Stephen King „DVIKOVA“

Autorius: Lina Krutulytė
Data: 2001-05-14

cover Apie knygą: Stephen KingDVIKOVA
Leidykla: Eridanas (1999)
ISBN: 9986486475
Puslapių skaičius: 479

Gelbėkit! Aš tik norėjau atgaivinti atmintį, kad užtektų apžvalgai, atsiverčiau nelemtą knygą ir jau perskaičiau pirmus keturis skyrius, dar nespėjusi nieko parašyti. Kiek šansų, kad knyga įveiks mane ir aš ją perskaitysiu ketvirtą kartą? Daug.

Pradžia paprasta kaip dukart du: iš karinės mokslinių tyrimų bazės į laisvę ištrūksta modifikuotas gripo virusas, turintis mirtiną poveikį 99.4 procentams žmonių populiacijos. Likusieji, tik neklauskite kodėl, nesuserga. Priešingai, nei įprasta filmuose, vyriausybė nesugeba kovoti su epidemija, ir Dievas lengvai atsikrato didžiąja dalimi žmonijos.

Reikalas prasideda nuo apokalipsės ir eina vis blogyn. Apleistoje Amerikoje, pilnoje lavonų, likę žmonės ruošiasi mirtinam mūšiui prieš besikuriančią blogio imperiją.

Pagrindinis romano koziris - personažai. Tiek geri, tiek blogi, jie visi nuostabūs ir gyvesni už gyvus. Būtent jie ir įtraukia į romaną, galima sakyti, įklampina, ir reikia nežmoniškų valios pastangų, kad atsiplėštum nuo knygos ir nuveiktum ką nors naudingo visuomenei. Antras koziris - spėliojimas romano pradžioje, kurie personažai liks gyvi, o kurie užsikrės bjauria liga ir netrukus numirs, o vėliau - fantastiškas karštos vasaros ir daugybės lavonų derinys. Tiesa, kai skaitai antrą kartą, nebereikia spėlioti, kas liks gyvas, bet dėl to ne mažiau įdomu, ir, svarbiausia, malonu skaityti.

Ar daug jums teko skaityti knygų, kurių kiekvienas puslapis veža? Kiekvienas personažas - tikras gyvas žmogus, romano pradžia ir visko priežastis absoliučiai įtikinama, veiksmas vystosi tobulai, o atmosfera tuoj pat įkaista iki baltumo. Ir dar - siaubo čia nedaug, ir tas pats nebaisus, labiausiai šiurpina žmonių gebėjimas susinaikinti savomis rankomis.

Ypač aktyviai veikiantis kūrinio personažas - Dievas. Blogųjų vadas - Jo asmeninis priešas. Dievas beveik nesikiša į įvykių eigą, tik suteikia minimumą galių vienai juodaodei bobutei, gyvenančiai kukurūzų lauke, Nebraskoje. Na, šiek tiek telepatijos (pakankamai, kad tave susapnuotų), trupučiukas ateities numatymo (po keliasdešimties dienų badavimo). Tik tiek, kad, išnaudojus visas žmogiškąsias galimybes, to neužtektų blogiui įveikti.

Neseniai girdėjau vieną mokytą amerikietį sakant, kad Dievas yra rašytojas. Tai dar netapo krikščionybės dogma, todėl tikriausiai negalima tuo remtis mąstant apie realų pasaulį, tačiau visiems tikriems Kingo gerbėjams žinoma, kad jo kūriniuose Dievas yra Kingas, ir besimeldžiantys personažai kreipiasi tiesiai į juos sukūrusį autorių. Tai štai kodėl demonų neveikia giesmės apie Jėzų, tačiau kartais trumpas prašymas nukeliauja tiesiai Jam į ausį. Požiūrį, kad kūrinio autorius savo personažams yra Dievas, Kingas yra ne kartą išsakęs. Išsamiausias kūrinys šia tema - "Paskutinė Amnio byla" iš rinkinio "Nightmares & Dreamscapes", taip pat tokios nuomonės laikosi negailestingoji seselė Annie iš "Misery", be to ir kažkokioje įžangoje, berods, autorius pats minėjo tokią savo nuomonę. Romane "The Stand" Dievas nenusiima savo kaukės, todėl norintys gali ir toliau tikėti, kad kalbama apie įprastą tikrąjį Dievą, tačiau aš tikiu, kad jei nusiimtų, pamatytume pakvaišusiai linksmas Kingo akis už storų akinių stiklų.

