Stephen King „GYVŪNĖLIŲ KAPINĖS“

Autorius: Lina Krutulytė
Data: 2001-06-24

cover Apie knygą: Stephen KingGYVŪNĖLIŲ KAPINĖS
Leidykla: Eridanas (1997)

Luisui Kridui, kuris ką tik persikraustė su šeima iš Čikagos į mažą miestelį Meino valstijoje, gyvenimas atrodo puikus. Mylinti žmona, dievinami vaikučiai, naujas geras darbas, namas ramioje vietoje (palyginus su Čikaga - ramu, nors šalia judrus kelias, kuriuo laksto sunkvežimiai), draugiški kaimynai. Luisas susidraugauja su senuku kaimynu, tarsi jame atranda tėvą, kurio pats neturėjo.

Štai pirmieji nemalonumai: pirmą mokslo metų dieną gan bjauria mirtimi miršta vienas studentas ir jau kitą naktį ateina Krido aplankyti visu savo gražumu. Šiurpus lavonas nusitempia Luisą tiesiog į Gyvūnėlių Kapines netoli nuo namų, čia jam grasina ir gąsdina, perspėja ir pranašauja. Luisas alpsta iš baimės, karštligiškai stengiasi viską pamiršti, iš visų jėgų kabinasi į puikaus gyvenimo įvaizdį.

Po kurio laiko, kai jau viskas nurimo, vėl nelaimė: kaimynas randa pakelėje Luiso dukters mylimą katiną, matyt, numuštą pravažiuojančios mašinos. Tikriausiai vieta, šalia kurios stovi naujasis Kridų namas, nelabai gera. Tačiau Luisas, kaip ir vargšas skaitytojas, nė nenujaučia, kokia bloga yra ši vieta, kokį siaubą slepia Gyvūnėlių Kapinės. Netruks paaiškėti, kad baisusis žuvusio studento lavonas buvo geresnis draugas už mieląjį kaimyną, o kelyje žuvęs katinas - mažiausia iš nelaimių, tik įžanga, švelnutė žiauraus košmaro pradžia.

Iki "Pet Sematary" Kingas stengėsi rašyti vis siaubingiau, jo tikslas buvo išgąsdinti maksimaliai. Sakoma, kad "Pet Sematary" išgąsdino patį rašytoją. Po šio romano Kingas lyg ir apsiramino, bent keletą metų siaubo kiekis jo knygose smarkiai sumažėjo. Taip, tai pati siaubingiausia, sunkiausia, žiauriausia Kingo knyga. "It", "The Shining" ir "Cujo" baisumai, palyginus su Gyvūnėlių Kapinėmis, - tik žaislai.

Jei kitas Kingo knygas galima skaityti ramiai, tikintis įtampos, baimės, blogiausiu atveju - liūdesio ir pasibaisėjimo žmogaus prigimtimi, tai "Pet Sematary" imkite į rankas atsargiai! Iš esmės pasiekta objektyvi realistinio siaubo riba. Kritikai pastebėjo, kad jei Kingas parašytų dar keletą tokių knygų, baisumu prilygtų pačiam E.A. Poe. Tačiau net Kingas nebedrįsta...

Įvertinimas: šiurpi, niūri, skaudi, sunki, siaubinga, siaubinga knyga!

