek prisneketa,kad nebegrisim iki trecio filmo..o knygos kai kurie epizodai atrodo kartais pernelyg istesti..BET kai dar nebuvo filmo,tai tie istesti epizodai leido zmonems pletot vaizduote,isivaizduot tolkieno pasauli ir t.t...
Kitas dalykas;
sakei kad nesimato tu simtu personazu...jiegal tiesiogiai ir neveikia...tam prireiktu 10 knygu sutalpint jau vien ziedu valdova...bet i pacia ziedu valdovo savoka iena praktiskai visa vidurziemio istorija,papasakota "silmarilione",the book of lost tales" ir t.t..tose knygose yra tukstanciai metu istorijos su ivairiais personazais..visa tai sukurta keliu zmoniu..o gime patries tolkieno galvoje...tai yra nuostabuprayneimanoma visu heroju i viena knyga sutalpint butu makalyne...ir taip is pirmo karto skaitant tolkiena atrodo daug ten visko,o kai dar pradedi gilintis i visas vidurziemio istorija kronikas(juk pati knyga " Ziedu valdovas"neskaitant priedu treciojoje,tera truma istorija apie ziedo karo.Juk tai teranedidelis straipsnis visoje vidurziemio istorijoje,galbut tai patraukliausia istorija,bet tik dalis...)
va taip...o tas "bichas" miske tai tomas bombadilas...net keista jei tau nepatiko knyga lygini ja su hariu poteriu,tai kaip tau patiko tomas,kuris dainuoja vaikiskas dainelespagrojam>leb...vat kur interesas:)
vaida 2003-06-07 22:45:49
nuostabi knyga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
www 2003-06-08 18:42:59
O man ji visai nepatiko.Prisiverciau perskaityt .Visai neidomi.
Tomas S. 2003-06-09 07:20:21
Nusipirkau maždaug prie 2 mėnesius, ir iki šiol dar iš dviejų tvirtovių niekaip išlysti negaliu. Klampoju per ZV kaip per pelkę. Matyt Tolkinizmas ne man. Wrong time, wrong place, tskant...
gilthoniel 2003-06-09 11:25:07
Tomai S., zhinok, ir man taip buvo:)i pirma dali ishvis beveik neisikirtau, antra ir trechia jau geriau skaites. Prisiversk perskaityt viena karta visas knygas ir paskui permastyk gerai visa istorija, ir pamatysi, kaip patiks:)
shlyxtux 2003-06-09 12:24:55
...kazhko pastaruoju metu protas asociacijomis pertekes, muset perkaito. Va ir dabar giltineles pasisakymas primine man anekdota, kur pabaigoj "...o daktaras Vatsonas jau be pypkes nebegalejo"piktasliezuvis
amberlee 2003-08-06 13:46:59
noreciau pasisakyt trumpai - kas labiausiai izeide siame straipsnyje - nelabai autorius skiria laikrastini popieriu nuo ofsetinio... geriau pavartytu pigias knygeles lauke ant prekystaliu sudeliotas, gal susivoktu kas tai laikrastinis popierius.
o apie ziedu valdova ir hobita galiu pasakyt tik tiek - geros knygos, skaiciau vaikystej, skaitau ir dabar, net nezinia kelinta karta. ir kaskart uzburia is naujo.
Autorius 2003-08-07 05:45:39
Amberlee, gal tu teisi, autorius tikrai neatskiria vien iš žvilgsnio popieriaus, tačiau palyginus vienų ir kitų leidimų popierių skirtumas jaučiasi. Gal ir ne laikraštinis, bet prastas.
Lina Krutulyte 2003-08-11 15:52:02
"Autorius" galetu nurodyti ir kieno jis autorius, nes dabar juokingai atrodo diskusija apie "Ziedu valdova" ir vienas is diskutuojanciu - Autorius. Cia kas, gal pats Tolkienas prisikele?
Autorius 2003-08-11 17:12:43
Taip, čia Tolkienas.
Tadas 2003-08-11 19:42:48
Autorius: lol2
alatar 2003-08-12 12:40:48
aaa...nu tadapray...
danger-girl 2003-10-03 09:32:44
Tai pati nuostabiausia knyga iš visų mano kada perskaitytų. Tik kodėl pirmą dalį įdėjo seno viršelio? Naujas daug gražesnis.
