Stephen King „TAMSUSIS BOKŠTAS I: ŠAULYS“

Autorius: Lina Krutulytė
Data: 2002-07-22

cover Apie knygą: Stephen KingTAMSUSIS BOKŠTAS I: ŠAULYS
Leidykla: Eridanas (2000)
ISBN: 9986970563
Puslapių skaičius: 266

„Tamsusis bokštas" - serija iš kol kas keturių knygų. Kiekviena nauja knyga storesnė už prieš tai buvusią, o ciklo pabaiga dar toli. Autorius pats nežino, ar spės jį užbaigti, nes pradėjo ar tik ne 1970, o kiek mažai nuo tada teparašė. Tai vis tie „siaubiakai" laiką atima...

Knygos žanras - fantasy. Technologijų yra, netgi fantastinių, bet ir jos turi labai daug fantasy bruožų. Be mūsų „realaus" pasaulio neapsieita, bet jį pamatysime tik antrojoje „Bokšto" knygoje. Kadangi Bokštas - visų pasaulių Ašis, susitiksime ne vieną Kingo herojų iš kitų Kingo knygų. Sienos tarp pasaulių tirpsta...

Pagrindinis ir svarbiausias herojus šioje „Tamsiojo bokšto" dalyje - pasaulis, kuris seniai paliko už nugaros technologijų civilizaciją. Šis pasaulis tebevelka paskui save radioaktyvų šleifą, jo tamsiuose užkaboriuose gyvena mutantai, o piemenys aukoja avis Griausmavaldžiui Amoco ir garbina jo simbolį - benzino kolonėlę, kuri tebesipuikuoja mįslingu užrašu „Amoco. Lead free". Po kalnais driekiasi geležinkelio bėgiai, ir nepamirškime tų dviejų revolverių, kuriais taip puikiai šaudo gerasis knygos herojus Rolandas. Civilizacija čia buvo.

Pasitraukusi civilizacija ir beveik išnykusi žmonių rasė užleido vietą magijai, durims tarp pasaulių, praeities iškraipymams, laiko iškreivėjimui, lemčiai ka , demonams, ateities pranašavimui ir blogajam Bokšto sargui su juodais drabužiais, kuris sprunka nuo Šaulio per dykumą.

Gal keistai atrodo vizija, kad mūsų visata tėra dalis atomo, iš kurio sudarytas vystantis žolės stiebas, kažkodėl nudažytas purpurine spalva. Juokinga, ar ne? - ypač turint omenyje, kad tas pats žolės stiebas, nupieštas ant knygos viršelio, visai neatrodo įspūdingai. Tačiau šita purpurinė žolė auga aplink rožę, kuri yra rožė, kuri yra rožė: a rose is a rose is a rose . Tai yra, - maža nupiepusi rožė apleistoje aikštelėje tikriausiai yra Bokštas, kuriame kažkas sugedo (galbūt kapitono tiltelyje nebėra Dievo; šitą Šaulys Rolandas turėtų išsiaiškinti maždaug septintoje knygoje). Štai šiame Bokšte, visų pasaulių Ašyje, žūtbūtinai reikia kažką pataisyti: grąžinti pasauliui gyvybę, išnaikinti siaubingą magišką blogį, uždaryti bloga nešančias duris tarp pasaulių, o gal tiesiog įspirti miegančiam Dievui į minkštą vietą. Nežinia, nes ta dalis dar neparašyta. Tiesiog žinome, kad Ten, Bokšte, kažkas siaubingai sugedo.

Rolandas, herojus, besivejantis Bokšto sargą per dykumą, netruks užsitarnauti prastą reputaciją: dėl Bokšto jis aukoja viską, visų pirma - draugus, artimuosius, mylimus ir mylinčius žmones. Kvaištelėjęs dėl Bokšto, kaip ir mes, skaitytojai, kurie nesmerkiame Rolando, tik gailimės kiekvienos jo netekties, ir iš visų jėgų sergame už jo Misiją. Nesgi smalsu, koks ten velnias slepiasi Bokšte (gal rožei tiesiog trūksta pesticidų?).

Rolandas iš Gileado - paskutinis aristokratiškos profesijos atstovas, paskutinis Šaulys, žmogus, kuriam suteikta garbinga teisė nešioti šaunamuosius ginklus. Jo namuose, šimto pilių mieste, įvyko revoliucija, palikusi po savęs griuvėsius. Tačiau tai tik vienas iš ženklų, kad pati pasaulių esmė sugedo. Visų spalvų šviesa, kartu sudėta, sudaro baltą šviesą, tačiau Bokštas, esantis Dvylikos spalvų Ašimi, yra Tamsus, tiksliau, visiškai juodas. Akivaizdu, kad jis prisuktas klaidinga kryptimi, nes pasauliai stoja, džiūsta, gyvybė iš jų garuoja į niekur, įsigali puvimas ir visų rūšių smarvė. Štai paskutinis Šaulys ir keliauja į Bokštą pataisyti to, kas ten bebūtų blogai. Jį skatina eiti ne viltis: Rolandas turi per mažai vaizduotės, kad ko nors viltųsi. Visų karių karį veda pareiga, užsispyrimas ir pamišimas, kurie tėra tos pačios būsenos skirtingos stadijos.

Deja, „Šaulys" - knyga lyg ir be pabaigos, tą pripažįsta pats autorius, nors nelaikyčiau to trūkumu. Tad jei kam pasirodė, kad ši istorija - pusiau alegorinis fantomo vaikymasis, šviesa tunelio gale, kruvina auka dėl nesuprantamo tikslo... - nenusiminkite, „Šaulys" - tik pradžia, ir viskas taps aišku skaitant toliau. Netgi Rolandas nusileis truputį arčiau žemės, pamatysime jį ir kitų žmonių akimis, pasidarys įmanoma jį pamėgti kaip žmogų.