Komentarai

Tomas 2001-06-25 08:50:27
Visiskai sutinku su Linos ivertinimu- ypatingai sunki, niuri ir beviltiska knyga. Mano galva- tai knyga apie mirti ir dar apie tai, kad "tegul mirusieji laidoja savo mirusiuosius". Jei neklystu, citata is Biblijos. Ir dar viena verta demesio Kingo mintis- ar daug gali padaryti zmogus, kad pasuktu laika atgal, kad atgautu sau brangius zmones. Pasirodo- viska.... Ir tai yra pats baisiausias dalykas, nes nebelieka jokiu ribu, o sirdies gilumoje mes visi esame tokie (na, gal dauguma musu :))
Mano asmenineje Kingo skaleje- 14 balu is 10 IMHO :)
Justinas 2001-06-25 12:01:28
O vat aš norėčiau paklausti - jeigu ši knyga _taip_ gąsdina žmones (nors mane tai išgąsdino filmas, knygos nesiryžau skaityti, br...), tai kam jos reikia? Ko siekia Kingas tomis baisybėmis? Ką ji duoda žmogui gero, naudingo?
Gintas 2001-06-25 13:49:56
Justinai - jei jau taip reikia "gero ir naudingo", tai si knyga ismoko bent jau nekisti nagu kur nereikia... :)
O siaip - kai jau apsispresi skaityti Kinga, tai pradek nuo sitos knygos.
shlyxtux 2001-06-25 13:51:04
Adrenalino, Justi, adrenalino! Ir palengvejima "fiu...kap yr gerai, kad gyvenime shito neboona" ;-)
O sheip jo, pritariu tiek Linai, tiek Tomui. Ishties viena geriausiu Kingo knygu, IMO, o dar ir filmas yra vienas ish l.retu pavykusiu ekranizaciju. "Oskara" Church'ui! >:-)
Tomas 2001-06-25 14:06:29
Va va, nekisti nagu kur nereikia ir susitaikyti su tuo, kas neisvengiama, t.y. mirtimi. Ir dar- nelysti prie senoviniu indenu zemiu, hau
shlyxtux 2001-06-25 15:07:15
Nu kaip chia pasakyti...man kazhkodel pasirode truputi kitaip. Kad jeigu jau 'senovines indenu zhemes' pasirinko tave sudirbti, tai niekur tu zhmogau, nedingsi, ispejines-neispejines taves pusiau draugishki vaiduokliai. Ir katinai ne vietoj gatve pereidines, ir sunkvezhimiai nei ish shio, nei ish to duos gazo palei tavo namus, ir kaimynai meshkos paslaugas darys, o kai paslaugos ish tikruju reikes, tai uzhmigs kur buve, kur nebuve...va taip. T.y., cituoju, "jei nemalonumas gali acitikti -- tai jis ir acitix". :)
Justinas 2001-06-25 15:40:47
Nagi skaitęs aš "biškutį" to Kingo, skaitęs. Alia vat man rodosi, kad daug daugiau adrenalino yra daug baisesnėse, ir, deja, daug realesnėse knygose. Pvz., "Juodoji komunizmo knyga","Kamino šešėlyje", o ir "Kaip tampa albinosais". Tad imho - bijok ne mirusių, bijok gyvųjų... Beje, filme herojus gi kasė ten į kapus artimuosius norėdamas prikelti. Ar knygoje irgi?
Kliaksa 2001-06-25 19:40:22
Dokumentikos negalima tiesiogiai lyginti su menine literatūra (filmais), - nei baisumo, nei gražumo atžvilgiu; kategorijos skirtingos.
Puikiai žinom, kad talentingas rašytojas sugebes taip aprašyti žiogelio kairiosios užpakalines blauzdos reumatą, kad bus daug liūdniau, nei pamačius per Žinias mirštančius iš bado narkomanų vaikus. Apskritai šitos 'žirklės' įdomus reiškinys; manau, svarbiausia yra apeliacijos kryptis: ar grynai į jausmus, ar į protą, realistinį suvokimą.