paulius 2003-10-04 20:36:51
Va, garso takelį užtikau, nors, manyčiau, jau dauguma turi...
http://www.grammy.ru/mp3/SOUNDTRACKS%20-%20The%20Lord%20Of%20The%20Rings-The%20Fellowship%20Of%20The%20Ring.album
alatar? 2003-10-10 09:03:18
18_crazyo man idomu kada pasirodys naujausias ROTK garso takelispoetpagrojamviolin?praeitais metais tai pries filma dar pasirode Lietuvoje,o kaip siais metaiswcjjei filmo premjera pas mus(kaip kazkas sakeantakiai)sausio 2,tai garso takelis turetu dar anksciau pasirodyt,gal jau visai neuzilgo?)??ir idomu,ar pranoks anous du?treileris zada jog filmas turetu but ispudingas,o kaip muzika?
gilthoniel 2003-10-10 09:38:42
Bent jau Lenkijoje soundtrackas pasirodys kažkur apie lapkričio 18. Maža vilties, kad Lietuvoje šiais metais aplamai pasirodys:)
alatar viltis 2003-10-12 11:47:54
_kosmaraskaaa??!!! kaip tai maza vilties??netgi senis gendalfas sakemokytojas kad visada yra vilties,o ir desimttukstantmete galadrieleangelelis sake:.." kad net dabar yra vilties.."taigi jokiu cia man pesimizmo virusuant_zirg!!lietuvoje pasirodys!praeitais metais pirkau bomba records,gostauto gatveje..tiesaneapsisprendes brangokai,bet aaaai,velniai nemate..tai sakai lapkricio 18..kagiantakiai...lauksim spalio 18,gal pralenks lietuviai lenkuslakunas?
gilthoniel 2003-10-12 15:04:12
Manau, kad lenkai atsiveš tik keliom dienom vėliau, nei išeis oficialiai.
Sakydama, kad šiais metais turbūt nepasirodys, turėjau omeny, kad geriausiu atveju turėsim sausį:)
Bet kuriuo atveju, soundtrackus geriau pirkt užsieny, ten būna įvairesnių viršelių, o ne taip, kaip Lietuvoj, tik Gollumas ir Arwena.
BALROGAS 2003-10-14 12:16:40
Tas kas nepripazista TOLKINO yra tamsus
kaip duobkasio kelnes
va taip chebra
pro šalį ėjau 2003-10-14 13:29:56
O kas pripazhista - shviesus kaip malunininko apatines?
Tomas S. 2003-10-15 11:26:04
Pasakė Balrogas, ir paniro į Tolkino tamsą.... Ir kaip žmonėms liežuvėliai apsiverčia (oi, sorry, piršteliai klavišėliais laigo) taip sakyti (rašyti)?
IzzieAnn 2003-11-08 11:27:51
jep, gera knyga, ypatingai vezhanti, gerbiu ta Tolkiena, pavydzhiu tokios fantazijos. kazhkiek laiko svaigte svaigau hobitais, elfais ir orkais, bet dabar nurimau. turbut uzhaugau? :). tiek to... :) :D jo, knyga gea, bet tie, kuriem sunku isijaust i elfu ten visokiu pasauli tai aishkiai peiktina. gaila, bet daug tokiu ir vien dėl to, kad tingi skaityti tris dalis. :D
Anonimas 2003-11-12 16:03:40
Na, jei "Ziedu valdovas" yra "fantasy", tai ir "Kalevala" - fantasy
Lina Krutulyte 2003-11-13 08:42:20
Jo. O "Matematika 8 klasei" tada yra vadovelis.
unkown zone 2003-12-10 15:19:42
geras http://zhurnal.lib.ru/a/anwamen/
Visų šalių tolkinistai fundamentalistai, vienykitės!
Skaitytoja 2003-12-14 13:54:25
Paskaitykit:www.delfi.lt/news/entertainment/books/article.php?id=3369824
Valdas 2003-12-17 10:18:16
Pažiūrėkit Eridano puslapyje naujienų skyrelyje kokią jie knygą išleido... Tik keista, kad jos anonsuose nebuvo.
bangis 2003-12-17 12:55:57
Buvo žadamas siurprizas. :)
Knyga didesnio formato, virš 400 psl. kietais viršeliais ir labai graži. Atsiprašau, kad giriu, bet labai jau smagu buvo ją rankose laikyti. Prieš pusvalandį pirmąsyk pačiupinėjau :)
Valdas 2003-12-17 13:03:11
Aha, tai ko gero as is tamstos ranku ja ir pirkau :)
bangis 2003-12-17 15:02:57
heh :)
Galimas dalykas :)
Malonu buvo pasimatyt, jei ka.
