Ursula K. Le Guin „ATUANO KAPAI“

Autorius: Ramunė Urmulevičiūtė
Data: 2002-04-03

cover Apie knygą: Ursula K. Le GuinATUANO KAPAI
Leidykla: Eridanas (2002)
ISBN: 9955100206

1992 - aisiais pateko man į rankas plonytė knygelė - "Žemjūrės burtininkas", kurią perskaichiau vienu ypu, likau lengvai svaigtelėjusi ir tik labai buvo pikta ir liūdna žinoti, kad tęsinys į rankas nukris kada nors negreit, o juk taip įtraukė Gedo nuotykiai, Žemjūrės gyvenimas, ta "giliai kabinanti", "LeGuiniška" išmintis... Jaučiausi užčiuopusi kažką labai svarbaus, ką turėjo toliau atskleisti tęsinys, ir taip nesinorejo laukti...

Taigi, nepraėjo nei 10 metų, ir tęsinys - mano delnuose. Šįsyk "Eridanas" išleido abi pirmąsias trilogijos knygas (kiek žinau, trečioji irgi pasirodys tuoj tuoj).

Godžiai griebiau "Atuano kapus", norėdama susitikt su Paukštvanagiu - Gedu ir vėl atsidurti Žemjūrėj. Bet susitikimo su Paukštvanagiu teko palūkėti gan ilgokai - jei "Žemjūrės burtininke" klajojom su augančiu bernioku, įgyjančiu galios ir išminties, tampančiu burtininku, tai "Atuano kapuose" iš labai arti stebime mergiotę, kuriai lemtis skyrė didelį išbandymą - "būti suvalgytai": netekti vardo, tačiau įgyti didelę galią ir gyventi tamsioje Bevardžių karalystėje (ką pamenat apie juos iš pirmosios dalies?), jiems tarnauti, įsiklausyti ir pranešti jų valią šviesoje gyvenantiesiems... Šviesi dūšelė, nors ir labai stropiai apdorota ir įtikėjusi jai patikėtu vaidmeniu, bet kaip ji elgsis, kai reikės rinktis? Ir - kokia užduotis tenka Paukštvanagiui?

Manau, neverta atimti malonumo iš neskaičiusiųjų - nepasakosiu, nesidalinsiu per daug įspūdžiais, skaitykit... Pasakysiu tik tiek - nenuvylė, perskaičiau godžiai, mėgaudamasi, ir dar kartą skaitysiu, dabar jau lėčiau...:) Bei, aišku, lauksiu trečiosios dalies.

Beje, verta paminėti, kad šiame leidime įdėta dar ir pora apsakymų - "Vardų taisyklė" ir "Plačiau už imperijas ir dar lėčiau" - irgi įdomu...

