Undinė Radzevičiūtė „STREKAZA ***“

Autorius: Justinas Žilinskas
Data: 2003-10-20

cover Apie knygą: Undinė RadzevičiūtėSTREKAZA ***
Leidykla: Tyto alba (2003)
ISBN: 9986162912

Šla odnaždy strekaza ble

Poprygunja kak koza ble

Muravej jei liapnul gadost'

Muravju tieper chana ble

Sakoma, nereikia tapatinti lyrinio herojaus su autoriumi. Tačiau įdomu, ar reikia tapatinti tą autorių, kuris kreipiasi į skaitytoją iš nugarėlės, ir patį autorių? Jeigu taip, tada Undinė Radzevičiūtė turėtų būti: a) "žertva" (žr. nuotrauką) b) "nerealiai pasikėlusi", nes tik toks žmogus gali jau nuo nugarėlės atvirai įžeidinėti savo senelį, lietuvių kalbą, kalbos komisiją, moteris, vyrus, proletarus. Žodžiu, po savą įžeidimą gali pasirinkti kiekvienas, kuris paėmė šią knygą į rankas ir paskaitė jos anonsą. Padariau mažytę apklausėlę - kam toks prisistatymas patiko. Niekam. Nejuokauju. Todėl nesijaučiu kaltas, taip trumpai ir grubiai įvertinęs ir autorę - ji to nusipelnė. Tačiau…

Kai kas net iš pasipiktinusių šios knygos, t.y. romano (che, vėl 97 psl. "romanas") anonsu ją visgi perskaitė. Ir parekomendavo kitiems, taip pat ir man. Tad aš irgi perskaičiau. Ir likau dar labiau nesupratęs autorės - kokio galo tokiais idiotiškais anonsavimais baidyti skaitytojus? Juk pats kūrinys - visai skaitomas, ir vienodai tinkamas ir vyrams, ir moterims, ir proletarams (kieno čia leksikoje dažniausias "jungtukas" "ble"?). Gerai, užteks burnoti. Dabar apie pačią knygą.

Gyvena pasaulyje tokia mizantropė, visiems (ir savo psichiatrui) linkusi tai pabrėžti. Gyvena ji, žinoma, Vilniuje, o jeigu gyveni Vilniuje, tai (privaloma tvarka) vieni tavo kaimynai turi būti žydai, o kiti - pvz., rusų karininkas su auksiniu dančiu. Tai pat pageidautina mokėti keletą kalbų - lenkų (ja galima sakyti visokias skaičiuotes, pvz., apie katinus: "A a a, koty dwa, szary bury obie dwa. Jeden szary, drugi bury i obiedwa szmuksz do dziury") . Na, o rusų kalbos mokėjimas - tai jau iš viso aksioma, o kadangi mizantropė dar ir šiuolaikinė, vadinasi, privaloma ir anglų. Tokiai poliglotei ir dar su tokiais kaimynais, matyt, ir leistina būti mizantropei - kalbėti išdidžiu tonu, gudriais posakiais (pvz., "Ištekėti - kaip patekti į dangų: arba išeina greitai ir savaime, arba reikia labai labai daug dirbti, - sakau. - Aš - ne darbo liaudis"), kruopščiai, nors ir lakoniškai registruoti savo kliedesius, sapnus, įžvalgas ir nuolatos " ostrit' " (liet. - šmaikštauti) - apie viską: gyvenimą, meilę, būtį in abstracto , politiką, visuomenę - na, tiesiog toks vaikčiojantis ironijos ir sarkazmo grynuolis, randantis ką pasakyti ir bendradarbiui, ir negrui iš Senegalo, ir apklausą vykdančiam policininkui. Atrodo, toks tonas ir požiūris turėtų "užknisti", tačiau, kaip bebūtų keista - ne. Galbūt todėl, kad daugelis pastebėjimų iš tiesų gana įdomūs ir net jeigu girdėti - kažkaip visai tinkamai įpinti. Na, ir nors herojė deklaruoja save mizantrope, tačiau net čia jai pritrūksta nuoseklumo (o gal tai ir yra kūrybinis užmanymas: "mizantropas - irgi žmogus", o gal net "mizantropas - tai tikrasis žmogus" ar "mizantropas - tai skamba išdidžiai"?) - tai parodo herojės santykių su ekskarininku Toporovu linija, turbūt vienintelis iš tiesų siužetinis elementas šiame "romane", į pabaigą net nusiritantis į tokį tramdomą jautrumą, gal net sentimentalumą, kurio fone visa mizantropija tampa tiesiog fake…

Kaip matote - sunku ką nors rišlaus pasakyti apie U. Radzevičiūtės kūrinį, bet, kartojuos, pradėjus skaityti mesti į šoną nesinori. Už tai ir ačiū autorei. Na, ir taip pat smagu, kad lietuviai negali iki galo išlikti mizantropais. Lyrikų tauta, blin.