Aprašytas žmogus (ar šiaip herojus) mums darosi savas, pažįstamas - tai viena. [Juk pažįstamo žmogaus mirtis mus daug labiau sujaudina, nei nepažįstamo, o gal net 100 ar tūkstantį kartų daugiau nepažįstamų žmonių mirčių - nors žiūrint atsietai neturėtų būti skirtumo, koks žmogus miršta.] Taigi, lit. kūrinys mus ir veikėją padaro 'giminaičiais' (išlygų geriečiai-blogiečiai šįkart nedarysim). Antra, galbūt išsigandimo lygis priklauso būtent nuo patikėjimo, kiek tai gali paliesti kiekvieną iš mūsų; jei tai negresia, nebaisu ir pabijoti. Hm, vargu ar dar likusiuose Lietuvos kukurūzų laukuose mus gali užpulti sužvėrėję vaikučiai, o kapinėse - nemielaširdingos protėvių dvasios. Tuo tarpu tiek Justino paminėtos knygos, tiek ir daugybė kitų, kuriose aprašyti nusikaltimai žmonijai, - iš įvairiausių pusių, ne vien apie komunizmą ir nacizmą, - iki šiol liečia mus visus. Manau, kad smegenyse;) egzistuoja tam tikra apsauga, kuri užblokuoja mūsų gebėjimą iki galo baisėtis, įsigyventi į tokias knygas. Ir iki tokio lygio, kad jų visai skaityt nesinori:)).
Tyčiniai "siaubukai" kas kita. Ir apskritai, siaubas kažkodėl tik baisina, o ne liūdina - va dar vienas jo netikroviškumo įrodymas.
Tadas 2001-06-27 11:53:33
Aš tik norėčiau pareikšti savo subjektyvią nuomonę,kad bet kokiu atveju Kingui iki E.A.Po lygio priartėjimo,o ką jau kalbėt apie susilyginimą,nė nešviečia.
Marmlo 2001-06-28 21:46:45
Šaunuolis, Tadai !!! ne visi dar mes apsiėdę bestsellerių ir cheeseburgerių. Senokai skaityta knyga, bet kaip ir visuose SK kūrinukuose efektas vardan visko. jei jau megint rinktis kleksos pozhiuri - asmeninė žmogaus tragedija atskleista per mažai, kiti į apsakymą sudeda daugiau asmeniškumo nei SK i vieną romaną. Baisybės atleiskite irgi gal tik Austin Powers gerbėjus gali pabaidyti, acimenu cypaujantis didysis mažasis dievukas man sukėlė šypseną... Tokia literatūra pas mane turi etiketę "skaitalas" -- kai grįžti iš darbo ir nieko nenori matyt akyse, visai netgi nieko.
shlyxtux 2001-06-29 09:10:00
Marmlo, tai kur tavo knygu sarashas, a? IMHO, jeigu toks jau esi be galo gudras ir inteligentishkas, tai neturetum nusukineti pokalbio i kita puse. Na, o jei jau neturi *realiu* argumentu ('viskas sh...' pozhiurio rimtu argumentu nelaikau), tai tiesiog esi eilinis snobas su kambario temperaturos IQ.
Atleiskite uzh neypatingai mandagius zhodzhius, bet ash gerbiu tik tuos snobus, kurie savo snobizma moka pagristi. Na, o ko negerbiu, su tuo ir skaitytis nebutina... >:-)
Karena 2001-06-29 12:35:08
Marmlo neskaitė nei vienos SK knygos, jeigu taip rašo. Jis paprasčiausiai matė keletą SK ekranizacijų ir iš to susidarė nuomonę apie SK kūrybą. Pastebėjau, kad tokios nuomonės kaip Marmlo apie SK laikosi 90 proc. žmonių, neskaičiusių SK, ir tik 0,1 proc. žmonių, perskaičiusių nors vieną jo knygą iki galo (paprastai po to jie perskaito ir visas kitas).
Lina Krutulyte 2001-06-30 15:25:29
Justinai, be abejo, cia visai kitoks siaubas, nepanasus i komunizmus ir albinosus ne is tolo. Realus zmones - iskrypeliai ir siaubunai. Tokius sukurti Kingui lengviau nei du pirstus... :) Tai va, o apsieiti vien su normaliais sveikais zmonemis, pora keistu indenisku dievybiu ir ivaryti skaitytojui mirtina siauba ne kiekvienas rasytojas sugebetu. Adrenalinas yra gerai.
Alexis 2001-07-27 17:57:04
nelabai suprantu ginco esmes. kingas eilini karta irode savo isskirtinius sugebejimus. lyginti su kazkuo nereikia, nes kiekvienas rasytojas savotiskai nepakartojamas ir nepanasus i kita. na o si knyga, mano nuomone, ir as jos niekam nepersu, yra viena geriausiu!
Lina Krutulyte 2001-07-29 19:47:51
Alex, cia lyginamas siaubas literaturoje su siaubu tikroveje. Kad vyktu koks audringas gincas, apskritai nepastebejau.