Subtilifantasyklasika

Komentarai

Valdas 2002-04-03 07:43:01
Isigijau sia knyga. Tik dabar su pasimegavimu is leto skaitau "Zemjures burtininka", kad pries imantis "Kapu" pilnai pajusti visa to pasaulio dvasia.
Demonas 2002-04-03 13:51:38
Man Zemjures burtininkas didelio ispudzio nepalieka. Dar pirmos knygos neperskaiciau. Tai ne tradicine fantasy kaip as ja isivaizduoju. Tradicine, arba tikroji fantasy, taip kaip ja suprantu, isivaizduoju as yra kur kas, 100 kartu geriau. Tai tik mano 'humble opinion'. KAip pavyzdi pasakysiu, kad is siumecio GLF'o Darbutaites apsakymas, man asmeniskai irgi nera tikroji fantasy.
Valdas 2002-04-03 14:57:20
Be abejo "Zemjures burtininkas" nera tradicine fantasy. Bent jau senesniam jo leidime, kuri as turiu, vertejos zodyje taip ir pasakyta, kad sia knyga labiau reikia skaityti kaip alegorija. Man siek tiek knyga primine "Alchemika".
Tevas 2002-04-04 07:10:15
Kazkas sako, kad knyga ispudzio nepalieka dar jos neperskaites. O pati knyga jau seniai laikoma fantasy zanro klasika.
Rolandas 2002-04-04 07:49:58
Man asmeniškai knyga irgi jokio įspūdžio nepaliko, nors aš, skirtingai nuo Demono, perskaičiau pirmus 3 romanus dar 1991 - 1992 m.. O tai kad "Žemjūrė" laikoma fantasy žanro klasika - šis faktas niekaip neįpareigoja manęs ja žavėtis. O jeigu suprasti ją kaip alegoriją ir sakmę, tai palyginimas su "Paskutiniu vienaragiu" tikrai ne ponios Ursulos naudai.
Tamplierius 2002-04-04 09:02:13
Kiek zmoniu - tiek skoniu :)
Man asmeniskai "Paskutinis vienaragis" taip stipriai nusileidzia Ursulos trilogijai, kad oj-oj... Bet velgi - tai tik mano skonio reikals...
Zaibinis 2002-04-04 10:42:13
Zemjure net nekvepia fantasy ;) TAi issigandusio zmogaus stengimasis surasti savo vieta gyvenime, arba nepakliuti i nagus tam prakeiktam seseliui... :) Ha ha.
avalon 2002-04-04 11:06:52
Sutinku su Tevu ir Valdu, tai tikrai gera knyga, ir, beje, kaip recenzijos rasytoja pavadinciau ja subtilia fantasy. Galu gale ne taip jau svarbu kokiai kategorijai ja priskirti, nuo to jos verte nepasikeis.happy
Demono noreciau paklausti kaip jau ta tikroji fantasy atrodo wink
Tamplierius 2002-04-04 11:49:29
Drakonai, raumeningi vyrukai, mosuojantys kalaviju, orkai, elfai - vienzo, dzentelmeniskas rinkinukas? :)
Demonas 2002-04-04 12:06:36
man KONANAS ISVIS NEPATINKA, meslas... Taip kad raumeningus vyrukus galite atmesti
avalon 2002-04-04 12:17:06
Bet atmetus raumeningus vyrukus Dzentelmeniskas rinkinukas lieka? Kaip ten demoniskas kolega su fantasy?cheche
Valdas 2002-04-04 12:52:27
Ei, dar pamirsot senius ilgom barzdom mojuojancius lazdom ir murmancius neaiskius zodius :)
Demonas 2002-04-05 11:49:29
Nieko jus nesuprantat... Kiekvienas tam tikra kurini priima savaip. As skaitydamas 'Zemjures burtininka' negaunu, kaip pats pavadinciau 'fantasy emociju'. Greiciau sia knyga pavadinciau lengvaja mistika or something like that.
Valdas 2002-04-05 12:33:10
Na man is tikruju idomu pasidare kas tai yra fantasy? By default daug maz visi sugebetu priskirti siam zanrui viena ar kita knyga. Bet kaip Demonas ja supranta? Manyciau, kad mistika taip pat butu fantasy. Tik Guin knygos maziau veiksmo turi.
Zvilgantis_Kailis 2002-04-06 08:32:56
Demone, kas Konane tau nepatinka? Raumenys yra meslas (tikriausiai esi gimes paliegeliu, ir pavydi stipresniems), ar kardai nepatinka (bijai astriu daiktu, ar nepakenti blizgesio)? Ar vyrai nepatinka (jei esi moteriske, tai tada esi lezbiete, o jei esi vyras, tai pats sau nepatinki)? O gal tau tiesiog fentezi nepatinka (pastoviai dvejetukus gaudavai per istorijos pamokas, kai ejote antikos civilizacijas)?
:D
Visada sakiau, ir sakysiu, jei kas nepatinka ar patinka, problemos ieskokite savyje :D
Lina Krutulyte 2002-04-06 13:43:01
Kailis: kokia nesamone. O ka rodo, jei as nemegstu issiviepusiu mulkiu, snekanciu nesamones, ir mananciu, kad tai samojinga?
Valdas 2002-04-06 14:18:07
Si karta sutinku su Lina :) Negi man turi patikti visas pasaulis?
Zvilgantis_Kailis 2002-04-07 11:51:19
Lina, as mulkis? Ir ne bet koks, o issiviepes mulkis? Ir dar ne siaip sau issiviepes mulkis, o snekantis nesamones?