Laukiame, kuo baigsis, bet kol kas žada būti geriausias Kingo darbas

Komentarai

Don Simon 2002-07-22 07:21:54
Laaaaabai gera serija :)
Galima sakyti, kad tai vos ne kazkoks visu Kingo kuriniu apibendrinimas - knygoje yra visko, ne vien tradicinio kingizmo (ir tai yra gerai :) ). O Kingo fantasy tikrai veza. Tik nusipirkes Sauli perskaiciau du kartus is eiles, o po to jau nelabai ir skaiciavau :)
Laukiu nesulaukiu pratesimo.
Lina minejo, kad vinea ar dvi naujos dalys jau parasytos, taigi - greiciau, greiciau, greiciau jas tempkti Lietuvon!!! :)

Per geros knygos, kad sugebeciau apie jas ka nors daug pasakyti, isskyrus - nuostabu, kad jos yra.
Lina Krutulyte 2002-07-22 07:25:43
Don Simon: isleistos yra lygiai keturios DT dalys.
Parasytos ant popieriaus dvi naujos knygos ta ir reiskia, kad Kingas jas jau turi, bet kol kas dar nelaiko ju baigtomis, sutvarkytomis ir tinkamomis publikavimui. Isleisti Amerikoj jas ketinama tik kitu metu gale, tada ir lauksim, kol kas atitemps.
shlyxtux 2002-07-22 08:28:26
Pritariu D. Simon susizhavejimui, serija maniakishkai itraukianti. Na, ir tikiuosi nenumirti bent jau iki kitu metu galo.wounds
Lina Krutulyte 2002-07-22 11:12:16
Cia net ne pagyros serijai, o paprastas fakto konstatavimas: serija maniakiskai itraukianti. Mazdaug nuo antros knygos pradzios imho.
Gintas 2002-07-22 11:22:26
"Wizard and Glass" IV-oji "Tamsiojo Bokshto" ciklo knyga lapkrichio menesi turi pasirodyti ir lietuviu kalba.
Lina Krutulyte 2002-07-22 11:34:23
O koks bus lietuviskas pavadinimas? Populiariausias pavadinimas kol kas - Koldunas ir kristalas :)
Don Simon 2002-07-22 13:38:19
Lina: Greiciausiai taip ir pavadins, nevadinsi gi - "Raviolis ir kristalas" :)

Man tai daba l.smalsu kaip ten su tais zemaisiais zmonemis bus. Reik tiketis, kad Saulys atkersys uz Atlantidos sirdziu herojus. Kerstas, kerstas, kerstas... :)
Lina Krutulyte 2002-07-22 13:51:22
Visu pirma jis tures kersyti uz Kalos vilku suzalotus zmones (zr. 5 knygos izanga Kingo oficialiame puslapyje). Tai imho rimciau negu kazkokie zemi zmones, kuriuos jis galbut susitiks bokste ar jo prieigose. Nors gali buti, kad vilkai ir zemi zmones - tas pats.
Don Simon 2002-07-22 14:04:03
Reiks paskaityti ta izanga. Kaip ten bus su vilkais ir zemaisiais pamatysim (nors as manau, kad bus ir tie ir anie). As siaip is anksto dziaugiuosi atpazinimo jausmu - skirtingu istoriju susiejimu i viena. Na atrodo taip ir turetu buti, nes vis tik bokstas yra visa ko asis i kuri susieina visi keliai. Turiu vilties, kad gal dar sustiksim Toma (berods toks vyriskio vergaujancio zemiesiems vardas), nes asmeniskai man l.patiko tas herojus.
Gintas 2002-07-22 14:25:46
Pagal visas liet.k. taisykles pavadinti "Koldunas ir kristalas" nepavyx.
Belieka "Mesetis ir kristalas" :)
Don Simon 2002-07-22 14:29:34
Pala pala, o kaip "Virtinukas ir kristalas"?
shlyxtux 2002-07-22 14:49:30
Tai ka, ponai kalbinykai nesugalvojo kokio neishtariamo 4 zhodzhiu naujadaro kristalui pakeisti? Nu nu nu, draugai, aplaidzhiai dirbat savo destruktyvu darba...zaliux
Lina Krutulyte 2002-07-22 14:55:26
Ir apskritai ten stiklas, o ne kristalas.
Gintas 2002-07-22 15:33:52
Don Simon: virtinukas - tai mesetis be mesos :)
T.y. - su bulviu, varshkes, etc. idaru.
Ir vel mezgasi grazhi ir intelektuali diskusija apie knyga :)
bangis 2002-07-24 19:16:36
IMHO - "Dark Tower"'io jega atsiskleidzhia antrojoje knygoje "The Drawing of the Three". Bet zhinoma, kad pasimegaut - reik ish pradzhiu perskaityt "Shauli" :)
Lina Krutulyte 2002-07-24 19:21:11
Aha :) Kai tik prasidejo New Yorkas, tai buvo kaip grizti is Kingo kliedesiu i normalia Kingo kuryba :) Prie Kingo fantasy priprasti reikia... Mazdaug triju DT knygu imho.
shlyxtux 2002-07-25 06:08:55
O man prieshingai, siaubas kaip patiko tie kliedesiai. Be galo megstu knygas, kur veiksmas vyxta ne iki galo apibrezhtam pasaulyje, kur kai kas paaishkinama veixmo eigoje, bet ne viskas. zaliux
Lina Krutulyte 2002-07-25 06:19:41
Man Kingo kliedesiai, t.y. pasaulis, pradejo patikti tik antros knygos gale, kai jau mazdaug susiformavo galutinai :)
Pvz, dabar jau aisku, kad jame galima susitikti absoliuciai bet ka ir is bet kur. Pirmoje knygoje tas pasaulis atrode toks mazumele apleistas ir tuscias, kuriame kazin ar ka idomaus gali rasti. Svarbiausia, be gyvu tikru zmoniu. Antroje knygoje tas trukumas istaisomas labai ispudingai :)
DragonGirl 2003-07-19 13:57:42
Kinga kartais labai sunku suprasti - turi labai itemptai skaityti kad nepamestum galu. Bet skaityti verta verta verta!!!!!!!
Dr.Jackal 2003-08-08 10:21:29
Pirmos 3 knygos-puikios.Ketvirtos geriau neskaityti-laukia skaudus nusivylimas.:(
shlyxtux 2003-08-08 11:04:07
Skonio reikalas. Man, pvz., labai patiko. Kitokia nei pirmos 3, bet patiko.
bangis 2003-08-08 13:39:58
Man ketvirta labiausiai patiko. :)
Jei ketvirta chia vadinat kolduna ir kristala :)
shlyxtux 2003-08-08 15:33:52
Bent jau ash tai juos ir turejau omeny. O rudeni turi ir 5 pagaliau pasirodyti, varliooo! zaliux
Lina Krutulyte 2003-08-11 15:48:38
o kada bus paperbackai? jauciu, vel reikes laukti pora metu.
Raimondas the Last 2003-08-11 18:06:31
Ar kas nors skaitete perrasyta ir isplesta "Gunslinger" versija? Geresne, blogesne uz originala? Verta skaityti ar ne?
Lina Krutulyte 2003-08-12 09:10:41
jos paperbacko tikriausiai dar nera. tu ka siulai didele stora knyga uz simta babkiu pirkti?
Perrasytas Raimondas 2003-08-12 13:23:30
Paperback'as yra, bet nesakau, kad pigus:

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0452284694/ref=lpr_g_1/103-4916270-4420612?v=glance&s=books
shlyxtux 2003-08-12 17:47:24
Chia dar palyginti nebrangus. Reik tiketis, kad kada nors ateis ir Lietuvon. Gal net kartu su 'Wolves of Calla'. O shiaip gal kas zhino, ar labai shita versija ishplesta? Bo kiek teko skaityt paties Kingo pasisakyma apir 'The Stand' ishpletima, buvo toks pakankamai reikshmingas.
Lina Krutulyte 2003-08-12 18:26:40
"The Stand" buvo parasytas ilgas ir po to trumpinamas, kad butu labiau tinkamas rinkai. Po to Kinga apeme kurybinis isdidumas ir jis daugeli ismestu dalyku grazino i kurini.
O "Gunslingeri" jis, kiek supratau, perrase del to, kad jaunysteje buvo zioplas ir neteisingai isivaizdavo ta pasauli. Ten kalba nesiderina su dabartinemis DT knygomis ir t.t. Zodziu, padare nauja senatviska versija. As nesitikiu is jos nieko gero.
Beje, Kingas, uzbaiges DT, pareiske, kad atsistatydina. Kuriniu dar gali pasirodyti, bet ju nebebus tiek daug.
Anomi 2004-02-25 20:04:47
Knygu mugej pastebejau Kingo naujaja "Wolves of Calla". Kazkaip isleidimas labai jau Hario Poterio "epopejos" knyga primine... Net spalvotu paveixliuku per visa puslapi ideta :)! O siaip ir visa serija man nelabai patiko. Perskaiciau 2 pirmas knygas, daugiau nenorejau.
Gaila, kad Kingas isvis taip nuosirdziai isitrauke i sitos serijos tesima. Geriau jau kokiu nauju siaubo "sedevru" sukurtu. Mano nuomone, jis stipresnis siaubo, ne fantastikos srityje...
Siaubingas Raimondas 2004-02-25 21:14:29
As siaubo romanu nemegstu, o va "Tamsusis Bokstas" (pirmos dvi knygos - kitu dar neskaiciau) ir "Eyes of the Dragon" man labai patiko. hm
Valdas 2004-02-26 06:09:34
Man irgi "Saulys" labiausiai patikes Kingo kurinys...
V. 2004-02-26 10:47:42
"Insomnia" geresnis.
shlyxtux 2004-02-26 10:59:04
"Insomnia" IMHO vienas ish nuobodzhiausiu Kingo romanu. O DK rulija absoliuchiai! Nors shiaip "Vilkai" nuvyle, reik pasakyt. Palyginus su ankstesnemis dalimis.