Pabaigai: kuo skiriasi netrumpintas leidimas, išleistas 1990 metais, nuo "The Stand", išleisto 1978? Pirmoji romano versija, nunešta leidėjams 1978 metais, buvo apie 1200 puslapių ar net ilgesnė. Redakcija pasitarė ir nusprendė, kad tokios ilgos knygos kaina bus per aukšta ir niekas jos nepirks, ir liepė Kingui ją sutrumpinti. Rašytojas išmetė 400 puslapių, nauja knyga pasirodė. Praėjus dešimčiai metų Kingas įsitikino, kad yra pakankamai jo fanų, norinčių sužinoti, kas buvo iškirpta, ir didžioji dalis išmesto teksto prisikėlė iš šiukšlių dėžės. Tikrai nepakenkė. Naujų siužeto posūkių nėra, personažų charakteriai ir polinkiai nepasikeitė, bet ilgesnėje versijoje jie veikia daugiau ir galima jais džiaugtis ilgiau.

Nepralenkiamas, neprilygstamas, tobulas. Geriau nebūna! 12 balų pagal Richterio skalę, nesvarbu, kad iš viso yra tik dešimt.

Komentarai

Tomas 2001-05-14 10:42:14
Taip, taip ir dar karta taip! Knyga tikrai veza, ir veikejai, teisingai rasot, gyvesni uz gyvus. Ka ten ketvirta karta- as kai kurias "The Stand" vietas skaiciau jau daugiau nei desim dvidesimt kartu (turiu kelias megiamas). Beje, gal kas zino, kodel rusisku vertimu pavadinimai kartais buna nei du nei trys- pievos kazkokios (The Stand- Armagedon , arba The Cujo- Nesuscij smertj)?...
Dar- galit gincytis su manim iki uzkimsit, iki susimusim, bet "IT"- penkiolika balu pagal desimties balu sistema. Nors viskas bais subjektyvu, ar ne?
Prijaucianti 2001-05-15 09:47:17
Nieko nelieka, tik pabuti banaliai ir pasakyti tai, ka visas pasaulis ir taip zino:) "The Stand" is tiesu LABAI LABAI idomi knyga. Skaiciau ja pries kokius metus ir tik viena karta, bet herojus taip gerai atsimenu, kad kartais nei is sio nei is to imu ir apie juos pagalvoju. Butent - veikeju gyvumas neispasakytas!
O su tavim, Tomai, pasigincyti gal butu smagu (siaip nesu gincu dievintoja), bet( tik prasau nesijuokti) neskaiciau as dar "IT":). Kazkaip man yra baisu, imti ir perskaityti visas Kingo knygas. Tai as jas taip labai pasitaupydama skaitau, kad ir ateiciai liktu:).
Tomas 2001-05-15 10:15:57
Prijaucianciai- saunuole, kad taupai knygas. Kas man is to, kad as jas beveik visas jau perskaiciau (na, tai uztruko gal kokius penkerius seserius metus- ne is karto juk :)), bet dabar esu priverstas gaudyti kiekviena naujai pasirodziusia jo knyga ir staigiai ja surijes laukti vel.
Beje, gincytis as irgi nenoriu, nes irgi esu sotus gincu iki kaklo ir daugiau. Todel gal sakau (visai rimtai) imkim pusti i viena duda. Juk Kingas abiem patinka ar ne? O iki "IT" butinai prisikapstyk. LAAAAAAAABAI VERTA. Iki ir sekmes
Soldier 2005-03-10 14:08:42
Tiksliai "Stand" sauni knyga. "It" taip pat gera, nors paziurejes filma, kuris labai nepatiko nenorejau jos skaityti, bet knyga jega. Nors as kaip ir Tomas, kai tik pasirodo nauja Kingo knyga lietuviu kalba iskarto ja perskaitau. Bandziau skaityti ir rusiskai, bet nepatiko. Pvz. perskaiciau "Tamsos boksta" (pirmas 2 knygas, atsisiustas is Interneto) ir nelabai supratau kas prie ko, o kai perskaicius lietuviskai visai patiko.
Lina Krutulyte 2001-05-16 23:03:19
"It" skaiciau du kartus, jau spejo atsibosti. Primityvoka, nors ir smagu. Tiesa, tos knygos herojus Bilas Denbrough po visko parase knyga "Padarai is uz visatos ribu", matyt, ne viska uzmirso.
Prijaucianti 2001-05-17 11:14:35
Linute, ar tu megsti gincytis, ar chia toks tavo diskusiju palaikymo stilius?:)Peace:)