alatar 2003-12-17 15:04:36
na va, siandien premjera berods...:( lietuvoje dar ne...o sita knyga reiks paziuret nors perumovas man ne itin prie sirdies kotai...
Gedas 2003-12-17 15:30:14
bangi, kada Vilniuje bus?
bangis 2003-12-17 15:35:52
Šian išvežiota po Vilnių. Tai jau ryt gal prekiaus.
Starlin 2003-12-17 17:00:07
Hm... Pagaliau gal galėsiu pasiskaityt Perumovą, nes teko girdėt apie jį, o rusiškai aš -neeeee... Tikėkimes greit pamatyt Vilniaus knygynuose
Redakcija 2004-03-25 12:10:18
Ir iš viso - marš į plepalus! maniac
brabra 2004-03-25 16:07:49
Kur?
brabra 2004-03-27 13:07:35
o kaip ieit? 11_confused
Kzhkas 2004-03-28 11:30:53
aukshtyn wazhuok ir ieshkot kur d.g.Redakcija parashe'dauguma neesminiu zhinuchiu perkeltos i plepalus'[nu ar kzkaip ten panashiai]Ten kzkur aukshciau,kur tox c,cad 1b parashe[jo nicka parashiaw,nes greichiausiai rasi]ir paspausk ant ten
Eeee,o gal ash chia wienintele tokia tajp ieshkanti plepalu?gal kas parashytumiet,kajp greiciawchego
Hermiona 2004-03-28 16:52:46
Eik per komentarus, tada per sios dienos komentarus, gal taip greiciau.
Indraja 2004-03-29 12:23:31
Arba išsisaugokit kur nors adresą http://www.skaityta.lt/board/messages/158/608.html?1080560800
Ta pati Hermiona 2004-11-18 19:42:20
Hmmmmm. Senokai cia nebuvau. Kodel nerasot?
alatar 2004-11-19 06:10:58
Bene daug jau prirasytatost?Mazu bus issikvepusios diskusijos apie tai,bo juk kiek galimazaliuxkiek buvo pliurpalu sukurta apie Ziedu Valdova...
aisku pasiruoses ir toliau test diskusijaalauz,bet matyt sitame fronte nelabai yra apie ka...kai kas(o gal ir daugiau nei kai kas) persikele i www.tolkien.tinkle.lt (siuo metu daroma chirurgine operacijatuojmestave),
dar kartais iskyla cia proverziai del Silmariliono ar pan., bet kol nebus baigtas vienas Didysis Darbas,tol diskusijos cia bus apkiautejusios...
aiste 2004-12-18 09:58:05
ZV yra nereali knyga...
Karolis 2004-12-22 18:30:36
jooooooooooooo as jau visas knygas perskaiciau 2 kartus. :) zinokit antra karta skaitant patiko dar labiau negu pirma. man rodos kai turesiu laiko tai perskaitysiu ir trecia. beje knygynuose radau ir PERUMOVO zv tesini negirdejau ape atsiliepimus, bet manu kad knyga verta demasio. gal kas nirs perskaitet? yra trys dalys...
ziovaujanti Hermiona 2005-01-19 17:20:48
Plepaliukai... Kazin, ar kas dar nori cia rasyt... Jauciu, ne... Kitaip rasytu...
Atėnė 2005-01-26 15:04:43
Perumovo stilius beveik toks pats kaip ir Tolkieno, pirma knyga labai intriguoja, tačiau antra baigiasi gana „liūdnokai“. Jei nori sužinoti, kad Viduržiemis neatpažįstamai pasikeis , kad pasiekta pergalė prieš blogį truks tik 300 metų, kad elfai pasitrauks į Vakarus, perskaityk . Bent jau apie tai jis rašo savo dviejuose knygose. Mane, bent jau antroji knygos dalis nuvylė.
Starlin 2005-01-26 17:28:36
Man įdomu, ką turi omeny sakydama "jei nori sužinoti". NP interpretacija - tik viena iš daugelio (applicability, kaip pasakytų Tolkinas). Geriau patarčiau pačiam pafantazuoti... Beje, papriekaištaučiau dėl stiliaus (NP originalo neskaičiau, o vertimo tik pradžią - labai nuobodus pasirodė; Tolkino, žinoma, geriausia skaityti originalą), bet tai jau ne šitai temai skirta (be to, nusibodo kartot tuos pačius argumentus, vėl apšauks, kad neskaičiau ir peikiu).
alatar 2005-01-26 20:33:54
"Perumovo stilius beveik toks pats kaip ir Tolkieno..."