O shiaip, kaip matau, del Kingo koorybos nuomones laaabai ishsiskiria. Nieko keisto, aishku, bo gi nemazhai zhmogus prirashe. zaliux
Anomi 2004-02-26 15:08:07
Va va, tik prirasyk ka gincytino, iskart kas nors atsilieps cheche! Gerai jau, nenervuosiu megeju...
P.S. Bent, aciu dievui, "kapines" atgijo 1liux.
Lina Krutulyte 2004-02-27 07:36:54
shlyxtux: Insomnia pasidaro daug geresne po to, kai perskaitai Dark Tower ir po to imi visose knygose ieskoti sasaju su ta serija. o tu ja visa skaitei?
shlyxtux 2004-02-27 08:27:55
Insomnia? Aha, bet priesh DT, o skaityt ish naujo 'Insomnia' nezhiauriai traukia. Nors gal reix pabandyt. zaliux
Anomi 2004-02-27 14:31:50
Skaiciau dali DT ir visa Insomnia, bet jokiu sasaju neatsimenu. Gal galetumet del idomumo biski primint?.. 11_confused
Lina Krutulyte 2004-02-27 14:54:45
Insomnijoj kalbama apie Toweri su daugeliu aukstu ir netgi apie kazkoki karaliu (ar as klystu?). seniai skaiciau. bet prisimenu, kad skaiciau, ieskodama DT uzuominu ir buvo l.smagu :)
Skleroznike Anomi 2004-02-27 17:15:35
Ai, vis tiek skleroze smegenis apsedus _bukas ! Tiek to...
Anomi 2004-03-05 13:45:11
Nu va, ir vel tylu ramu :( ... Gal ka naujo, idomaus zinot apie Kingo naujausius kurinius, ka dabar raso?..
Lina Krutulyte 2004-03-05 16:12:47
Uzbaige Dark Tower, siemet isleis paskutines 2 jo knygas. Anksciau zadejo neberasyti arba bent jau nepublikuoti, bet dabar vel apsigalvojo. Raso kaip rases, tik gerokai leciau, nes daugiau laiko skiria sheimai etc.
lox 2005-09-05 17:39:17
Tai gal kas jau perskaite ir visa serija (7)?
shlyxtux 2005-09-05 20:51:26
Perskaite.
ggfg 2005-11-27 06:33:39
Paskutines TB dalys (5,6,7) yra tragiskos. Jis net pats save isirase i knyga!
freddyss 2005-11-30 17:15:37
Skaičiau.Čia,kaip Šauliai atvažiavo į Kingo rančą..Jau kitą savaitę pirksiu paskutinę serijos knygą...Ech,paskutinę..O gal Kingas pratęs?
shlyxtux 2005-12-01 08:05:17
Fredyss, neprikarksėk! 21_irked
Gedas 2005-12-01 10:00:02
Che, imho, galėjo ir nepradėti...;)
freddyss 2005-12-01 15:40:02
Tipo,kaip neprikarksėk?
murmt 2005-12-14 20:45:25
shlyxtux> vai tu zini, kad marvelas komiksus pagal Dark towerį leis?:)
http://www.marvel.com/publishing/stories/showstory.htm?id=51
shlyxtux 2005-12-15 15:42:23
Marvelas? Nu ish paveiksliuku kol kas gan grazhu, bet kaip tai Marvelas man su kichu a la Spidermanas asocijuojasi...ech, gaila, kad ne Milleris ir ne Gaimanas paishys :(
freddyss 2005-12-15 15:48:29
Matėt,kaip gražiai T.B.saitas atrodo? http://www.stephenking.com/DarkTower/
Noriu paklausti,ar patiko S.K. ,,Sapnų gaudytojas''?(žinoma ,tik knyga,nes filmas..fe).
murmt 2005-12-15 16:52:08
Nu Gaimanas yra nupaišęs tik viršelį "Anansi Boys", o tekstas čia gi Kingo :) Manau, labai prastai nebus, Marvelas irgi ne tik Spydermenus leidžia.
shlyxtux 2005-12-16 09:49:57
Fredyss -- ne pati blogiausia Kingo knyga (shia garbe dalijasi paskutinis DT tomas perpus su Hearts in Atlantis), bet ir nieko baisiai gero.

Murmt, nu tadu gaila, kad ne tas dailinykas, kuris Gaimano tekstui abrozdelius pripaisho zaliux
freddyss 2005-12-16 13:19:39
O paskutinę TB knygą taip norisi perskaityti..Nors Vilkus,ir Siuzanos giesmę skaičiau iš inercijos.O Sapnų gaudytojas labai patiko-perskaičiau per dvi naktis..
Dar.Noriu visų atsiprašyti už savo išsiškokimus..Tikrai man gėda..Bandysiu pasikeisti...7_mad
shlyxtux 2005-12-16 14:28:41
Na nezhinau, pvz. man tai tavo "ishsishokimai" netrukdo. Gi visi i tema, apie knygas zaliux O kad kazhkur kartojiesi ar sena linka pateikei, tai niekur ner privaloma visa komentaru medi perskaityt priesh reishkiantis (niurgzliai-senbuviai, piktasliezuvis)