Lina Krutulyte 2001-05-17 22:32:06
Jei kalbesim apie It giluma, tai tikrai - i kanalizacija ten nusileidziama giliau. Bet jei paimsim personazu charakteriu idomuma, tai sesetas "luzeriu" vaiku, kuriu tevai niekam tike, vis tiek negali varzytis su kazkiek ten ivairiu, skirtingu, gyvu, mielu suaugusiu zmoniu, turinciu ne tik vaikiska kovos su blogiu problema, bet ir tikra gyvenima, kuri reikia gyventi.
Prijaucianti: taip, man patinka gincytis. Nematau tame nieko blogo, tuo labiau kai gincas vyksta tam skirtame puslapyje :)
Tomas 2001-05-18 07:27:12
Linai- zinai, gerai, kad turi savo nuomone, bet taip ir rasyk- tai mano nuomone, nes tavo pasisakymai jau pradeda priminti didaktinius literaturos mokytojos pamokymus, kaip reikia suprasti knyga. Eilini karta pasikartosiu- zmones skirtingi, todel ir knygose iesko skirtingu dalyku. Tuo ir geros tikros knygos, kad kiekvienas gali jose rasti tai, ka nori rasti, ir tai nebutinai turi sutapti su tuo, ka rado kitas zmogus. Ergo- jei mes jau taip gincijames apie "The Stand" ir "IT", vadinasi sios knygos tikrai yra gilios ir daugiaplanes, vadinasi dar karta valio Kingui.
Su pagarba :)
P.S. tai irgi tik mano asmenine nuomone
Anonimas 2005-03-15 19:42:04
Na tai pasakyk, Tomai, jei jau pradejai, ka gi tokio gilaus "It"e radai? Kurioj vietoj ten gilumas? Kur apskritai Kingo "gilumas", jei ne psichologijoje ir personazu charakteriuose? Gal baubukai - tai jau gilu? Ir pabaisa is uz visatos ribu yra "giliau" negu pabaisa, tunanti zmonese ir civilizacijoje? Papasakok, ka apie tai manai, nes man neaisku.
Tomas 2001-05-21 08:05:05
Lina, mesk ta savo mokytojos tona. Jei vaiku psichologijos (labai subtiliai atskleistos, nes Kingo vaikai tuo metu, kai jis rase "IT" buvo mazdaug tokio amziaus) tu nepamatei, tai jau yra tavo, o ne mano problema. Gal tu kitaip ziuri i ta pacia knyga? Ne baubukai toje knygoje yra idomiausia, o patys vaikai. Na, o jei tu manai (man kazkodel taip atrodo), kad as tik baubus Kingo kuryboje vaikausi, tai labai klysti. Man, kaip ir tau, maloniausia skaityti tuos romanus, kur daugiausia parastyta ne eilutese, o tarp ju, kai reikia pasukti galva, kad suprastum, ka autorius norejo pasakyti. O del "IT"- paskaityk intarpus apie Deri, apie tai, ka papasakojo Maiklo tevas, kai sirgo veziu (apie juodaji miesteli), apie tai, kaip Deryje buvo susaudyti nusikalteliai- apie visa tai paskaityk, o ne apie vora, gyvenanti kanalizacijoje. Dar syki pasakysiu- ne voras cia svarbiausia, o vaikai, ju gyvenimai, mintys, tai kaip jie pazista pasauli. Tai juk knyga apie vaikus, bent jau as taip manau, o ne apie baubukus vorus. Voras ir kitos erdves- tik priemone, vaiku pasauliai- tikslas.
Dabar, kad nepasidaryti labai katetgorisku, sakau, jog tai tik mano asmenine nuomone.
Lina Krutulyte 2001-05-23 21:06:58
Neskaitau as knygu gabalais, tai gal ir nuo tu intarpu susilaikysiu. "The Stand" psichologija ivairesne: yra nescia mergina, yra silpnaprotis, yra kurcnebylis vaikinas, yra vienas labai normalus patrauklus vaikinas (retas svecias Kingo knygose), daugybe ivairiu zmoniu. O "It" vaikuciai, sakyciau, visu pirma, ne tokie svarbus, antra, labai panasus, trecia, dar tik vaikai. Be to Charlie McGee - irgi vaikas is "Firestarter" - daug idomesne ir mielesne uz situos baisius "It" vaikus.
Tomas 2001-05-24 07:27:34