Muravju teper chana ble

Mne pochimu to chandra ble

A Krylov davno už pomier i Krylovu chot by chny

Romanas, ble

Komentarai

Lina Krutulyte 2003-10-21 13:40:44
O nuotraukos su "zhertva" muskietininks kodel neidejai? Skaneris paspringo?
debesuota 2003-10-21 19:24:04
nu jo,man kazkaip irgi labai parupo,kaip ten ta zertva isrodo.o knyga tai gal ir reiks...
sampo 2003-10-21 20:24:15
Atrodo, kaip liatj (romano pirminis pavadinimas buvo "Srekaza liatj"). Įdomus veidas, sakyčiau. Kaip asfalto klojėjos. O knyga tai briedas. Tekstų atraižos.
judith 2003-10-22 07:56:00
kas yra liatj?
o dėl to, kad knyga - briedas, pilnai sutinku. Ir arogantiškas (kaip ir pati autorė)
sampo 2003-10-22 08:52:10
B-let, tas žodis reiškia, tik kad cenzūros filtras tokio nepraleidžia.
draugas: 2003-10-22 14:05:03
o man visai nieko pasirode 'SKAITALAS'..
kaip jau minejo pradejus i sali mesti nesinori..
Lina 2003-10-22 14:59:58
Klausyk, Žilinskai, gal tu ir rašyk toliau tą savo pseudofantastiką, a? Nu ne recenzija čia, nerecenzija, o paistalas kažkoks.
O knyga, beje verta dėmesio.
Justinas 2003-10-22 18:06:22
Lina, ačiū, kad leidi pray Beje, čia - ne recenzija, o subjektyvi apžvalga, o aš - ne kritikas, tik skaitytojas. Jeigu tamsta norėtumėte parašyti kitą - atsiųsk, visai smagu bus paskaityti.
sampo 2003-10-22 21:02:07
Man apžvalga patiko. Su nervu. Ir gerai, kad kažkas be jokių ten akademinės kritikos terminų pažvelgia į kūrinį.
begvine 2003-10-25 15:14:58
Tekstas knygos virselyje skirtas atbaidyti visokiem
pseudo ir kvazi humanistam ir altruistam.
sampo ir judith, deja, neatbaide. Nepasiseke.
O ir pati knyga ne apie mizantropija, o apie nuosriduma ir tikra artuma. Arba jo nebuvima.
Supras ne visi.
sampo 2003-10-26 01:06:40
Kas trukdo autorei taip rašyti, kad suprastų visi? Kai rašo saujelei "išrinktųjų", dažniausiai ir gaunasi "pseudo-kvazi" literatūra.
magda 2003-10-26 15:01:36
Cha, cha knyga man netgi labai patiko!! Tai ne koks eilinis veikalas "ziuriu i tave Lietuva ir verkiu" -Ironija lyg dar nieko i kapus nenuvare? O gal? Neveltui sakoma,kad Knyga pasisekusi, jei bent 2 is desimt perskaiciusiuju ras joje vertybe..autore rašydama taip, kad visi suprastu butu iskepusi dar viena eilini slamsta tinginciai mastyt( o gal ir nesugebanciai) visuomenei..
Justinas 2003-10-26 15:12:40
Vertybę? Mąstyti? Teiksitės juokauti? lol
magda 2003-10-26 17:27:30
mastantys vertybe ir juoke randa..Tai yra mano asmenine nuomone ir visai logiska, kad tu gali visa tai palaikyti viduramzio pabaigos renesansiskaja erezija, bet ar mane uz tai sudegins? ar as kentesiu septintajame rate?...nebent taip irasyta,
Justinas 2003-10-26 18:12:16
magda, tada pakreipkime klausimėlį taip: ką pozityvaus galima pasisemti iš "Strekazos"? Ar tai, kad savęs slėpimas po cinizmu ir ironija, kitų įžeidinėjimas yra kelias, kuriuo einama prie (arba po kuriuo slepiasi) tikras nuoširdumo? Ar viešas savo kompleksų demonstravimas - tai sąžininga kitų žmonių atžvilgiu? Kodėl daugelis laikomės tokios pozicijos - jeigu man gyventi blogai, tegul būna blogai ir visiems aplinkui, o jeigu jiems yra gerai - aš pasistengsiu padaryti, kad bent sugadinčiau jiems nuotaiką. Man rodos, būtent tokia "Strekazos" veikėjos pozicija. Ir nuoširdumas Toporovo atžvilgiu - tai tik egoistiška simpatija.
Tokie tad pasvarstymai. Tikiuosi, ant laužo ir manęs už juos niekas nenutemps wink
magdai 2003-10-26 20:57:42
Iš kokios palmės iškritai? Tingintys ir nesugebantys mąstyti išvis knygų neskaito.
magda 2003-10-26 22:05:28
Siais laikais altruistiniu santykiu ieskojimas visuomeneje - tai tik saujeles ( arba kvailiu) bandymas aptikti humanizmo pedsaku visame tame kapitalistiniame mesle. Deje visi ant nuosirdumo. Atvert sirdi jiems, supermarketo aukoms ir nuo placebo apsvaigusioms vaistines sieloms, yra per daug izulu ir nesazininga savo paties atzvilgiu. Sunaikins ir tuos, ne kazin kokius likusius taurius jausmus- geriau paciam spjaut ant visu ir pamirst motinos tereses amplua:egoizmas- visa ko pagrindas..Todel jei vis dar reikalauji nuosirdumo is kitu, tuo paciu ir is manes, neuzmirsk, zmogui uz visa ka svarbiausias savisaugos instinktas..
Nezinau, kaip cia man pavyko, ar patenkinau tavo smalsuma? O gal esu tik nykstanti Centrines Afrikos murzina negre, gimusi meslinais tarpupirsciais ir su palmes sakele bandau skelbti erzijas pasauliui.. :)
Justinas 2003-10-27 06:20:28
Magda, imho, toks požiūris ir gimdo tavo apibūdintą visuomenę :)
Lina Krutulyte 2003-10-27 07:03:12
Vis delto, Justinai, izeidineti autores del jos nuotraukos virselyje (imho) nereikejo. Jei tai graziausia jos nuotrauka, kokia ji turi, isivaizduok, kaip jai reiketu jaustis del to, kad isvadinai ja zertva.
Knygute super. Heroje Strekaza, nukandanti auksadanciui skruzdelinui galva, sukurta ir pavaizduota genialiai. Tokios alien personality dar niekur nemaciau!
Justinas 2003-10-27 07:08:42
O kaip man jaustis, kai nugarėlė įžūliai spjauna į pusę mano vertybių, a, Lina? 21_irked Pavadinkime tai "žodžio laisve" :)
Krista 2003-10-27 08:38:06
Nieks į tave "nespjaudys", kaip ir neįžeis, jei pats to neleisi, t.y. nepriimsi kito žodžių kaip įžeidimo..
Justinas 2003-10-27 09:09:09
Krista, o kaip tai priimti? :)
Todelcius 2003-10-27 09:17:55
Neskaityti tokių knygų...:)
shlyxtux 2003-10-27 10:54:28
Ech, magda tu magdute...kaip miela, kad shiam pasauly vis dar atsiranda tokiu idejiniu,naiviu, fainu romantikiu kaip tu hat
Justinas 2003-10-27 11:28:36
Beje, mane sudomino sąvoka "supermarketo auka". Kaip ją apibūdintume? 11_confused
Valdas 2003-10-27 11:31:31
Cia gal noreta ivardinti tuos, kurie serga apsipirkinejimo manija.
Lina Krutulyte 2003-10-27 11:45:16
Man nugarele panashi i apsaugini spygliuota kiauta. Kad visokie Justinai nelistu ir neskaitytu, kas viduje :)
O knygos apzvalgoje kalbeti apie autores nuotraukos grozi... Gal nelabai i tema, sakyciau? Kodel tada Kunderos knygu apzvalgose nieko nesakoma apie jo suraukta marmuze?
Del isizeidimo, Justinai, visai nieko gero yra 1. isizeisti, 2. atsakyti izeidimu. Galejai tiesiog susilaikyti nuo abieju veiksmu. Kodel pvz as neisizeidziau?
Ir kokio velnio keikti ipakavima, jei pats pripazisti, kad turinys neblogas? Zodzio laisve, aisku, gerai, bet yra ir kitu vertybiu, kurias reiketu saugoti atidziau :P
Justinas 2003-10-27 11:50:08
Što vižu - to poju, Linute labas

