Stephen King, Peter Straub „TALISMANAS“

Autorius: Lina Krutulytė
Data: 2001-10-01

cover Apie knygą: Stephen King , Peter StraubTALISMAN
Leidykla: Viking (1984)

Kartą buvo du rašytojai. Jie rašė gerus siaubingus kūrinius, gyveno toli vienas nuo kito, skaitė vienas kito knygas ir pavydėjo vienas kitam talento. Vieną gražią dieną jie susitiko. Ir prasidėjo...

Iš to baisaus mandagumo jie labai stengėsi vienas kito neperspjauti, netaisyti ir apskritai nesikišti į vienas kito kūrybinį procesą. Be to, kiekvienas iš jų, kito giriamas, skyrė per mažai dėmesio tam, ką pats rašo. Didžiausią malonumą jiedu patyrė kopijuodami vienas kito stilių ir stengdamiesi kuo labiau patikti vienas kitam.

Sukūrė jie pabaisą, susiūtą iš mirusių (ir dvokiančių) gabaliukų, ir atgaivino ją, naudodamiesi savo, kaip populiarių rašinėtojų, galia. Kai pabaisa atmerkė akis ir pasirodė knygynuose, jie pradėjo klykti: "It's alive!" ir išsibėgiojo. Pamiršę savo sukurtą bjaurybę, jie toliau sau laimingai gyveno, kol neseniai vėl susitiko ir nutarė parašyti šlykštynei draugę - tęsinį. Tad laukite pasirodant "The Talisman II".

Bjauri, nyki, nuobodi bjaurastis yra "The Talisman". Pristatau ją jums dėl to, kad žinotumėte, kur nuveda rašytojų pernelyg mandagus bendradarbiavimas su pavydo priemaiša.

Apie siužetą: berniukas Džekas iš rytinės Valstijų pakrantės keliauja į vakarus. Ten, prie kito vandenyno, yra paslėptas Talismanas, kuris atgaivins Džeko mamytę, besivoliojančią ant mirties slenksčio. Savaime suprantama, nelaimingą talismaną jis tikrai parneš, tačiau iki nykaus happy endo dar teks ištverti 700 puslapių varginančios kelionės, perkrautos kuo kvailiausiais nuotykiais. Džekui padės silpnaprotis žmogus-vilkas iš kito pasaulio (kurio karalienė Laura DeLoessian, labai panaši į Džeko mamytę - o koks siurprizas! - irgi voliojasi ant mirties slenksčio).

Yra, tiesa, žmonių, kuriems Talismanas patinka. Norėčiau išgirsti, kuo. Stilius, kaip jau sakiau, beviltiškas. Nuobodžių teksto gabalų, kurių galėtų nebūti (ir nebūtų, jei Kingas būtų rašęs vienas), apie 60%. Atmosfera saldžiai riteriškai romantiška, blogiečiai siaubingai blogi ir be galo galingi. Geriečiai nukvaišę nuo savo gerumo, be to, aukoja savo gyvybes dėl tokio beprotiškai svarbaus asmens kaip Džeko mamytė.

Jokiu būdu neliepiu "Talismano" neskaityti. Jei bijote siaubo ir nemėgstate Kingo, gali atsitikti, kad knyga jums netgi patiks...