Tiesa, fredyss, kieta oda visgi patartina uzhsiaugint. Kartais chia vyksta shiokie ne tokie ginchai. ;)
freddyss 2005-12-19 20:29:10
shlyxtux,kaip vertini,,Beveik kaip Bjuikas?''
Dzioba 2005-12-20 07:47:16
Fredyss, tavo žiniai, knyga vadinasi "Iš Biuiko 8". Netikėk rusiškais pavadinimų perdariniais.
shlyxtux 2005-12-20 08:06:25
Fredyss, blogai vertinu. Nuobodi.
freddyss 2005-12-20 14:58:50
Tai tokio pavadinimo rus.kalba knygą ir skaičiau (bandžiau,tikriau ).Tikrai knyga nepatiko.Intriga yra,bet...Vienu metu pasivaideno,kad ką tai panašaus jaučiau( ne apie siužetą sakau,o apie knygos slaptą atmosferą)skaitydamas ,,Naktinį skrydį''.Kažkas B.ir pilotą sieja...Dar nepatiko Drakono akis.Irgi knyga be veido.
Dzioba 2005-12-20 15:12:03
Yra lietuviškai "Eridano" išleista. Pabandyk, gal patiks labiau.
freddyss 2005-12-20 18:36:23
Dzioba-čia apie Drakono akį?
Dzioba 2005-12-21 08:04:41
Dėl "Drakono akies" negarantuoju, bet "Iš Biuiko 8" tikrai išleista - 41-as Kingo knygų tomas.
Tabita 2005-12-22 07:23:27
Drakono akys - 33 tomas.
freddyss 2005-12-22 18:15:43
Grįžtant prie temso pavadinimo:).Daugelis sako,kad T.B.ciklo pirmosios dalys buvo super, o kitos(Wolwes of the Calla ir Song of Susannah) jau...hm,lievos.Įdomu,kuom tai argumentuojama?Aš irgi kreizėjau iš pirmųjų keturių..Kuom Vilkai ir Siuzi ( apie paskutinę TB nesakysiu,nes tik nusipirkau)taip pelnė visuomenės antipatiją?Pasižiurėjus iš kitos prizmės-TB tai yr tarsi vaikas.Kol anas mažas-jis įdomus,(TB,Trijų ..,Nevaisingos..,Šamanas...(verčiu iš rus.k.,nes tokias skaičiau),o kai suaugo(W.,S,) tai jau jis ne asmenybė,o pilka visuomenė?Pasižiurėjau iš kitos prizmės.Užsilenkiau po Vilkų..Bet,nusipirkau kitus tęsinius....Ko man trūksta.?Naivios vaikystės?Taipa..Aš morališkai užaugau su TB ciklu.,,Vaikystėje'' man buvo viskas spalvočiau.Aš tą prisimenu ir nenoriu priimti savo ,,suaugimo''. Tad, todėl ir pykstu ant savo ,suaugimo''ir pykstu ant tęsinių( bet pirksiu visus kitus tęsinius,jei jie kada tai išeis).Tai daba, po mano paniekos lieviems tęsiniams ,kaipa aš galiu niekinti TB ciklo tęsinį?(sakau ,,aš'', bet turiu omeny ir tuos,kas dar nepararegėjo.)Jei mes pykstam,kad Kingas...,ir perkam T.B.tęsinius,tai reiškia,kad mes patys išduodam save.Jei pvz.žmogus nepatinka,tai mes su juo stengiamės nekontaktuoti..Mano galva,kad TB ciklas yra tas vaikas,katrą užauginus reikia mylėti.Nes su jo užaugo ir TB skaitytojai (kam patinka senatvė?)
shlyxtux 2005-12-25 11:09:15
Oi fredyss, kaip protingai chia uzhraitei. ;) Bijau, kad su manim papraschiau: tarp "Koldūno ir kristalo" beigi "Vilkų" praėjo per mažai laiko, taigi jokios vaikystės nostalgijos. Tiesiog buvo neįdomu. "Vilkai", pvz, prasidėjo gerai, užsuko neblogą intrigą, kuri tačiau pūf ir subliuško pabaigoj -- bo kam sukti tokį paslapčių debesį aplink vilkus ir taip banaliai juos paaiškint? Nors palyginus su sekančiom knygom, "Vilkai" dar nieko. "Song of Sussanah", pvz, Kingas labai grubiai sugriauna ketvirtąją sieną (teatrinis terminas: taip vad. nematoma siena tarp žiūrovų ir scenos. Jeigu aktoriai išsiduoda, kad žino apie žiūrovus, dingsta tikroviškumo įspūdis ir nebeįdomu žiūrėt), įrašydamas save. Nu, o paskutinė knyga visai sucks, visiškai neišnaudotas vieno laaaabai įdomaus veikėjo potencialas, veiksmas skuba ir šokinėja...tiesa, pati pati pabaiga buvo pusė velnio, bet knygos trūkumų tai neatperka.
freddyss 2005-12-25 16:56:42
Nieko protingo..Šita tema buvo mano nuotaikos vaisius ir tiek.Gal teko matyti užvakar per Hystory canel filmą apie Kingą? O sakydamas ,,vaikystę;; turėjau omeny,kad ir pats Kingas naujai užaugo su Tb ciklu.Jei nematyčiau knygose jo vardo,drąsiai teigčiau,kad kiekviena knyga parašyta vis kito autoriaus.Nors pats Kingas teigia,kad TB pati jo mylimiausia knyga(ciklas).Dėl TB tęsinių,tai čia man jau labai keistai gavosi:atostogavau,ir neturėjau ką skaityti,tai Vilkai ir Siuzana labai šauniai skaitėsi..
Tiesa,Shlyxtux,ar atspėjai tą vos vos matomą mislę(paskutinėje knygoje,kai Džeikas,Kalagenas atėjo į Diksį Pig)...,,Skoldpada trenkėsį į raudoną kilimą,nusirito po staliuku(kaip [c]popierinis laivelis,kai kurie tikrai pamena,apie ką čia aš.''[/c](t.y.Kingas)..?Apie ką čia?Pagavai mintį?
shlyxtux 2005-12-25 20:00:44
Fredyss...leb chi, ai, blin. Kaledos, pasidekim ironija i shona -- skaichiau visa Kinga. To bish, visa including Bachmana. Dauguma knygu ne po viena karta. Tokiu boodu didzhiaja dauguma "apie ka chia" pagaunu. gigi
freddyss 2005-12-25 21:25:05
shlyxtux,o ar patinka filmai pagal S.K.darbus?
Tiesa,su Šventėm.Šalin diedą morozą-vivat snieguolėalauz
shlyxtux 2005-12-25 22:25:55
Fredyss, kaip kurie. "Pet Sematary" labai patiko, "Shining"...na, jei atriboti nuo Kingo knygos, gal ir nieko, bet kaip ekranizacija l. nepatiko, "Christine", "Dolores Claiborne" patiko, "Shawshank Redemption", "Carrie", "The Dead Zone" visai nieko, "The Stand" patiko apart pachios pabaigos, "Green Mile" bootu geriau be Tom Hanks, kurio labai nemegstu, "Misery" dar nemachiau, Graveyard Shift" yra shoodz, "Cujo" nedazhioorejau, "The Langoliers" ir trumpi filmukai ish "Tales from the Crypt" puse velnio, "Dreamcatcher" nemachiau ir tikiuosi nepamatysiu, kitu ekranizaciju nemachiau.