Beje, po mano langais stovi supermarketas, į kurį labai smagu nubėgti bet 8-24. Jis jaukus, šiltas, švarus ir tvarkingas. Jame yra kavinė, o šalia - knygų skyrius. Tas knygas galima imti, vartyti, skaityti ir pirkti. Turbūt esu supermarketo auka...
Klia 2003-10-27 11:54:53
na leiskite pasakyt, kad tai, kas ant nugarėlės, irgi yra parašyta autorės. taip, tai provokacija. bet jei ta provokacija skaitytojui atrodo neskoninga ir kvaila, jis turi visišką teisę tai pasakyti.
beje, dar norėčiau, kad kas nors man išverstų "pamirst motinos tereses amplua:egoizmas- visa ko pagrindas". gal galima sužinoti, gerb. magda, ką jūs įvardijate žodžiu 'amplua' šiame kontekste?..
Lina Krutulyte 2003-10-27 12:14:48
Klia: bet vadinti autore zhertva del isvaizdos vis tiek kiauliska ir negrazu :P As is apzvalgos kazkodel maniau, kad ji ten bus kraupiai issidaziusi ir issiviepusi, kad isgasdintu.
Klia 2003-10-27 14:06:29
matai, kiekvienas žmogus, kuris labai pučiasi, riečia nosį ir niekina viską, ką tik pasiekia, susilaukia kur kas priekabesnio aplinkinių žvilgsnio nei kiti. reakcija 'pasižiūrėk į save' yra visiškai natūrali; būtų keista manyti, kad tokia progresyvi panelė to nebūtų numačiusi. o jei taip, jos problemos. jeigu tai būtų asmuo, kuris nespjaudo ant kitų, o tiesiog yra nedailus, tikrai niekas nešnekėtų apie jo išvaizdą, kaip kad apie tavo minėto Kunderos. JŽ posakis nebuvo gražus, bet ar jis tikrai toks kraupiai nemandagus, kad reiktų apie tai šnekėti kelintą dieną, nesiimu spręsti. šiaip jau apie mandagumą čia reikėtų ne vienam papasakoti}:] pirštais nerodysim. taip kad gal baigiam:]
Lina Krutulyte 2003-10-27 14:27:41
As manau, kad tokios nerealios knygos apie nerealia vabzdiskos (dabar suabejojau, ar ziogas vabzdys. Klia, gal tu zinai?) asmenybes mergina neisheitu parasyti be l.daug mizantropijos autores galvoje, todel siuo atveju mizantropija ir priesiskumas aplinkai yra vertybes, kurias reiktu gerbti ar bent jau toleruoti. Tuo tarpu JZh ataka niekuo nepateisinama, nes jam mizantropija ir ziaurumas netinka prie veido (ir prie sito puslapio).

