Vytautė Žilinskaitė „KELIONĖ Į TANDADRIKĄ“

Autorius: Mirmeka Alba
Data: 2001-10-05

cover Apie knygą: Vytautė ŽilinskaitėKELIONĖ Į TANDADRIKĄ
Leidykla: Vaga (1984)
Puslapių skaičius: 250

" - Dabar, - susimąstęs pridūrė Kadrilis, - ir aš jau numanau, kas ji, toji e s m ė. Tai yra tas… tas, kas dar slapčiau už slaptą kišenaitę.

- Taip, taip, - palingavo pleistruotą snukutį Kutas, - mačiau tokį paveiksliuką: jūrų geldelė atsivėrusi, iš jos išlindusi gležnutė plikutė būtybė… iš kietų, tvirtų šarvų… gal ir tai e s m ė? " p. 127.

Tiesą sakant šį posakį - apie geldelėje slypinčią esmę - galima pritaikyti ir pačiai knygai: nuotykiniu siužetu joje nagrinėjamos įnirtingai visos suaugėlių literatūros dilinamos temos: draugystė, tikėjimas, drąsa, pasiaukojimas, kaltė ir kaltinimai, išdidumas ir susitaikymas, situacija, kai esi "vienas prieš", ir kai esi vienas atsakingas už visus, ir, pagaliau, kaip lengvai mūsų gerosios savybės gali išaugti į ydas… Žinoma, sunku būtų įtikinti žmogų, laikantį vaikų literatūros skaitymą infantilumo požymiu, kad knyga "jaunesniam mokykliniam amžiui" gali pasakyti ką nors vertingo ir jau seniai iš to amžiaus išaugusiems. Tačiau gal ir neverta stengtis, - likusi, protingesnė skaitytojų dalis, manau, patikės, jog talentingas rašytojas tarsi koks kvantinio pasaulio fokusininkas gali į mažesnę dėžutę sudėti keletą didesnių. Kaip tai suprasti?

Pradėsim nuo siužeto. Naujųjų Metų išvakarės. Užmiesčio miške susitinka iš šiukšlių krūvos išsiropštę luoši žaislai: kiškis Kadrilis, šuo Kutas, pingvinas Tvinas, varlė Legarija, pilotas Menesas ir lėlė Einora. Netyčia aptikę po eglės šaka erdvėlaivį "Sidabrinis kankorėžis", jie nusprendžia išvykti iš nesvetingos Žemės į žaislų planetą, Tandadriką; kelias žada būti ilgas ir pavojingas, tačiau geresnio pasirinkimo lyg ir nėra. Bet… tuoj pat kyla pirmoji dilema: keleivių 5, o krėslų salone tik 4. Ar kas nors savanoriškai pasiaukos ir liks vienas apsnigtame miške?..

Pakeliui į Tandadriką teks draugams spręsti ir skaudesnius klausimus, o kelias eis per įvairiausias planetas, tarsi tikroj "Space Opera". Tačiau čia nėra savitikslio žaidimo fantastiniais elementais: akcentas visada krenta ant keliauninkų tarpusavio santykių, pokyčių sąmonėje, moralės ir etikos problemų; o nuotykių ir pavojų aprašymas kartais tiesiog padeda suprasti, kodėl reikia džiaugtis, kad kažkas vėl moka verkti… Be šito sluoksnio yra ir labiau paslėptas. Skaitant knygą vaikystėje, jis nebuvo pastebimas, o dabar netgi stipriai krinta į akis. Pavyzdžiui, istorija apie planetą, kurioje vienos valstybės, lenktyniaudamos su kitomis, kuri geriau apsaugos baltą ir tyrą, vienintelį tokį paukštelį skyrė jo gynybai vis daugiau ir daugiau ginklų, kol galų gale visą dangų apnarpliojo laidais, bijodamos viena kitos užpuolimo… Karo taikos labui joms nepavyko sulaukti, - atsitiktinė (?) žiežirba per akimirką paleido dūmais viską: laidus, miestus, ginklų sandėlius, miškus, o ir patį baltąjį paukštelį. Arba kita - Žėručių planeta, kur dieną bendrai besidarbuojantys "vabalai" naktimis slapta vieni nuo kitų išlenda pasivogti "kolektyvinio turto". Jie stato bokštą, kurio niekada nepastatys, - pasibaisi vadė Legarija. Argi nieko neprimena tokia begalinė "statyba"?