lakunas

mwahahahahahahaha lol2
kotriux 2005-03-03 13:36:55
superine knyga tas ziedu valdovas. geriausia pasauly. superine. geriausia. daug geriau uz kazkoki hari poteri, ten tai ssssssssuuuuuddddaaasss. o tolkienas tai pavaro...
lialia 2005-03-03 13:39:38
as irgi skaiciau 2 kartus. antrasis paliko DAAAAAAAAAAAAAAAAAUG didesni ispudi. tiesiog labiau supratau:)
agnyte_a 2005-06-16 18:44:49
as tai skaiciau kokius 5-6 kartus , bet turbut skaitysiu syki per metus kol dar tai pajegsiu.
as asmeniskai geresnes knygos uz ziedu valdova nezinau.
ir nemanau , kad bus.

dabar del to pwerumovo.
man tai geda, kad kazkas pasaulyje driso pakeisti ne tik vidurzemio detales, bet dar gi viesai knygoje pripazinti neismintingais tokiu heroju kaip aragornas poelgius.
kad kazkas is pasaulio jau neturi net tiek orumo, kad gali rasyt kazkokias nesamones apie elfus.
Galit patiket, ELFUS?
Man tai pavyzdziui sunku suvokt.
Negana to, gale tu jo knygu dargi nugali blogis, nors pagrindinis Tamsos Vadas gali zuva, bet vis tiek.
Ta antra dali, kuria sudaro2 knygos, skaiciau beveik menesi.
Kazkam atrodo, kad NP stilius panasus i Tolkien'o?
Kazkas lygina saule su lempute, ar ka?
Siap a NP knyga skaiciau ne todel, kad butu patikus, o norejau suzinoti, ka 'gudrus' zmogus gali pakeisti Tolkien'o klasikoje, kad ji butu tobulesne?
Tegul sukuria savo pasauli, tada raso...
al 2005-06-17 06:29:39
geriausiai tinka C3PO murmtelejimas;
here we go again...
Valdas 2005-06-17 06:30:28
Nu vat vėl pasirodo fanatiškas Tolkino gerbėjas ir man truputį nebeaišku pasidaro, gal man kažkas negerai, jei patiko ir Tolkinas ir Perumovas...
Manyčiau, Agnyte, kad neatidžiai skaitei Perumovo knygas, jei sakai, kad ten nugali blogis.
shlyxtux 2005-06-17 08:00:45
Valdai, čia ne fanatiškas Tolkino gerbėjas, o elfų fanmergaitė -- ypatingas porūšis. Vah vah, Perumovas negražiai parašė apie elfus! ELFUS!!! Čia gi nusikaltimas! Baisus! Baisesnis nei kaip ant Orlando Bloomo posterio akinius ir ūsus pripaišyti._kosmaras