O fraze "KONANAS ISVIS NEPATINKA, meslas" yra labai samoninga ? As tik paprasciau pasiaiskinti, kodel jam nepatinka Konanas, tik tiek. O tau jau mulkiai vaidentis ima.
Zvilgantis_Kailis 2002-04-07 11:52:41
Valdas, tau ir neturi ir neprivalo patikti visas pasaulis, su viskuo, kas jame yra. As Demono paklausiau jo nuomones, bet nesuprantu kodel uz Demona atsakineja Lina arba tu.
suer-ego 2002-04-07 13:56:45
Zvilgantis_Kailis tau praverstu ismokt nuomones klaust. Labai noris pasilazdavot - isigyk tokia programa. mIRC vadinas. Ten tokiu grazuoliu raumeningu "konanu" kaip tu pilna. Sekmes tau :)
Demonas 2002-04-07 15:52:29
Zvilgantis KAilis: Konano fanui ant nuospaudos uzmyniau. :-) Konanas manes isvis neveza. Mano nuomone, tai 'geltonoji fantasy'. Ne tai, kad fantasy butinai turi buti rimta, bet Konanas neatitinka tam tikru standartu. Tai, velgi tik mano nuomone ir jos as niekam nenoriu ipirsti.
O kas yra tikra fantasy? Be abejo, ne tik Tolkinas... (kiekvienas turi savo nuomone, netgi tas, kurio kailis zvilga) Kas yra tikra fantasy jus, tikiuosi dar suzinosit... Kai as susiimsiu (kol kas labai tingiu) ir parasysiu si ta isties ispudingo.
Demonas 2002-04-07 16:36:24
Zvilgantis Kailis: Konano fanui uzmyniau ant nuospaudos :) Man asmeniskai Konanas yra 'geltonoji fantasy literatura'. Neatitinka mano paties isivaizduojamu standartu. Ju as niekam netaikau. O kas yra tikra fantasy? Be abejo, ne tik Tolkinas... (kiekvienas turi savo nuomone, netgi tas kurio kailis zvilga :) ) Kas yra toji 'tikroji' tikiuosi kada nors suzinosit... Kai as susiimsiu ir parasysiu si ta isties ispudingo(kol kas labai tingiu).
Ne kiek nearogantiska :D
Demonas 2002-04-07 16:37:10
Oi, du kartus :)
Atsiprasau :)
VALDAS 2006-04-08 19:12:39
Ka gi, atsakyta ishsamiai :)
Tikra fantasy - tai ne tik Tolkienas... :)
Tai kad pagal shi apibrezima Ursula patenka i fantasy zanra...
e-vil 2002-04-08 11:32:32
Na, man Atuano kapai patiko. Ir tada kai angliskai skaiciau, ir dabar kai lietuviskai. Nesakau kad visa jos kuryba man patinka, bet zemjure - tikrai puiki.

O del skirstymo i zanrus, tai palikim ta reikala mokslininkams. Kodel Tolkinas - fentazy, o "Ivanas kvailelis vs Kascejus Nemirtingasis" -ne? Beveik visa kuryba (isskyrus dokumentika) labai norint galima i fantastikos skyreli perdet
Demonas 2002-04-09 01:48:57
Nu ne fantazy tas Vistvanagis ir viskas. Mistika. Ir niekuo ypatingai neisiskirianti. Svariai parasyta, bet neveza... Oi kaip neveza. :)
Leginas 2002-04-09 06:13:24
Ai, Demonai, varyk atgal į pragarą :) Atuano kapai veža nerealiai, ir tai pati puikiausia fantasy - gili ir apgaubianti, vat.
Valdas 2002-04-09 12:58:14
Keista buvo skaityti kai kuriuos apsakymus knygoje "Atuano kapai". Ypac apie pona Kalnini. Atrodo bando Guin juokauti, bet kol neisbleses "Zemjures burtininko" ir "kapu" ispudis, pajuokavimai skamba nekaip (bent jau man) :)
Kongas 2006-04-13 11:45:20
O man Kalninis l.patiko. Mazumele nustebino, aisku, nes is pradziu jis toks gerietis atrode. Bet velniam tas gerumas...
Valdas 2002-04-11 09:30:19
Gal man irgi butu patikes, jei pries tai nebuciau vienu ypu prarijes "Burtininko" ir "Kapu". Kazko kalninis visiskai nesiderina prie tos Paukstvanagio ir Jevaudo dvikovos "Burtininke"
Zvilgantis_Kailis 2002-04-13 17:15:06
Demone, aciu uz atsakyma :)

Suer-Ego (tycia klaida padarei?, Cia tik pastebejimas)