Siužetas išlaiko įtampą ir netikėtumą iki pat pabaigos, sprendžiančios visai nevaikišką klausimą: ar gali Feniksas sudegti, kad iš pelenų atgimtų kas nors kitas? Brandus humoras, žodžio grakštumas, meistriškai suregzta intriga, ir, turbūt svarbiausia, pagarbus požiūris į skaitytoją (t.y., "kaip bus, taip gerai" stiliumi V.Žilinskaitės neapkaltinsi) iškelia šią knygą, mano nuomone, tarp pačių geriausių lietuviškų knygų vaikams. O jei jau atvirai, ir pasaulinėje literatūroje retai randi tokių gilių kūrinių.

Lietuvių vaikų literatūros klasika

Komentarai

Gedas 2001-10-04 16:50:30
Jėginga knyga, nors...Ją gaubianti atmosfera+nuostabios, tačiau tokios itin specifinės Eidrigavičiaus iliustracijos vaikui gali įvaryti nuo lengvos melancholijos iki gilios depresijos...Nors emociškai ir labai jaudinantis, tačiau itin diskutuotinas pedagoginiais sumetimais šunėko Kuto sprendimas paskutinėje kn. scenoje. Bet kiekvienas nuostabus kūrinys turi savų trūkumų - štai profesorius Tolkinas "Hobite" taip patraukliai aprašo pypkiavimą, jog ne vienam mažamečiui turbūt seilė tįsta, na o Žilinskaitė siūlo draugystę stiprinti savižudybe...
Beje, kuri planeta ir personažas jum labiausiai patiko? Man kažkaip pirmoji - Gėlių planeta, na, o paskutinė (pavadinkim ją Deficitnių Prekių Sandėlio planeta) irgi šmaikščiai parodo anuometines SSRS gyvenimo nūdienas...
Ermana 2001-10-05 08:59:51
Visiskai sutinku su Gedu del knygos iliustraciju ir atmosferos. Neisivaizduoju, kad "Kelione i Tandadrika" butu ta knyga, kuria paskaites, vaikas ramiai eis miegoti. Ir vaikysteje, ir dabar ji man labai sunkiai skaitesi del keisto, knygoje keliamu problemu, aktualumo. Tai ne vien "komunistine santvarka", kiek cia jos dabartiniai 19-ikmeciai ragave ;) Tai labiau giliai sukreciantis humanizmas. Man net dabar ja vartant kyla neapykanta varlei Lenarijai (ji tokia blogiete ;) ir simpatija Kutui (pleistras ant apdegusios zaislines nosies suteikia personazui daugiau itaigumo, nei kito detalus aprasinejimas).
Is sios rasytojos tikrai butu sunku tiketis tokios geros ir gilios knygos. Bet viska pasako, labai vykusiai parinkta citata apzvalgos pradzioje (kurios paprastuma ir esme buvau pamirsusi del perskaityto nemazo "nevaikisku" knygu kiekio).
Man labiausiai patiko Deficitiniu Prekiu Sandelis nes ten jie rado sioki toki(nors ir netikra) Roju (beje, ar niekam sita planeta neprimine R.Bredberio "Dingusio Marso miesto"? Juk ten irgi issipildo svajones, tik jau sudetingesniame "suaugusiuju su visomis ju beprotybemis" pasaulyje.)
Del tu, kurie "vis dar" skaito vaikiskas knygas infantiliskumo:
1.Paskaitykit sita knyga IKI GALO.
2.Daznai vad. vaikiskoje literaturoje sprendziamos lygiai tokios pacios skaudziai svarbios problemos, tik jos "neivelkamos" i labai sudetingas kombinacijas (pvz. Sent Egziuperi "Mazasis Princas"). Taigi, kartais norisi paimti knyga, kurioje skausmas butu vadinamas skausmu, o ne "ji uzpludusiom emocinem audrom".
Nors, aisku, reikia ir rimtu knygu.
Valio apzvalgininkui! :)
Mirmeka 2001-10-05 10:07:43
:)Achiu achiu, kam tos geles...

tik norechiau pasiteirauti Ermanos, kodel ji ish Zhilinskaites 'sunkiai tikejosi tokios geros ir gilios knygos'. kiek pamenu, jos knygos vaikams - ir "Robotas ir petelishke", ir "Tik niekam nesakyk", eee, o dar kitu neprisimenu pavadinimu, bet irgi geros...;))). ir jos humoreskas, kurios parashytos, kai mes dar buvom mazhi, arba ishvis nebuvom, iki shiol smagu skaityti. nekalbu chia apie 10 desh. pradzhios jos politikavma kuriniuose, - taip, del atviro intencionalumo jie ishkart netenka auros (pvz., pasakeles vaikams apie kolaborantus Lietuvos televizijoje ir jiems tarnaujanchias zhiurkes, ar atvirksciai, jau nebepamenu).
tachiau gal ash ko nesupratau, tai butu idomu ishgirsti, kuo Zhilinskaite nusipelne tokio itaraus zhvilgsnio:-).