Su kaledom taipogi! zaliux
freddyss 2005-12-26 12:43:07
Dreamcatcher...Gerai,kad nematei,nes tai..Nerandu žodžių,kaip apibudinti ekranizaciją..Na,vyr,brolis turi tokį įsireiškimą,,pravalas''-tikrai atitinka Dreamcatcher filmui..Daba neturiu galimybės rasti,bet,ar Raudonos Rožės dvaras ne Kingo ekranizaciją?Gal kas žino?
Gedas 2005-12-26 13:28:41
Taip, R. Rožės dvaras Kingo kūrinio ekranizacija.
freddyss 2005-12-27 17:49:03
Na,kalbant apie Kingo ekranizacijas,man labai patiko ,, Šimtmečio Audra''.Labai ilgas filmas,bet peržiurėjau vienu prisėdimu.Reikalingi Daiktai, Rūkas irgi geri.O Gyvulių Kapinės(nors filmas vadinosi ,,Naminių gyvunėlių kapinės) teko matyti net du tęsinius.
Tabita 2005-12-28 12:05:10
"Švytėjimo" yra dvi ekranizacijos - prasta ir gera. Toje, kur gera, pagr. vaidmenį atlieka Džekas Nikolsonas. Tikra siaubo filmų klasika. Geriausi filmai pagal S. Kingą - "Šošenko atpirkimas" (arba "Atpirkimas Šošenko kalėjime") ir "Langoljerai". "Šošenko.." yra vienas geriausių filmų apskritai, tiek mano nuomone, tiek atsižvelgiant į žiūrovų vertinimus kad ir www.imdb.com. Visos kitos ekranizacijos man niekuo neįstrigo. Na, gal dar "Šimtmečio audra". Bet čia jau reikia rinktis: arba žiūrėt filmą, arba skaityt knygą, nes abiejų kartu yra per daug.
Tabita 2005-12-28 12:16:01
A, dar prisiminiau neblogą filmą - "Širdys Atlante".
freddyss 2005-12-28 14:48:04
Nusipirkau šiandien Mir Fantastiki,tai va ,žurnalo vertinimas(kalbu apie TB 7 knygą):
Siužetas:9
Pasaulis:10
Personažai:10
Stilius:9
Leidinio kokybė:8
vertimas:9
Gedas 2005-12-28 17:33:44
Centriniam pašte "Mir fantastiki" perki?
freddyss 2005-12-28 20:25:00
Ne.Kalvarijų turguje.Su Dvd disku jau 16 lit.Užsisakau ir atveža.Su paprastu cd dar pigiau.Geras žurnalas,a ne?
Tabita 2005-12-29 08:08:29
O kas tame DVD arba Cd būna?
shlyxtux 2005-12-29 09:23:10
Hm...panašu, kad tą turgų reiks aplankyt kada. Ech.
Kas dėl vertinimų, tai, paprastai kalbant, dėjau aš ant visokių žurnalų nuomonių, maniškės tai nepakeis. bee

Dėl filmų - "Šimtmečio audros" pirma perskaičiau novelizaciją, todėl žiūrėti buvo ne taip įdomu, bet na, visai nieko. "Needful things" irgi mačiau, šiaip sau. Ta knyga išvis sunkiai ekranizuojama, bo pagrindinis veiksmas vyksta personažų smegenainėse, ir linijinė ekranizacija pusės visko neparodo.

"Hearts in Atlantis" yra pati nuobodžiausia Kingo knyga ever. Nė už ką filmo nežiūrėsiu.
Tabita 2005-12-29 11:47:47
Bet filmas tai geras. Apsižliumbiau net. bliaunu (Hearts in Atlantis)
freddyss 2005-12-29 19:59:58
Dvd yra:ištraukos iš filmų,iš žaidimų(stalo ir PC),apie knygas .Žodžiu,viskas kas susiję su fantastika. Ypač daug rašo apie knygų naujienas.Naujame NF yra interviu su Valentinovu...Kitame bus su Strugackiu.O turgaus pliusas yra tas,kad ten atsiranda naujos knygos,katros keliauja tik ką ir Rusijos spaustuvių sandėlių..Jau ne kartą teko matyti pardavime knygą,katrą tik tik anonsuojama(jei neklystu,Paskutinė Sargyba jau vos ne pusė mėn.ten parduodama).
Dėl vertinimų.Teisingai,kiek galvų-tiek nuomonių.Man,pvz,nepatinka John Ringo,nors USa jis vos ne dievas..
Khe,khe..Nusipirkau ,,Hearts in Atlantis''.Pradėjau skaityti,ir labai patinka.Nežinau,kaip bus toliau,bet kolkas gerai skaitosi.Net nesitikėjau,ypač,kai tiek iš jūsų prisiklausiau apie šitą knygą...
shlyxtux 2005-12-30 07:48:40
>Net nesitikėjau,ypač,kai tiek iš jūsų prisiklausiau apie šitą knygą...

fredyss, va tau ir instant pavyzdys, kaip nereik pasitiket svetimom nuomonem zaliux