Linai- va, dabar jau kita kalba- isreiskei savo nuomone, bet as su ja vis tiek truputi nesutiksiu, gerai? "IT" vaikai nebaisus, jie- luzeriai (negaliu prisiversti rasyti zodzio "pralaimetojai", nes jis ne visai tikslus, be to ir skamba siaip sau). Be to, jie tikrai skirtingi, kamuojami kiekvienas savo bedu, savo minciu, kuriu tik nedidele dalis sukasi aplink Derio kanalizacija ir jos gyventojus. Ir cia visko yra- ir psichopatas paauglys (tiesa, reikia pripazinti, kad jis gerokai per jaunas savo pamisimui bei savo mintims- gal tai Kingo klaida?), ir tevo kamuojama mergaite, ir ypac logiskas, tuo ka mato tikintis berniukas, ir berniukas, kuri kankina jo paties mamyte, kita kankina antsvoris. Matai, kokie jie skirtingi, ju mintys, ju veiksmai irgi skirtingi- cia as su tavimi visai nesutinku. Jie tokie pat gyvi kaip ir "The stand" veikejai.
Dar manau, kad metas baigti sita ginca ir eiti komentuoti kitu knygu, nes siame saite tikrai yra ka komantuoti, tik laiko turek.
Bet, Lina, jei grisi su "IT" komentaru, kuris man nebus priimtinas (labai galimas daiktas, nes tu juk rasai apie knygas, ka tu galvoji), tai as tikrai grisiu ir tau vaidensiuosi elektroninio rysio priemonemis.
Iki ir sekmes
XXX 2005-10-21 11:13:49
Okay, risam diskusija apie "It", nes ji cia ne i tema, be to, panasu, kad teks rasyti siai knygutei apzvalga, tada ir paziuresim. Gal dar kas turi minciu apie "The Stand"? As va baigiau skaityti penkta karta...
Pops_trumpiau 2005-10-27 20:15:59
"The Stand" ash visada su kazhkokia pikdzhiuga prisimenu, kai ishpuola nelaime vazhiuoti "Dzhiovininku troliku" -- t.y., kai apart smarves, visuom. transporto priemone yra pilna krenkschianchiu, koschiojanchiu ir riebiai nosim traukianchiu piliechiu. Dar nebuvo tokio atvejo, kad neprisiminchiau ;-)
miego pelė 2005-10-28 12:33:36
O as, kai skaitau "The Stand", butinai siek tiek persisaldau.
Ir`Angelai`Suzeidziami 2005-10-28 18:03:26
Skaitant pirmus 50 puslapiu ir man atsirado patys tikriausi supergripo simptomai. Ale paskui praejo, dekui dievui.
Tadas 2001-06-12 11:50:47
Jei nesat kingomanas, "Dvikova" gali pasirodyti tuščiažodžiavimo (jei griežčiau - žodžių viduriavimo) viršūnė.
Tomas 2001-06-12 12:35:24
Niekad taip nemaniau, kaip Tadas- idomi nuomone:/. gal todel, kad Kingas man patinka, o The Stand- viena jo geriausiu knygu.
Deividas 2005-11-03 19:01:33
Oi, Tadai, prajuokinai tu mane. Taigi Kingas pats sake, kad "The Stand" yra "viduriavimas zodziais". That means, kad skaitei ne tik pacia knyga, bet ir tai ka Kingas apie ja sake, reiskia, pats esi kingomanas. Taigi nevaryk ant Kingo.
Lina Krutulyte 2001-06-13 14:28:21
"Word diarrhea", atrodo, tiksliai to zodzio neprisimenu, o zodyno tingiu ieskot.
dArius 2001-07-02 11:36:01
Filmas -geras
Filmo LT igarsinimas -labai geras
Knyga - labai gera
Knyga isversta i LT -labai gerai
Lina Krutulyte 2001-07-03 13:42:29
O as iki siol gailiuosi, kad pirmiau filma pamaciau pries knyga perskaitydama. Sugadino man ja :(
shlyxtux 2001-07-09 16:19:40
Jo, chia tai visuotine taisykle -- knyga reik skaityti pirma, bo kitaip shoodz gausis. Boona ishimchiu, t.y. kai filmas lygus knygai( geresnis neboona niekad), vienok jos retos.
O filmas...na, nebuvo blogas, bet vis tiek amerikonai neishtvere ir sugadino "Kingishka" atmosfera, prisobachindami visai netinkama happy enda, kad ji kur...
Lina Krutulyte 2001-07-11 08:32:47