[beje, kiek prisimenu vaikystes ispudzhius, "Tandadrikos..." pabaiga visada mane sugraudindavo, bet niekad nekilo jokia konkreti mintis, kad chia pershama savizhudybe. apskritai, sentimentalaus seilejimosi nemegstu bet kokiose knygose, tachiau nemanau, kad skaudus klausimai, pateikiami vaikams, kenkia ju savimonei. kaip tik, ugdo ja ar ne? juk juokinga butu isivaizduoti, kad gyvenimas ish tiesu toks tuscias ir imoralus, kaip kokiam teletabiu pasauly, atsiprashau uzh shita zhodi;).
hmmm. depresija nuo Eidrigevichiaus? neprisimenu tokio dalyko;]...]

o shiaip tai achiu uzh komentarus, visada idomu, ka kiti mano apie tavo perskaitytas knygas:)
Ermana 2001-10-05 12:51:54
Man Zilinskaites kuryba neuzkliuvo nei kaip ypatingai gera, nei kaip ypatinga bloga. Tik silpnoka. Bet tai asmenine nuomone.
Kiek pamenu, "Roboto ir peteliskes" idejos nesupratau, nei vaikystej, nei dabar ;) Norejosi paklausti:"Na ir kas is to?". Ten yra super sentimentalaus ir banalaus isijautimo, vaikams kurinelis yra per paprastas savo mintimi ir per sudetingas idejos pateikimo budu. Dar ir dabar siurpas nukrato prisiminus, kaip ten robotas mokesi kalbeti, pameni tuos "Ppp-pe-ttt-e-llis-kee"(arba as neradau Didziai Gilios Minties). Vat tada ir pasidaro aisku, kodel pas mus karaliauja Mikimauzai ir transformeriai(t.y. literatura apie juos):) Reikia vaikus supazindinti su tikru gyvenimu, bet turi buti ir siek tiek paprastesne iseitis is sunkiu situaciju, laselis optimizmo, kad geris nugales. Pagalvoti, pasigraudinti sveika, bet ne per daug, nes kitaip viskas baigis tik "CartoonNetvork" ziurejimu, o knygos bus sinonimas "nuobodu", "liudna". Juk vaikai vistiek ieskos teigiamu emociju.
O va "ZURKES-Koloborantai" visai gera ideja: nors anksciau nepatiko toks atviras politikavimas vaikiskoje literaturoje, bet kai Mirmeka primine, nusisypsojau: jei ta knygute siulysi suaugusiems, ji bus tikrai juokinga ir geresne nei jos dabartines jumoreskos (bent tos, kurias spausdina laikrasciai). Bet cia jau noriu jos kurybai rasti visai kita pritaikyma...
Su "Tandadrika" ji pataike tiesiai i tiksla - nera jos stiliui budingo verksmingumo ir sudetingumo paprastuose siuzeto vingiuose, ji morali ir pamokanti. Savizudybes idejos ar kazkokio pesimizmo knygoj niekaip nerandu, ji tik atrodo "iskritus" is vaikiskos literaturos konteksto del joje sprendziamu gana sudetingu klausymu, (Stai teletabiai yra baisiau, ten galima sokti i kanalizacijos sulini). Manau, vaikams (kaip ir man vaikysteje ;)tiesiog bus gaila suns Kuto...
KLausimas visam gerb."Skaityta" kolektyvui: kaip Jus prisimenat/randat/norit rasyti apie tokias ir pan. knygas vaikams? Juk dazniausiai jos prisimenamos tik tvarkant spinta...
Gintas 2001-10-05 14:10:26
Bandymas atsakyti uz apzvalgininkus - gal jie dazniau tvarko spintas? :)
Ermana 2001-10-05 14:41:23
Jei visi apzvalgininkai su savo didelem knygu spintom padarytu taiptuojtave , tada tikrai pasipiltu gausybe geru pazvalgu ;-)
Mirmeka 2001-10-05 14:47:43
Ermana - tiesiog reikia knygas laikyti atviruose stelazhuose, tada jos nors ir apdulkeja daugiau nei noretusi, bet visada po akim;))).
Ermana 2001-10-06 22:22:02
O jei dviejų kambarių bute netelpa dežės su knygom ir popieriais pasimeciau Kokie ten stelazai... ;)))
Iseitys:
1.Didesnis butas.
2.Mesti kai kurias knygas lauk.
Ir nei to, nei ano nesinori daryt.
Justinas 2001-10-19 07:29:48
Perskaičiau - na ir tikrai tenka pritarti vos ne kiekvienam Mirmekos žodžiui, dar pastebėdamas, kad gale siužetas ir veiksmas įsisuka taip, kad jau labai artėja prie trilerio tuojtave