Įvertinimas: 6+

Komentarai

Tabita K. 2001-10-01 07:26:49
Gal nera jau taip blogai parasyta, bet vis delto, man si knyga irgi neitin patiko - Kingas stiprus tuose kuriniuose, kur vaizduoja realistini gyvenima, o ne ten, kur kuria pasakas. Nors yra viena isimtis - Drakono akys.
Justinas 2001-10-01 10:16:20
Gintui dėl "šlamšto" apžvelginėjimo: Liną dėl apžvalgų pastoviai spaudė redaktorius ir ji buvo priversta apžvelgti net ir tą Kingą, kuris jai nepatinka :) Bet, manau, iš dalies neigiamų recenzijų pasirodymas sukels tik daugiau gyvybės - juk ginčuose gimsta tiesa! cheche
shlyxtux 2001-10-01 10:36:55
Wat ash irgi pastebejau, kad gerb. Lina nemato skirtumo tarp savoku 'man nepatinka' ir 'shlamshtas'. O shitokia daltonizmo forma suveda i nieka Justinsko paskutini teigini, kad 'ginchuose gimsta tiesa' -- papraschiausiai, su zhmogum, turinchiu mineta savybe, rezultatyviai ir logishkai ginchytis nesigauna -- kas, beje, matosi kitose diskusijose apie King'o knygas.
Gintas 2001-10-01 11:00:29
Ginchuose gimsta tiesa...
P.S. Ginchuose su L.K. gimsta tik susierzinimas ir neigiamos emocijos... (Bent jau man taip kazkodel gaunasi...)
Ir dar zusta neikainojamos nervines lasteles...
O, kiek ju nuzudyta, sia apzvalga... O-o-o-o... :)
Gintas 2001-10-01 11:03:29
Atsargiai - VIRUSAS!!!
Atsiprasau - as atrodo taip pat uzsikreciau kategorizmu bei arogancija...
Daugiau taip nebus - garbes zodis... bliaunu
Redakcija 2001-10-01 11:39:54
Gintui: oficialus pasiūlymas parengti alternatyvią "Talismano" apžvalgą. :)
Gedas 2001-10-01 20:36:46
O Lina gal žiūri į diskusiją, kūkčioja ir ašaras brauko... Kam taip vargšę užsipuolėt? Visai nieko ta recenzija - šmaikščiai, šauniai parašyta.
Tomas 2001-10-02 06:33:42
Gedai- argi šmaikštu pasakyti, kad kieno nors motina "voliojasi ant mirties slenksčio". Jei atkreipei dėmesį, Linai Kingo herojai (ypač motinos) ne miršta, o "galuojasi" ir kitaip bjauriai dvesia. Tai tiek apie apžvalgininkės pagarbą vyresniems sunkiems ligoniams. O Talismano apžvalga nėra labai jau gera, nes vis išlenda Linos maksimalizmo ausys. Asmeniškai aš šiai knygai suraičiau aštuonetą, nors ir nelabai mėgstu Kingo (ir ne tik jo) pasakas. Ši nėra labai jau prasta, IMHO.
Gedas 2001-10-02 16:29:04
Hm,
nemanau, kad Lina turėjo galvoje kino nors motiną(gal jos paklauskim?;)), greičiau jau personažą. Taigi, išlenda tik nepagarba sunkiai besigaluojančiam motinos personažui - nedarykit iš Linos pabaisos - antimotininės...O žodis "galuojasi" nebūtinai reiškia dvesia, pvz., gali reikšti sunkiai kankinančiai miršta (arba - "niekaip nenustimpa"...;).
Lina Krutulyte 2001-10-02 20:34:09
Gedai, tu teisus. As gerbiu sunkiai sergancius etc, bet negerbiu prastai sukurtu ir nereikalingu personazu.
Del beviltisko stiliaus: butent. Man jis nepatinka. Kas cia keista? Apskritai, reikia atidziau paziureti i pati "Talismana", kad nurodyciau tiksliau. Nepyk, Gintai, bet ne dabar.
"Tipiskas heroju rinkinys pasakai". Blin. O kur mielas, galingas, protingas ir grazus pagrindinis teigiamas herojus?
Kaip konkreciai vyko ju bendradarbiavimo procesas, teko skaityti Kingo ir Straubo ispudzius. Is pradziu jie sukure siuzeta, t.y., nufantazavo toli i prieki, kad uztektu 5000psl teksto, o tada viska trumpino ir galiausiai rase pacia knyga: vienas priseda prie kompo, paraso siek tiek, o kitas ziuri per peti. Tada apsikeicia vietomis. Na ka gero gali parasyti tokiomis salygomis...