jei autore ant savo virselio pasirodo panasi i savo heroje Strekaza, tai Justinas ja uzsipuole kaip tikras Stekaziol :P negi butina atsakyti tuo paciu? be to, pasisaugok, Justinai, dabar ji tau nukas galva :)

Ka as norejau pasakyti, tai kad Strekazos ir jos autores mizantropija ir spygliai yra menines israiskos priemone, o Justinas turetu buti moksliskas ir objektyvus :P
Vis dar laikausi nuomones, kad kritika del isvaizdos yra l.nekorektiska. Deretu apsiriboti nemalonia autores/herojes asmenybe, jei jau taip niezti nagai.
To poksto apie Motina Terese as irgi nesupratau. Gal autore butu maloni ir pati paaiskintu?
Klia 2003-10-27 15:25:25
žioghas, aišku, vabzdys, tik žiogas ne 'strekoza', o 'kuznečik'. 'strekoza' - laumžirgis. aišku, pasakėčias galima versti įvairiai, o 'str. bl' aš neskaičiau, todėl dėl autorės rusų kalbos neišmanymo bambėt negalėčiau, nežinau, kaip ten tai pateikta. jei jau būti visai tiksliems, krylovas parašė 'strekoza' vietoj cikados, nes būtent šis vabzdys buvo pradinėje versijoje, ar ezopo, ar kokio ten dar gudročiaus. bet nežinojo, musėt, didysis nusiraši... e, pasakėtininkas kas tai per padaras:}
magda 2003-10-27 17:46:48
ta motina terese kaip ir gailestingoji samariete -suknistas ir nenaturalus musu visuomenes bandymas visur but sliksciai geriems ir nuosirdiems. Reklama, idiotiska holivudo produkcija, laizanti "ok sypsena" baigia praplaut smegenis, jei dar visai ju neisplove, tai kodel kam nors is to nepazvengus ir neisvadinus darbo liaudim ar marketo aukom? nieko nera linksmiau: matai pasaulio idiotiskuma ir, nepaisant to, kad esi jos strukturinis ingridientas(zydiskas ar pagamintas europoj), zvelgi ironiskai ir nesijaudindamas vemi pro balkona.
super-ego 2003-10-27 18:07:42
koks tai genijus pasake kad viskas priklauso nuo poziurio. ir sunku nepritarti jam. jei ziuresi i visus kaip i dideli (cenzuruotas zodis), neri nenori teks jaustis tokiu paciu. kiekvienam rinktis..nuo ko vemti
siaipsau 2003-10-27 19:59:01
Nezinau apie ka cia diskutuojat, bo skruzdelems niekad nejauciau simpatijos... Bet juodai uzkliuvo kazkieno cia is Jusu pasakyti zodziai: "Tingintys ir nesugebantys mąstyti išvis knygų neskaito." As knygu neskaitau... beveik... Kodel? Ogi nebutina perskaityti visu (ju ir nepajegsite), nebutina perskaityti didziosios daugumos (ir nereikia), nebutina perskaityti didziosios mazumos (nes tingisi) - uztenka perskaityti tas kuriu tau reikia - patikekit, ju nera daug. As netingiu skaityti, bet man tiesiog nesinori skaityti bet ko - tai labai didele prabanga, kaip ir nepaprastai didele prabanga kas vakara ziureti TV. Bet as esu Protingasis Zmogus ir mano proteviai Europoje isskerde neandartaliecius:)
Valdas 2003-10-28 08:10:22
Gerai čia užlankstei, siaipsau. :)
Lina Krutulyte 2003-10-28 08:13:32
nieko cia gero. as pvz ilgesni laika (menesi) be knygos praleidusi galiu kad ir Hari Poteri dukart is eiles perskaityti. o jei zmogui nereikia grozines literaturos, tai jam truksta l.svarbios smegenu dalies. bet siais humanizmo ir anti-evoliucijos laikais dar ne tokie issigimeliai isgyvena ir dauginasi.
shlyxtux 2003-10-28 08:16:24
Shiaipsau, o tu nepagalvojai, kad tavo proteviai kaip tik galejo booti kokie nors keli, ishsigelbeje nuo skerdyklos? kandus
Valdas 2003-10-28 08:30:08
Neužsipulkit siaipsau. :) Aš irgi prie geriausių knygų nespėju skaityti knygų, kurias noriu perskaityti, ką kalbėti apie visokias, kurios gal praplėstų akiratį.
Beje įdomus dalykas: kompiut. žaidimai irgi gali plėsti akiratį. Pvz. bežaizdžiant vieną žaidimą išsiaiškinau kas yra berods Ksenofontas (velnias, vardą vis tiek primiršau) ir ką reiškia žodis "anabazis" :)
Lina Krutulyte 2003-10-28 08:34:54
geriau skaityk enciklopedija ir tarptautiniu zodziu zodyna.
Valdas 2003-10-28 08:55:37
Bet skaityt enciklopediją neįdomu (kaip ir telefonų knygą) :)
Lina Krutulyte 2003-10-28 08:57:14
visai nieko, ypac kai is kompo istrini visus geimus :)
Klia 2003-10-28 11:21:53
magda, paaiškinsiu tau kaip protingas žmogus protingam. tavo sakinyje buvo visai neprotingai pavartotas žodis 'amplua', kuris labai protingą posakio prasmę kažkur pradangino. ir nereikia taip isteriškai užsiimti pozicijos 'visi aplink kvailiai analfabetai, reklamos aukos, siaurapročiai žmogeliai, negalintys suprasti pakylėtos dvasios eruditų', nes bijau, kad šiek tiek ne ten pataikei.
Valdas 2003-10-28 11:27:21
Oi ne, tokiam drastiškam gyvenimo pokyčiui aš dar nepasiruošęs... mastdai
Lina Krutulyte 2003-10-29 06:31:16
Klia: as manau, kad magda nenorejo pasakyti, kad egoizmas yra motinos tereses amplua, tiesiog per arti sudejo tuos du zodzius ir gavo priesinga savo zodziu reiksme. imho ji norejo pasakyti, kad reikia neapsimetineti motinomis teresemis ir pripazinti, kad esame egoistai: "spjaut ant visu ir pamirst motinos tereses amplua:egoizmas- visa ko pagrindas.." . siaip ar taip man nepatinka tai, kaip ji interpretuoja sita knyga. as manau, kad Strekaza yra virsh tokiu nieku kaip egoizmas.
Klia 2003-10-29 08:19:51
rrrrrrrrrrrr, na bent tu pasižiūrėk, ką reiškia žodis amplua;/
Lina Krutulyte 2003-10-29 08:47:53
Suglaudziu ausis ir is po stalo ziuriu i Alkona, nes nieko kito po ranka neturiu:
"role specialization - amplua"
Na ir? Specializavimasis, renkantis vaidmenis. Tipo, jei kokia primadona vadina tik tragiskus personazus. Ane? Na tai motinos Tereses amplua - ziauriai nesavanaudiski vaidmenys? Ar as klystu?
Klia 2003-10-29 12:49:59
"motinos tereses amplua: egoizmas - visa ko pagrindas". (c) magda