O shita zhurnala reikia uzhsiprenumeruot, ko gero, jei imanoma, bo i ta turgu tingu vazhinet.
freddyss 2005-12-30 16:37:41
Matai,atvažiavęs į turgų(šeštadieni) pamatysi paskutines knygų naujienas.Turiu aš visą šūsnį MF(berods,už du metus),tad jei kam anie reikalingi-galim tartis(derėtis,keistis,skolinti,nuomavoti,dalimis porceliuoti ir tt ir tt)issisiepes
freddyss 2006-01-08 17:45:50
Kas domisi S.Kingu:http://www.mirf.ru/news.php?act=one&id=2207
Radwilla 2006-01-16 14:49:19
jei kalbos del mir fantastiki ispardavimo rimtos, nurodyk koki adresiuka kur galima asmeniskai parasyti
freddyss 2006-01-17 17:44:21
Mc_Orlex@one.lt
mini 2006-05-18 08:52:22
Perskaiciau pirmas tris knygas ir mano nuomone 10/10 ;), bet pradejas ketvirta dali aptingau, perskaiciau daugiau nei puse, bet jokio idomumo :( kazkaip 4 dalis ir pati blogiausia kolkas, tikuosi likusios tamsiojo boksto knygos bus taip pat idomios kaip ir pirmos 3 ;)
bet kas 2006-05-18 09:56:07
Siaip norecia nesutarti su shlyxtux pasisakymu, kad ketvirta siena tarp ziurovu ir skaitytoju buvo nugriauta. Gal keistai skamba, bet pagalvok. Juk skaitytojai savo kuriniose bando pateikti toki pati pasalu koks jis yra is tikruju, bet jis sukuria pasauli be saves, jei knygoje paminetas busas tai gerai, o jei kingas tai ne? Jei vietoje kingo knygoje pasirodyti Dynas koonzas tai jau butu gerai? Spresk pats bet man tai sita vieta buvo viena is geriausiu per visa TB knygas ;). Juk ir seniai beveik visi skaitytojai zinojo, kad Stivis pats save isikis i knyga tai tik buvo klausimas, ar jis pasirodys bokste ar kazkur prie jo.
shlyxtux 2006-05-18 11:26:55
E...negaliu net prieštarauti, bo nieko nesupratau. leb
Simona 2006-05-19 08:44:22
O as tai supratau xi xi ;), ir manau jis teisus
ciccio 2006-06-09 09:07:40
Na, DT serija yra mani pati megiamiausia, karta prisedu sakityt ir neatsitraukiu tol, kol neperskaitau visos knygos. Radau internete visas 3 paskutines "Tamsiojo boksto" dalis (Kaljos Vilkai, Siuzanos daina ir TB-7)- tiesa rusu kalba, taciau baika. Dabar tai skaitysiu, skaitysiu, skaitysiu.
Tie, kas noretu is ineto parsipusti, metu linka (tikiuos ides)
http : // www . lib . ru /KING/ (be ytarpu tik)
O 7 dali jau nebeprisimenu is kur gavau. Lyg is kingclub.ru lyg dar is kazkur.
Vienzo - iekokite ir rasite ;)

O vat neseniai perskaiciau SK kurini "Likes gyvas". Na, pasakysiu vat ten tai kurinys, nvos nosies nepameciau is sleikstulio - pasakojimas paie tai, kaip zmogus islikes po laivo katastrog=fos, berods, is neturejimo ka valgyt, valgo pats save. Ispjaudinedamas is kuno daugiausia mesos turincias vietas (kojas, klubus, ausis, galu gale - nusikerta kaire ranka). Tiesa pasakius - kraupu ir siurpu iki nutirpimo.
hkl 2006-06-27 07:27:16
Dark tower IV tai tokia nuobodi buvo, kad nezinau ar verta skaityti toliau, jei cia dauguma sako, kad likusios 3 dalys nekokios :|
Skaitytojas 2007-02-01 16:33:33
"Laukiame, kuo baigsis, bet kol kas žada būti geriausias Kingo darbas"

Nu jau gal laikas pakeisti ta eilute? :)
Skaitytojas 2007-07-30 16:40:13
tai galit paskyt kiek daliu ir ar visos isleistos lietuviu kalba ir kaip kiekviena vadinasi? nes nebeaisku...
Lina Krutulytė 2007-08-06 08:19:42
Laikas butu pakeist pacia apzvalga - apzvelgt visa serija ar ka...
Fredyss 2007-08-14 16:52:44
Lina,gal jau skaitai/skaitei Lisey's Story?
Skaitytojas 2007-08-26 15:05:25
Kol Lina dar neatsake, as noriu pasakyt, kad tai vienintele Kingo knyga kuri man nepatiko :), ar jis neturi redaktorius, nes per pirmus 300 puslapiu niekas neivyksta, ir visa knyga nuobodi, galejo ir trumpa istorija is tokius padaryt. 3 puslapius i diena paskaitau ir daugiau nesugebu, nes ji neitraukia :)
offca 2007-08-26 16:26:35
'boksto' pradzia is tikro tokia nykoka, bet paskui veiksmas isivaziuoja. man ypac patiko 'siuzanos' dalis. turbut labiausiai uzvezes Kingo kurinys, is kurio supratau, kokio velnio jis vadinamas siu laiku Sekspyru.
Fredyss 2007-08-26 17:08:44
to Skaitytojas: man tas pats...
Turėk kantrybės, toliau bus siurprizų..Iškentėjai 300 puslapių-kentėk toliau, nes vėliau prasidės įdomumas, kai pradės aiškėti to rašytojo paslaptis. :)
Skaitytojas 2007-08-27 10:50:28
Fredyss, perskaiciau visa knyga kai rasiau ta posta, WTF jokiu siurprizu nera, kakalas cia, o ne romanas, visai nedomino manes Skoto praeitis, nes turejau kovoti su miegu, ir tas laiskas gale nieko gero neduoda, maniau isduos kokia paslapti, o ten tiesiog

spoiler

buvo parasyta, kad jis nuzude savo teva, bet juk jis jau minejo Lizei tai anksciau, nu ir viskas, kad cia per siuzetas jei pagrindinis blogietis yra kazkoks paprastas bandidelis, daug daugiau norejau suzinoti apie Long Boy, idomiausiaus veikejas tikriausiai buvo LOL :D. Zodziu tik trys vietos buvo idomios MAN, tai:

Norisas Ridzvikas (WOOHOO! jis grizo, gaila, kad knygoje kaip veikejas nedalyvavo).