Tikrai nenoriu su niekuo gincytis del "Talismano". Kaip tik todel ir apzvalgele gavosi tokia kategoriska. Nuosirdziai nekenciu sitos knygos ir nenoriu nieko apie ja girdeti. O kam redaktorius norejo apzvalgos butent is manes, tai, manau, visiems jau aisku. Siulyciau kam nors, kam knyga patinka, parasyti normalia apzvalga ir gincytis paskui i sveikata.
shlyxtux 2001-10-03 06:54:46
O vat man tikrai klausimas pasistojo: uzh ka gerb. Redakcija gerb. Krutulytei tokia parshyste ishkrete, t.y. nekenchiama knyga liepe aprashyti?
Ar chia skaityta.lt turi per mazhai subjektyvumo, ar Redakcija -- per daug sadizmo? Ar, va, dar, versija -- pachiai Redakcijai knyga nepatiko, tai sumane ir kitus atgrasyti.
Taigi pagal ta pati principa, jei gerb. Redakcijai prireiz atgrasyti nuo liet. literatooros klasiku -- zhinot, i ka kreiptis.zaliux
Redakcija 2001-10-03 07:45:54
Redakcija ne tai, kad iškrėtė kiaulystę. Redakcija rado savo dėžutėje apžvalgą, apžvalga pasirodė įdomi (o Linos subjektyvus maksimalizmas - argi tai naujiena?), todėl ir buvo įdėta. Be to, Lina yra rezervavusi teisę į beveik visą Kingą. Pagaliau - kritiškas požiūris, argi tai problema? Nors pozicija, kad "SKAITYTA" kol kas neapžvelginės blogų knygų, bet gi žinojome, kad "Talismano" blogumas yra ginčytinas.
Gintas 2001-10-03 09:15:12
As, atrodo, jau atsiprasiau uz savo kategorizma... Nepyk, Lina, nenorejau taip taves uzsipulti - tiesiog taip isejo...
Man Talismanas labai patinka - todel ir puoliau i kvaila ginca... Pats apie ta knyga kazin ko pasakyt negaliu, bo reiktu atsiversti ir prisiminti... Bet bendras ispudis isliko. Tiesiog jis nesutampa su gerb. apzvalgininkes nuomone...
O shiaip - as uz taika visame pasaulyje... hm
Arunas 2002-08-01 11:15:45
Tikrai gera knyga (mano nuomone, viena geriausiu Kingo repertuare). Gaila, kad Talismane - 2 pasikeite rasymo stilius.
Lexis 2003-01-18 16:24:36
as aisq liabai atsiprasau, bet nesuprantu, kaip tokias apzvalgas galima talpinti. karstas toks ispudis, kad apzvalgininke (vardo neminesiu, jus ir taip ji puikiai zinote) jauciasi lygi S.Kingui ir galinti tyciotis is kurinio, kuris jai nepatiko, nesvarbu, kad sis romanas patiko simtams tukstanciu kitu S.K. gerbeju ir desimtis savaiciu nepaliko bestseleriu virsunes. tokios nevykusios apzvalgos skaityta.lt dar neteko skaityti. bad ir ta apzvalga parase zmogus, kuriam neva patinka S.K. zmogus nemoka ieskoti geru vietu, ten kur jam nesinori. as esu giliai pasipiktines net neziurint i tai, kad sia knyga ir pats neivertinciau geriausiais balais, bet tokia slykstyne parasyti... dar syki atsiprasau, bet man atrodo, kad apzvalgininke nera tokio auksto lygio, kad galetu tokias kritiskas apzvalgas rengti box
bangis 2003-01-18 20:55:02
Na, apzhvalgos visos - subjektyvios. Jos tam ir dedamos, kad galima butu su jomis ginchytis, irodineti, jog yra ne taip.
Suprantu jusu pasipiktinima, bet komentuokim knyga, galu gale - apzhvalga. O ne apzhvalgininka. Ok? :)
Lexis 2003-01-19 09:35:07