Viliuke 2004-10-09 21:08:03
Niekad nemaniau,kad susizavesiu rasytoju,taip kaip susizavejau SK neisivaizduoju,kaip jis sugeba zodziais perteikti tokius dalykus,taip aiskiai issakyti savo mintis sudomindamas,tiesiog priversdamas,gilintis i tolimesnius knygos veikeju isgyvenimus ir dar sunkiau yra suprasti kad tai tik knyga,kad viso to nebuvo,kad taves ten nera,kad tu gyveni visai kitoki gyvenima,kad taves niekas negali uzburti,ir kad niekur negyvena ateiviai-zudikai,klaunai-zudikai ir pan.Mano manymu toks talentingas rasytojas gimsta karta per 100 metu ir man yra labai didele garbe skaityti jo knygas.
Vitalija 2004-10-10 11:14:12
Viliuke, sutinku su tavimi visu 100%. Iš tikrųjų Stephenas Kingas yra nuostabiausias pasaulio rašytojas.
jellyfish 2005-07-06 14:31:34
Beveik visas Kingo knygas skaiciau, bet kiek girdejau gyvuneliu kapines yra pati baisiausia, niuriausia, ziauriausia ir t.t o man jos skaityti neteko :"( gal zinote ar ji dar leidziama? Noreciau nusipirkti ja labai!(vilniuje)
Egle 2005-07-15 21:39:23
Labai fajna knyga.. Bet gaila.. Galas be pabaigos..;\ Taip noretusi suzinot kas ivyko weliau.. Beto.. Kingas visad rasho be pabaigu.. palieka tokia neuzbaigta minti.. ;) Labai myliu shy rashytoja, nes tik jo deka pamilau knygas..!
suodis 2005-08-12 08:15:53
:( bloga knyga. Po jos daugiau Kingo neskaitau ir neskaitysiu.
Remis nuo Gargzdu 2005-08-12 10:55:04
suodi, tai negi is 'siaubo karaliaus' tikejaisi lengvo meiles romano su holivudine gera pabaiga, kai visi apsikabina ir nubraukia dziaugsmo asara?
siaip, kad nemanytum, jog visose Kingo knygose palaidoti katiniukai sugrista, paskaityk 'Sirdys Atlantidoje'. tai kiek kitokio stiliaus knygute. gal nenuteiks taip niuriai.
Tourinoa 2005-08-16 20:32:25
Man styveno kingo knyga "Gyvuneliu kapines" dave aukletoja sako seip paskaitinek gal patix
Is tiesu tai knygu nemegau skaityti bet kai perskaiciau sia knyga man pakilo noras SK knygas perskaityti visas kiek teiravausi bibliotekose jo knygu nera..Na bet man tas rasytojas paliko dideli ispudi ir as nesigailiu kad paemu ish aukletojos ta knyga
ACIU AUKLETOJA!!!:)
dina 2005-11-29 12:45:07
seip tai yr nuostabi knyga:) ji ttokia uzwezanti... filmo nesu macius,bet lb noreciau pamatyt... beje, as ir sejp kingo fane, nes visos jo knygos tokios NEREALIOS ir NUOSTABIOS...
dutty 2006-04-05 06:43:14
Kas tas IMHO?? :(
Dzioba 2006-04-05 14:47:07
In My Humble Opinion - mano kuklia nuomone.
Keista, kad lietuviai nerašo MKN.
Skaitytojas 2007-08-26 15:19:50
E.A. Poe nebaisus, daugiau ir neturiu ka pasakyt
doomeris 2009-10-17 19:20:48

Kai skaiciau , labai jau ji mane trauke.Tikrau idomi, bei niuri. 8/10

Boo 2011-08-17 10:10:29

Esu mačiusi filmą, bet man jis pasirodė lėkštas, nutolęs nuo knygos, o knyga... Įtraukianti, įdomi, bet tikrai JOKIO siaubo joje neradau.

Indraja 2013-07-05 20:45:06

Rimta, liūdna, perspėjanti knyga, tačiau siaubinanti ar šiurpinanti nepasirodė. Žmogaus noras apgauti mirtį ir polinkis pasiduoti pagundoms - tikras, o siaubiniai elemantai visgi pernelyg akivaizdžiai nerealūs, tad ir įspūdį paliko labiau pirma, nei antra.

Skaityta.lt © 2001-2014. Visos teisės saugomos. Platinti puslapyje publikuojamas apžvalgas be skaityta.lt ir/arba autorių sutikimo NEETIŠKA IR NETEISĖTA. Dėl medžiagos panaudojimo rašykite el.paštu skaityta@skaityta.lt.