LK: "Na tai motinos Tereses amplua - ziauriai nesavanaudiski vaidmenys? Ar as klystu?"

o nesimato?:]

aš: magda pasakė "amplua" ("vaidmuo") vietoj kokio nors "moto". užmučijot 19_indifferent einu pati po stalu pasislėpsiu;/
Lina Krutulyte 2003-10-29 13:31:36
va kaip buna, kai zmones raso, kas uzplaukia, ir nesirupina, kaip juos supras.
bandau suprasti magda dar karta :)

"geriau paciam spjaut ant visu ir pamirst motinos tereses amplua:egoizmas- visa ko pagrindas.." (c) magda

bandomasis vertimas i lietuviu kalba:
"geriau spjaut ... ir pamirst... amplua"
toliau seka dvitaskis (":"), kuris tikriausiai reiskia "kodel geriau spjaut ir pamirst? todel, kad..."
..."egoizmas - visa ko pagrindas"
uff. o gal as blogai supratau, a, magda?

Klia: del moto ir amplua privalumu sioje frazeje gal tikrai nereikia gincytis. ir taip jau magdos nerupestingas plepejimas sukele daugiau bedos, nei buvo vertas...
numučyta Klia 2003-10-29 13:40:27
kokių dar privalumų, aš apie žodžio REIKŠMĘ. kuri čia NE Į TEMĄ.
Aiskin ir aiskink 2003-10-29 13:47:41
t.y. magdos motinai teresei priskirtas amplua, visiškai priešingas realybei - velionė šventoji ne tik buvo nesavanaudė, bet ir nesavanaudiškai bei pasiaukojančiai talkino varguoliams. Ar dabar jau aišku, Linute?
Varnalesha 2003-10-29 14:04:38
Aiskin ir vėl: taigi bliamba "egoizmas - visa ko pagrindas" kaip tik yra tai, kad priešinga motinos Teresės amplua. Vienoje frazės pusėje - Teresė, kitoje - nežinomas žmogus, priimantis Strekaza autorės požiūrį. Ar ne per daug įkibai, klia?
Lina Krutulyte 2003-10-29 14:08:47
aha, tik magda nesugebejo aiskiai pasakyti, ka galvoja, ir suvele viska taip, kad is pirmo (ir is penkiolikto) zvilgsnio panasu i priesinga dalyka. lyg ji megintu pasakyti, kad m.terese - savanaude, nors isigilinus ir isvertus i lietuviu, kaip as padariau, paaiskeja, kad ji tiesiog zioplai ir ne vietoje naudoja dvitaski.
Siaipsau 2003-10-29 19:15:18
Citata: "o jei zmogui nereikia grozines literaturos, tai jam truksta l.svarbios smegenu dalies."
Krutulyte, as tave puikiai pazystu, tad nekalbekim apie trukstamas smegenu dalis:) Beje manes tai nezeidzia. Bet visgi zmogui nereikia tiek daug kiek prispausdinama:)kam man reikia svetimu minciu, jei as pats ju turiu i valias:) Na, o jeigu reikia eksheno - as pasiziuriu Briuso Viliuso"nieko cia gero. as pvz ilgesni laika (menesi) be knygos praleidusi galiu kad ir Hari Poteri dukart is eiles perskaityti. o jei zmogui nereikia grozines literaturos, tai jam truksta l.svarbios smegenu dalies. bet siais humanizmo ir anti-evoliucijos laikais dar ne tokie issigimeliai isgyvena ir dauginasi:) O jeigu prisimint skruzdeles (apie ka ir tema:) - tai man paliko gilu rezi mano samoneje Skruzdeliuko Ferdos nuotykiai. Na, bet cia jau klasika ir neverta gal jos mineti - juolab, jog autorius buvo cekas:)
Citata:"bet siais humanizmo ir anti-evoliucijos laikais dar ne tokie issigimeliai isgyvena ir dauginasi." beje, kaip tai jauciu, jog ir esu butent toks nenaudelis, bet jau tamsrtelei karta prie vieno baro uz labai megstamus issokimus atsiprasinejai, gal nereiketu dar karta uzsipulti neandartaliecio, kurio bruozu turiu:) Beje apie juos nereikia sneketi blogai - manau jie kur kas labiau suprato skruzdeliu ir misko gyvenima nei Zmogus Protingasis arba dar iskilniau "Homo Sapiens" - na, bet tai jau lbai juokinga:)
Siaipsau 2003-10-29 19:18:34