Tik vat liko keli neaiškūs momentai, gal įdėmiau skaitę pasakys: paslaptingasis balsas priklausė kam? O Menesas - tai lyg ir Mesijas ar kaip? Apskritai, vos ne noras iš naujo skaityti...
Mirmeka 2001-10-19 11:15:25
mhm, shiaip teisybe - knygoj lieka keletas neaishkiu momentu, tarsi neuzhbaigtu galu, kas verchia spelioti ir shiaip, ir taip. ka ash padariau po ilgu spelioniu - tai nurashiau visus shiuos keistumus (balsa, paukshti Kuki, antra Meneso ranka ir pan.) prie temos 'ash esu ir zhaislas, ir zhaidejas'; ta prasme, kad karts nuo karto i teksta isiterpia pasakotojas, vadovas, tarsi koks AD&D meistras:)... filmuose esam mate panashiu dalyku, tik ten juos lengviau atskirti; tekstiniam variante shie sluoksniai daug labiau susipina.
menesas apskritai itartina asmenybe, kaip sau norit=). man kazhkodel norisi vesti etimologija ish angl. man - zhmogus, bet tai turbut tik vienas variantu...
Giedre 2001-11-23 13:35:57
Perskaichiau apzhvalga ir neishtveriau, nusprendzhiau perskaityti knyga dar karta. Taigi susiradau ja ir per pora vakaru perskaichiau.. Gal kam pasirodys juokinga, bet knyga tikrai ishspaude keleta asharu.. Ir sunkiai galechiau "Kelione i Tandadrika" pavadinti knyga vaikams, nes tik dabar skaitydama galutinai viska supratau.
Menesas tikrai labiausiai intriguojantis personazhas, ir labai gaila, kad pabaigoje taip ir liko neaishkumu..
O kas liechia Eidrigevichiaus iliustracijas, tai vis tik jos kraupokos.. Man ir dabar shiek tiek shiurpu buvo i jas zhvelgti, o vaikishkoms akims turetu atrodyti dar baisiau. Be to, vaikai iliustracijas supranta tiesiogiai, suvokdami butent tai, kas jose nupieshta, o juk jos visos pieshtos daugiau perkeltine prasme, vaizdai ne visai atitinka knygos ivykius. Nors vis tik be shiu iliustraciju knyga nebutu tokia ispudinga :)
Na, zhodzhiu, mano nuomone tikrai nera profesionali, bet geresnes knygos vaikams skaityti neteko :)
tahngart 2001-11-29 16:24:04
Nu ka, perskaicius visus sitas recenzijas, mane pagavo neapsakomas noras perskaityti sia knyga dar karta, praejus apie 10 metu. Atminty buvo islike tik personazai (kazkodel Tvino neatisiminiau :)) ir siuzeto apmatai, taciau knyga ir dabar paliko gilu ispudi, ir leiskit pritart Giedrei, knyga tikrai sugraudino...
Nereikia ieshkot chia savizudybes ar depresijos - vaikai tik jaus uzhuojauta Kutui, o vyresni skaitytojai gali izvelgti daug gilesne prasme, tik pavaizduota vaikiskais vaizdiniais.