ne, ne ir dar syki ne! kaip galima komentuoti knyga, kai perskaitai tokia apzvalga (nors sito "sedevro" apzvalga tikrai nenoreciau vadinti, nes cia isdestyta ne knygos apzvalga, o tamstos apzvalgininkes simpatijos ir antipatijos)? po tokios apzvalgos as maziausiai galvoju apie knygos komentara, nes esu pasipiktines (ir labai stipriai). mano nuomone apzvalga turi buti kur kas objektyvesnis dalykas, nes ji parasyta ne kritikos specialisto, o paprasto megejo. subjektyviai nuomonei isreiksti yra skirtas komentaru skyrelis, kur ir gali buti pateikti panasus, o galbut ir bjauresni pasisakymai. apzvalginis straipsnis turi buti kitox, jis turi pazindinti skaitytoja su knyga, o ne tyciotis ir is knygos, ir is zmogaus, kuris ta apzvalga skaito. kuris zmogus, neskaites knygos ir pamates tokia apzvalga, susigundys siuo kuriniu?
mano nuomone apzvalga pasirinkta visiskai nevykusiai (akmenelis i redakcijos darza).
beje, man po tokios apzvalgos nebekilo noras skaityti kitas S.Kingo apzvalgas.
super-ego 2003-01-19 10:43:25
siaip ggyvenam berods atviroj visuomenej kur skirtingos nuomones toleruojamos, ir vadinti viena ar kita nuomone prastesne nepateikiant argumentu svelniai tariant zema.
Lexis 2003-01-19 11:05:48
man labai gaila, jei tu nesupratai, ka as norejau pasakyti :( vadinasi as don Kichotas, kuris bando kovoti pries malunus. as ne del to, kad netoleruoju ar del to, kad si nuomone yra kitokia, nei man patinka. as kalbu apie tai, kad cia yra apzvalginis straipsnis, kuris yra pateikiamas ne kaip apzvalga, o kaip kox pasityciojimas is kurinio. palygink dvi apzvalgas - sita ir Justino Zilinsko apzvalga pagal knyga "Zali". Justinas sako: "Nesupratau Taigi, negaliu sau leisti daryti jokių išvadų". visai kitox pateikimas. ar negalima buvo ir cia visko paprasciau padaryti, o ne issidirbineti?
bangis 2003-01-19 13:08:27
Ishnasha ish pagrindinio "SKAITYTA" puslapio:
"Tad čia rasite vis daugiau nedidelių visokiausių žanrų ir įvairaus naujumo KNYGŲ APŽVALGŲ. Be abejo, jos bus SUBJEKTYVIOS ir MĖGĖJIŠKOS - nesame literatūros kritikai, bet juk ir skaitytojams reikia tribūnos. Tad kiekvienam, netinginčiam parašyti šiek tiek ilgesnę perskaitytos knygos apžvalgą, čia atsiras vietos."
Apzhvalga parashyta - jai atsirado vietos. Taip pat, kaip ir Lexio komentarui.
Shiek tiek daugiau tolerancijos - ir viskas bus gerai. Man pachiam nepatinka si apzhvalga - apie tai jau rashiau (zr., ka sake Gintas :) )
Tai ir itikinkim komentaruose drauge kitus - kad "Talismana" ne tik verta, bet netgi butina skaityti :)
Lexis 2003-01-19 22:21:01
zmogu, perziurejusi sia apzvalga, bet neskaiciusi pacio kurinio, butu sunku itikinti perskaityti knyga :)
todel galeciau pasiulyti perskaityti "Talismana" vien todel, kad pakeisti ta labai nekoki ispudi, jeigu jums tox atsirado po apzvalgos!!!
bandysim buti tolerantiski :) , nors...
Pitbull 2003-06-25 12:07:13
IMHO man knyga nuostabi. Tiesiog geri, itraukiantys nuotykiai, fentezy, besimaisantis su siuolaikiniais JAV vaizdais. Zodziu, patiko(ir kazkodel visai nepastebejau as to pasibjauretino stiliaus). O madam Linos apzvalga pasirode na...hm... tiesiog iskrimnintai neargumentuota. Kazkodel visi rasytojus linke apzvelgti plokstumoje, nors siaip jie gali buti erdvines figuros. Tam, kurie Kinga nori visada matyti kaip siaubo karaliu, Amerikos realizmo zinova, pakraups pastebeje, jog jis sugeba rasyti ir KITOKIAS knygas. Kas IMHO ir atsitiko Linai. Juk Ziedu Valdova mazai kas peikia ar stumdo, nors jam irgi galima priskirti galingus baisius blogiukus ir gerus herojus. Taciau jei LOTR butu parases ar prisidejes rasant Kingas, IMHO Linos apzvalga butu panasi.