(Na bent jau šita mergaitė negrasina nieko nužudyti, kaip prieš tai buvęs atvejis)

Agnyt, patarimas: venk tokio Sapkovskio ir tokio Terry Pratchett. Jeigu tau Perumovo elfai nepatiko, šitų dviejų versija įvarys infarktą.
Cadaver 2005-12-23 09:59:18
Jei paskaitysi "Silmarillion", pamatysi, jog ir Tolkino elfai nebuvo angelėliai. Ir todėl jie man patinka :)
Starlin 2005-06-17 11:39:15
Ooo taip, Feanor & The Gang - dėmesio verta kompanija :) Jau nekalbant apie tokius originalus kaip Eolas...

Iš fanmergaitizmo/nazgirlizmo irgi įmanoma išaugt :)
Giedrius Vilpišauskas 2005-06-17 15:42:42
Šiaip tai tik tolkieno elfai buvo tokie šviesiaveidžiai pusdieviai smailiom ausim. Britų ir keltų folklore elfai - tai tokie maži niekšingi padarėliai, dažnai su magiškomis galiomis, vis tykantys tau ką nors iškrėsti ar ką nors nukniaukti. Tai jeigu jau šnekėt, tai kaip galėjo Tolkienas taip išsityčioti iš savo tautos folkloro?

www.dictionary.com elf verčia taip:
1. A small, often mischievous creature considered to have magical powers.
2.
1. A lively, mischievous child.
2. A usually sprightly or mischievous or sometimes spiteful person.

Ir pats žodis elfas kilęs iš indoeuropiečių albho- šaknies, reiškiančios "baltas" ( kaip ir "mirmeka alba", beje ;{) ). Jie gal originale baltos dvasios buvo ar kažkątais?
Indraja 2005-06-17 15:59:22
"Tai jeigu jau šnekėt, tai kaip galėjo Tolkienas taip išsityčioti iš savo tautos folkloro?"