Siaip pats kurinys gal kiek primeni M.Ende "begaline istorija" - pati autore paskutini skyriu pavadina "is pradziu", gal tai galima suvokt kaip nuodemiu ispirkima (Kadrilis taip isijaute i vado vaidmeni, kad pamirso savo draugus), o gal autore norejo pasakyt ka kitka. VIs del to isiskaicius, kyla jausmas, kad knyga daugiau ne vaikams - visi ivaizdziai, turinys tarsi transformuojasi is paprastos vaikiskos pasakos i kazka gilesnio, tikrai jaudinancio vyresniam skaitytojui.

Siaip visu tu planetu aprasymai ir kazko giliau pajautimas kiek paneseja i "mazaji princa". Tik siuzetas cia tikrai gilus ir apgalvotas (dar karta bravo V.Zilinskaitei), personazai ryskus, o pati knyga nepamirstama. Tokis kurinis, manyciau, neturi analogu pasaulineje literaturoje, ir drasiai galeciau ji skirti prie didziausiu sedevru.

Kai galu gale prisiverciau uzversti paskutini knygos puslapi, pagalvojau, kaip butu liudna, jei mano vaikai neskaitys tokiu knygu...
K.i.b.e.r.i.s. 2003-03-12 13:30:24
Nu ka, gera knyga, kai perskaiciau, tai labai suspaude sirdi. Man patiko. Retai kada susigraudinu.
Ragana 2003-03-12 15:20:14
Labai gera knyga, su tokia galetume "isplaukti ir i pasaulinius literaturos vandenis".
Labai gaila, kad neturiu nuosavo egzemplioriaus...
EWA 2003-04-25 06:07:10
Savo nuomone apie Zilinskaites kuryba siuskite man i e- maila.
ewa 2003-04-25 06:08:25
Mano adresas: eww@one.lt
Maxikombinatorius 2003-04-25 06:52:00
Ewa, o rakto nuo buto, kur padėti pinigai, nereikia? Kodėl tau kas nors turėtų pulti rašyti?
Ewa 2003-05-05 10:40:10
Maxikom... rakto nuo buto man nereikia, tiesiog reikia pagalbos ir tavo nuomones apie sia knyga, kad galeciau lengviau parasyti kursini darba. Prasu tu, kuriems nesunku tai padaryti.Aciu.
Eovyna 2003-06-08 18:39:30
Skaiciau keles istraukas.Patiko:)Labai noresiau perskaityt visa...
Anonimas 2003-08-17 12:17:59
Zilinskaitė yra labai gera lietuvių vaikų rašytoja. Jos knygos tikrai paliečia širdį. Ir nemokydamos pamoko. Mano manymu Kutas yra meiliausias personažas. Geras ir TIKRAS draugas. Nenurašau ir lėlytės (vardo neprisimenu) . Nors pradžioje ji stengėsi būti panele ir nepatiko, vėliau tapo tikrai švelni asmenybė (lyg kokia gėlele) Leokadija buvo bjauri, bet ir Kadrilis panašus. Duok jam valdžią iškart pasipūs, deja to nieks nesitikėjo. Pingvinas Tvinas man irgi kėlė simpatiją nors ir nerangus, bet gražus dvasiskai.
Mano 6 butu toks
1 Kutas
2 Lėlė
3 Tvinas
4 Kadrilis (na jis kuri laika buvo tikrai puikus)
5 pilotas