Man istikruju gaila, taciau kazkaip norisi apie apzvalga pasakyti ta, ka Lina pasake apie viena Hario Poterio apzvalga, gavusi internetine nuoroda. Zinoma, isbraukiant netolerantiskus, grubius asmens apibudinimus. I'm sorry...

Cia viskas IMHO.
shlyxtux 2003-08-14 20:35:46
Skaitau dabar 'Black House', 'Talismano' tesini. Diagnoze: nuobodu. Kaip ne Kingo rashyta.
Nors 'Hearts in Atlantis' irgi nuobodybe buvo...ech. Tikesimes, 'Dark Tower' tesinys tradicijos neprates.
Lina Krutulyte 2003-08-19 18:32:54
2 shlyxtux: o tau DT patinka?
shlyxtux 2003-08-25 10:44:13
Aha, labai patinka. Beje, apie "Nightmares&Dreamscapes" -- sakei, kad uzhsisakinejai? Keista, bo ash priesh pora menesiu ta knygute machiau Akademinej. Dar swarschiau, shita ar 'Everything's Eventual' pirkt. zaliux
Lina Krutulyte 2003-08-26 19:01:28
grrr. tuoj supyksiu. as tavo vietoj buciau jas abi nusipirkus :) abi turiu ir niekaip neissirinkciau, kuri labiau patinka.
o apie DT paklausiau todel, kad jo skaitymas zymiai padidina tolerancija likusiai Kingo fantasy. ta prasme, kad kai perskaitai DT, pamatai, kad visa kita Kingo fantasy yra su ta serija l.susijusi. tada pasidaro zymiai idomesnes ir tokios knygos kaip Insomnia, Rose Madder ir netgi Talismanas :)
shlyxtux 2003-08-27 08:07:12
Vienok ish visu ishvardintu knygu ash DT skaichiau paskutine, o 'Talismanas' su 'Rose' l. patiko. 'Insomnia' tai nuobodi, kaip tik nemigai gydyti. Jokie DT referencai chia nepades. zaliux
bangis 2003-08-27 08:21:16
Pati tu nuobodi :)
"Insomnia" viena ish geresniu Kingo knygu, IMHO :)
shlyxtux 2003-08-27 08:29:28
Zhinau, kad nuobodi :(
...beveik tiek pat, kiek 'Insomnia' piktasliezuvis
Lina Krutulyte 2003-09-03 01:13:38
bangie aplink save apsigraibyk pries kitus visaip vadindamas :P O Insomnia ir man buvo nuobodi, kol uz DT neuzsikabinau. Dabar turbut ir telefonu knyga skaityciau, jei ten Crimson King butu paminetas.
bangis 2003-09-03 05:13:38
...ir kodel ash "LM" Crimson King nepaminejau? :(
Lina Krutulyte 2003-09-06 15:10:14
nieko, uz tai rasydamas kita knyga gal prisiminsi :P
super-ego 2004-06-01 19:12:12
pasirodo ponas spielbergas prodiusuoja sitos knygos ekranizacija. ir kaip is holivudo laukt meno aukstumu kai kaikurie rezisieriai jau tris metus i prieki zino ka filmuos...
Bungy 2004-08-24 12:55:09
O man Talismanas labai patiko.Tik pabaiga prasta.
Marija 2004-08-26 14:00:43
Kazkada bandziau perskaityti visa Kinga. Bet ties "Talismanu" viskas uzsibaige - kazkaip pasirode per ilga jinai man, ir as jos taip ir neperskaiciau.
Bet perskaicius recenzija, vistiktai uzsimaniau grizti, ir si karta perskaityti iki galo:D
Tik si karta teks medzioti sia knyga bibliotekose. Gal nuskils;):D
barsa 2005-08-03 19:04:40
talismanas nerealus dalykas, man vienas geriausiu is SK kurybos, o LK - taip ir rasyk ne stilius beviltiskas, o - man nepatinka stilius, ir viskas bus aisku.
Jellyfish 2006-03-14 17:32:02
Nesutinku, talismanas (kaip ir jo antra dalis (juodas namas)) yra puikus abieju rasytoju darbas, beto daug Tamsiojo Boksto sasaju padaro ji idomesni (pvz. antroje knygoje: Karaliaus akis, spintuliai, pakalikai). Beto ruoskites sutikti "Talismanas III" nes Kingas ir Straubas oficialiai paskelbe, kad uzbaiks nuostabia trilogija. :)
aurimas 2006-03-14 18:45:38
Hmm sutinku Jellyifish :/. Beto man Talismanas patiko del "dvynuku" teorijos kuri yra svarbi romanuose Sirdys atlantidoje ir TB saulys (reikia tik moket ieskot ;))
shlyxtux 2006-03-15 09:09:20
Oi mamyyyyte, jau "Black House" buvo nuobodybe ir neidomybe, o per ta laika Kingas dar pasitreniravo sudirbdamas DT. Net bijau isivaizduoti, kokia bus paskutine "Talismano" knyga. 19_indifferent
kokosas 2006-03-16 07:45:27
WTF? Talismanas III? Nekantriai laukiu, tikekimes bus geresnis uz Juoda nama (man pirma dalis labiau patiko) :). Blogas ar geras vis vien bus verta paskaityt paskutine dali :)
viktorija 2006-04-06 08:42:51
Stephen king: I love Jack, there will be Talisman III for sure.

Peter Straub: Given the tendency of fantasy novels to parcel themselves out in units of three, it would be entirely reasonable to propose a third part to the Talisman series. After all, the first book is set more or less equally in this world and the Territories; the present book takes place mainly in this world; and the third could be set mostly in the Territories. There’s a nice balance in that structure. And, as we learn at the end of Black House, Jack Sawyer is going to be spending a great deal of time away from home.
Skaitytojas 2006-12-17 09:46:21
PAGALIAU!!! pagal talismana kuriamas mini-serialas
Skaityta.lt © 2001-2014. Visos teisės saugomos. Platinti puslapyje publikuojamas apžvalgas be skaityta.lt ir/arba autorių sutikimo NEETIŠKA IR NETEISĖTA. Dėl medžiagos panaudojimo rašykite el.paštu skaityta@skaityta.lt.