Vėliau jis gailėjosi, jog pasirinko šį pavadinimą... Labai norintys gerbti folklorinius elfus tolkiniškuosius gali vadinti kvendėmis :)
shlyxtux 2005-06-17 17:11:01
Na, ash ne specas, bet darau prielaida, kad bazini elfu shablona Tolkienas pasiskolino ish skandinavu mitologijos, kaip ir dwarfu vardus. Skandinavu elfai buvo visai ne mazhiukai. Grazhoos, tiesa, bet piktybiniai bei nedraugishki.
Bet galiu duot galva nukirst, kad vikingu supratime apie elfu (vyr. g) grozhi nebuvo termino "mergaitishkas". ;)
Starlin 2005-06-17 20:27:29
Tolkinas jaunystėj buvo parašęs eilėraštį apie "šekspyriškus" elfiūkščius - tačiau Šekspyro jis niekad nemėgo. Tas eilėraštis - didelė išimtis, savotiška "jaunystės klaida" :). Vėliau viena iš jam kilusių minčių buvo ta, kad maži niekšingi folkloro elfai buvo kažkokia "sumažinta" svarbesnių ir įdomesnių folkloro personažų versija. Ką gi, Tolkino mitologijos - literatūrinis bandymas paaiškinti, kaip išmintingos paslaptingos būtybės galėjo virsti permatomom "fėjom" ir panašiais dalykais. Tas procesas vadinamas išblėsimu [fading]. O kalbant apie sąsajas su germaniškąja mitologija, kaip pavyzdį galima paminėti tai, kad, užsikabinęs už Dvergatal - dvarfų sąrašo iš Voluspa (Vyresniosios Edos dalis, regis, - atsiprašau, nelabai išmanau), Tolkinas sukūrė istoriją, aprašytą "Hobite". Tame sąraše yra krūvos dvarfų vardų, o tarp jų vienas ne visai dvarfiškas - Gandalf. Galvojo galvojo Tolkinas ir sumąstė, kad Gandalf galėtų būti kilęs iš "Gandr alf" - "elfas su lazda". Jį visada masino tai, kas yra likę "už istorijų". Visi tie vardai, išvardinti sąraše, už savęs slėpė kažkokią istoriją, jau pamirštą amžiams. Tai kodėl gi nepažaidus ir nepabandžius atkurti ar iš naujo sukurti šitų pasakojimų? Jeigu sąraše yra trylika dvarfų ir vienas elfas su lazda... žiūrim, ką turim...
LOPAS 2006-02-23 16:22:22
krc cia daug apsiskaiciusiu zmoniu ir malonu matyti kad ju daug yra. taigi kreipsiuos i jus profus. patarkit kokias man knygas skaityti kad butu susije su senoviniais imperatoriais, didvyriais (Cezari, Spartaka.....)???????
shlyxtux 2006-02-24 09:26:37
Pirmiausia 'mes profai' patariam pamirshti trumpini 'krc', bo ji vartojantiems pragare yra skirtas specialus bendrabutis, kur gyvena tik jie ir kalbininkai ir nieko daugiau. tolerancija
bebe 2006-02-27 13:59:41
o karuocia,kuo didvyriai-Cezaris ir Spartakas siejasi su ZV? ei
kamarakusapinokiladasas 2008-09-22 18:08:00

...Dabar jau sunkiai pamenamais laikais buvo nukaldinti valdžios žiedai: devyni jų atiteko mirtingiems žmonėms, trys - pirmagimiams elfams, septyni - kalnųnykštukams, bet vieną žiedą pats sau nusikaldino blogio valdovas Sauronas. Ne bet kokį žiedą - o žiedą visagalį: jis leido valdyti visus kitus žiedus ir įgyti netramdomą galią. Prieš blogį sukilę elfai, žmonės ir nykštukai Paskutinėje sąjungoje nugalėjo Sauroną, karalius Izilduras atėmė žiedą, sugriovė jo tvirtoves. Tačiau taika nebuvo amžina - blogis atsigavo ir vėl ėmė ieškoti, kurgi dingo jo žiedas, leisiantis atgauti visą galią. O žiedą tuo metu nevisai tyčiom buvo suradęs hobitas (tokie nedidukai žmogučiai plaukuotomis kojomis) Bilbas, kuris net nenutuokė, kas per žiedas daro jį nematomu. Kai paaiškėja žiedo prigimtis - laiko buvo likę labai nedaug: Priešas jau sustiprėjęs ir pasiryžęs bet kokiais būdais atgauti savo turtą, o jam užkirsti kelią gali labai nedaug kas. Bilbo giminaičiui Frodui tenka nelengva užduotis - nunešti žiedą išmintingiesiems elfams, o vėliau - ir dar toliau. Frodo ir jo draugų kelionė nusidriekia per visą Viduržemį, temdomą baisaus karo gaisrų: žaliąsias Rohano stepes, baltuosius Minas Tirito bokštus, Morijos gelmes, Mordoro lavos dykumas... :D gera istrauka bet nepasako minties bei nesuprasi kas vyksta pacioje pabigoje o tai juk ir yra ydomiausiaNekaltas

gura 2011-09-14 14:10:21

gurama 2011-09-14 14:10:30

Skaityta.lt © 2001-2014. Visos teisės saugomos. Platinti puslapyje publikuojamas apžvalgas be skaityta.lt ir/arba autorių sutikimo NEETIŠKA IR NETEISĖTA. Dėl medžiagos panaudojimo rašykite el.paštu skaityta@skaityta.lt.