6 Leokadija

Beje Kadrilis juk is tikro blogas nebuvo, tai vyko tik sapne, taigi manau kad jie su Kutu is tikro galėtu buti geri draugai. O vertinimas tik is sapno. Beje gaila kad rasytoja nepasake kokia is tikruju ta tandadrika? Ir ar ten tikrai buvo sapnas? Bet tai jau knygos paslaptis.:-/
mrmk 2003-08-20 12:33:01
kodėl sapnas? juk pabudęs prie eglutės, slaptojoje kišenaitėje kadrilis rado kuto pieštą kikilį...
o lėlė buvo vardu einora.
Gedas 2003-08-20 12:50:12
arba Murzadriskė, jei teisingai pamenu...;)
Indraja 2003-08-20 13:32:45
Dabar gal būtų kitaip, bet vaikystėje knyga "nepatiko" - t.y., paliko liūdną ir slogoką įspūdį. Gal dėl Eidrigevičiaus iliustracijų: jos ilgam prikaustydavo dėmesį, bet jokiu būdu ne dėl to, kad būtų kėlusios kokias nors teigiamas emocijas. Priešingai... Gal vaikams tokias knygas sveika skaityti - kad pamatytų, jog ne visos pasakos linksmos, kad pasaulis nėra vienspalvis.
Lina Krutulyte 2003-08-20 15:36:17
haha, o as prisiminiau, kas vadinamas "kutu" knygoje "Herojai kaip ir mes" :)
debesuota 2003-09-01 08:25:11
Nezinau kodel, bet nuo vaikystes dievinu eidrigeviciaus iliustrasijas. Ir visu pirma jos asocijuojasi butent su sia knyga. Kas ten tokio jau depresyvaus? Tiesiog kitoks zvilgsnis nei disnejiski nulaizyti paveiksleliai.O knyga nereali.Periodiskai kyla noras ja perskaityti is naujo, tik nelabai randu...
Elfa 2003-10-15 13:27:42
nu ka... nuostabi knyga... viska ka norejau pasakyti jau pasakyta.
nors pradejus skaityti "Kelione i Tantadrika" maniau kad tai kazkokia nuobodi, vaikiska knygute, taciau perskaicius ja, as nesupratau kodel ji skiriama vaikams... tiesa pasakius ir dabar nelabai suprantu... negi tik del to, kad personazai zaislai? o gal cia autore norejo perteikti zmones, panasius i koki nors zaisla. gal ta kelione i Tantadrika buvo savotiska kelione ieskant laimes? gal tai buvo ne sapnas? gal po Kuto mirties kiti atstume Kadrili, jis atsigule prie egles, uzmigo, ir viskas jam atrode kaip sapnas? juk kaip sake mrmk liko Kuto dovanotas kikilis... juk sapnuose nekuriamos dainos, juk sapnai nebuna tokie aiskus, juk sapnuose neieskoma e s m e, o jeigu ir ieskoma, spne ji nerandama...

kazkas sake, kad vaikai gali suprasti, jog draugyste sutvirtina savizudybe... ir as jam nelabai pritariu, bet vaikas gali suprasti, kad draugyste, tai svarbiausias dalykas, ir kad praradus drauga, reikia zudytis...

na, siaip mano nuomone knyga viena is geriausiu, tokias retai randi. man net dabar gaila Kuto, ir dabar nesuprantu Kadrilio elgesio, juk jis buvo ne toks, juk jis geras, juk jis Kuto draugas... dar dabar prisimenu: "...jis tyliai istare "Kutai", bet Kutas turejo isgirst, jis negalejo negirdeti..." ir burbulas su Kutu sprogo...
Lina Krutulyte 2003-10-21 13:46:15
Radau ir perskaiciau antra karta. Savo niekad neturejau. Aisku, knygute vezhanti, bet vis delto shuniokas i pabaiga man pasirode ikyrokas ir seiletokas, labai jau kibus draugauti ir meilikauti, jei tik "biciulis" demesio neparode - tuoj zudytis puolantis ir apskritai slykstus tipelis be nosies. Tipiskas sovietinis rusiskas mentalitetas. Jei zmogus man ne mirtinas draugas -tai iskart reikia juodai isizeisti. Fe... O happy endas jau buvo taip netoli.
Lina Krutulyte 2003-10-21 13:51:07
2 Justinas: imho Menesas aiskiai ten kazkur pasako, kad jis - ir zaislas, ir zaidejas. T.y. pliushiniai zuikiai ir shuniukai beuodegiai patys nevaiksto ir nekalba, uz juos tai daro Zaidejas, kuris zaidzia kelione i Tandadrika, o jai nenusisekus - pradeda vel is naujo. Menesas yra zaidejo pagalbininkas. Toks kaip RPG meistras, vaidinantis NPC :)
osama 2003-11-06 13:08:39
as knygos neskaiciau ir neskaitysiu. man neoatinka skaityti..:]
Monika 2003-11-23 17:15:44
tai fantastiška knyga. Iš visų mano skaitytų vaikiškų knygų ji yra geriausia....
murmt 2004-01-22 16:17:19
Valio, pagaliau alma littera perleido "Kelionę į Tandadriką"! Graži šviežia kvepianti, einu skaityt :)
Klia 2004-01-23 10:36:57
oba:]
Ragana 2004-01-23 19:27:27
Valio! Valio! Valio! Pirksim!
.... Gaila, knygyne dar nera...
Adulis 2004-01-30 14:39:57
gal zinot kuriame knygyne galima rasti?
Krekas 2004-01-30 17:59:33
Vilniuje - "Pegase" (VCUP'e).
Tandadrika 2004-03-10 13:12:08
O gal toji Tandadrika ir yra Zeme? Zaislus taiso zemeje, zemeje jais zaidzia, o Kutui, Kadriliui paklausus, ar visgi skristi, atmintyje iskilo smagiai traskantis lauzas, graziai sukrauta zabu rietuvele ir didele kailine kepure, o joje - jis su Kadriliu smagiai plepa. Kitaip sakant jie isskrido is zemes ieskoti zemes.
Hermiona 2004-03-26 15:28:52
Matai, istryne!
Anonimas 2004-11-27 11:27:11
nei paveikslu nei ka
dovile 2004-11-28 08:17:20
nuostabi knyga,net asara isspaude...truksta zodziu jos ismonei apibudinti
nastia 2005-01-01 16:41:54
jis nuostabus!!!
agnieska 2005-01-01 16:43:17
:)
eLeNa16 2005-01-08 12:52:30
As ta knyga buvau pradejusi skaityti, bet nebaigiau. Tai dabar, perskaiciu jusu komentarus, kilo noras ja pabaigti skaityti.:)
as 2005-08-12 09:20:15
kai tik pradejau skaityti ja man atrode,kad tikra nesamone,nes viskas per daug painuu buvo,o po to jau ir idomu pasidare:)) prisipazinsiu,kad pabaigoje man pasidare labai graudu ir labai verkiau(gal tai ir vaikiska,bet asaros biro pacios) Tikrai patariu perskatyti sia knyga,o jei esate jautrus asara tikrai isspaus :)))
Indraja 2005-08-12 10:59:14
Gal kas primintų, ar ten tikrai rašoma apie juodas aguonas arba panašias gėles? Ar man tik vaidenasi?
Klia 2005-08-12 11:13:08
ne, kiek pamenu. buvo šiaip milžiniškų gėlių planeta, bet ten snapučiai, lelijos, ne aguonos. apie aguonom apaugusią planetą buvo kitur, fantastinėj knygoj, bet nesiimu spėliot, kurioj:)
songokas 2006-01-19 09:24:39
Sis kurinys man nelabai patiko.Jai ne mokytoja butu liepus skaityti bučiau net neskaites.
Koshe 2006-01-19 09:27:02
man nepatiko! :@
Diana 2006-03-21 12:31:26
knyga labai idomi!:):):):)
Skaitytojas 2007-10-21 15:18:44
Manau kad knyga tikrai gera bet dar neskaičiau... :-)
gedas 2011-11-08 14:17:10

