Autorius: Lina Kulikauskienė
Data: 2013-11-16
Pokalbį veda, klausia ir klausosi prancūzų sociologas, religijų tyrinėtojas Fredericas Lenoiras, knygos sumanytojas. Ką reiškia būti vienuoliu? Kas yra Dievas? Kas yra siela, laimė, blogis? Klausinėjami F. Lenoiro ir klausdami vienas kito, pašnekovai atranda, kad tarp katalikybės ir Tibeto budizmo yra kur kas daugiau panašumų, nei buvo galima manyti. Skaitytojui ši knyga – puiki galimybė susipažinti su budizmo pradmenimis, o Lietuvos skaitytojui, kurių dauguma krikštyti katalikais – dar ir proga susimąstyti, kaip gerai jis pažįsta savąjį tikėjimą. Anot F. Lenoiro, čia „dažnas krikščionis atras daugelį menkai žinomų katalikų dvasingumo aspektų: malonės teologiją, dieviškas ir kertines dorybes, septynias Šventosios Dvasios dovanas, tris mistinio gyvenimo etapus, penkias jungimosi su Dievu pakopas, eschatologiją bei paskutiniuosius laikus ir t. t.“ O savo baigiamajame žodyje tėvas Robertas Le Gallis sako: „Vakariečiai dažnai yra pamiršę savo pačių krikščioniškąją tradiciją, kurią kartais vėl atranda eidami per pažintį su budizmu.“
O aš pagalvojau, gal ir dėl šių katalikybės bei Tibeto budizmo bendrumų Tibeto laisvės klausimas randa tokį atgarsį Lietuvoje? :)