Nu sorry, company, kaip tai ten pripainiojau visko - na bet atleiskit - as retai cia pas jus apsilankau:)Neapsiziurejau - tingiu taisyti padarytas klaidas. Beje, kai jas pasiziuri - jos zavios. Kaip ir moterys:) Kaip ir Krutulyte:)
Siaipsau 2003-10-29 19:38:47
Vo blin, tik dabar pastebejau, jog as netgi cituojamas:) Na, zodz, kaip ir visi kurie paima knyga i rankas - as irgi neskaitau izanginiu zodziu, nesidomiu pradiniais ineto puslapiais ir pan. Krutulyte labai domiuosi, bet cia tarp kitko:) - nes ji mergina. Beje, Justinai, perskaiciau tavo recenzija apie Strikaza... Nu sorry liaudie, bet taip isejo, jog tik dabar - pradedu nuo antro galo ( ne nuo to, bet...) Zodz, mane suintrigavai apie ta mizantrope Undine - kagi, jei tai tik 95 psl. kokio tai minciu srauto - paskaitysiu:) Avnuch i gera iseis. kaip andai, kadaise perskaiciau "Ziurkes" (cia ne apie plienines sneku:) - buvo neblogas.
Siaipsau 2003-10-29 19:42:02
Jauciu as tuoj busiu istrintas (a, ne Justinai?) bet dafai atidarom diskusija apie tai ka skaitem ir nuo ko uzkaifavom. Az pvz uzkaifavau nuo "Moters smelynuose". Ar kas nors jau rase recenzija?
Lina Krutulyte 2003-10-30 06:37:06
Cia diskusija apie knyga "Strekaza ble", o ne apie Kobo Abe'lio smeliuotas bobas.
Justinas 2003-10-30 07:24:48
Siaipsau, jei nori - parašyk. O diskusiją jeigu nori atidarinėti - atidarinėk prie neapžvelgtų knygų.
magda 2003-11-03 11:30:30
kartais interpretacija priveda prie beprotystės..
gie 2003-11-04 08:38:23
:)na ir pridiskutuota...:)

paskaiciau kelis lapus ir pasakiau - nea. Grubumo ir aplinkiniam gyvenime uztenka. Neskaitysiu visos.
Justinas 2003-11-04 09:10:48
Be reikalo, gie wink
jrg 2003-11-05 14:53:12
Perskaiciau viena karta mikliai - labai patiko. Vientisa, lakoniska, izvalgi. L. ispudingas veikejos paveiksas (turiu itarti - autores autoportetas), kai kur su dideliu emociniu kruviu, kai kur su svingu, stipri nuotaika (ta pati - bezizchobnost' atskiesta jautrumu, ironija, neissipildymu ir ko), nepamaciau joje dirbtinumo, pritemptu ar izeidzianciu dalyku. Zodziu liux. Antra karta skaiciau letai ir idemiai tam, kad pasidziaugciau tomis vietomis, kur su swingu irgi kad atrasciau pakavotas / praleistas skaitant mikliai vietas.
Gedas 2003-11-06 07:54:05
"Bet as esu Protingasis Zmogus ir mano proteviai Europoje isskerde neandartaliecius"

Vargu bau - šie veikiau patys išmirė dėl pakitusių salygų/nesugebėjimo prisitaikyti prie jų. Kiek domėjausi neandertaliečiais - jie buvo ypač fiziškai galingi, puikūs ir ištvermingi medžiotojai (maitindavosi išskirtinai mėsa - tam kasdien sukardavo didžiulius atstumus, kai Protingieji Žmonės daug nesivargindami paknaisiodavo ir šakneles), tad tiesioginėse fizinėse grumtynėse pranašumas būtų ne žmonių pusėje.
Lina Krutulyte 2003-11-06 10:21:30
O as skaiciau versija, kad neandertalieciai is tikruju isliko Europos pakrastyje ir irgi tapo Protingais Zmonemis, bet ju genai mazumele skiriasi ir tai puikiai matosi - visi "ryzhi" strazdanoti rausvaodziai zmones yra neandertalieciu palikuonys :P
Indraja 2003-11-07 08:54:37
O aš skaičiau, kad bent jau dabar manoma, jog neandertaliečiai neįnešė genetinio indėlio į dabartinę Europos populiaciją (remiamasi DNR sekų palyginimu - ją kartais pasiseka išskirt net iš X0 000 senumo kaulų). O "ryžumas" siejamas tiesiog su vieno geno mutacijom.
ieva 2003-11-10 12:40:41
man knyga pretenzinga kaip ir pati autore, pinigu gaila tokiai knygai (knygyne skaiciau tai sutaupiau zaliux)
Oksimoronofilija 2003-11-14 03:28:28
Justinas Zilinskas driso teigti, kad niekam nepatiko autores prisistatymas ant knygos virselio.