nes skaityti nemoki kale

gedas 2011-11-08 14:17:10

nes skaityti nemoki kale

simas 2008-02-01 14:03:05

va Radau kai ką

gaug kas rasho taip...tokius reik...

Lietuviai išlikit Lietuviais...Rašykit Lietuviškai...

dx 2011-11-08 14:16:43

ce all dx

dx 2011-11-08 14:16:43

ce all dx

simas 2008-02-01 15:04:20

Beje Mane knyga įtraukė pačiu pirmu sakiniu...perskaičiau per dvi valandas...taip man rods jie keliavo žemėje. ten kur juos trenkė meteoritas tai galėjo būti nepadoraus berniuko mestas akmuo...geliu planeta papraščiausias sodas...tandandrikos palydovas tai vaiko balionas...

Bet yra ir dalykų kurie gali rodyti jog jie kaip tik keliavo ne žemėje tai išdegusi planeta kurioje buvo daug kalnų ir vienas baltas paukštis ir kad pvz nieko ten neliko net grūdo iš kurio galėtu išaugti nauja gėlė...O televizijos planeta... robotai,žibintų miskas...o karuselėje žaislam tiesog vos prilietus prilimpa viskas...beto kas po karusele laikytu kiškio ūsus lėlės drabužius o pykutes??....o ka jau apie gravitacijos dingima kiekvienu metu skrendant is planetos?

Ką nors praleidau??

Kukutis 2009-02-26 14:44:14

Mano nuomone, nera jokiu depresijos likuciu sioje knygoje. Knyga praplecia samone nuo visokiu barbiu ir kenu iki zmogisku santykiu, kur yra pasitikejimas, pasiaukojimas ir tyra draugyste. Tokiu knygu pasigendu...siais laikais...

o Eidrigeviciaus visos be isimties iliustracijos yra pasakiskos.