Skoto ir Polo gyvenimas, tiksliau apie Polo isprotejima.

Ir ta vieta kai Lizei pradure papa :D muhahaha taip ir reik nuobodziai veikejai, kuri kas antram sakiny tik sako "baik prisiminti praeiti".
Fredyss 2007-08-28 16:37:40
Skaitytojas, kodėl nepaminėjai :kad Skotas mokėjo pasidaryti nematomas ir , kad jam žaibižkai gijo žaizdos?
Skaitytojas 2007-08-28 19:04:26
ehh, o ka cia minet :), ne viska atpasakojau, bet ar yra koks skirtumas? Na gerai galejo but nematomas ir gyjo zaizdos, ir? "Nemiga" taip pat prasidejo nuobodziai, bet po 200 puslapiu kai kietas senukas Ralfas praregejo, prasidejo idomybes, pradejo gaudyt tuos daktariukscius, pateko i zmogui neprieinamas vietas, i auru pasauli, bande sustabdyti kamikadze lektuve, ir net sutiko Crimson Kinga kuri visi puikiai zinome :). O Lizes istorijoje nieko taip ir neatsitinka, trenke su kastuvu kazkokiam valkatai ir viskas, nu zodziu, cia net ne siaubas, o jei as imu Kinga as noriu siaubo :)
Fredyss 2007-08-29 17:19:00
Gerai, padiskutuosime ,kai perskaitysiu knygą iki pabaigos :)
Skaitytojas 2007-08-29 17:54:00
dar neperskaites fredyss? Be reikalo spoilinau, bet nusiramink, nieko tikrai nepraziopsojai :)
Skaitytojas 2007-08-29 20:13:00
O man "Lizė" patiko. Ir kaip tik ne Long Boy'um ar Scoto sugebėjimais, bet pačia atmosfera. Kai bijai kažkokio psicho, nuo kurio nėra kaip apsiginti, negali su juo protingai pasikalbėti ir kažką įrodyti, kuris galbūt va dabar ten tamsiam kampe... Kadangi pati esu paranojikė truputį ir įsijaučiu į knygą, siaubo buvo daugiau nei reikia :)

murmt
Skaitytojas 2007-09-01 17:42:13
Cia ankstesnis skaitytojas, kuriam nepatiko lize, tai kitai noriu pasakyt, kad kituose kingo romanose siaubas daug didesnis, kad ir "Keliu siaubas traukia i siaure" va nuo tos butybes kuria matai paveiksle, o ji tave gaudo automobiliu, tikrai nepabegsi, o cia Lize svelniai tariant trenkta buvo, ne viena karta tas vagis bande su ja graziuoju, ir i telefona skambino ir pan. Poto, kai Lize nuejo prasyti pagalpos pas policija, veliau pati pradejo jos vengti, ir parase rasteli, kad tas vagis sugristu, nu zodziu protas, ir siuzetas = 0 :)
Skaitytojas 2007-09-02 08:10:52
Skaitytojau, kuriam nepatiko Lizė. Atvirai kalbant, nusipezėjai. Man, asmeniškai, "Lizės istorija" irgi nėra geriausias Kingo romanas, bet iš tokio tavo interpretavimo, matos, kad knygų skaityti nelabai moki. Vagis bandė susitarti gražiuoju - juokingiau nesugalvosi. Jis gi buvo psichopatas, ir Lizė kuo puikiausiai tai suprato. Žinojo, kad policija nepadės juo atsikratyti. Todėl turėjo pasikliauti tik savo jėgomis. Ech, ką aš čia aiškinu. Juk tai viso labo tėra šalutinė siužetinė linija. Esmė - vyro ir žmonos santykiuose. Beje, aprašydamas Skotą, Kingas kaip jokios kitose knygose turėjo omenyje save.
Skaitytojas 2007-09-02 17:13:03
Uoj daug knygu as skaiciau, ir mazai man nepatiko, o is Kingo tai tik sita knyga nepatiko, tada daugiau ir nieko neminesiu :), tiesiog nuobodu, tamstos man siaubo fanui patinka skaityt apie zmonos ir vyro santykius per 700 psl. Kaip kazkoks pigus meiles romanas. Bent jau Skotas atrode daug idomesnis uz Lize, ir jo gyvenimo istorija idomesne, jei knyga butu apie pati Skota (sakykim jo zmona jau 2 metus kape guli :D) tada tikriausiai dar idomu butu :)
Freddys 2007-11-30 18:30:07

Perskaitęs paskutinę TB ciklo knygą supratau, kad Rolandas ir yra tas Amžinas Žydas :)

Fredyss 2009-03-12 18:08:23

Ar teisybė, kad Lina Krutulytė

emigravo į ten ,kur niekas neskaito S.Kingo?Jėga

Fredyss 2009-04-04 02:42:23

Off-topic :

http://www.lrt.lt/news.php?strid=0&id=5171965

 

to Freddys 2007-11-30 18:30:07 2009-05-05 21:36:35

aciu uz bereikalinga spoila :/

Fredyss 2009-05-06 16:11:00

to nežiniukui :

 Už  aciu nemokomai net paukščiai neciulba..Iškištas liežuvis

fredziui 2010-05-11 11:19:01

nelabai suprantu ka cia pasakyt bandai :D

Fredyss 2010-05-13 07:09:36

Tiesiog nežinau ką ir pasakyti-kažkas prisijungė mano vardu ir primalė kažkokių nesąmonių...

Skaityta.lt © 2001-2014. Visos teisės saugomos. Platinti puslapyje publikuojamas apžvalgas be skaityta.lt ir/arba autorių sutikimo NEETIŠKA IR NETEISĖTA. Dėl medžiagos panaudojimo rašykite el.paštu skaityta@skaityta.lt.