Tikrai? Tai gerai nors, kad iki galo filmo neziurejau :) Bet juk knygoje irgi visai happy endu viskas baigiasi?
shlyxtux 2001-07-11 11:05:54
Nu jau, nu jau! Mano nuomone, pabaiga kaip tik parode, kad blogis (inicialiai R.F.) yra nemirtingas. :)
Lina Krutulyte 2001-07-12 07:19:13
Bet svarbiausia, kad eilini karta pavyko jo atsikratyti isgrudant i kita knyga :)
Del to RF - ka tai galetu reiksti, atskyrus nuo blogio ir susiejus su radijo rysiu? Knygoje yra viena uzuomina, be to, kazkoks amerikonas buvo uzsimines Kingo fanu konfe, bet man taip ir liko neaisku, kame ten reikalas.
Anonimas 2005-02-27 19:14:00
mano skajtyta knyga sio rasutojo yra tik viena "gyvuleliu kapines'bet labaj idomi werta wisiems paskajtyti ji labaj grejtaj perskajtoma ir siek tiek siurpa kelenti
Tabita 2005-02-28 08:32:54
Stebiuosi, kad tau pavyko ją perskaityti...
shlyxtux 2005-02-28 09:56:18
Gal "Kapines" perleido toj populiarioj serijoj 'for dummies'? gigi
Tomas S. 2005-02-28 12:49:49
O gal tchia jjis (jji) spetsialei taip rasho? Kat mus paersintu? :)
musi pusi 2005-03-01 13:53:27
Nesijaudinkit. Jam turbūt ne daugiau kaip 12 metukų. Dabar jie visi tokie raštingi. Tipo prikolas taip rašyti.
One 2005-07-02 19:01:38
Sia knyga skaiciau viena karta. Bet to karto man uzteks iki grabo lentos, nes Kingas pasamonej islieka kaip randas ant kuno (durnas palyginimas, bet, manau, teisingas). Siaip gyvenime neesu skaites tos pacios knygos du kart, nes manau, kad man jau butu neidomu tai daryt vien del to, kad skaitydamas pradedi atsiminti, kas bus toliau, o tas labai nervina. Nors esu perskaites tik 14 Kingo romanu, bet vistiek negaliu atsistebeti jo fantazija...stebuklas...geris blogyje...
Henskomas 2005-07-09 04:33:03
Taip 100%. Neeilinis Kingo kurinys.
Justin 2005-09-05 18:09:44
Randall'as Flagg,as waldo! Dar "geresnio blogio" nesu regejas. Lilendas Gauntas pries ji bejegiskai atrodo. Maza to, kad jis dvikovoje dalyvavo kaip pagrindinis veikejas (is blogio puses) Jis dar buvo pasirodes kitose S.K romanuose kaip svecias!
Kolkas esu surinkes keleta pavyzdziu:
Dvikova, drakono akys, Tamsusis bokstas 3 telkimas, Tamsusis bokstas bevaises zemes, Tamsusis bokstas burtininkas ir kristalas.
Kokiuose vietuose ir kada jis pasirode siuose romanuose galite paskaitalioti cia: http://www.malakoff.com/sking.htm
Dar manau, kad jis buvo pasirodes syrdys atlandidoje kai jie kalbejo apie toki Raymond Fiegler (kuris ir yra flagas turbut).
Visus vardus kuriuos JAM dave situ romanu veikejai yra surasyti sitam puslapi---> http://www.horrorking.com/flagg.htm
Siuzen 2005-10-30 14:08:42
Sveiki. skaičiau daug Kingo Knygų, kelios labai patiko, kitos - hmmm... bet visvien manau, kad S.Kingas, pats kiečiausias rašytojas... na, gerai... yra dar keli :)
akva 2006-01-27 15:41:41
Kingas jega, man labai patinka jo knygos, tiesiog super :)
jojo 2006-03-07 11:23:43
Nesamone kazkokia, kad kurinio vidurkis 6.09. Typo daugeliui nepatiko sis kurinys?
Tabita 2006-03-07 16:41:53
Tuo metu, kai skaičiau, man atrodė, kad tai pati įdomiausia knyga iš visų skaitytų.
fcuk 2006-03-29 06:45:14
O dabar jau nebe idomiausia? :)
Tabita 2006-03-29 13:40:39
Dabar jau nebereitinguoju perskaitytų knygų.
Skaitytojas 2006-08-14 14:05:21
O į lietuvių kalbą kuris variantas išverstas - 1978 m. ar 1990 m.?
Bangis 2006-08-14 16:01:21
1990
Skaitytojas 2006-12-29 13:03:49
Pastebejau, kad "Anthrax" daina "Among The Living" labai panasi i "dvikova" :)