Vienoj vietoj idomiai fentezi apibreztas, tipo fentezi salyje gali buti viskas, ka norite, tik prasom JOKIU technologiju, jokiu cigaru ar klozetu! :)
super-ego 2002-04-14 08:52:46
Zvilgantis Kailis klaida padariau netycia (re:pastebejimas)
Lina Krutulyte 2002-04-15 12:59:16
Valdai, kodel nesiderina? Nepastebejau, kad Jevaudo charakteris labai jau butu pasikeites. Gal neatidziai ziurejau...
Valdas 2002-04-16 06:23:12
Gal pats charakteris ir nepasikeites (nors apie charakteri is tokiu trumpu epizodu sunkoka spresti), bet pati pateikimo forma... Paukstvanagio atveju - gresme, itampa O Kalninio atveju tai kazkoks rachitikas ir siaip apie jo prikrestas eibes uzsimena tik tiek, kad salos gyventojams greit atsirado kitu rupesciu...
Lina Krutulyte 2002-04-19 06:09:27
Tokie ir rupesciai, kad tikriausiai suede visas nekaltas mergeles, kaip ir ketino. Siaip zmoniu, kiek supratau, drakonai nevalgo?
Valdas 2002-04-19 06:51:07
Gal ir nevalgo... Nezinau kokie drakonu skonio pomegiai, gal jiems nekaltos mergeles ypac skanios :)
Beje, viena zmogu vis tik suvalge. Ta burtininka, kuris zinojo drakono varda, bet nezinojo, kad jis is tikruju drakonas.
Lina Krutulyte 2002-04-19 19:31:43
Tai ta viena tik is reikalo suede, nes ka dar su juo daryt? As beveik isitikinusi, kad jis siaip zmoniu needa, tik mergeles, nebent butu irodyta kitaip.
Tik nebe toks mielas kazkodel Jevaudo charakteris, "burtininke" jis kazkoks labiau savimi pasitikintis.
Valdas 2002-05-27 06:35:22
Savaitgali perskaiciau trecia trilogijos dali. Vis tik pirmoji man atrodo stipriausia.
Ir siaip gal kas paaiskintumet, kaip ten yra su vardu reiksme? Kiek pamenu "Burtininke" Paukstvanagis iveike drakona jam pasakes, kad zino jo varda. O stai jau "Tolimiausiame krante" svaidosi savo tikraisiais vardais pokalbiuose su drakonais ir niekam nieko?
Lina Krutulyte 2002-05-30 09:51:08
1. Ju iveikti nereikia, tik pasisneketi;
2. tame pasaulio kraste vardai nebegalioja, tai kokia prasme juos slepti?
Valdas 2002-05-30 11:57:50
Apie iveikima: kaip pavadinsi - juk pazada neskristi tam tikra kryptimi tai isplese.
o apie negaliojima... niekas netrukdo suzinojus ten varda nuvykti kur nors kitur ir tuo vardu naudotis. Truksta nuoseklumo, ar taip neatrodo?
Lina Krutulyte 2002-05-30 15:11:29
Neatrodo, nes netruksta. Pazada isplese is to pirmojo drakono pirmoje knygoje, kai buvo visai kita situacija.
Trecioje knygoje paciam Paukstvanagiui vardas nebeaktualus, nes jis po viskam nebebus burtininkas. Drakonai, kurie suzino jo varda, bus per daug dekingi uz isgelbejima, kad skristu is paskos, sauktu vardu ir bandytu kitaip pakenkti. Tu geriau pasakyk, kurio is ju vardo atskleidimas jo savininkui dar galetu pakenkti.
RAGANA 2002-05-31 05:11:58
Mano nuomone, vardas aktualus visada, bet ,kadangi ,zinojo einas i mirties zemes is kuriu gali ir negrizti, tai tikrojo vardo atskleidimas buvo kaip pasitikejimo bendrazygiais zenklas.Tipo, tarp tikru draugu negali but jokiu paslapciu.Nors knygoj Gedas pats sako , kad cia vardai nebesvarbus, o ir tolimiausiame krante magija kita.
Man labai idomu , kas atsitinka,kai zmogus pazvelgia i drakono akis ,kaip jus galvojate?
Valdas 2002-05-31 14:58:57
Linai, vardai visiem aktualus ir visada. Juk rase, kad net paprasciausias zmogus jo neskelbia viesai (ir tai nieko bendro su burtininkais neturi).
Valdas 2002-05-31 15:00:10
Raganai,
Gal hipnotizuoja, pavirsta i statula (kaip nuo meduzos zvilgsnio)
Valdas 2002-05-31 15:05:13
Dar Linai,

Karaliaus vardo atskleidimas, pvz. Galas zino kaip ateityje pasisuks santykiai tarp suvienytos karalystes ir drakonu, kurie vis tik kartais atskrenda i zmoniu salas paselti.
Lina Krutulyte 2002-06-01 20:05:06
O keli ten drakonai zino Karaliaus varda? Ir kodel jie noretu jam kenkti?
Skaityta.lt © 2001-2014. Visos teisės saugomos. Platinti puslapyje publikuojamas apžvalgas be skaityta.lt ir/arba autorių sutikimo NEETIŠKA IR NETEISĖTA. Dėl medžiagos panaudojimo rašykite el.paštu skaityta@skaityta.lt.