Cia atejau as, intelektualiai pretenzingu niku, ir tariau: Veto!

Dauguma supranta mandagumo ir buvimo maloniu ritualus, o jei jau supranta, tai lyg ir turetu nekreipti i juos demesio. Velniaszin kodel i juokavima mandagumo ritualu dekonstrukcijomis visi reaguoja labai jautriai.

Be to, kai visi ziuri krepsini, taip smagu buti uzkietejusiu kerlingistu. Oj, paaiskinsiu- kai visi tokie malonus, nieko nera maloniau nei buti arogantisku.

Ne, as ne Ugne. Bet jos personaza beveik isimylejau (tai rodo mano islavinta ir rafinuota literaturini skoni).
Oksimoronofilija 2003-11-14 04:03:05
Kai as paskaitau Linos Krutulytes pasisakymus, man labai norisi tiketi, kad ji tycia daro TAI:

Citatos pradzia.

bandomasis vertimas i lietuviu kalba:
"geriau spjaut ... ir pamirst... amplua"
toliau seka dvitaskis (":"), kuris tikriausiai reiskia "kodel geriau spjaut ir pamirst? todel, kad..."
..."egoizmas - visa ko pagrindas"
uff. o gal as blogai supratau, a, magda?

Klia: del moto ir amplua privalumu sioje frazeje gal tikrai nereikia gincytis. ir taip jau magdos nerupestingas plepejimas sukele daugiau bedos, nei buvo vertas...

Citatos pabaiga.

Du kableliai mano pirmame sakinyje simbolizuoja asaras.
Lina Krutulyte 2003-11-14 06:53:35
whaddeva.
kita karta rasyk suprantamai, tada galesim gincytis.
kablelis mano sakinyje simbolizuoja istiesta vidurini pirsta.
Oksimoronofilija 2003-11-14 07:00:20
Krutulyte, jus stilistiskai neisprususi. Fe.
Lina Krutulyte 2003-11-14 07:09:42
aha, as ne filologe, as teisininke. ir is viso, atsikabink ir diskutuok apie knyga, nes tuoj Redakcija isikish :P
Oksimoronofilija 2003-11-14 07:19:02
Teisininke? Kaip pasakyta ant vieno T-Shirto: W.Shakespeare (toks dailininkas): "At first- kill all the lawyers".

Redakcija? Autoritetai tik vergams.

Knyga? As skaitau tik sveriamas. Ir jau pasakiau, kad arogancija yra sveikintinas dalykas. Reflektuota (ziur.zodyna) arogancija.
Justinas 2003-11-14 07:20:06
Oksimoronofilija, Justinas Žilinskas teigė, kad \b{nė vienam iš jo pažįstamų}, kuriems buvo į rankas pakliuvusi ši knyga, pristatymas nepatiko, o ne abstrakčiai "visiems".
Redakcija 2003-11-14 10:32:27
Tamstų plepalai perkelti į atitinkamą giją. O jeigu toliau tęsis - pradėsiu trynimą
Ouais 2004-01-08 10:52:47
Pristatymas kitoj virselio pusej manes visiskai neuzgavo, atvirksciai, labai linksmai nuteike, ir kas tarp virseliu ir net autores nuotrauka - patiko. Nesiimsiu cia analizuoti kodel ir kaip, bet skaitydama turejau dideli malonuma.
Misantrophos 2004-01-17 07:26:36
Ish biauraus anciuko paprastai ishauga
biaurioji antis.
Harpija 2004-01-17 14:37:47
Piarshcikai nuskandino kelta Esonija,uztat
Titanikas tiek pynygo surinko.
Undine ishleido Strekaza,o uzh pusmecio
strekoza pas Borisoff rado.
?
Man tai yr knyga labai,ir autore labai.
Labai labai labai.
Morka 2004-01-17 14:50:54
Paieshkojau zmogaus tokiu vardu.
Radau viena mot. -tai chi chuan instruktore
Vilniui.
Bet ,kad muset ne ta.
Redakcija 2004-01-26 19:34:28
Dvi žinutės (autoriai - strekoza ir Barux) buvo pašalintos kaip nesusijusios su knyga.
xxxxx 2004-03-12 19:36:13
Rašyti galima apie viską, svarbu, kaip tai darai. "Strekaza" parasyta puikiai. Skaitytojams: skaitant tikrai nebūtina visą laiką identifikuotis su autore ir piktintis netikėtomis autorės pažiūromis...
O anotacija ant nugarėlės, pritariu, tikrai buvo parinkta netinkamai.
nautilus 2004-05-28 19:17:56
tikrai verta demesio knyga, ypac patraukia savo originalumu. rekomenduoju.
Lina Krutulyte 2004-05-31 07:26:55
as jau 3 kartus perskaiciau. skaityciau dar karta, bet draugei paskolinau :)
Despo 2004-06-15 23:16:58
Nu tikrai malonu paskaityti tuos jusu komentarus, taciau kaip bebutu gaila knyga skaityti nepalyginamai maloniau:)
Lina Krutulyte 2006-06-08 08:12:48
Hmm velnias, eisiu ieskot tos drauges, kuriai Strekoza paskolinau. Neatsimenu kuriai. Blyn.
O knyga afigiena!
Aivach! 2006-07-03 20:07:59
A a a, kotki dwa, szare bure obydwa...
Shim Gong 2006-07-10 07:42:43
Buvau sutikęs tą mizantropę asmeniškai, ne kartą. Iš tikro ji stengiasi vengti artimų kontaktų (tiek prisilietimų, tiek dalinimosi gyvenimo įspūdžiais).