Disease! Disease! Spreading the disease.
With some help from Captain Trips,
he'll bring the world down to his knees.
Power, yes Power! He'll show them all his power.
It pulses through his ice cold blood,
a whole world to devour!
BridgeHe's seeing, he's calling, his legacy he's spawning.
He's coming, corrupting, among the living!
Murder! Murder! Commit cold blooded murder!
Like Nazis during World War Two, they only follow orders.
Hatred! Hatred! A crucifix is your bed,
Once he turns his eye on you, you'll be better off dead!

I'm the walkin' dude, I can see all the world!
Twist your minds with fear, I'm the man with the power.
Among the living, follow me or die!
Man, fights Man! Divided they can't stand!
United, they can battle back, and make him force his hand!
Fear, yes fear! His end is growing near,
He didn't count on Man's good faith,
and their will to persevere.

Follow me or die!
FIRE! HOT FIRE!! Purge the world with fire!!
Damnation is the price he'll pay, for an evil man's desire!
Good, versus evil! The stand to vanquish evil!
Man can only live one way, that place right in the middle.

Follow me or die!
Among Among Among Among Among Among
Among Among Among Among Among Among!
Skaityta.lt © 2001-2014. Visos teisės saugomos. Platinti puslapyje publikuojamas apžvalgas be skaityta.lt ir/arba autorių sutikimo NEETIŠKA IR NETEISĖTA. Dėl medžiagos panaudojimo rašykite el.paštu skaityta@skaityta.lt.