Visos jos nunesa i pasaku pasauli.. ne i "siuolaikini burgeriu miesteli", bet i tikra pasaka... kur ir noretumei buti, budamas vaikas... kazkur toliau uz sio plastmasinio masinio maiso.... :)

*** 2009-10-14 12:07:46

Tandadrika, tai šalis miestas ar kas?Koja burnoje

Ieva 2010-12-02 17:08:39

Tandadrika tai planeta

Ieva 2010-12-02 17:08:39

Tandadrika tai planeta

Valdas 2009-10-14 14:20:43

ech, jaunimas šiais laikais... :) vaikiškų knygų klasikos nebežino... :) Tai kaip ir planeta tokia.

karolina 2009-11-09 17:26:33

senas ir idomusKlyksmas

Anonimas 2011-05-18 15:02:00

Anonimas1 2011-05-18 15:02:27

miau :D

Laurynas 2011-11-06 12:49:03

Sw.as naudojuos siuo tinklapiu kad atsiskaityciau uzklasiniu skaitymu darbus.Todel noreciau patarimo.KAs man gali pasakyti ka geriau parasyti apie sita skyna pgr mintis ir pns. :D
ACIU ;)

sigita 2011-11-18 12:18:28

Iš visų knygų kurias vaikystėje perskaičiau ši knyga paliko giliausią įspūdį. Net ir dabar po 30 metų aš gyvai prisimenų tuos jausmus, kuriuos jaučiau ją perskaičiusi. Taip, gal vaikui ir nėra lengva (jausmų prasme) ją skaityti, bet gyvenimas ir nėra lengvas.

monika 2011-11-20 07:41:02

apie ka buvo sita knyga

Julius 2012-01-28 15:30:34

Iš šios knygos man labiausiai įstrigo televizijos planeta,gal būt dėl to, kad jinai atspindi vieną didžiausių šiandienos problemų: priklausomybe nuo televizoriaus bei kompiuterio. Tai pukiai atspindi pingvino susitikimas su savo giminaičiais - iš vienos pusės išsipildo jo svajonė, tačiau tai nėra tikrai, tai tik virtualus pasaulis į kurį mes kuo toliau tuo labiau įsitraukiamia.

lukas 2012-01-28 15:31:18

Juliau, visiškai tau pritariu.

lukas 2012-01-28 15:31:18

Juliau, visiškai tau pritariu.

Monika 2012-01-28 15:49:21

Man ši knyga paliko įspudį ne tik dėl jos veikjų, bet ir dėl planetų kuriose apsilankė žaislai. Mano mėgtamiausia planeta yra gėlių, planeta, bet dabar noriu atkreipti dėmėsi į kitą, kiek pilkesnę planetą, televizijos planetą. Ši planeta atspindi dabartinį jaunimą kuris gyvena virtuoliame pasaulyje kuriame gali turėta labai daug ką, bet tai neprilygs nei vienam tikram dalykui,ar tikriems jausmams, nes virtuolus gyvenimas niekada nebus tikras gyvenimas.

onute 2012-01-30 12:52:17

man patiko si knyga as tiek zliumbiau kad net begau i toleta
nuostabi mano antasyte ir skaito bet katik ismete per langa turbutirgi patiko kaip ir man :)*

onute 2012-01-30 12:52:17

man patiko si knyga as tiek zliumbiau kad net begau i toleta
nuostabi mano antasyte ir skaito bet katik ismete per langa turbutirgi patiko kaip ir man :)*

Seliome 2012-01-30 13:15:56

Tai tikriausia kad patiko ta knyga, mano sunelis apsišiko perskaitęs ją :)))

78 2012-01-30 13:18:16

pagal visus fizikos reiskinius si knyga labaigera

Ewaldas 2012-04-10 13:41:20

Man tai knygoj labiausiai patiko tas pokštas, kur triušis Kadrilis prisigėrė, nučiulpė mikrofoną ir sako "pas mane atėjo tokie dideli termitai, kad suvalgė mano namą VISĄ".

agniukas 2012-12-17 13:48:39

mes su klase vaidinsime per karnavala sia pasaka pries kaledas ji labai liudna bei pamokanti taigi LINKSMU KALEDU...

Skaityta.lt © 2001-2014. Visos teisės saugomos. Platinti puslapyje publikuojamas apžvalgas be skaityta.lt ir/arba autorių sutikimo NEETIŠKA IR NETEISĖTA. Dėl medžiagos panaudojimo rašykite el.paštu skaityta@skaityta.lt.