Man tačiau, kaip pačiam kilusiam iš etniškai dvejopos aplinkos ir nuo mažumės kalbėjusio dvejomis kalbomis (rus./liet.) bei judėjusio iš kart keliose vertybių sistemose (vienoje pusėje -- Krevės "Dainavos senų žmonių padavimai", Vienuolio "Kryžkelės" ir pan., o kitoje -- Majakovskio "Čto takoe charašo", Nosovo "Neznajka" etc.), ši knyga yra labai artima bei maloni.

Esu ir pats sudėjęs autoterapijos sumetimais šiokią tokia šitos etninės bei vertybinės šizofrenijos tuštumą garbinančią mantrą, kurios nebijosiu čia pateikti (visų, kurių išprusintas skonis bus įžeistas, prašau nuolankiai atleisti -- žiūrėkite į tai kaip į potraumatinio streso sindromo, sukelto bilingvizmo, bi-etnizmo bei reliatyvistinio kosmopolitizmo, apraišką, t.y. kaip į medicinos mokslui įdomų faktą):

A-I B-L-E-T N-A-X-U-I N-I-X-U-Y-A,
K-U-R-W-A N-A-X-U-I B-L-E-T P-I-Z-D-A!

Šios mantros primygtinai rekomenduoju nevartoti kitur, nei būtinų sanitarinių reikmių vietose bei didelių statybų aikštelėse. Tarti reikia iš lėto ir košiant kiekvieną garsą pro dantis, pageidautina.

Tai tiek. Dar kartą apgailestauju, jei sugadinsiu kam pusryčius/priešpiečius/vakarienę.

Te išsivaduojame mes visi nuo lipnių autokratinio proto pančių bei tepradžiuginame tuo visą juntantčią gyvybę visatoje!

Lenkiuosi -- Šim Gong GSN
Lina Krutulyte 2006-07-12 16:00:25
Stipri mantra. Bet itariu, kad ja Red. iscenzuruos is cia :)
Shim Gong 2006-07-13 19:03:53
Labai noriu tiketi, kad bent Klia spės perskaityti, kol dar neištrinta :)
Klia 2006-07-14 04:45:05
aš tai neapsimetinsiu, kad manau, jog tai mantra. kai vakystėj supykdavau, irgi rusiškų keiksmažodžių virtinėlę susakydavau. na ir ką, čia dabar turėčiau viešai cituoti? man rodos, čia ne sugadint kam nors apetitą galima, o tik parodyti savo narcizišką nebrendukiškumą:] rodos, kai kam saviraiška prasideda ir baigiasi ties tuo;)
Shim Gong 2006-07-14 05:59:27
Kaip jau sakiau, Klia, man didziai suprantamas Tavo nepasitenkinimas ir nepritarimas. Betgi taip, narcizmas, kaip sake viena protinga moteris, yra neisvengiama asmenybes raidos stadija :]. Jei nori kokio imantraus vakarietisko termino, del kuriuo galetum rimtai pasigincyti, pasiulyciau Jungo nukalta "individuacija".

Pakartosiu -- man didziai suprantama tiek "Strekazos" autore, tiek pati "Strekaza". Man malonu, kad manieji eksperimentai su baroko kvailybemis ir rytietisku kvazi-religingumu Tau kelia, kaip sakytu Aristotelis, stipria "teiseto pasipiktinimo" reakcija. Tai reiskia, kad nesi abejinga gimtojo zodzio groziui, lankstumui, bei berods, jo ekonomiskuimui (kas visai nebudinga barokiniams/narcistiniams stiliams :)).

Taciau, kazkiek deguto meduje turi buti, idant euro-gyvenimas galutinai neapsalstu ;), stai ir leiskime pabuti tais tamsios substancijos saukstais viens kito vaizduotes statinese. Didziai verta ir teisinga, o be to -- visai praktiska.

Vobszczem -- do zobaczenia! :)
Lina Krutulytė 2006-08-04 11:47:20
Mizantropija valdo, todel ir as suprantu knygos heroje (autores nepazistu, bet respectas jai vis tiek). As jau seniai galvoju, kad zmoniu pasaulyje per daug.
Bet priesingai nei Shim Gong, as noreciau pasiulyti susilaikyti nuo jau esanciu zmoniu uzknisinejimo ar kitokio naikinimo. Gal tiesiog reiketu mazesniais tempais gaminti naujus zmones...
Martyna 2010-10-05 14:16:48

Autore pazistu, vertinu jos talenta. Tik jos rasliava yra ne placiosioms masems, deja.

Skaityta.lt © 2001-2014. Visos teisės saugomos. Platinti puslapyje publikuojamas apžvalgas be skaityta.lt ir/arba autorių sutikimo NEETIŠKA IR NETEISĖTA. Dėl medžiagos panaudojimo rašykite el.paštu skaityta@skaityta.lt.